G 33 Szczury Pustyni pytanie.

Zaczęty przez Primus71, Marzec 29, 2019, 07:09:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Może dla pewności należałoby jeszcze raz zweryfikować numeracje :huh?,
Wygląda na to, że doszło do jakiegoś bałaganu/nieporozumienia.

Mapa 965 najwyraźniej istniała wcześniej, i potencjalnie była wykorzystywana.
Szkoda by było namieszać w istniejących kampaniach. Niewykluczone, że ktoś gdzieś z tej mapy wcześniej korzystał.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

A miała wcześniej też plik map lub mapx?

Z tego co się orientuję to chyba nie była wykorzystywana, ale mogę się mylić, bo dawno temu przeglądałem wszystkie kampanie w Suicie.

Waldzios

Cytat: Alberich w Wrzesień 26, 2021, 04:14:06 PM
Z tego co się orientuję to chyba nie była wykorzystywana, ale mogę się mylić, bo dawno temu przeglądałem wszystkie kampanie w Suicie.
U nas pewnie nie była.
Ale trudno wykluczyć, że ktoś inny z niej nie korzystał. Z jakiegoś powodu w folderze MAP wylądowała.
Nawet jeśli z punktu widzenia naszych kampanii to nie problem, to trochę nieładnie psuć robotę komuś innemu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#78
Znam odpowiedz  ... była na nieistniejącym już serwerze JPs

Nie wiedziałem tylko, że dotyczy również tego numeru -->
Dawno temu, jak zaczynałem robić pierwszą mapę i królowało PG,PG2, PEG - obrazki mapowe były wspólne --> tylko zapisywane w odpowiednim formacie dla każdej gry
Kolega Michael Nowak z PEG wykonał dużo takich obrazków i przesłał do umieszczenia na serwerze.
Jednak jako mapy nie spełniały one wymagań - brak było plików .map i txt
Część została dorobiona przez Luisa ..
Peg rządzi się innymi prawami - tam każda kampania miała mapy zaczynające się od nr 1 ...
Peg nie używa numerów przyznawanych przez społeczność, a mapy były umieszczane w kampaniach

W związku z powyższym te numery zostały odebrane i umieszczone jako wolne
Pozostałe numery zarezerwowane przez Micha - zwrócił sam
Ze swojego doświadczenia - zrobiłem dla PEG około 100 mapek(obrazków) --> tylko 5 z nich są u Gilestiela --> sam musiałem po czasie dorobić mapixy do nich

Darek na bieżąco pobierał mapy i umieszczał w swojej kolekcji
Gustlik zarezerwował ten numer bardzo dawno temu
Nie było wiec konfliktu bo numer wisiał

Luis moja mapę o numerze 965 bez problemu poumieszczał na serwerach --> bo tam nie było konfliktu --> taka mapa nie istniała

Ot i cała historia w skrócie


Edit

Teraz znalazłem
Potwierdzenie znajduje się również u mnie w rozmowie z Luisem .. w dniu 29 lipca 2014
Zadałem pytanie o mapy " Mapy o numerach od 960 do 981 i 1063.1064 nie istnieją w MapFinder . "
Otrzymałem odpowiedz od Luisa .. nie będę tu wklejał .. wszak prywatna

Mamy dokładne numery, których dotyczył problem ..

sympatyk


Waldzios

#80
Muszę przyznać, że samoloty z limitem turowym wprowadzają ciekawy element do rozgrywki.
Trzeba pogłówkować jak je optymalnie wykorzystać. Prędzej czy później znikną, więc nie warto przesadnie ich oszczędzać.

Wątpliwości mam co najwyżej, do dużego rozrzutu tur wycofania. Śledzenie terminów przydatności poszczególnych samolotów może być przesadnie uciążliwe.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Do pilnej poprawki są spadochroniarze.
Mają przydzielone samoloty jako transport organiczny, zamiast jako transport nieorganiczy (druga zakładka zamiast trzeciej).
W efekcie samoloty transportowe funkcjonują jak ciężarówki (jednostka wysiada na koniec tury, i może walczyć). 
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Cytat: Waldzios w Wrzesień 27, 2021, 12:17:59 PM
Muszę przyznać, że samoloty z limitem turowym wprowadzają ciekawy element do rozgrywki.
Trzeba pogłówkować jak je optymalnie wykorzystać. Prędzej czy później znikną, więc nie warto przesadnie ich oszczędzać.

Na taki sam lub podobny pomysł wpadłem gdzieś rok czy nawet dwa lata temu jako pewien sposób na rozwiązanie problemu wystawiania ograniczonej ilości jednostek lądowych core z brakiem lotnictwa. W takim scenariuszu zakładałem np. dwie fazy wsparcia lotniczego, które każde miałoby trwać 2-3 tury po których te jednostki by znikały z mapy. Fajnie też opisać, że takie wsparcie przychodzi i odchodzi w turn messages coś w stylu: za dwie tury przybywa wsparcie lotnicze składające się z tego i tego, które będzie dostępne przez n następnych tur.

Jednocześnie zastanawiałem się czy można wykorzystać tą mechanikę dla samolotów kierowanych przez AI będących sojusznikiem gracza oraz dla samolotów kierowanych przez przeciwnika.

sympatyk

Jednostki wspierające - samoloty będą opisane --> 1 fala, 2 fala itp 1 rzut, 2 rzut lub podobnie
Teraz tego nie robiłem, bo dopiero po testach będzie wiadomo czy dokładnie tak będzie ..
I po angielsku też trzeba, aby jakoś dobrze brzmiało ..
Inna koncepcja to bombowce odchodzą w dwóch kolejnych turach (4-5), a myśliwce w 7-8 ..ale to znów trzeba by testować

Waldzios

Cytat: sympatyk w Wrzesień 27, 2021, 02:36:11 PM
Jednostki wspierające - samoloty będą opisane --> 1 fala, 2 fala itp 1 rzut, 2 rzut lub podobnie
Teraz tego nie robiłem, bo dopiero po testach będzie wiadomo czy dokładnie tak będzie ..
I po angielsku też trzeba, aby jakoś dobrze brzmiało ..
Inna koncepcja to bombowce odchodzą w dwóch kolejnych turach (4-5), a myśliwce w 7-8 ..ale to znów trzeba by testować
Myślę, że niepotrzebnie to komplikujesz.
Ogólna koncepcja bardzo mi się podoba, ale manualne kontrolowanie dat odlotu poszczególnych samolotów, jest dość uciążliwe.
Sugerowałbym to znacząco uprościć. Ustaliłbym konkretne daty odlotów bombowców i myśliwców.
Rozdzieliłbym ewentualnie tury odlotów samolotów brytyjskich i amerykańskich.
Nie sądzę by dodatkowy  "rozrzut" tur był potrzebny.


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

W 6 turze w ramach alianckich posiłków pojawia się  dziwna jednostka (hex 1,12)  :huh?.
Ppanc '5cm PaK38' (fiński), z brytyjskim transportem, i amerykańską flagą.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Nienawidzę tego scenariusza  :banghead
.
Właśnie w 6 turze zdałem sobie sprawę, że nie mam wczytanej 1/3 danych mapx.
Muszę po raz kolejny zaczynać od początku.

W poprzednim podejściu (tym ze złą mapa) na etapie HQ wprowadziłem trochę zmian do składu armii, i zapisałem.
W drugim podejściu kontynuowałem z tego sava'a.
Nie zdawałem sobie sprawy, że mniejsza mapa wyczyściła sporą część danych mapx.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Nie zdawałem sobie sprawy, że istnieje inna grafika ..
Poprawiłem spadochroniarzy i ten at na samobieżny flak .. może się przydać
Tury odlotu samolotów to dopiero w/g sugestii



Waldzios

Cytat: sympatyk w Wrzesień 27, 2021, 06:01:33 PM
Nie zdawałem sobie sprawy, że istnieje inna grafika ..
Nie twoja wina.
Powinienem się domyślić, że "pośredni" save nie jest bezpieczny. Wiedziałem, że zmiana mapy w trakcie rozgrywki może namieszać.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 27, 2021, 06:01:33 PM
Tury odlotu samolotów to dopiero w/g sugestii
Z moich obserwacji (po 6 turach), dużym problemem może być pogoda.
Atlantycka strefa klimatyczna w marcu to prawie gwarancja złej pogody.
W moim przypadku padało od 3 tury (z prognozą 5 tur).  Większość samolotów AU/X odleciała bez walki.
Problemem okresowej dostępności samolotów, może być kwestia wstrzelenia się w ładną pogodę.
Jeśli dostępność samolotów AUX pokryje się z deszczową pogodą, to tak jakby ich w grze nie było.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk