Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

No i co taka cisza ???? Ja bym już chciał premierę szykować... (przynajmniej wersji 0.9 :)

Ale mam przynajmniej nauczkę żeby briefingi pisac na bieżąco - wpisywanie tego potem hurtem to jest katorżnicza praca.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2008, 02:12:09 PM
No i co taka cisza ???? Ja bym już chciał premierę szykować... (przynajmniej wersji 0.9 :)

Ale mam przynajmniej nauczkę żeby briefingi pisac na bieżąco - wpisywanie tego potem hurtem to jest katorżnicza praca.
Ja nadal walczę z kartą graficzną... :-\ :pcbash
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

no to szykuj Gustlik tą premierę, bo zanim inni się odezwą to może Wisła wyschnąć  ;D
trochę żal mi że to już koniec, ale może to wcale nie koniec tylko początek, ciekaw jestem Gustlik czy masz w sobie jeszcze energię na kolejne kampanie?

Gustlik

Cytatciekaw jestem Gustlik czy masz w sobie jeszcze energię na kolejne kampanie?

Może Cię to zaskoczy, ale jedną taką kampanijkę, dla rozrywki właśnie "od niechcenia" machnąłem w cztery dni, wieczorami :) :) :) jako odtrutkę na pisane briefingów - dlatego mi to tak opornie idzie.

Na razie mam 20 scenariuszy i zastanawiam się czy ciągnąć to dalej. ??? Oczywiście briefingi znów kuleją. ;D Ale nie miałem zamiaru jej publikować - raczej chodziło mi o wypróbowanie pewnej koncepcji....

Ale wracając do tematu... Jeszcze ze cztery teksty mi zostały - czwartek mam wolny, to powinienem skończyć.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Ja także czekam na wersję 0.9 bo muszę zacząć od nowa całą kampanie.
Jeśli chodzi Gustlik o jakieś  smacki  to na razie nie mam pomysłu  (dodatkowo system mi fiksuje i chyba czeka mnie przeinstalowanie, myślę także o jakiejś wymianie komputera obecne P400 to trochę za mało jak na dzisiejsze wymagania >:().

Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2008, 03:36:23 PM
jedną taką kampanijkę, dla rozrywki właśnie "od niechcenia" machnąłem w cztery dni, wieczorami :) :) :)
Możesz zdradzić co to za nowy pomysł (możesz także przesłać)  ??? ???

Exiter

Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2008, 03:36:23 PM
Na razie mam 20 scenariuszy i zastanawiam się czy ciągnąć to dalej. ??? Oczywiście briefingi znów kuleją. ;D Ale nie miałem zamiaru jej publikować - raczej chodziło mi o wypróbowanie pewnej koncepcji....

20 wystarczy w zupełności, więcej mogłoby się dłużyć - co innego mnie zaskakuje? w 4 dni kampanijka  :o to chyba trzeba do Guinessa zgłosić  ;)

Gustlik

Niekoniecznie - ale napisze o niej obok, w osobnym temacie - a tu niech zostanie wątek tej, którą kończymy.


I mam nadzieję, że skończymy - potem zajmiemy się nową.... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

paytonus

Witajcie!
Rozpoczałem kampanie Znak Orła. Własnie zagrałem w zdaje sie trzeci scenarisz w którym Brygada kawaleri Andersa ma odbić Mińsk Mazowiecki. Otóz odbijam miasto i co dalej? Niby już koniec czy jeszcze cos trzeba odbić? W wstepie do scenariusza jest napisane że trzeba odbic tylko to miasto.   :-\

Gustlik

Nie tylko to jest napisane - masz jeszcze coś do zrobienia dalej na wschód, pod Kałuszynem.... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#444
Zachęcony pracą Ervina w temacie "Hubal", postanowiłem sprawdzić ile gotówki na do dyspozycji gracz w kampanii "Znak Orla". Wynikiem tego jest to oto opracowanie.

Droga Andersa:


Droga Maczka:


Kilka wyjaśnień do tabel:
Nr - numer scenariusza;
Mapa - nazwa mapy;
JC - wartość początkowa armii w danym scenariuszu (suma wartości nabytej armii oraz wolnego prestiżu); na pierwszej mapie klasyczne JC wynosi 500;
Tury - ilość gotówki do wzięcia w turach w przypadku zwycięstwa BV (lub V w scenariuszu defensywnym);
Il - ilość tur płatnych / ilość tur zwycięstwa BV (wytłuszczono ilość tur, za które będą pieniądze w przypadku BV); kursywą zaznaczono scenariusz defensywny;
Mapa - ilość prestiżu do podniesienia z mapy;
Opis - victory + supply + owned + arifield`s;
Bonus - premia za zwycięstwo BV;
Razem - prestiż na koniec scenariusza;
Upgrade - ilość prestiżu do wydania na  jednostki typu "core".

Pieniądze wymienione w tej rubryce należy bezwzględnie wydać na upgrade jednostek corowych. Inaczej przepadną!!! Inna sprawa, że nie zawsze jest na co je wydawać!

Wartość w tej rubryce jest trochę teoretyczna. Żeby dostać tyle prestiżu należy spełnić następujące warunki:
1.   Nie uzupełniać jednostek podczas walki.
2.   Grać przez wszystkie płatne tury (przeważnie ostatnia tura BV lub ostatnia w ogóle tura w przypadku scenariuszy defensywnych).
3.   Zdobyć wszystkie płatne punkty na mapie.
4.   Pozostawić na początku gry ustawienie 100%.

Moje uwagi (które są zbiorem uwag bardziej doświadczonych graczy):
1.   Warto się wstrzymać z kupnem jednostki, a kupować jedynie przy znacznym wzroście JC - pisał o tym Ervin.  Na początku tej  kampanii jest to szczególnie widoczne. Po Mokrej mamy 80 do wydania. Przerzucamy CKM i Ur - a na lepsze pojazdy i tyle. Po Borowej Górze kupujemy 7TP i recon (ich wartość wynosi razem dokładnie 300! - dokładnie tyle, co wzrost JC) i próbujemy zrobić upgrade za 600. A potem?  no cóż, olbrzymie znaczenie ma to, jakie będziemy dostawać prototypy. Oczywiście, życzę wszystkim graczom tych najdroższych.
2.   Jednostki początkowe można ulepszać co mapę (o ile w rubryce "upgrade" jest wystarczająco dużo gotówki), a z jednostkami nabytymi lepiej co jakiś czas - pisał o tym Gustlik.
3.   W tabeli uwzględniłem jedynie bonusy za zwycięstwo BV. W przeważającej większości różnica między premią BV a V jest większa, niż moglibyśmy dodatkowo wyciągnąć  tur i mapy.  Dla celów finansowych warto więc wygrywać w ostatniej turze BV. Do tego dochodzi, oczywiście, szansa na prototyp.
Jeszcze jedna uwaga. Na koniec mapy Mokra jest wartość 525. Ponieważ następna mapa zaczyna się JC 500, można bezkarnie wydać na uzupełnienia 25 punktów prestiżu.

Pozdrawiam, Czata
PS. Wkrótce "Hubal" oraz "Jeszcze Polska..."




Gustlik

#445
Dobra robota, aczkolwiek muszę dodać parę wyjaśnień:

Przede wszystkim, źle interpretujesz pojęcie "JC" czyli "Jensen Cap", czyli pułapu wartości armii + posiadanej gotówki.

Piszesz:
CytatPo Mokrej mamy 80 do wydania. Przerzucamy CKM i Ur ? a na lepsze pojazdy i tyle. Po Borowej Górze kupujemy 7TP i recon (ich wartość wynosi razem dokładnie 300! ? dokładnie tyle, co wzrost JC) i próbujemy zrobić upgrade za 600.

Otóż nie po Mokrej, mamy do wydania 485 (właśnie poprawiłem, żeby nie przekraczać JC=500, no ale to drobiazg)

Zawsze po Mokrej kupuję 7TP i 1 Art 75mm, resztę wydaję na jednostki "darmowe"

Cykl oblicznia JC jest następujący:

Po ostatniej kolejce (ale przed zakupami), obliczana jest wartość armii i gotówki, to jest porównywane do JC przed kolejnym, scenariuszem, następnie dostajesz kasę i robisz zakupy. To co kupisz będzie porównywane do JC dopiero PO scenariuszu, który zaczynasz.

Schematycznie:

Stan armii na koniec ----> Obliczenie JC ----> Nagroda -----> Zakupy i upgrade ----> Następny scenariusz ----> Stan armii na koniec itd.

Na przykładzie

1) Pierwsza faza obliczeń:

- Jeśli nic nie kupisz w czasie Mokrej stan armii = 0.
- Zatem wychodzisz z Mokrej 485pp wyniesionymi z mapy.
- Po ostatniej kolejce Mokrej ta suma jest porównywana do JC scenariusza Borowa Góra = 500, więc jest ok
- Teraz możesz kupować - JC dla Borowej Góry jest już obliczony, więc to co kupisz, będzie liczone przed Mińskiem.
- JC dla Mińska = 800 i tyle może wynosić stan armii + gotówka, na zakończenie Borowej Góry.
- Ponieważ z Borowej Góry można wynieść 80 + 300pp, a JC przed Mińskiem wynosi 800, liczymy: 800 - (300+80) = 420
- To znaczy, że po Mokrej (na początku Borowej Góry) możesz kupić sprzętu za 420pp.

2) Kolejna faza obliczeń:

- Zakładamy jednak że za całe 420 nikt sprzętu nie kupi, bo część kasy pójdzie na upgrady jednostek "darmowych" i  zniknie z blilansu
- Powiedzmy, że kupił za 300, przeszedł Borową Górę i tak wszedł do Mińska po obliczeniu JC = 800
- Zatem "na dzień dobry" ma: sprzęt za 300 + 380 kasy za Borową Górę - JC przed Mińskiem = 800, więc się zmieścił
- Teraz znów część może wydać na upgrady darmowych jednostek, a część na zakupy. Zakładam, że kupi za 250 (Bofors 40mm + TPT) i zaczyna grać.
- Liczymy koniec Mińska:
- Za 300 kupił po Mokrej, za 250 po Borowej Górze = 550 - to sprzęt
- Za kolejki z Mińska wziął maksymalnie 240+60 = 300
- Czyli: 550 + 300 = 850, a JC przed Kockiem = 1000 - mieści się nawet z zapasem

Krok 2) powtarzamy potem dla każdego scenariusza.

Ciężka robota...... Poza tym nigdy nie wiadomo, które jednostki gracz zdecyduje się upgradować lub wzmocnić powyżej 10 pkt siły.
Bo jeśli te darmowe lub prototypy, to wartość armii mu nie wzrośnie, a jeśli zakupione później to się powiększy. Tak że sztywne obliczenia można prowadzić tak, powiedzmy, do 3 - 4go scenariusza, a potem można już tylko "na oko"

Jak wykazały ostatnie, międzynarodowe testy tej kampanii, JC był źle policzony i w drugiej fazie, nawet grając na 100%, przekraczało się go bardzo szybko. Nie mówiąc już o kimś,. kto chciałby zagrać na 150, czy 200%.

Dlatego wersja 1.0, będzie miała JC i nagrody przeliczone jeszcze raz. Punkt ciężkości zostanie przerzucony z nagród za zwycięstwo (mniejsze) na prestiż "kolejkowy" (większy). To daje możliwość wyboru - czy uzupełniać w czasie bitwy, czy zostawić kasę na zakupy.

Poza tym, trzeba pamiętać, że granie na poziomie łatwiejszym powoduje wzrost pp za flagi i kolejki, natomiast NIE POWODUJE wzrostu nagród za zwycięstwa. Jeśli więc kasa w kampanii opiera głównie na tych nagrodach, to wybranie łatwiejszego poziomu niczego nie zmienia.

Teraz będzie zrobione tak, że część kasy z nagrody będzie wrzucona w scenariusz, tak żeby suma na wyjściu była mniej więcej taka sama, a JC będzie nieco luźniejszy, żeby dało się grać w zakresie 100-200%. Zakładam, że 300 to już przesada.



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#446
Ależ ja interpretuję JC dokładnie tak samo jak Ty!

Jednak ja w swoich obliczeniach skupiłem się głównie na prestiżu dostępnym na doskonalenie corowego sprzętu, mniej zwracając uwagę na nowe zakupy.

Na przykładzie (będę liczył na danych z tabelki).
Po Mokrej masz 525 punktów, 500 przenosisz na Borową Górę, gdyż tyle wynosi limit JC.  W trakcie Borowej Góry możesz zdobyć 380, co oznacza, że na koniec będziesz miał 880. Jednak do Mińska możesz przenieść jednynie 800, bo tyle wynosi następny limit JC. Oznacza to, że 80 trzeba wydać, bo inaczej przepadną. I to musisz wydać jedynie na doskonalenie corowych jednostkek, gdyż to nie wpływa na JC. A można to zrobić jedynie po Mokrej! Stąd wartość w tabelce po Mokrej wynosi 80.

A na kupowanie nowego sprzętu możesz wydawać dowolne kwoty. Ale zwróć uwagę, że jeśli po Mokrej wydasz całe 500 na nowe jednostki, to na koniec Borowej będziesz miał jedynie 300 wolnego prestiżu, gdy mógłbyś go wydać 600 (ale już ich nie masz) na ulepszenie starych jednostek bez utraty dostępnych punktów za następną mapę. Dlatego warto czasami się wstrzymać z zakupami nowego sprzętu.

Inna sprawa, że nie zawsze jest możliwość wydania aż tyle prestiżu na updrade!
Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatI to musisz wydać jedynie na doskonalenie corowych jednostkek, gdyż to nie wpływa na JC. A można to zrobić jedynie po Mokrej! Stąd wartość w tabelce po Mokrej wynosi 80.

A no to jasne - różnica pomiędzy "możesz" a "musisz wydać", mnie zmyliła. Ale w takim razie, rubrykę "upgrade" przestawiłbym na początek, tuż po kolumnie "JC" dla scenariusza, bo w takiej kolejności właśnie się to odbywa.

"JC" jest liczony najpierw, dla "starych" jednostek, na wejściu do scenariusza - a potem dopiero robisz upgrady
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Bardzo dobry pomysł!

Rubryka "upgrade" uległaby wtedy lekkiemu przesunięciu i tabelka wyglądałaby tak:

Droga Andersa:


Droga Maczka:


Pozdrawiam, Czata

Gustlik

#449
Źle Ci jednak podpowiedziałem....

Trzeba to jeszcze przemyśleć, dla jak największej przejrzystości, ale - jak pisałem - pracuję w tej chwili nad nowym poziomem prestiżu dla tej kampanii, tak, żeby uniknąć wypadnięcia z JC, więc problem "obowiązkowego" wydawania kasy powinien zniknąć.
Przynajmniej dla grania na poziomach niższych niż 150% - na wyższych może się oczywiście pojawić, no ale nie da się przewidzieć wszystkiego.

W każdym razie - te sumy jeszcze się zmienią, bo nawet z tej tabelki widać, że już od 5-go scenariusza, wartości, które możesz zgromadzić są wyższe niż poziom JC. Tak więc nawet jeśli założyć "wypranie" części kasy w darmowych jednostkach, to po
paru dalszych bitwach, gracz na pewno wyleci poza JC. A to nie powinno się zdarzyć.

W każdym razie początek został zrobiony i wielkie dzięki Ci się należą. :clap
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/