ALBERICH - D36 / 50

Zaczęty przez Alberich, Październik 17, 2025, 10:42:07 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

Remake Kampanii Zachodniej z PG to kampania, w której 1/3 (a może trochę więcej) prestiżu po zakończeniu misji jest ucinane przez dosyć niski prestige cap. Wystarczy tylko na zakup kilku oddziałów (tutaj przede wszystkim artyleria i rakietowy ppance), które i tak trzeba zakupić aby kończyć misje na BV. Nawet na rozwój lotnictwa nie starczy. Praktycznie przez większość misji zdobyte środki nie pokrywały bieżących potrzeb na uzupełnianie.

Poza tym niski prestige cap sprawia, że kampania jest łatwiejsza na niższych poziomach trudności. Dla porównania prestiż uzyskany po pierwszej bitwie (tyle samo tur i flag):

- na poziomie 100 % = 2132
- na poziomie 50 % = 2316

Jest to również kampania czysto techniczna, gdzie nie liczy się jakaś tam taktyka czy strategia, a to gdzie w którym miejscu się postawi jednostką i czy będzie wspierana przez inną jednostkę z cechą C. Wszystkie misje schematyczne.

Zdecydowanie nie dla początkujących graczy. Dla tych co grali tylko w PG również się w niej nie odnajdą.

D36 / 50
-------------------------------------------------------------------------
Campaign score:    ..
Average:            ..
-------------------------------------------------------------------------
NUMB    SCENARIO                    SCORE  TURN    RESULT
-------------------------------------------------------------------------
1        PUSAN                        69    6      Brilliant Victory
2        TAEJON                       68    7      Brilliant Victory
-------------------------------------------------------------------------


Alberich

#1
SCENARIUSZ: PUSAN

W pierwszej turze większość sił koncentruje się na rozbiciu chińskich oddziałów pancernych na zachód od pozycji początkowych. Następnie trwa ofensywa w celu przejęcia VH gdzie się okopały liczne oddziały piechoty.

Po wyłączeniu z akcji obrony przeciwlotniczej przydzielone lotnictwo i własne corowe śmigłowce bardzo ułatwiają. Również kilka okrętów okazuje się przydatne. Szczególnie przeciwko wyrzutniom rakiet dalekiego zasięgu, które trzeba jak najszybciej wyeliminować.


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Open General\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.8
Campaign: D36 KAMPANIA ZACHODNIA - REMAKE v.4.1,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 69  *  Average: 69

..
Current scenario: Pusan,  VH prestige is 40 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 2684 , Current prestige is 822
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +2000, Taejon , cap 5000, 7 turns prestige: 175
if V : +1000, Taejon , cap 5000, 8 turns prestige: 175
if TV: +500, Taejon , cap 5000, 9 turns prestige: 175
if Ls: +0, Taejon , cap 5000, 9 turns prestige: 175

Piechota
*  Infanterie 2000 , AMX-10P , 5 bars , 519 exp , ONZ , 14/14 , Combat Support  , 1 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 4 bars , 475 exp , USA , 14/14 , Skilled Reconnaissance  , 3 kill ,  0 pp  [+33 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker , 2 bars , 245 exp , USA , 11/12 , 1 kill ,  0 pp  [+29 exp]

Czołg
*  M2A2 Bradley (Planes:0/1), 5 bars , 501 exp , USA , 14/14 , Fire Discipline  , 2 kill ,  0 pp  [+19 exp]
*  M2A2 Bradley (Planes:0/1), 3 bars , 348 exp , USA , 13/13 , 1 kill ,  0 pp  [+34 exp]
*  M1A1 Abrams , 5 bars , 521 exp , USA , 14/14 , Overwatch  , 10 kill ,  0 pp  [+80 exp]
*  M1A1 Abrams , 5 bars , 560 exp , USA , 14/14 , 4 kill ,  0 pp  [+137 exp]
*  AMX-56 Leclerc II , 5 bars , 505 exp , ONZ , 13/13 , 3 kill ,  0 pp  [+124 exp]

Rozpoznanie
*  M3A2 Bradley , 3 bars , 362 exp , US Marines , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Artyleria ppanc.
 LAV AT , 0 bars , 48 exp , US Marines , 10/10 , Devastating Fire  , 1 kill ,  468 pp  [+38 exp]

Artyleria uniwersalna
*  M6 Linebacker , 4 bars , 410 exp , USA , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+38 exp]

Artyleria
*  M270 MLRS , 3 bars , 365 exp , ONZ , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  M1129 Mortar Carrier , 3 bars , 337 exp , USA , 13/13 , 1 kill ,  0 pp  [+14 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR , 4 bars , 414 exp , US Marines , 13/13 , 2 kill ,  0 pp  [+19 exp]
 155mm M777A2 , MTV , 0 bars , 37 exp , USA , 7/10 , 1 kill ,  428 pp  [+27 exp]
 155mm M777A2 , MTV , 0 bars , 39 exp , USA , 10/10 , 0 kill ,  612 pp  [+29 exp]
 155mm M198 (RAP) , MTV , 0 bars , 49 exp , USA , 10/10 , 0 kill ,  588 pp  [+39 exp]
 155mm M198 (RAP) , MTV , 0 bars , 37 exp , USA , 10/10 , 0 kill ,  588 pp  [+27 exp]

Obrona plot.
*  MIM-104D Patriot , 4 bars , 404 exp , USA , 13/13 , 1 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Myśliwiec
*  Harrier GR.9 , 3 bars , 352 exp , ONZ , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+39 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-64A Apache (CV), 4 bars , 423 exp , USA , 14/14 , Devastating Fire  , 0 kill ,  0 pp  [+18 exp]
*  AH-64D Longbow (CV), 5 bars , 563 exp , USA , 15/15 , Fire Discipline  , 1 kill ,  0 pp  [+15 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD , 4 bars , 424 exp , ONZ , 11/13 , 1 kill ,  0 pp  [+31 exp]

Player 1 : USA, , Korea Południowa, US Marines, ONZ
Killed: INF:22   TNK:4    RCN:2    AT:2    FLAK:2    ATY:7    AD:8    FTR:3    TB:1      Total: 51
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1239 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    413 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2435 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    487 exp,      4 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    362 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    362 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :     48 exp,      1 kill,    468 pp    Average:     48 exp,      1 kill,    468 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    410 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    410 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1278 exp,      4 kill,   2216 pp    Average:    183 exp,      1 kill,    317 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    404 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    404 exp,      1 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    352 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    352 exp,      0 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1410 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    470 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  23 Units *  7 Leaders      Total :   7938 exp,     33 kill,   2684 pp    Average:    345 exp,      1 kill,    117 pp


Player 1  USA, , Korea Południowa, US Marines, ONZ   has 43 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  8
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  3
Niszczyciel :  4
Lotniskowiec :  1
Krążownik :  2

Player 2  Korea Północna, Chińska Republika Ludowa   has 2 units total (core+aux):
Niszczyciel :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Alberich

SCENARIUSZ: TAEJON

Straty z poprzedniego scenariusza okazały się minimalne. Ilość prestiżu też - prawie wszystko idzie na ulepszenia w artylerii. Bez dwóch jednostek M270 byłoby ciężko.

Z powodu tego, że AI ma tryb obronny i koncentruje większość sił na północno-zachodnim VH to główny atak sił sojuszniczy idzie na wschód. Najważniejsza zasada w początkowych turach w kampanii.: niech oponent widzi tylko czołgi, dopóki artyleria rakietowa nie zostanie zniszczona.

Trzy punkty opory są systematycznie zdobywane, Nonsan od razu, potem pobliskie lotnisko nad rzeką, a na końcu Taejon przez manewr oskrzydlenia gdzie Abramsy poniosły pierwsze straty. Na twierdze w górach trzeba użyć artylerii, a ostatni VH zostaje przechwycony przez kawalerię powietrzną. Uprzednio zostaje oczyszczony przez rakiety, W ostatnich turach pogoda niekorzystna więc trzeba się spieszyć.

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:69
 2   Taejon , #1 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 137  *  Average: 68

..
Current scenario: Taejon,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 580
Army cost: 3480 , Current prestige is 796
Prestige available on map yet is 100 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +2000, Seoul , cap 5000, 8 turns prestige: 200
if V : +1000, Seoul , cap 5000, 9 turns prestige: 200
if TV: +500, Seoul , cap 5000, 10 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Infanterie 2000 , AMX-10P , 5 bars , 528 exp , ONZ , 14/14 , Combat Support  , 2 kill ,  0 pp  [+9 exp]
*  Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 4 bars , 479 exp , USA , 14/14 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill ,  0 pp  [+4 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker , 2 bars , 245 exp , USA , 12/12 , 1 kill ,  0 pp
 Air Cavalry 2000 , 0 bars , 34 exp , USA , 10/10 , 0 kill ,  612 pp  [+14 exp]

Czołg
*  M2A2 Bradley (Planes:0/1), 5 bars , 554 exp , USA , 13/14 , Fire Discipline  , 4 kill ,  0 pp  [+53 exp]
*  M2A2 Bradley (Planes:0/1), 3 bars , 384 exp , USA , 11/13 , 3 kill ,  0 pp  [+36 exp]
*  M1A1 Abrams , 5 bars , 606 exp , USA , 9/14 , Overwatch  , 14 kill ,  0 pp  [+85 exp]
*  M1A1 Abrams , 5 bars , 662 exp , USA , 13/14 , 10 kill ,  0 pp  [+102 exp]
*  AMX-56 Leclerc II , 5 bars , 685 exp , ONZ , 13/13 , 21 kill ,  0 pp  [+180 exp]

Rozpoznanie
*  M3A2 Bradley , 3 bars , 371 exp , US Marines , 13/13 , Infiltration Tactics  , 1 kill ,  0 pp  [+9 exp]

Artyleria ppanc.
 LAV AT , 0 bars , 89 exp , US Marines , 10/10 , Devastating Fire  , 2 kill ,  468 pp  [+41 exp]

Artyleria uniwersalna
*  M6 Linebacker , 4 bars , 441 exp , USA , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+31 exp]

Artyleria
*  M270A1 MLRS , 4 bars , 404 exp , ONZ , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+39 exp]
*  M270A1 MLRS , 3 bars , 382 exp , USA , 13/13 , 1 kill ,  0 pp  [+45 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR , 4 bars , 454 exp , US Marines , 13/13 , 2 kill ,  0 pp  [+40 exp]
 155mm M777A2 , MTV , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 1 kill ,  612 pp  [+43 exp]
 155mm M777A2 , MTV , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 , 1 kill ,  612 pp  [+40 exp]
 155mm M198 (RAP) , MTV , 0 bars , 81 exp , USA , 10/10 , 0 kill ,  588 pp  [+32 exp]
 155mm M198 (RAP) , MTV , 0 bars , 69 exp , USA , 10/10 , 1 kill ,  588 pp  [+32 exp]

Obrona plot.
*  MIM-104D Patriot , 4 bars , 443 exp , USA , 13/13 , 3 kill ,  0 pp  [+39 exp]

Myśliwiec
*  Harrier GR.9 , 3 bars , 356 exp , ONZ , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+4 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-64A Apache , 4 bars , 451 exp , USA , 14/14 , Devastating Fire  , 0 kill ,  0 pp  [+28 exp]
*  AH-64D Longbow , 5 bars , 571 exp , USA , 15/15 , Fire Discipline  , 2 kill ,  0 pp  [+8 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD , 4 bars , 434 exp , ONZ , 11/13 , 1 kill ,  0 pp  [+10 exp]

Player 1 : USA, , ONZ
Killed: INF:41   TNK:5    RCN:3    AT:5    FLAK:6    ATY:15   AD:16   FTR:5    TB:2      Total: 98
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1286 exp,      7 kill,    612 pp    Average:    322 exp,      2 kill,    153 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2891 exp,     52 kill,      0 pp    Average:    578 exp,     10 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    371 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    371 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :     89 exp,      2 kill,    468 pp    Average:     89 exp,      2 kill,    468 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    441 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    441 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1545 exp,      6 kill,   2400 pp    Average:    221 exp,      1 kill,    343 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    443 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    443 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    356 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    356 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1456 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    485 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  24 Units *  8 Leaders      Total :   8878 exp,     75 kill,   3480 pp    Average:    370 exp,      3 kill,    145 pp


Player 1  USA, , ONZ   has 29 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  2
Krążownik :  1

Player 2  Korea Północna, Chińska Republika Ludowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Obrona plot. :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points