Norden78: G38H German Elit Unit - 100 % (Hard) - efile Gustlik

Zaczęty przez Norden78, Wrzesień 14, 2023, 11:44:47 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Norden78

Cześć.

Poniżej przesyłam raport końcowy z ukończenia przeze mnie kampanii German Elite Unit (Hard), t.j. na poziomie 100 % prestiżu, ale bez auto uzupełnień między scenami. Nadmieniam, że nie było łatwo, do tego stopnia, że nie miałem czasu na publikację cząstkowych raportów AAR :) .


OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\Program Files\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: G38H GERMAN ELITE UNIT v.5.0 (Hard),  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Poczatki , #0 , Brilliant Victory  +++  Proto: 250/1
2   Praga , #1 , Brilliant Victory
3   Fall Weiss , #2 , Brilliant Victory
4   Wesserubung , #3 , Brilliant Victory  +++  Proto: Pz 38(t)E/F
5   Belgia , #4 , Victory
6   Amiens , #5 , Brilliant Victory
7   St Malo , #6 , Brilliant Victory
8   Termopile , #7 , Brilliant Victory  +++  Proto: Pz IVF1
9   Korynt , #8 , Brilliant Victory
10   Barbarossa , #9 , Brilliant Victory
11   Minsk , #10 , Brilliant Victory  +++  Proto: SdKfz 7/2
12   Kociol , #11 , Brilliant Victory
13   Lochwica , #12 , Brilliant Victory  +++  Proto: 12.8 cm  Sturer Emil
14   Briansk , #13 , Brilliant Victory
15   Balkany , #14 , Brilliant Victory  +++  Proto: StuG IIIG
16   Ladoga , #15 , Brilliant Victory
17   Ladoga II , #16 , Brilliant Victory  +++  Proto: Marder IIIH
18   Onega , #17 , Brilliant Victory
19   Archangielsk , #18 , Brilliant Victory  +++  Proto: Me-410A-1/U-1
20   Stalingrad , #19 , Brilliant Victory
21   Rostov , #20 , Brilliant Victory  +++  Proto: PSW 234/2 Puma
22   Rajd do Charkowa , #21 , Brilliant Victory
23   Charkow - ofensywa , #22 , Brilliant Victory
24   Partyzanci , #23 , Brilliant Victory  +++  Proto: Fw-190F-8U-1
25   Bitwa czolgow , #24 , Brilliant Victory
26   Operacja "Miecz" , #25 , Brilliant Victory
27   Dzika horda , #26 , Brilliant Victory  +++  Proto: Me-262A-1
28   Dziadzia Mroz , #27 , Brilliant Victory
29   Operacja Odessa , #28 , Brilliant Victory  +++  Proto: Do-335A-1
30   Krymskie piekło , #29 , Brilliant Victory
31   Stalingrad 44 , #30 , Brilliant Victory
32   Kazan , #31 , Brilliant Victory  +++  Proto: Fw-190D-12
33   Na wschód , #32 , Brilliant Victory  +++  Proto: Ardelt Waffentrager
34   Jekaterinburg , #33 , Brilliant Victory
35   Kontratak pod Ufą , #34 , Brilliant Victory  +++  Proto: Do-335B-2
36   Stalingrad III , #35 , Brilliant Victory
37   Astrachań , #36 , Brilliant Victory
38   Grozny , #37 , Brilliant Victory  +++  Proto: Panther II
39   Baku , #38 , Brilliant Victory
40   Omsk , #39 , Brilliant Victory  +++  Proto: Panther II
41   Obiekt "Z" , #40 , Brilliant Victory
42   Nowosybirsk , #41 , Brilliant Victory
43   Krasnoyarsk , #42 , Victory
44   Irkuck , #43 , Brilliant Victory

..
Current scenario: Irkuck,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 9975 , Current prestige is 428
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 54
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Panzergrenadiere 44 (gep.) , 1S.Div/1/II , 5 bars , 1418 exp , Germany , 8/10 , Infiltration Tactics  , 41 kill , 0 pp - U:001
Panzergrenadiere 45 (gep.) ,  , 5 bars , 1688 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 42 kill , 588 pp - U:006

Tank 
Panther F ,  , 5 bars , 2342 exp , Germany , 2/10 , Street Fighter  , 147 kill , 540 pp - U:007
Tiger III Ausf L ,  , 5 bars , 2448 exp , Germany , 6/10 , First Strike  , 169 kill , 696 pp - U:009
+  Panther F ,  , 5 bars , 2681 exp , Germany , 5/10 , Devastating Fire  , 160 kill , 0 pp - U:011
Tiger II ,  , 5 bars , 2058 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 156 kill , 660 pp - U:012
Panther F ,  , 5 bars , 2291 exp , Germany , 6/10 , Reconnaissance Movement  , 156 kill , 540 pp - U:014
+  Panther II ,  , 4 bars , 448 exp , Germany , 5/10 , 8 kill , 0 pp - U:021

Anti-tank
JagdTiger II ,  , 3 bars , 376 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 4 kill , 672 pp - U:022
JagdTiger II ,  , 3 bars , 389 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 672 pp - U:023

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 1S.Div/1Art/I , 5 bars , 1691 exp , Germany , 10/10 , 41 kill , 0 pp - U:002
V-2 Rocket ,  , 3 bars , 389 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 1212 pp - U:003
15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 927 exp , Germany , 10/10 , 9 kill , 564 pp - U:010
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 1100 exp , Germany , 10/10 , 26 kill , 528 pp - U:013
15 K18 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 1110 exp , Germany , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 20 kill , 699 pp - U:016
15 K18 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 854 exp , Germany , 10/10 , Infiltration Tactics  , 11 kill , 636 pp - U:018
Hummel ,  , 5 bars , 925 exp , Germany , 4/10 , 15 kill , 444 pp - U:019

Air Defense
Ba 349 A Natter ,  , 2 bars , 288 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 720 pp - U:017

Fighter
*  Me-262A-1 , 10JG/I , 5 bars , 1437 exp , Germany , 8/10 , Combat Support  , 56 kill , 0 pp - U:004
Me-262A-1 ,  , 5 bars , 1965 exp , Germany , 7/10 , Devastating Fire  , 100 kill , 804 pp - U:008
+  Me-262A-1 ,  , 5 bars , 1063 exp , Germany , 6/10 , All Weather Combat  , 34 kill , 0 pp - U:020

Tactical Bomber
*  Ju-87G , 11StG/I , 5 bars , 2418 exp , Germany , 4/10 , Reconnaissance Movement  , 33 kill , 0 pp - U:005

Player 1 : Germany
Killed: INF:749  TNK:153  RCN:251  AT:165  FLAK:34   FORT:194  ATY:273  AD:68   FTR:138  TB:79     Total: 2104
Lost  : INF:57   TNK:8    RCN:10   AT:17   FLAK:2    FORT:1    ATY:18   AD:3    FTR:3    TB:2      Total: 121

BV 42
V   2
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  2 Leaders      Total :   3106 exp,     83 kill,    588 pp    Average:   1553 exp,     42 kill,    294 pp
Tank           *   6 Units *  5 Leaders      Total :  12268 exp,    796 kill,   2436 pp    Average:   2045 exp,    133 kill,    406 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    765 exp,      6 kill,   1344 pp    Average:    383 exp,      3 kill,    672 pp
Artillery      *   7 Units *  2 Leaders      Total :   6996 exp,    128 kill,   4083 pp    Average:    999 exp,     18 kill,    583 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    288 exp,      1 kill,    720 pp    Average:    288 exp,      1 kill,    720 pp
Fighter        *   3 Units *  3 Leaders      Total :   4465 exp,    190 kill,    804 pp    Average:   1488 exp,     63 kill,    268 pp


Tactical Bomber *   1 Units *  1 Leaders      Total :   2418 exp,     33 kill,      0 pp    Average:   2418 exp,     33 kill,      0 pp
* Summary:     *  22 Units * 14 Leaders      Total :  30306 exp,   1237 kill,   9975 pp    Average:   1378 exp,     56 kill,    453 pp


Player 1  Germany   has 22 units total (core+aux):
Infantry :  2
Tank   :  6
Anti-tank :  2
Artillery :  7
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  1

Player 2  USSR   has 24 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  1
Recon :  1
Fortification :  8
Artillery :  1
Air Defense :  2
Auxiliary Ship :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



Kilka spostrzeżeń:

Dość ciężka kampania, a nawet bardzo ciężka przy braku auto uzupełnień (wymagająca od połowy), aby ją ukończyć należy skupić się bardziej na budowie potężnych i wyszkolonych sił, niż na konkretnym scenariuszu. Kluczowe jest stworzenie potężnej artylerii, w pewnym momencie miałem aż 9 jednostek tego typu, co wcześniej w takich ilościach nie wydawało mi się potrzebne. Konieczne także jest maksymalnie silne lotnictwo myśliwskie i posiadanie dobrego rozpoznania - pod koniec bombowce nie są niezbędne, a wręcz więcej kłopotu niż pożytku, bo trzeba je eskortować, jeśli mają przetrwać. W niektórych jedynie scenariuszach potrzebni są spadochroniarze do osiągnięcia BV (bez dowódcy, co jest losowe, średnio przydatna jednostka, warto ją mieć "na wszelki wypadek").

Zwariowane i wymagające scenariusze pod koniec kampanii, zwłaszcza trudności sprawiły: nr 36, 38, 39 i 43. W niektórych scenariuszach trzeba się bronić i atakować jednocześnie zależnie od miejsca, bywa że posiłki AI pojawiają się znikąd, a w
przypadku zbyt wolnych postępów AI otrzymuje potężne posiłki, co utrudnia lub uniemożliwia zakończenie scenariusza o czasie.

Końcowy skład Korpusu budzi szacunek:
- 14 dowódców;
- 2 jednostki piechoty Panzergrendiere 44 i 45 z dowódcami, elitarna piechota, sprawdzona w boju;
- 6 jednostek czołgów: 3 Pantery F, Pantera II, Tygrys II i Tygrys III - wszystkie z topowymi dowódcami (brak tylko Overwatch);
- 2 działa JagdTiger II, świeży nabytek, konieczne w scenariuszu nr 43, z uwagi na zdolność Support fire, która pozwoliła przetrwać względnie bez większych strat nawałę pancerną w początkowym etapie scenariusza;
-  silna altyreria w więkoszości dalekiego zasięgu (bez Support fire), 7 jednostek, w tym jedna V - 2,
-  nowoczesne lotnictwo myśliwckie: 3 x Me-262A-1, wszystkie z dowódcami, w tym All Weather Combat ora Devastatig fire;
- bombowiec, który przetrwał do końca Ju-87G , z dowódcą o zdolności, Reconnaissance Movement, dołączonym dodatkiem typu recon - plus 2 spot - łącznie 4 spot, był najlepszą jednostką rozpoznawczą jaką miałem w całej grze. Inne bombowce także były do czasu, ale byłem zmuszony je sprzedać celem uzyskania prestiżu koniecznego na koniec.

Liczę, że mimo nietypowej formy post zostanie zaakceptowany, a kampania uwzględniona. Z uwagi na trudność kampanii, liczę na awans oraz wnoszę o rozważenie jej zaliczenia do punktacji  ;). Jeśli będę grał w przyszłości inne kampanie, AAR przybierze bardziej tradycyjną formę I promise.


Pozdrawiam.
Norden


Mario

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Parabellum

Cytat: Mario w Wrzesień 14, 2023, 08:08:53 PM
Gratulacje :clap :iwin
Ta wersja kampanii jest trudna.
Zgadza się, również gratuluję wyniku. Ale staje się to jeszcze trudniejsze dla moderatora / administratora, jeśli chce wprowadzić wynik kampanii do listy rankingowej generałów. W AAR brakuje niezbędnych do tego liczb.

kowdar

Niestety, ale tak jak napisał poprzednik, niniejszego wyniku nie można dopisać do rankingu, ponieważ brak jest wyników pkt. dla kampanii. Jak Norden78 zamieści ostatni AAR z wynikami punktowymi, dopiero wówczas będę mógł umieścić niniejszą grę w rankingu.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

besiu

Super,!  :clap Gratuluję ukońcenia kampanii! Świetnie, że tak długą, dałeś radę dokończyć. ja - od jakiegoś czasu - mam z tym kłopot, gdy jest już masa moich jednostek i ponad 100 przeciwników, na każdej z kolejnych map.

Odnośnie punktacji...
Zobacz ostatni w grze z tej kampanii Autosave. Zapisz go sobie, jakąś tam nazwą, bo inaczej Ci się nadpisze.

Potem - poszukaj, w ustawieniach w grze - spisywanie punktacji. Jeśli nie wiesz gdzie, to sorry, ja nie pamiętam. Ktoś na forum na pewno podpowie.
I wówczas - zakończ tę kampanię, na tym ostatnim autosave'ie. W sensie, przejdziesz ostatnią turę ostatniej bitwy, jeszcze raz. I zapisze Ci się w grze, całość, wszystkich punktów, za każdą z bitew. I będzie można Cię ująć (chyba?) w statystykach. Mam nadzieję...

Jeszcze raz super, że opublikowałeś swe dokonania. Oraz krótkie resume.
================== p.s. ==============
Cytat: Norden78 w Wrzesień 14, 2023, 11:44:47 AM
Kilka spostrzeżeń:

Końcowy skład Korpusu budzi szacunek:
(...)- bombowiec, który przetrwał do końca Ju-87G , z dowódcą o zdolności, Reconnaissance Movement, dołączonym dodatkiem typu recon - plus 2 spot - łącznie 4 spot, był najlepszą jednostką rozpoznawczą jaką miałem w całej grze. Inne bombowce także były do czasu, ale byłem zmuszony je sprzedać celem uzyskania prestiżu koniecznego na koniec.

Pozdrawiam.
Norden
Odnośnie zwiadu lotniczego i jego efektywności - polecam zakup w klasie Bombowiec Taktyczny - ostatniego na dole, z ruchem fazowym, Fi-156. Dodać mu lornetki +2 spotting. I jest jak ta laal!
spójrz sobie do mojej kampanii np. Blitzkrieg 50%. Mam tam 4 takie samoloty. Dzięki temu, wszystko prawie widzę na mapie. A w ostatnio granej Gambit Guderiana - to nawet nr 5 zakupiłem, w bitwie 14 bodajże. Bardzo sprawdzają się, jako efektywne dla rozpoznania sił i rozmieszczenia jego jednostek.

besiu

Kowdar,
Napiszę post pod postem, w tej samej sprawie... ale... :)
1) Norden78 jest tu nowy - a przynajmniej napisał coś pierwszy raz. Nowem - należy się, moim(!) zdaniem - fory.
2) Pamiętam, że miałem ten sam problem, lata temu, to Ty mi wskazałeś, co mam zrobić (gdzie wstawić w polu ustawień kampanii "ptaszka", aby pokazywało punktację po scenariusz. Ja - tego nie wiedziałem. Więc rozumie, zagwozdkę Norden'a.
I teraz, z uwagi na powyższe
3) Grasz/gramy w tę grę, hm... "od jakiegoś czasu". ... Raczej każdy wie, ile punktów  dostaje się za bitwę, przy ustawieniach 100% na 100% AI. Jest to 55 punktów, w ostatniej turze, na Brylanta. Jak potracimy jednostki, albo dajemy reload autosave - gra daje nam 54, 53, 51 punktów... mniej więcej.
Jeśli! założymy, że Norden zagrał wszystkie z bitew na Brylanta, w ostatniej turze - to wychodziłoby za bitwę średnio 55 punktów, zgadza się? Być może, jakąś bitwę wygrał wcześniej, a w jakiejś poniósł straty, ... uśredniając, mogłoby to być 55 punktów, za bitwę.
te 41(?) bitew x 55 punktów + 100 za ukończenie kampanii - i wprowadzić by się go dało, do rankingu, prawda?
Dałoby się?
Czy ktoś jest przeciw?
Ja pamiętam, jak mnie tłumaczono, różne rzeczy, a ja się biadoliłem, o co chodzi itp... Norden, może po prostu nie wiedzieć, o co chodzi.
Jeśli - dasz mu te punkty, dasz mu ten ranking - to [ja(!) zakładam(!)] byłby raczej zadowolony.
A zadowolony - może wrócić. Prawdopodobnie... Prawda?
A jak nas będzie więcej, to chyba ... fajniej, nieprawdaż?
A w kolejnej kampanii, to można mu to wskazać, od razu, na początku, prawda?

Podsumowując:
Wnioskuję, aby zliczyć Nordenowi te bitwy po 55 punktów, za sztukę, i wciągnąć go do rankingu.