Usuwanie dowódców

Zaczęty przez Waldzios, Styczeń 04, 2024, 05:41:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

W najnowszej wersji silnika ( OpenGen Version 0.93.5.RC1 ( 1-Jan-2024 ) ) pojawiła się opcja usuwania dowódców.

Cytat: CHANGE-LOGNew option to remove a leader for a given unit. Must select the unit and press
Option to decline unwanted leaders before raising it when active player is not AI.
Both requiere new $rem_leader=1

Dowódców można usuwać w trakcie scenariusza.
Można to wykonać na dwa sposoby:
- skrót klawiszowy (domyślnie CTRL + X);


- za pomocą dialogu, bezpośrednio po otrzymaniu dowódcy (działa tylko w turze gracza):


Planuje aktywować opcje w najbliższej wersji efila (wymaga modyfikacji pliku CFG).
rem_leader = 1

Testowałem wstępnie, i funkcjonalność wydaje się OK.

Osobiście nie dostrzegam wad tego rozwiązania. Usuwanie lederów jest w pełni opcjonalne.

Co o tym myślicie? Jakieś uwagi, komentarze?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Jestem za. Bardzo mi się podoba ta opcja. Do tej pory jedyną opcją była sprzedaż jednostki, co przy grach z CAP było dyskusyjne (dla darmowych jednostek).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

connor71

Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.

Obie opcje: zmiana nazwy (F2) i usunięcie lidera (ctrl+x) działają na mapie. Niestety nie działają na ekranie kwatery głównej (F).

Waldzios

Cytat: connor71 w Styczeń 04, 2024, 06:51:02 PM
Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.
Nie wspominałem o tym, bo to tylko skrót klawiszowy do istniejącej od dawna opcji.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Cytat: Waldzios w Styczeń 04, 2024, 07:11:22 PM
Cytat: connor71 w Styczeń 04, 2024, 06:51:02 PM
Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.
Nie wspominałem o tym, bo to tylko skrót klawiszowy do istniejącej od dawna opcji.
Opcję jak najbardziej znam, natomiast Luis dodał ten skrót klawiszowy. Szybciej można zmienić nazwę.

A przy okazji już poprawił brak możliwości usuwania liderów skrótem klawiszowym na ekranie HQ. Działało do tej pory tylko na mapie.
Aktualna wersja to: OpenGen 0.93.5.RC1.d

Mario

Cytat: Jaro w Styczeń 04, 2024, 05:45:58 PM
Jestem za. Bardzo mi się podoba ta opcja. Do tej pory jedyną opcją była sprzedaż jednostki, co przy grach z CAP było dyskusyjne (dla darmowych jednostek).

Mnie też się podoba  :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: connor71 w Styczeń 05, 2024, 01:51:56 PM
A przy okazji już poprawił brak możliwości usuwania liderów skrótem klawiszowym na ekranie HQ. Działało do tej pory tylko na mapie.
Aktualna wersja to: OpenGen 0.93.5.RC1.d

Potwierdzam, w testowej wersji  'OpenGen 0.93.5.RC1.d * 5', usuwanie dowódców (ctrl+x) działa również w HQ.

Dobrze, że Luis to poprawił.

Rozumiem dlaczego pierwotnie opcja działała w trakcie misji. Główna korzyść z usuwania dowódców jest najbardziej odczuwalna w trakcie scenariusza. Nie musisz kasować dowódców na zapas. Zostawiasz jeden wolny slot, i czekasz na nowego dowódce. Jeśli nowy dowódca jest niezbyt atrakcyjny, odrzucasz go. Jeśli jest pożądany, akceptujesz go, a w jego miejsce kasujesz mniej atrakcyjnego dowódce (na innej jednostce). W ten sposób możesz dość sprawnie przebudować skład dowódców.

Usuwanie dowódców w HQ jest oczywiście pożądane. Choćby ze względu na jednolitość interfejsu.
Ale użyteczność jest ograniczona.
IMHO kasowanie dowódców na zapas jest niepraktyczne. Zwykle lepiej to zrobić w trakcie scenariusza.
W sprzyjających okolicznościach, zdążysz nawet użyć jednostki w tej samej turze (w której skasujesz dowódce).

Przykładowo, miałem myśliwiec, z leaderem 'Devastating Fire' przeznaczonym do kasacji. Na początki tury przeprowadziłem atak (podwójny), a następnie skasowałem dowódce. Zyskałem w ten sposób dodatkowy atak.
Gdybym usunął dowódce go w HQ nic bym nie zyskał (poza wolnym slotem).

Nie ma również potrzeby zwalniania slotów na zapas. W danej chwili potrzebujesz tylko jeden wolny slot. Kolejne możesz zwalniać w miarę potrzeb.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Czyli usuwacie "niewygodnych" dowódców?

Hmm. Z jednej strony fajne, ale z drugiej...
Teraz gram, ponownie, ale na 50% Gustlikową kampanię, gdzie wcześniej dostałem liderów wymarzonych. Lotnictwo - all weather, artyleria: dev. fire i rec. man. Teraz gram tę samą kampanię na 50% i ... mam same denne typy. W efekcie pewne scenariusze przechodzę całkowicie inaczej. ;-)

Zatem: ja na 90% nie będę z tego korzystał.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#8
Cytat: Zsamot w Styczeń 08, 2024, 11:08:18 PM
Czyli usuwacie "niewygodnych" dowódców?
Regularnie to robię. Z tą różnicą, że wcześniej usuwałem dowódce razem z jednostką.

Jeśli dotychczas akceptowałeś otrzymanych dowódców, to nowa opcja niewiele dla ciebie zmieni.

BTW. Nowa opcja pozwala również na usuwanie dowódców AUX.
W niektórych kampaniach, leaderzy AUX stanowią istotny problem, ponieważ blokują limit dowódców.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Nie usuwam dowódców, bo tak się wystrzegam schematów podczas gry. Obawiam się, że bym dążył do zestawu sprawdzonych 4-5 typów. Recon- liberator, czołg - overwatch, itd.

Usuwanie aux - ciekawa sprawa.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Styczeń 09, 2024, 12:18:21 AM
Nie usuwam dowódców, bo tak się wystrzegam schematów podczas gry. Obawiam się, że bym dążył do zestawu sprawdzonych 4-5 typów. Recon- liberator, czołg - overwatch, itd.
Umiarkowanie przejmuję się typami dowódców
Raczej zwracam uwagę na rozkład dowódców w poszczególnych klasach.

Priorytetowo traktuje dowódców na myśliwcach. To jedyny rodzaj dowódców których funkcjonalność jest trudna do zastąpienia. W kampaniach lądowych celuje w trzech takich dowódców. W morskich staram się o podwójny zestaw.

Często grywam kampanie na "dużych" mapach, więc kolejni na liście są dowódcy piechoty (samotne rajdy spadochroniarzy) i czołgów (problemy z mobilnością ciężkich czołgów).

Dalej na liście jest artyleria (dodatkowy zasięg) i bombowce taktyczne (nietykalne samoloty rozpoznawcze).

Dowódców w Innych klasach traktuje zwykle jako "niechcianych".
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mariusz

Tak Waldzios, miales racje co do obcji informacji o nowym lidrze oraz jego akceptacji[ plus moziwosc jego usuniecia], naprawde swietna sprawa,   gra sie rozwija super pozytywie :)

Zsamot

Lidera na czołgu- mobilność można częściowo zrekompensować dodatkiem.
Ale fakt - lidera na myśliwcach  nie da się przecenić.

Artyleria i lider, zwłaszcza na działach korpuśnych lub samobieżnych o małym zasięgu- bezcenne.

Aux- podtrzymuję, fajnie, że będzie można usuwać.
Chociaż jak znam siebie- zapomnę w ferworze walki.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Maj 10, 2024, 12:35:15 AM
Lidera na czołgu- mobilność można częściowo zrekompensować dodatkiem.
Teoretycznie tak. Ale kiedy już decyduje się zastosować dodatki ruchowe, to zwykle zaczynam od najwolniejszych jednostek, tych wyznaczających tempo marszu grupy bojowej.
W pierwszej kolejności dodatki ruchowe utrzymuje więc artyleria i pelotki. Ciężkie czołgi są zwykle w tyle listy (kandydatów do dodatków), więc nawet po otrzymaniu dodatków nadal odstają od tempa grupy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

A widzisz, bo ja- o ile używam - to dodatki ruchowe daję przede wszystkim... czołgom. ;-)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369