Combat Support

Zaczęty przez Depet, Grudzień 18, 2007, 03:05:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

Combat Support - czyli specjalność pozwalająca na dodanie połowy doświadczenia jednostkom które znajdują się w otoczeniu jednostki wyspecjalizowanej. To jest dla mnie jasne...dziś jednak odkryłem coś dziwnego i przerażającego jednocześnie :). Poniżej przykładowa sytuacja wzięta z efila Panzerliga v2.1 - jak wszyscy reprezentanci już pewnie wiedzą - samoloty sa tam wyjątkowo specyficzne - mają nie tylko recona ale również combat support. Spójrzcie:


Mamy Tygrysa 10/10 okopanego ENT: 10 czyli bardzo okopanego :)


Podlatuję bombowcem z dowódcą, 330 doświadczenia a więc 3 belki - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1


Podlatuję pierwszym myśliwcem z dowódcą, 440 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1 - OK


Podlatuję drugim myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1 - OK


Podlatuję trzecim myśliwcem z dowódcą, ok 800 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:3 !!!!


Podlatuję czwartym myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:5 !!!!


Podlatuję piątym myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:6 !!!!

Do czego zmierzam ? Otóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...nasz bombowiec miał 3 belki + 4 myśliwce * 1/2 z 300 + 1 myśliwiec * 1/2 z 400 + 1 myśliwiec * 1/2 z 800 daje nam 1500 punktów. Silnik powinien więc odrzucić 1000 punktów...no właśnie tylko czy odrzucił ? Z doświadczenia wynika że NIE !!! a więc z rezultatu 1:1 (przypominam Tygrys był okopany na 10 punktów !!!) zrobiło się 1:6...to jest kolosalna różnica biorąc pod uwagę że te myśliwce mają jeszcze prawo strzału !!

Teraz pytania: czy grę faktycznie można w ten sposób oszukać ? Czy dotyczy to zarówno Combat Support dla jednostek powietrznych jak i lądowych ? Dla jednostek powietrznych: czy myśliwce dają CS-a zarówno bombowcom strzelającym do jednostek naziemnych jak i innym myśliwcom strzelającym do jednostek powietrznych ?

Revolutionary_pilot

Moze tego efila ktos tak narysowal, ze bierze te wszytskie laczone belki ponad 5.. hmmm "A moze tak, a moze nie - moze za trzy godziny lub za dwie..."

ale chcialem zapytac o to:
Cytatdaje CS-a
dajesz Cs-a? powiedz mi - jak sie daje CS-a ? "Daje sie" wogole?
Do tej pory myslalem ze to sie "daje" automatycznie  ???

Ervin von Rommel

hej

W LGSuite Luisa możesz sobie ustawić lidera albo go sobie zmienić (masz tam ich listę jak dobrze pamiętam).

POZDRAWIAM !!!

Ervin von Rommel

Depet

Cytat: Revolutionary_pilot w Grudzień 18, 2007, 08:50:36 PM
dajesz Cs-a? powiedz mi - jak sie daje CS-a ? "Daje sie" wogole?
Do tej pory myslalem ze to sie "daje" automatycznie  ???

Chodzi o specjalność - PL efile ma tak że każda jednostka powietrzna ma tę specjalność.

Cytat: Ervin von Rommel w Grudzień 18, 2007, 09:10:05 PM
W LGSuite Luisa możesz sobie ustawić lidera albo go sobie zmienić (masz tam ich listę jak dobrze pamiętam).

Bynajmniej nie chodzi o 1 lidera ale o specjalność (tak jak inżynieria) którą ma każdy samolot :P.

Revolutionary_pilot

 wiem co to to Combat Soupport, ale napisales ´ze podlatujesz - dajesz cs-a , podlatujesz - dajesz cs-a.. rozdajesz go jak paluszki , albo jak bys sypal slonecznikiem na 4 wystawione rece...

Myslalem ze cs automatycznie przydziela na styku, a ty go dajesz...

kum asz`?

Bayerlein

Cytat: Depet w Grudzień 18, 2007, 03:05:20 PM
Do czego zmierzam ? Otóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...nasz bombowiec miał 3 belki + 4 myśliwce * 1/2 z 300 + 1 myśliwiec * 1/2 z 400 + 1 myśliwiec * 1/2 z 800 daje nam 1500 punktów. Silnik powinien więc odrzucić 1000 punktów...no właśnie tylko czy odrzucił ? Z doświadczenia wynika że NIE !!! a więc z rezultatu 1:1 (przypominam Tygrys był okopany na 10 punktów !!!) zrobiło się 1:6...to jest kolosalna różnica biorąc pod uwagę że te myśliwce mają jeszcze prawo strzału !!

Teraz pytania: czy grę faktycznie można w ten sposób oszukać ? Czy dotyczy to zarówno Combat Support dla jednostek powietrznych jak i lądowych ? Dla jednostek powietrznych: czy myśliwce dają CS-a zarówno bombowcom strzelającym do jednostek naziemnych jak i innym myśliwcom strzelającym do jednostek powietrznych ?

Pisałem już o tym w wątku dot. reprezentacji i scenariusza Giganten, myśliwce/bombowce dodają CS zarówno innym myśliwcsom jak i bombowcom. Rezultat: IŁ-2 bez wsparcia myśliwców vs. Jagdpanthera na otwartym polu 1:1 lub 1:2, ze wsparciem dwóch myśliwców 1:6 a reszta oszołomiona, podjeżdza is-2 lub T-34/85 i jagdpantehry już nie ma. Jest to więc prawdziwa maszynka do zabijania. Do tego recon, a więc myśliwcami/bombowcami można podlecieć, "dać CS-a" :) a później dobrać się myśliwcowi/bombowcowi przeciwnika do skóry. Lotnictwo w e-filu PL jest najsilniejsze ze znanych mi e-fili.
pozdrawiam

Gustlik

CytatOtóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...

NIEPRAWDA!!!!

Max 5 belek, to jest tyle ile jednostka może mieć na skutek "normalnych" działań bojowych gromadząc małe punkty doświadczenia. Wtedy silnik rzeczywiście ignoruje kolejne setki małych punktów (600, 700...itd). Ale w sytuacjach szczególnych (w obrębie jednej bitwy) belki są liczone dalej. Dopiero wczytanie z save'u redukuje do pięciu.

Lasse Jensen kiedyś udowodnił, że grając całą kampanię bez save'owania i wczytywania - można mieć i 15 belek.

Kiedyś budując scenariusz pomyliłem sobie małe punkty z belkami, wpisując wartości w LG Suite. Wpisałem: 3 punkty i 325 belek!!! Zamiast odwrotnie - wiecie co się działo....?  ;D ŁOMATKOBOSKA!

Więc Twoja sytuacja jest jak najbardziej prawidłowa.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Grudzień 19, 2007, 12:31:24 PM
Max 5 belek, to jest tyle ile jednostka może mieć na skutek "normalnych" działań bojowych gromadząc małe punkty doświadczenia. Wtedy silnik rzeczywiście ignoruje kolejne setki małych punktów (600, 700...itd). Ale w sytuacjach szczególnych (w obrębie jednej bitwy) belki są liczone dalej. Dopiero wczytanie z save'u redukuje do pięciu.

Teraz sobie przypominam że pisałeś o tym kiedyś na PSFF...

Cytat: Gustlik w Grudzień 19, 2007, 12:31:24 PM
Kiedyś budując scenariusz pomyliłem sobie małe punkty z belkami, wpisując wartości w LG Suite. Wpisałem: 3 punkty i 325 belek!!! Zamiast odwrotnie - wiecie co się działo....?  ;D ŁOMATKOBOSKA!

;D ;D ;D

Janus

panowie CS to wredna specjalność
umiejętnie wykożystana i po grze.
czy nie można jej skutków  ograniczyć ?

Zsamot

Cytat: Janus w Grudzień 10, 2009, 12:47:27 AM
panowie CS to wredna specjalność umiejętnie wykorzystana i po grze. czy nie można jej skutków  ograniczyć ?
Można- banalnie- zredukować, co też Gustlik zrobił- liczbę jednostek z tym liderem/ umiejętnością- wtedy mają ją nieliczne- i bardzo drogie- jednostki.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

#10
Cytat: zsamot w Grudzień 11, 2009, 07:34:41 PM
Cytat: Janus w Grudzień 10, 2009, 12:47:27 AM
panowie CS to wredna specjalność umiejętnie wykorzystana i po grze. czy nie można jej skutków  ograniczyć ?
Można- banalnie- zredukować, co też Gustlik zrobił- liczbę jednostek z tym liderem/ umiejętnością- wtedy mają ją nieliczne- i bardzo drogie- jednostki.

Dev fire jest gorszy... To tak jak byś miał dwie jednostki, a nawet lepiej, bo nie tracisz paliwa na dotarcie na miejsce powtórnego ataku ;), lub po pierwszym strzale uzupełniasz jednostkę (dla artylerii z zapasem amunicji 4 to rewelacja  >:D).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Nie, nie jest, bo też zależy jak typ tego lidera dostanie, bo jak bombowiec czy IS 2 to żadna rewelacja...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Panowie - dyskusja zmierza w nieco bezsensowna stronę. Dla jednego "CS" jest bez sensu, dla drugiego "Dev.Fire".
Ktoś inny uzna, że "Agr. Man.", bo jak go czołg dostanie, to mamy Tygrysa jeżdżącego na 7 pól....

A "Influence"? To jest dopiero bez sensu - jak grasz pojedynczy scenariusz.... :) :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Otóż to, poza tym ja po prostu uważam, że to miło mieć możliwość pogadania o pasji- dla mnie- grze, o ile zaakceptujemy- w kierunku modyfikacji pewnych minusów;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: zsamot w Grudzień 13, 2009, 09:14:12 PM
Otóż to, poza tym ja po prostu uważam, że to miło mieć możliwość pogadania o pasji- dla mnie- grze, o ile zaakceptujemy- w kierunku modyfikacji pewnych minusów;)

Trawestując znany cytat: ważne, żeby te minusy nie przesłoniły nam plusów.  ;)
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...