ALBERICH - G36 / 0

Zaczęty przez Alberich, Luty 04, 2025, 12:38:05 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

Moja próba zagrania powyższej kampanii na poziomie prestiżu równym zero procent zainspirowana przez Parabellum. I trochę w rywalizacji z nim jeśli chodzi o punkty.

Zobaczę jak daleko zajdę w postępie, a jeśli się nie uda to po prostu rozegram na poziomie 50%. Nigdy wcześniej nie grałem w tę kampanię więc może być ciekawie i możliwe, że będzie też wiele błędów z mojej strony.

Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2025, 02:54:13 PMCzy możemy liczyć na opisy, a nie tylko suche raporty?
Ciekawe, jak poradzisz sobie z 0% ...

Postaram się zaspokoić Twoją ciekawość.

sympatyk


Alberich

#2
SCENARIUSZ: ETHIOPIA


TURA: 1

Szybko i do przodu. Szybka eliminacja Fiata 3000. Jednak pierwszy atakuje myśliwiec, który ma szczęście, zadaje 3 obrażenia.

TURA: 2

Moje ruchy powodują ruchy po stronie nieprzyjaciela. CR-42 podlatuje (zwykle się udaje gdzieś indziej) i zostaje przeze mnie zaatakowany - traci połowę punktów.
Siły lądowe kontynuują ofensywę ku południu po drodze przejmując miejscowość, gdzie stacjonowała artyleria.


TURA: 3

Najemnik z liderem (ekspert do kamuflażu) niestety zdradza swoje pozycję i kieruje do zajętej miejscowości. Gdy testowałem na OpenGenDD.exe to musiałem poświęcić jednostkę aby odkryć położenie tego oddziału.


TURA: 4

W poprzedniej turze został nawiązany kontakt ogniowy z pozostały siłami nieprzyjaciela na tym obszarze, który ponosi pierwsze straty. Teraz przychodzi czas na przełamanie pozycji obronnych. Zwiadowcza kawaleria próbuje iść wraz z główną drogą, ale w walkach włoska artyleria zyskuje lidera.


TURA: 5

Wszystko gotowe do generalnego natarcia. Na zachodzie zdecydowanie większy opór niż na wschodzie, gdzie karabiny maszynowe szybko zostały wyparte z zajmowanej pozycji. Trochę strat dla atakującej piechoty.


TURA: 6

Dalsze walki - ale wielokrotne ataki (w tym jeden w którym obrońcy nie ponieśli strat) wraz z wsparciem lotniczym powodują zniszczenie włoskiej piechoty. Ogólnie ważna jest kolejność atakowania aby nabić licznik. A zdobycie lotniska powoduje zyskanie lidera dla batalionu samochodów pancernych.


Alberich

#3

OpenGen 24.11.8.0 * 8 Nov 2024  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.2,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1  ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 74  *  Average: 74

BV:1  V:0  TV:0  L:0 
..
Current scenario: ETHIOPIA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 0 , Current prestige is 100
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive  Using map: 364
if BV: +3200, MASSAWA , cap disabled, 12 turns prestige:  0
if V : +2100, MASSAWA , cap disabled, 14 turns prestige:  0
if TV: +1100, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige:  0
if Ls: +50 , MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige:  0
..
Core Units for USA:

Piechota
*  Infantry 1938 ,  , USA , 8/10 ,0 kill,119 exp ,Scen: [+0 kill] [+43 exp] 
*  Engineers 1938 ,  , USA , 8/10 ,1 kill,108 exp ,Scen: [+1 kill] [+32 exp] 
*  Infantry 1938 ,  , USA , 7/10 ,1 kill,104 exp ,Scen: [+1 kill] [+28 exp] 

Czołg
*  M2A2 ,  , USA , 8/10 ,3 kill,126 exp ,Scen: [+3 kill] [+50 exp] 

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts ,  , USA , 6/10 ,0 kill,115 exp ,Scen: [+0 kill] [+39 exp] 
*  M3 Scout Car ,  , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence ,1 kill,129 exp ,Scen: [+1 kill] [+53 exp] 

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. ,  , USA , 10/10 ,0 kill,121 exp ,Scen: [+0 kill] [+45 exp] 

Artyleria
*  75mm M1 ,  , USA , 10/10 ,0 kill,107 exp ,Scen: [+0 kill] [+31 exp] 

Myśliwiec
*  P-35 ,  , USA , 8/10 ,2 kill,184 exp ,Scen: [+2 kill] [+97 exp] 

..
Player 1  USA  has 10 units total (core+aux):
  4  INF
  1  TNK
  2  RCN
  1  AT
  1  ATY
  1  FTR

..
Player 2  Włochy  has 9 units total (core+aux):
  3  INF
  1  RCN
  1  AT
  2  FRT
  2  ATY


Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1938               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +43(119)
INF    Engineers 1938              1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +32(108)
INF    Infantry 1938               1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +28(104)
TNK    M2A2                        1   .   1   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +50(126)
RCN    Cavalry Scouts              .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +39(115)
RCN    M3 Scout Car                .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +53(129)
 AT    MG .50 cal.                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +45(121)
ATY    75mm M1                     .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +31(107)
FTR    P-35                        1   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +97(184)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario                4   1   1   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +8      +418
       For Campaign                4   1   1   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +8      +1113
       Total Kills (core + aux)    4   1   1   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +8   
       Total Loses (core + aux)    .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0   

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 3     . 0       . 684      228     . +2      2        1       . +103    331      110
  TNK      . 1     . 0       . 144      144     . +3      3        3       . +50     126      126
  RCN      . 2     . 1       . 216      108     . +1      1        1       . +92     244      122
   AT      . 1     . 0       . 264      264     . +0      0        0       . +45     121      121
  ATY      . 1     . 0       . 276      276     . +0      0        0       . +31     107      107
  FTR      . 1     . 0       . 360      360     . +2      2        2       . +97     184      184
* Summary  . 9     . 1       . 1944     216     . +8      8        1       . +418    1113     124

Parabellum

Cytat: Alberich w Luty 04, 2025, 12:38:05 PMMoja próba zagrania powyższej kampanii na poziomie prestiżu równym zero procent zainspirowana przez Parabellum. I trochę w rywalizacji z nim jeśli chodzi o punkty.
Bardzo mi się to podoba. Premiera była udana i mam nadzieję, że kampania się spodoba.

Alberich

#5
SCENARIUSZ: MASSAWA


TURA: 1

W pierwszej turze najważniejsze jest zdobycie obu portowych SH w celu uniemożliwienia wystawienia dodatkowych sił. Włoska obrona nie posiada ani okopania ani doświadczenia. Ale trzeba dobrze rozdzielić siły.
Umocniona pozycja zostaje zaatakowana tak: - bombowiec, artyleria lekka i następnie czołg (lub samochód pancerny), który ma już wystarczająco sił aby zmusić Włochów do kapitulacji. Po przejęciu wystawiam cięższe działo polowe oraz lekki krążownik (jest on szczególnie ważny). Ale pierwsze uderza lotnictwo - rozpoznawczy pierwszy aby nabić licznik, potem myśliwiec. Ostrzał niszczy obrońców.

TURA: 2

Między pierwszą, a drugą turą trzeba przyjąć "włoski kontratak" i liczyć na pewne straty ze strony ich artylerii. Z tym kontratakiem to czasem różnie bywa (zależy od wersji gry i wersji AI)... ale na wszelki wypadek lekki krążownik zawsze może wspierać ogniem. Ale za to włoskie 75 mm zawsze strzelają i szczęśliwie poruszają się tak, że można je zdjąć ogniem kontrbateryjnym. Tymczasem włoskie samoloty prawdopodobnie zawsze będą preferować tutaj atakowanie dział.


TURA: 3

W trzeciej turze następuje główna ofensywa amerykańska. Przewaga artyleryjska powoduje duże straty u przeciwnika i szybkie przełamanie ich pozycji. Lądowy VH zostaje zdobyty.


TURA: 4

Nadchodzą morskie posiłki ze strony włoskiego oponenta. Ważne jest ustawić własne siły tak aby poniosły jak najmniejsze straty z ich strony. Ewentualnie postarać się jakoś blokować okrętem.


TURA: 5

Na ostatnią turę zostaje tylko wycofanie sił lądowych w głąb, zabezpieczenie VH w porcie przez zdobyciem. Pancerniacy zyskują na koniec lidera podczas walki z artylerią umiejscowioną w górach.


Tymczasem lotnictwo po uzupełnieniu amunicji zostaje wysłanie całe na zachód, gdzie leży VH na wyspie. Ważny jest czas - dwie tury na naloty. Następnie Gwardia Narodowa zostaje użyta do przejęcia tego miejsca.


Alberich


OpenGen 24.11.8.0 * 8 Nov 2024  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.2,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 148  *  Average: 74

BV:2   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: MASSAWA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 3300 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive   Using map: 362
if BV: +2200, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 11 turns prestige:   0
if V : +1000, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 14 turns prestige:   0
if TV: +800, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige:   0
if Ls: +50 , AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige:   0

..
Core Units for USA:

Piechota
*  Infantry 1938 ,  , USA , 5/10 ,0 kill,137 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+18 exp] 
*  Engineers 1938 ,  , USA , 7/10 ,3 kill,134 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+26 exp] 
*  Infantry 1938 ,  , USA , 10/10 ,1 kill,104 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 
 National Guard 1938 ,  , USA , 10/10 ,0 kill,0 exp ,48 pp ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 

Czołg
*  M2A2 ,  , USA , 9/10 , Extended Front ,7 kill,202 exp ,0 pp ,Scen: [+4 kill] [+76 exp] 

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts ,  , USA , 10/10 ,0 kill,115 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 
*  M3 Scout Car ,  , USA , 6/10 , Battlefield Intelligence ,1 kill,159 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+30 exp] 

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. ,  , USA , 10/10 ,2 kill,183 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+62 exp] 

Artyleria
*  75mm M1 ,  , USA , 10/10 ,0 kill,122 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+15 exp] 
 75mm M1 ,  , USA , 9/10 ,0 kill,21 exp ,252 pp ,Scen: [+0 kill] [+21 exp] 
 155mm M1918 How ,  , USA , 10/10 ,0 kill,12 exp ,468 pp ,Scen: [+0 kill] [+12 exp] 

Myśliwiec
*  P-35 ,  , USA , 10/10 ,4 kill,246 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+62 exp] 

Bomb. taktyczny
+  TBD Devastator (b) ,  , USA , 10/10 ,0 kill,49 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+49 exp] 
 PBY-5 Catalina ,  , USA , 10/10 ,1 kill,41 exp ,504 pp ,Scen: [+1 kill] [+41 exp] 

Krążownik
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , USA , 8/10 ,1 kill,54 exp ,2028 pp ,Scen: [+1 kill] [+54 exp] 

..
Player 1  USA   has 16 units total (core+aux):
  5  INF
  1  TNK
  2  RCN
  1   AT
  3  ATY
  1  FTR
  2   TB
  1  sBC

..
Player 2  Włochy   has 10 units total (core+aux):
  2  INF
  1  RCN
  2  FRT
  2  ATY
  1  sDD
  1  sBC
  1  sCr


Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1938               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +18(137)
INF    Engineers 1938              1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(3)   +26(134)
INF    Infantry 1938               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +0(104)
INF    National Guard 1938         .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
TNK    M2A2                        .   1   2   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(7)   +76(202)
RCN    Cavalry Scouts              .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(115)
RCN    M3 Scout Car                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +30(159)
 AT    MG .50 cal.                 1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +62(183)
ATY    75mm M1                     .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +15(122)
ATY    75mm M1                     .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +21(21)
ATY    155mm M1918 How             .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +12(12)
FTR    P-35                        .   .   .   .   .   .   .   .   1   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(4)   +62(246)
 TB    TBD Devastator (b)          .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +49(49)
 TB    PBY-5 Catalina              1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +41(41)
sBC    Brooklyn CL                 .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +54(54)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario                3   1   4   .   .   1   1   .   1   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +12     +466
       For Campaign                7   2   5   .   .   1   2   .   2   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +20     +1579
       Total Kills (core + aux)    7   2   5   .   .   1   2   .   2   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +20 
       Total Loses (core + aux)    .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0   

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 4     . 0       . 732      183     . +2      4        1       . +44     375      94
  TNK      . 1     . 1       . 144      144     . +4      7        7       . +76     202      202
  RCN      . 2     . 1       . 216      108     . +0      1        1       . +30     274      137
   AT      . 1     . 0       . 264      264     . +2      2        2       . +62     183      183
  ATY      . 3     . 0       . 996      332     . +0      0        0       . +48     155      52
  FTR      . 1     . 0       . 360      360     . +2      4        4       . +62     246      246
   TB      . 2     . 0       . 924      462     . +1      1        1       . +90     90       45
  sBC      . 1     . 0       . 2028     2028    . +1      1        1       . +54     54       54
* Summary  . 15    . 2       . 5664     378     . +12     20       1       . +466    1579     105


Alberich

Cytat: Parabellum w Luty 04, 2025, 04:39:08 PMBardzo mi się to podoba. Premiera była udana i mam nadzieję, że kampania się spodoba.

Mam nadzieję, że nie będziesz rozczarowany  :sherman

Zastanawia mnie czemu gra Tobie zaliczyła drugi scenariusz na 75 punktów, a mi znów na 74 mimo różnicy jednej tury na moją korzyść (2 punkty na turę jest). Szczegóły w jaki sposób przyznawane są punkty i za co powinny być wyróżnione w raporcie... plus naprawa tego aby było więcej punktów poniżej poziomu 50% prestiżu.

sympatyk


Cytat: Alberich w Luty 04, 2025, 05:43:24 PMZastanawia mnie czemu gra Tobie zaliczyła drugi scenariusz na 75 punktów, a mi znów na 74 mimo różnicy jednej tury na moją korzyść (2 punkty na turę jest).

Gracie na różnych silnikach, może inne straty --> tylko domysły


@ Alberich

Skoro Darek opublikował Twój e-fil + kampanię - to może zechcesz coś o tym napisać  w dziale Kampanie Gotowe?

Alberich

Cytat: sympatyk w Luty 04, 2025, 10:29:12 PMGracie na różnych silnikach, może inne straty --> tylko domysły

Na wyłączonym AI, bez strat, ponownie uzyskałem 74 punkty. Na silniku OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020), na którym testowo grałem i z tego też testu umieściłem wpis w temacie Parabellum to uzyskane 74 punkty. System punktowy raczej od wielu lat jest taki sam i nie był zmieniany w grze.

Odnośnie strat: na 5664 kosztu armii mam 690 straty co daje około 12 procent. U Parabellum jest 5520 i 577, około 10 procent. Więc są raczej zbliżone.
Gdyby liczyć tylko jednostki zakupione to straty są jedynie po mojej stronie (443 na 3300), lecz tu odsyłam do góry.

Wyłączone AI, bez strat ale z większymi stratami u nieprzyjaciela to łączny wynik 76 punktów:

For Scenario              10  1  5  .  .  1  2  .  1  .  .  .  1  .  .  .  .  .  +21    +536
Dla porównania u mnie w raporcie:

For Scenario                3  1  4  .  .  1  1  .  1  1  .  .  .  .  .  .  .  .  +12    +466
I jak jest w raporcie u Parabellum:

Killed: INF:5    TNK:1    RCN:3    ATY:1    FTR:1    TB:1    CRs:1      Total: 13
Po sprawdzeniu następnych małych konfiguracji dochodzę do zdania, że zatopienie okrętu daje 1 punkt, a ten kolejny z 76 jest za zniszczenie kilku dodatkowych jednostek.

Cytat: sympatyk w Luty 04, 2025, 10:29:12 PM@ Alberich

Skoro Darek opublikował Twój e-fil + kampanię - to może zechcesz coś o tym napisać  w dziale Kampanie Gotowe?

Trudno nazywać to moim e-filem skoro można tam znaleźć tylko jedną kampanię plus pozmieniane grafiki GUI. Czy oprócz Estka ktoś w ogóle ją testował?

Jeszcze nie czas...

Alberich

SCENARIUSZ: AFRICAN SHUFFLE


TURA: 2

Pierwsza tura i początek drugiej głównie mijają na rozpoznaniu i walce morskiej z obrońcami. Istnieją trzy porty z SH gdzie można wystawić wojska, ale najlepszym według mnie jest ten środkowy z powodu bliskości lotniska. Dzięki krążownikowi można przejąć hex.


TURA: 3

Po zajęciu portu wystawiam resztę sił (całość lądowych) i przygotowuję pozycje, z których przeprowadzę natarcie. Jednocześnie artyleria i siły mobilne koncentrują się na lotnisku. W trzeciej turze niemiecki oponent głównie działa na północy, ale po kilku potyczkach nie jest zdolny do większej walki.


TURA: 4

Na południu walki koncentrują się na rozbiciu nieprzyjacielskiej kawalerii zwiadowczej z liderem.


TURA: 5

Podczas gdy ciągły napór wypycha przeciwnika na lądzie to drogą morską przybywają dodatkowe włoskie okręty - niszczyciele. Staram się by nie wejść w ich zasięg ostrzału i jak widzenia. Tymczasem mój krążownik zyskuje lidera po przejęciu północnego SH.


TURA: 6

Regiment piechoty gotowy do uderzenia na wschód, ale obecność włoskich niszczycieli uniemożliwia marsz. Muszą czekać, aż one zostaną zatopione przez okręty US Navy co zajmuje kilka tur. Moje niszczyciele wdają się w bliskie walki głównie po to aby zyskać dodatkowe doświadczenie.


TURA: 7

Grupa sił mobilnych przeprowadza dalekie rozpoznanie na kierunku ostatniego VH. Wiele mało ruchliwych jednostek nieprzyjaciela w tym artyleria, która w późniejszym etapie zostaje zniszczona.


TURA: 8

W końcu walka o portowe VH może się rozpocząć. W tym etapie następuje głównie ostrzał i zmiękczanie pozycji przeciwnika.


TURA: 9

Zaś w turze następnej siły lądowej przechodzą do natarcia rozbijając po kolei siły włoskie.


TURA: 10

Okazało się, że jakiś rebeliancki oddział wykorzystując zamieszanie przeniknął i przechwycił lotnisko co tymczasowo odcięło samoloty od ciągłego uzupełniania amunicji. Improwizowana grupa ma zadanie odzyskanie miejsca. W tej turze też w końcu VH zostaje przejęty, a wybrzeże mniej więcej oczyszczone w obecności przeciwnika.


TURA: 12

Ostatnie tury polegują głównie na przemieszczaniu oraz reorganizacji. Przez dostępność bombowców z powodu zmniejszenia ilości celów pozwala zniszczyć pustynny obóz, w którym kryje się dodatkowy prestiż.


TURA: 14

Szybki szturm na ostatni VH broniony przez oddział z Regimentu Goering, praktycznie bez strat własnych.


Alberich


OpenGen 24.11.8.0 * 8 Nov 2024  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.2,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1  ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: TBD Devastator (b)
2  MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:74
3  AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 213  *  Average: 71

BV:3  V:0  TV:0  L:0 
..
Current scenario: AFRICAN SHUFFLE,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 5412 , Current prestige is 338
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive  Using map: 49
if BV: +2000, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige:  0
if V : +1250, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige:  0
if TV: +600, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige:  0
if Ls: +50 , TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige:  0

..
Core Units for USA:

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 8/10 ,3 kill,206 exp ,0 pp ,Scen: [+3 kill] [+69 exp] 
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 185 exp , USA , 10/10 ,6 kill,185 exp ,0 pp ,Scen: [+3 kill] [+51 exp] 
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 7/10 ,2 kill,152 exp ,0 pp ,Scen: [+1 kill] [+48 exp] 

Czołg
*  M2A2 ,  , 2 bars , 294 exp , USA , 6/10 , Extended Front ,10 kill,294 exp ,0 pp ,Scen: [+3 kill] [+92 exp] 

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 149 exp , USA , 10/10 ,2 kill,149 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+34 exp] 
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 195 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence ,2 kill,195 exp ,0 pp ,Scen: [+1 kill] [+36 exp] 

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 198 exp , USA , 10/10 ,2 kill,198 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+15 exp] 

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 162 exp , USA , 10/10 ,2 kill,162 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+40 exp] 
75mm M1 , 4x2 Truck ,  , 0 bars , 33 exp , USA , 10/10 ,1 kill,33 exp ,252 pp ,Scen: [+1 kill] [+12 exp] 
155mm M1918 How , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 ,1 kill,48 exp ,468 pp ,Scen: [+1 kill] [+36 exp] 

Myśliwiec
*  P-35 ,  , 3 bars , 358 exp , USA , 8/10 ,9 kill,358 exp ,0 pp ,Scen: [+5 kill] [+112 exp] 

Bomb. taktyczny
+  TBD Devastator (b) ,  , 1 bars , 174 exp , USA , 10/10 ,1 kill,174 exp ,0 pp ,Scen: [+1 kill] [+125 exp] 
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 8/10 ,0 kill,131 exp ,264 pp ,Scen: [+0 kill] [+131 exp] 

Niszczyciel
Porter DD ,  , 1 bars , 127 exp , USA , 8/10 ,4 kill,127 exp ,1200 pp ,Scen: [+4 kill] [+127 exp] 
Porter DD ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 8/10 ,2 kill,80 exp ,1200 pp ,Scen: [+2 kill] [+80 exp] 

Krążownik
Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 131 exp , USA , 10/10 , Resilience ,3 kill,131 exp ,2028 pp ,Scen: [+2 kill] [+77 exp] 

..
Player 1  USA  has 16 units total (core+aux):
  3  INF
  1  TNK
  2  RCN
  1  AT
  3  ATY
  1  FTR
  2  TB
  2  sDD
  1  sBC

..
Player 2  Niemcy  has 2 units total (core+aux):
  1  INF
  1  FRT



Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1938              2  .  .  .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +3(3)  +69(206)
INF    Engineers 1938              3  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +3(6)  +51(185)
INF    Infantry 1938              .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +1(2)  +48(152)
TNK    M2A2                        2  .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +3(10)  +92(294)
RCN    Cavalry Scouts              1  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +2(2)  +34(149)
RCN    M3 Scout Car                1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +1(2)  +36(195)
 AT    MG .50 cal.                .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +0(2)  +15(198)
ATY    75mm M1                    1  .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +2(2)  +40(162)
ATY    75mm M1                    1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +1(1)  +12(33)
ATY    155mm M1918 How            .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +1(1)  +36(48)
FTR    P-35                        1  .  .  .  .  1  .  .  1  2  .  .  .  .  .  .  .  .  +5(9)  +112(358)
 TB    TBD Devastator (b)          .  .  .  .  .  .  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +1(1)  +125(174)
 TB    OS2U Kingfisher            .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +0(0)  +131(131)
sDD    Porter DD                  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  3  .  .  .  .  .  +4(4)  +127(127)
sDD    Porter DD                  1  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  1  .  .  .  .  .  +2(2)  +80(80)
sBC    Brooklyn CL                2  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +2(3)  +77(131)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills  Exp 
      For Scenario              16  1  2  2  .  2  1  .  1  2  .  .  4  .  .  .  .  .  +31    +1085
      For Campaign              22  3  7  2  .  3  3  .  3  3  .  .  4  .  .  .  .  .  +50    +2623
      Total Kills (core + aux)  23  3  7  2  .  3  3  .  3  3  .  .  4  .  .  .  .  .  +51 
      Total Loses (core + aux)    .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  +0 

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp  Average
  INF      . 3    . 0      . 684      228    . +7      11      4      . +168    543      181
  TNK      . 1    . 1      . 144      144    . +3      10      10      . +92    294      294
  RCN      . 2    . 1      . 216      108    . +3      4        2      . +70    344      172
  AT      . 1    . 0      . 264      264    . +0      2        2      . +15    198      198
  ATY      . 3    . 0      . 996      332    . +4      4        1      . +88    243      81
  FTR      . 1    . 0      . 360      360    . +5      9        9      . +112    358      358
  TB      . 2    . 0      . 684      342    . +1      1        1      . +256    305      153
  sDD      . 2    . 0      . 2400    1200    . +6      6        3      . +207    207      104
  sBC      . 1    . 1      . 2028    2028    . +2      3        3      . +77    131      131
* Summary  . 16    . 3      . 7776    486    . +31    50      3      . +1085  2623    164

Alberich

SCENARIUSZ: TRAFALGAR


Na wstępnie pragnę nadmienić, że ten scenariusz na pewno nie rozegrałem optymalnie i można było po prostu lepiej zagrać. Niestety kilka błędów się znalazło. Całkowicie zaskoczyła mnie siła myśliwców po stronie przeciwnej, które dosyć mocno obiły mi P-35. Prawdopodobnie nie będę inwestować w ich rozwój i poczekam, aż będą dostępne F4F-3 Wildcat (zaoszczędzone środki za modernizację).

TURA: 2

Końcówka hiszpańskiej wojny domowej. Siły Narodowe wypierają zwolenników Republiki z kolejnych miast. US Navy musi zainterweniować aby ewakuować konwój z uciekającymi cywilami. Plan jest taki, by ufortyfikować się i zbierać okopanie w mieście. W międzyczasie flota zajmie SH w porcie, z którego siły lądowe wyruszą w kierunku lądowego VH.


TURA: 3

Z lotniska położonego w okolicach Tangeru przybywają eskadra bombowców pod eskortą samolotów myśliwskich w celu ostrzelania regimentu kawalerii przeciwnika, który został niedawno zlokalizowany. Lecz pełny sukces nie został osiągnięty z powodu pojawienia się doświadczonego skrzydła BF-109. W walce powietrznej Amerykanie ponoszą dosyć wysokie straty.


TURA: 4

Tymczasem samotny pancernik typu Colorado, który od początku scenariusza wyruszył w rejs na zachód, napotyka zgrupowanie hiszpańskich okrętów wojennych: lekki i ciężki krążownik. Angażując się z nimi walkę, pomimo częściowych strat (i prawdopodobnej utraty punktu za straty - analizowałem to zagadnienie powyżej), udaje się zatrzymać wrogą grupę na tym sektorze morskim.
Przeciwnik próbował też zbombardować amerykański okręt, ale to całkowicie się nie udało i poniósł pewne straty od ognia przeciwlotniczego.
Jednak głównym celem pancernika jest osiągnięcie i przechwycenie SH, gdzie można znaleźć dodatkowe doświadczenie co w końcu się udaje.


TURA: 5

Nieprzyjaciel podejmuje kilka nieudanych prób zaatakowania pozycji obronnych, a następnie porzuca plany dalszych ataków prawdopodobnie zbierając siły. Po opanowaniu portu niszczyciel natychmiast podejmuje zadanie osłony przeciwlotniczej konwoju, a wkrótce też dołącza krążownik zapewniając przy tym wsparcie ogniowe.  Jednocześnie walki powietrzne znów nie idą po myśli Amerykanów i kolejny oddział myśliwców ponosi straty.


TURA: 6

Scenariusz praktycznie można zakończyć na piątej turze, gdy siły lądowe po krótkim marszu opanowały tereny wokół miasta z VH napotykając jedynie nieliczny opór. Przy szturmie na punkt umocniony oddział piechoty zyskał dobrego lidera. Jednak kwestia zdobycia dodatkowego doświadczenia spowodowały dalsze, choć krótkotrwałe walki.


Alberich


OpenGen 24.11.8.0 * 8 Nov 2024  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.2,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:74
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Sims DD
 4   TRAFALGAR , #3 , Brilliant Victory , score:82
--
Campaign score: 295  *  Average: 73

BV:4   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: TRAFALGAR,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 7776 , Current prestige is 182
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive   Using map: 222
if BV: +1300, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 16 turns prestige:   0
if V : +950, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 18 turns prestige:   0
if TV: +400, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 20 turns prestige:   0
if Ls: +50 , WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 20 turns prestige:   0

..
Core Units for USA:

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 ,3 kill,206 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 228 exp , USA , 6/10 , Combat Support ,7 kill,228 exp ,0 pp ,Scen: [+1 kill] [+43 exp] 
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 164 exp , USA , 9/10 ,2 kill,164 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+12 exp] 

Czołg
*  M2A2 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/10 , Extended Front ,13 kill,356 exp ,0 pp ,Scen: [+3 kill] [+62 exp] 

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 151 exp , USA , 10/10 ,3 kill,151 exp ,0 pp ,Scen: [+1 kill] [+2 exp] 
*  M3 Scout Car ,  , 2 bars , 225 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence ,2 kill,225 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+30 exp] 

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 198 exp , USA , 10/10 ,2 kill,198 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 168 exp , USA , 10/10 ,2 kill,168 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+6 exp] 
 155mm M1918 How , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 64 exp , USA , 10/10 ,1 kill,64 exp ,468 pp ,Scen: [+0 kill] [+16 exp] 

Myśliwiec
*  P-35 ,  , 4 bars , 404 exp , USA , 4/10 ,11 kill,404 exp ,0 pp ,Scen: [+2 kill] [+46 exp] 
 P-35 ,  , 0 bars , 55 exp , USA , 5/10 , Special Munition ,0 kill,55 exp ,360 pp ,Scen: [+0 kill] [+55 exp] 

Bomb. taktyczny
+  TBD Devastator (b) ,  , 1 bars , 192 exp , USA , 10/10 , Support ,1 kill,192 exp ,0 pp ,Scen: [+0 kill] [+18 exp] 
 OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 172 exp , USA , 10/10 , Recon ,0 kill,172 exp ,264 pp ,Scen: [+0 kill] [+41 exp] 
 TBD Devastator (b) ,  , 0 bars , 72 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition ,1 kill,72 exp ,420 pp ,Scen: [+1 kill] [+72 exp] 

Niszczyciel
 Porter DD ,  , 1 bars , 194 exp , USA , 10/10 ,4 kill,194 exp ,1200 pp ,Scen: [+0 kill] [+67 exp] 

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1),  , 1 bars , 144 exp , USA , 5/10 ,2 kill,144 exp ,3036 pp ,Scen: [+2 kill] [+144 exp] 

Krążownik
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 169 exp , USA , 10/10 , Resilience ,4 kill,169 exp ,2028 pp ,Scen: [+1 kill] [+38 exp] 

..
Player 1  USA   has 24 units total (core+aux):
  8  INF
  1  TNK
  3  RCN
  1   AT
  3  ATY
  2  FTR
  3   TB
  1  sDD
  1  sBS
  1  sBC

..
Player 2  Hiszpania   has 13 units total (core+aux):
  3  INF
  1  TNK
  4  FRT
  1  ATY
  2  FTR
  1   TB
  1  sBC


Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1938               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(3)   +0(206)
INF    Engineers 1938              1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(7)   +43(228)
INF    Infantry 1938               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +12(164)
TNK    M2A2                        .   .   3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(13)  +62(356)
RCN    Cavalry Scouts              1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +2(151)
RCN    M3 Scout Car                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +30(225)
 AT    MG .50 cal.                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +0(198)
ATY    75mm M1                     .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +6(168)
ATY    155mm M1918 How             .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +16(64)
FTR    P-35                        .   .   .   1   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(11)  +46(404)
FTR    P-35                        .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +55(55)
 TB    TBD Devastator (b)          .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +18(192)
 TB    OS2U Kingfisher             .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +41(172)
 TB    TBD Devastator (b)          1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +72(72)
sDD    Porter DD                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(4)   +67(194)
sBS    Colorado BB                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .  +2(2)   +144(144)
sBC    Brooklyn CL                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(4)   +38(169)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario                5   .   3   1   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   1   .   .  +11     +652
       For Campaign               25   3  10   3   .   3   3   .   4   3   .   .   3   .   .   1   .   .  +58     +3162
       Total Kills (core + aux)   29   4  10   3   .   3   3   .   4   3   .   .   4   .   .   1   .   .  +64 
       Total Loses (core + aux)    .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0   

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 3     . 1       . 684      228     . +1      12       4       . +55     598      199
  TNK      . 1     . 1       . 144      144     . +3      13       13      . +62     356      356
  RCN      . 2     . 1       . 216      108     . +1      5        3       . +32     376      188
   AT      . 1     . 0       . 264      264     . +0      2        2       . +0      198      198
  ATY      . 2     . 0       . 744      372     . +0      3        2       . +22     232      116
  FTR      . 2     . 0       . 720      360     . +2      11       6       . +101    459      230
   TB      . 3     . 0       . 1104     368     . +1      2        1       . +131    436      145
  sDD      . 1     . 0       . 1200     1200    . +0      4        4       . +67     194      194
  sBS      . 1     . 0       . 3036     3036    . +2      2        2       . +144    144      144
  sBC      . 1     . 1       . 2028     2028    . +1      4        4       . +38     169      169
* Summary  . 17    . 4       . 10140    596     . +11     58       3       . +652    3162     186

Alberich

SCENARIUSZ: WELCOME TO PACIFIC


TURA: 1

Pierwsze uderzenie okrętów US Navy spada na małe jednostki morskie nieprzyjaciela, które błyskawicznie toną podczas przyjmowania pocisków.


TURA: 2

Następnie flota przypuszcza rajd na północ, gdzie port z SH jest okupowany przez wiele jednostek partyzantów. Ostrzał oraz oczyszczanie trwa dwie tury, potem krążownik wpływa i przejmuje.


TURA: 5

Lądowy komponent sił amerykańskich już wyładowany. Jednak pierwsze starcia przyjdzie im stoczyć z japońskimi spadochroniarzami, którzy desantują się raczej niezorganizowanie. 


TURA: 6

Zgrupowanie morskie znów działa na południu bombardując okolice.


TURA: 7

A lądem trwa powolna ofensywa. Pierwszym celem jest VH gdzie obrona przeciwnika jest minimalna. Jednocześnie kompania czołgów przemieszcza się wybrzeżem, gdzie koncentruje się na rozbijaniu napotkanych sił.


TURA: 8

SH w porcie zabezpieczone co skutkuje zablokowaniem możliwości wystawienia nowych oddziałów przez partyzantów.


TURA: 9

Po zajęciu VH trwają walki na drodze leśnej. 


TURA: 10

Lecz też w następnej turze bardzo słabe jednostki przeciwnika próbują uderzyć z flanki. Zostają one powtrzymane przez lotnictwo, które wykonuje bardzo wiele misji powietrznych przez następne tury.


Flota działa dalej co skutkuje przejęciem ostatniego portowego SH. Tutaj niewielki komponent sił wyruszy aby przejąć kolejne cele. Kompania rozpoznawcza kawalerii wsparta przez działa floty zajmie zaś pobliskie lotnisko.


TURA: 14

Po wielu małych potyczkach w końcu powolny pochód osiąga miejsce destynacji. Krótki ostrzał artyleryjski otwiera drogę na szturm ze strony piechoty.


TURA: 15

Wydzielona grupa na zachodzie rozpoczyna ostrzał sił broniących VH. Następnie do walk dołączą siły lotnicze, które praktycznie rozbiją okopanego w miejscowości nieprzyjaciela.


TURA: 19

W międzyczasie po stronie wschodniej ekspedycja przemieszcza się dalej w kierunku głębokiego południa. Jedyny opór stawia załoga obozu warownego, która musi w końcu ulec przewadze armii amerykańskiej.


TURA: 20

Niespodziewanie północny VH zostaje opanowany przez rebeliantów, ten oddział nie został wcześniej wykryty. Lecz szybkie działała powodują, że jest to stan chwilowy.