Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0 - 200%

Zaczęty przez Jaro, Maj 15, 2023, 06:42:04 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 31, 2023, 02:01:17 PM
ale w tym przypadku ( bez doświadczenia ) jest do dupy
Oczywiście. Nikt tego nie neguje.
Cały twój sprzęt jest "do dupy".  Na tym polega koncepcja scenariusza.
Rzecz w tym, że musisz wygrać sprzętem "do dupy" 8).

Pierwszy krok do zwycięstwa, to uświadomienie sobie ze twój  sprzęt jest "do dupy"  ;).

Nie ma mowy, by 'PZL P.24' w powtarzalny sposób wygrał pojedynek z 'Bf 109E-1'.
Nie da się, za pomocą '105mm wz.29' wygrać pojedynku artyleryjskiego z '15cm K18'.
Nie warto nawet próbować (chyba ze lubisz wielokrotny save/load).

Musisz zaakceptować, że nie wygrasz bezpośrednimi metodami, i zaplanować/wykorzystać bardziej kreatywne środki.

Przykłady już podałem.
Myśliwiec możesz zmiękczyć ostrzeliwując pelotkami, ckm'ami, taczankami, samolotami AUX.
Pelotki możesz chronić rozmieszczając je w parach.
Dalekosiężną artylerie (lub broniące ją pelotki) możesz pokonać umieszczając własne armaty poza zasięgiem widzenia (w lesie). 
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ja właśnie przemyśliwuję i przyswajam sobie nowe koncepcje.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 31, 2023, 02:41:03 PM
Ja właśnie przemyśliwuję i przyswajam sobie nowe koncepcje.
Jeszcze jeden mały trick, potencjalnie użyteczny w drugim scenariuszu.
Moździerz 220mm ma trwałe tłumienie. Jeśli ostrzelasz jednostkę to nie musisz jej zniszczyć jednym strzałem.
Trwałe tłumienie z dużym prawdopodobieństwem wyłączy jednostkę akcji.
Warto to wykorzystać do neutralizacji pelotek.
Jeśli masz armatę chronioną przez pelotkę, to warto w pierwszej kolejności ostrzelać i stłumić pelotkę, a następnie wysłać bombowce (przeciwko pelotce i armacie).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki za hint... żebym mógł ją tylko sięgnąć...

Jakie jednistki wysłałeś na Czechosłowaków skoro 3 ciężkie armaty poszły na południe?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#49
Cytat: Jaro w Maj 31, 2023, 03:08:21 PM
Jakie jednistki wysłałeś na Czechosłowaków skoro 3 ciężkie armaty poszły na południe?
Wszystkie doświadczone z poprzedniego scenariusza, plus moździerz 310mm (nagroda).
Grałem w ciemno Błędnie założyłem, że tam będzie większy opór.

Artillery
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:003  [+35 exp]
*  105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 124 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 3 kill , 0 pp - U:004  [+52 exp]
+  310mm mozdzierz wz.39 , C7P ,  , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+28 exp]

155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:115  [+38 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 420 pp - U:116  [+54 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 420 pp - U:117  [+39 exp]


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Parabellum

Cytat: Waldzios w Maj 30, 2023, 11:15:09 PM
Cytat: Parabellum w Maj 30, 2023, 10:43:07 PM
Polska nie jest, według mojej wiedzy, głównym narodem z wieloma różnymi jednostkami. Polska od czasu do czasu służy zachodnim aliantom jako państwo wspierające w niektórych scenariuszach, ale nigdy jako główne państwo z całą poświęconą mu kampanią.
W efilu są dwie nacje: 'Poland' i 'Republic of Poland'.
'Poland' to typowa, historyczna nacja, jaką spotkasz w każdym efilu.
'Republic of Poland' to fikcyjna nacja. Historia alternatywna stworzona na potrzeby kampanii.
Dziękuję bardzo za wyjaśnienie. Gram po polskiej stronie po raz pierwszy i do tej pory nie zauważyłem różnicy

Jaro

A ja tam wysłałem wszystkie moje siły poza lekkim flak i jedną 155mm. To pewnie dlatego na zachodzie nie mogłem atakować...

Obie piechoty i czołgi pchnąłeś na Cz?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 31, 2023, 04:44:01 PM
Obie piechoty i czołgi pchnąłeś na Cz?
Nie pamiętam szczegółów.
Piechotę prawdopodobnie podzieliłem po równo.

Znalazłem niewykorzystany screen z 3 tury:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Parabellum

Cytat: Jaro w Maj 31, 2023, 04:44:01 PM
A ja tam wysłałem wszystkie moje siły poza lekkim flak i jedną 155mm. To pewnie dlatego na zachodzie nie mogłem atakować...

Obie piechoty i czołgi pchnąłeś na Cz?
W tej akcji użyłem tylko jednego spadochroniarza, jednego myśliwca i jednego bombowca taktycznego. Czeska piechota pozostała bierna.
VH na południowym zachodzie również został zaatakowany tylko myśliwcami i bombowcami taktycznymi, a następnie zajęty przez partyzantów, jednostkę pomocniczą z lasu.
Wszystkie pozostałe jednostki musiały jedynie przesunąć się do centrum mapy z trzema VH.
Wynik: BV po 5 rundach gry

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: Spadochroniarze
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:78
--
Campaign score: 154  *  Average: 77

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 708 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "?mier?" , cap disabled, 12 turns prestige: 0
if V : +500, Brygada "?mier?" , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if TV: +250, Brygada "?mier?" , cap disabled, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

sympatyk

@ Parabellum

Gratulacje, bardzo dobre rozwiązanie
Jednak chodzi o to, żeby przejść ten scenariusz w sposób klasyczny  ;)
Trudno zapytać teraz Gustlika jaką miał koncepcję, choć przydzielenie jednostki  "Kompania Spadochronowa"   .... raczej sugeruje  trening jej - do wykorzystania w pełni po wrześniu 1939 roku

Parabellum

Cytat: sympatyk w Czerwiec 01, 2023, 10:00:17 AM
@ Parabellum

Gratulacje, bardzo dobre rozwiązanie
Jednak chodzi o to, żeby przejść ten scenariusz w sposób klasyczny  ;)
Trudno zapytać teraz Gustlika jaką miał koncepcję, choć przydzielenie jednostki  "Kompania Spadochronowa"   .... raczej sugeruje  trening jej - do wykorzystania w pełni po wrześniu 1939 roku
Odkąd zagrałem w kampanię G35 "Delta Force", jestem zafascynowany różnorodnymi możliwościami operacji powietrznodesantowych w waszych kampaniach i staram się powielać to we wszystkich przyszłych kampaniach, w które gram, jeśli wymagania są spełnione.
Po ponad 100 rozegranych przeze mnie kampaniach klasyczna droga do celu przestała dla mnie istnieć. Dlatego próbuję wariantu 0% prestiżu. Pozwala mi on skupić się wyłącznie na VH. Do tego nie potrzebuję już tylu jednostek, co w przypadku klasycznej ścieżki. Obawiam się jednak, że G45 nie będzie się do tego nadawał. A to ze względu na połączenie bitew lądowych i morskich. Jednostki morskie są zdecydowanie za drogie jak na 0% prestiżu .

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Waldzios

#56
Cytat: sympatyk w Czerwiec 01, 2023, 10:00:17 AM
Trudno zapytać teraz Gustlika jaką miał koncepcję, choć przydzielenie jednostki  "Kompania Spadochronowa"   .... raczej sugeruje  trening jej - do wykorzystania w pełni po wrześniu 1939 roku
Gdyby chodziło wyłacznie o trening, Gustlik prawdopodobnie przydzieliłby spadochroniarzy jako nagrodę z heksa (zrobił tak kilkakrotnie w trakcie kampanii).
Przydzielenie jednostki CORE, z kompletem dodatków, i umieszczenie jej obok lotniska, sugeruje bardziej bezpośrednie zastosowanie.

Moim zdaniem, przydzieleni spadochroniarze, i pojawiający się w 4 turze (na południu) partyzanci (z dowódcą), sugerują że Gustlik mógł rozważać dokładnie taki wariant jaki zastosował Parabellum.
Przeciwnik jest agresywny. Wystarczy, że gracz zdecyduje się na obronę w centrum, a przeciwnik sam do niego przyjdzie.
Tą teorie wydaje się potwierdzać również przydzielony pociąg pancerny. Rozkład linii kolejowych sugeruje raczej taktykę defensywną.
W międzyczasie południe opustoszeje, dając spore szanse spadochroniarzom i partyzantom. Można również spróbować wysłać jakieś szybkie jednostki do pomocy.

Osobiście nie rozważałem takiej opcji, bo koncentruje się opanowaniu wszystkich punktowanych heksów.
Ale nie da się wykluczyć, że taki był zamierzony przebieg misji.

IMHO nawet jeśli przyjąć, że zgodnie z wprowadzeniem, celem gracza jest kontratak. To dodatkowe jednostki (spadochroniarze i partyzanci) sugerują, że Gustlik był świadomy, że gracz może nie wyrobić się z kontratakiem (w limicie tur), i będzie potrzebował pomocy w zajęciu końcowych VH.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

BTW. Byłem ciekawy, czy pelotki naprawdę są takie nieskuteczne jaki pisaliście.
Przetestowałem, bo rozważałem możliwość że wkradł się jakiś błąd.

Kupiłem "zieloną" pelotkę (z dodatkami):
Obrona plot.
PF 621L/75mm ,  , 0 bars , 24 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill , 288 pp - U:113  [+24 exp]

Kosztowała sporo, z dodatkami w sumie 646pp, ale nawet gracza 100% stać na trzy takie.

Wystawiłem ją, i wysłałem w kierunku Dobczyc.

Lotnictwem zlikwidowałem błąkającego się Recon'a, by nie ostrzegł nieprzyjaciela przed pułapką.

Bombowce przyleciały zgodnie z planem. Powtórzyłem kilkakrotnie, i za każdym razie przebieg był ten sam (bombowce mają ustawione OH, i 'fearless'). Jeśli nie widzą pułapki, najprawdopodobniej polecą do Dobczyc.

Pierwszy bombowiec wpadł w pułapkę i oberwał od flaka, drugi zaatakował Flaka i oberwał od pelotki.
W żadnym powtórzeniu flak nie stracił pojedynczego SP.

Prawdziwym testem była konfrontacja pelotka vs myśliwiec.

Prognoza przed wstępnym ostrzelaniem przez flaka, wynosiła 0:5:

Prognoza po ostrzelaniu przez flaka, wzrosła do 0:6:


Nawet pomijając kwestie pułapki w Dobczycach (wymaga znajomości scenariusza), to test pokazał ze "zielona" pelotka (z dodatkami) jest w stanie bardzo sprawnie rozwiązać problem myśliwca (bombowce są łatwiejszym celem).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Parabellum

@waldzios

Bardzo dobra analiza!

Chciałbym również podkreślić, że rozgrywam wszystkie kampanie całkowicie bez korzystania z "OG suite" i dlatego nie mam żadnych dodatkowych informacji dotyczących liczby przeciwników, jego formacji, otrzymanych posiłków (w tym moich własnych) itp. Korzystam tylko z informacji z raportów innych graczy.

Pod tym względem intuicyjnie dokonałem właściwego wyboru i pozwoliłem spadochroniarzowi polecieć do CZ. Mogłem też wybrać niemiecki VH na południu, bo na początku lotu nie miałem żadnej wiedzy o partyzantce. W rezultacie miałbym dwie własne jednostki w akcji w niemieckim VH i żadnej w czeskim VH.
Moja decyzja wynikała z tego, że czeski VH znajdował się nieco dalej od mojej pozycji startowej i był trudniej dostępny dla oddziałów naziemnych. Na niemieckim VH spekulowałem, że uda mi się przebić przez centrum. Nie udałoby się to jednak w tak krótkim czasie.
Do wyprawy do CZ użyłem prototypu spadochroniarza, który otrzymałem po pierwszym scenariuszu. Spadochroniarz dostarczony przez Gustlika stoi jeden heks obok lotniska. Ze względu na konieczny dodatkowy ruch, moje zwycięstwo nastąpiłoby dopiero po 6 turach.

Jaro

Waldzios, uwagi o małej skutrczności pelotki dotyczyły sytuacji, gdy Heinkle zaatakowały ją bezpośrednio. Pierwszy atak na VH ją ujawnił a drugi był bezpośrednio na nią. Straciła 7pkt ale nie miała dodatków. W innym takim teście miała special munition i straciła 3pkt. Z oboma dodatkami było by lepiej.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI