Test Kampanii: "Jeszcze Polska..."

Zaczęty przez Gustlik, Luty 12, 2008, 11:10:07 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Exiter

Cytat: zsamot w Marzec 26, 2009, 09:55:07 AM
Nie, nie sprawdzam JC i nie sądzę bym to kiedykolwiek robił. Poza tym nie rozumiem, dlaczego jak jest więcej prestizu, to trzeba wszystko wydać???

właśnie że nie trzeba wszystkiego wydawać, tylko kumulowanie prestiżu powoduje, że tracisz nagrody za kolejne sceny, a skoro i tak tracisz, to po co takie wielkie nagrody?
i dlatego w Hubalu gdzie prestiżu jest mało musisz kumulować, aby cokolwiek kupić, a w tej kampanii jest za dużo, zatem trzeba go wydawać tak, żeby wartość armii nie rosła (upgread core, uzupełnianie podczas walki)

Greg

To mamy dylemat w którą stronę dokonywać zmian.
Żeby  znaleźć złoty środek to spróbuje w każdym scenariuszu zdjąć trochę JC np. na początek o 100.
Następnie zmniejszyć o jedną turę osiągnięcie BV.
Oczywiście pozostałe zmiany opisane przez was także wprowadzę.
Zobaczymy co wyjdzie  ;)

Zsamot

A tak dla laika: jak zdejmiesz te JC o 100, to co to da wymiernie?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Greg

Cytat: zsamot w Marzec 27, 2009, 01:55:35 AM
A tak dla laika: jak zdejmiesz te JC o 100, to co to da wymiernie?
Wydaje mi się, że ograniczy takie przypadki:
Cytat: majerek w Marzec 26, 2009, 12:44:28 PM
Ale co to za gra jak ktoś kupi powiedzmy 10 Łosi do tego obstawę myśliwców kupę czołgów i artylerii, wtedy taką masą po prostu poruszasz się do przodu nie bacząc na nic, szczególnie że później dochodzi sprzęt naprawdę niezły.
IC ogranicza zakupy natomiast pozwala rozwijać  tylko armie z przydziału i prototypy.
Chociaż jeżeli chodzi o ustawienia JC i prestiżu to już pisałem, że liczę na waszą pomoc bo tak jak Zsamot jestem w tym laikiem  :)

majerek

Nie JC powoduje to, że po jego przekroczeniu nie dostaje się nagród za zwycięstwa, ale cały czas dostaje się kasę za tury i flagi (a tej tu jest za dużo według mnie).
Nie bo nie :)

Greg

Cytat: majerek w Marzec 27, 2009, 08:42:03 AM
Nie JC powoduje to, że po jego przekroczeniu nie dostaje się nagród za zwycięstwa, ale cały czas dostaje się kasę za tury i flagi (a tej tu jest za dużo według mnie).
Czyli kasa zdobyta za tury i flagi może przekroczyć dopuszczalne JC ??

Może by ktoś się pokusił i w osobnym topicu opisał cały proces przyznawania prestiżu oraz jego korelacja z Jensen's Cap.

czata

Jedna ogólna uwaga do wszystkich scenariuszy, szczególnie tam, gdzie komputer musi się bronić. Pozabierać środki transportu ciężkiej artylerii oraz piechocie z literką D. Moim zdaniem, tylko im ten transport przeszkadza.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Totez mam propozycje, by zdjąć prestiż z małych flag, ale z kierunków na VH, bo tam i tak każdy musi dotrzeć, pozostawić na uboczu- premia za zajęcie większego obszaru, ale to NAPISAĆ w briefingu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatCzyli kasa zdobyta za tury i flagi może przekroczyć dopuszczalne JC ??

Może.

JC obcina tylko kasę za nagrody, więc jeśli relacja prestiżu ze scenariusza do nagrody jest zbyt mocno przesunięta w kierunku tego pierwszego, to w zasadzie nagrody można sobie darować a i tak z heksów i kolejek wyniesiesz tyle, że dasz radę żyć.

Powiedzmy, że masz 3 VHeksy i 6 małych flag do wzięcia - to daje: 3x80 + 6x40 = 480. Do tego jeszcze ze 100 z kolejek (przy założeniu, że nie uzupełniasz w trakcie). Czyli wychodząc masz 580, a nagroda to, dajmy na to - 200. Sam sobie odpowiedz czy jest się o co bić.

Druga sprawa - w trakcie scenariusza możesz uzupełniać tylko jeśli siła jednostki spadnie poniżej wartości "basic" (z reguły jest to 10).

Na późniejszym etapie gry, gdy większość jednostek ma po 15 punktów siły, rzadko spadają poniżej 10 więc i tak nie możesz ich uzupełniać i ta kasa zostaje w kieszeni.

Dlatego jestem zwolennikiem przeniesienia środka ciężkości prestiżu na nagrody a maksymalnej redukcji punktów za kolejki i flagi.

Ma to jedynie ten minus, że zmiana poziomu trudności gry mnoży tylko punkty "scenariuszowe" - a nie nagrody. Zatem jeśli w scenariuszu punktów do zdobycia będzie niewiele, to granie na 100 czy 200 procent nie będzie wnosić istotnej różnicy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Główne czynniki ograniczające rozwój naszej armii:
1. JC
Główne zadanie to konieczność wydawania w pierwszej kolejności pieniędzy na pierwotne jednostki, a dopiero potem na zakupy. Przekroczenie spowoduje brak premii za zwycięstwo. Nie ma wpływu na otrzymywanie prestiżu za flagi i tury.
2. Punkty Prestiżu
a) za flagi i tury
Nie zależą od JC, ale same mają wpływ na wartość JC, czyli pośrednio wpływają na brak premii za zwycięstwo. Ich wielkość jest zależna od ustawienia "procentów" na początku gry (im więcej tam ustawimy, tym będzie więcej pieniędzy). Można zdejmować prestiż z flag, ale wtedy sugerowałbym zdjęcie samej flagi.
b) premia (bonus) za zwycięstwo
Zależy od JC i ma na niego wpływ. Nie zależy od ustawień początkowych.
Przy dużych armiach pierwotnych prestiżu powinno być dużo, bo taka armia jest droga w utrzymaniu (uzupełnianie, upgrade, overstrength). W kampanii "Jeszcze Polska?" jest 18 takich jednostek.
Na rozwój naszej armii mają wpływ również:
3. Ilość wojsk przeciwnika i ilość własnych jednostek aux
Zarówno powiększenie przeciwnika, jak i zmniejszenie jednostek aux, wpłynie na to, że corowe wojsko będzie musiało więcej walczyć. A tym samym będzie się szybciej rozwijać.
4. Ilość punktów rozstawienia.
Mała ilość punktów ograniczy wielkość naszej armii. Minusem tutaj są lotniska. Z tego co wiem, tam obowiązuje zasada "wszystko albo nic".
5. Limit czasowy.
Jeśli damy zbyt wyśrubowany, to albo gracz nie zdąży, a tym samym będzie miał mniejszą premię, albo będzie walczył ryzykowniej, czyli może utracić więcej wojska.

Pozdrawiam, Czata

PS. Obecnie w naszej kampanii do zdobycia jest 128380 (sto dwadzieścia osiem tysięcy trzysta osiemdziesiąt) punktów prestiżu. 8280 za tury, 37000 na mapie, 83100 za premie. Maksymalny JC wynosi 22000.

majerek

Cytat: czata w Marzec 27, 2009, 10:07:32 AM
Można zdejmować prestiż z flag, ale wtedy sugerowałbym zdjęcie samej flagi.
Nie rozumiem czemu flaga zawsze musi być płatna, (albo napisane w briefingu które są płatne), myślę że takie "puste flagi urozmaicają w pewien sposób grę. Czasami powinna wystarczyć sama satysfakcja zmiany flagi  ;D
Nie bo nie :)

Gustlik

Pamiętajcie, że flagi "widzą" na 1 heks informując w ten sposób jej posiadacza o ruchach wojsk przeciwnika. Można to porównać do informacji uzyskanych od mieszkańców miasta. Heksy oflagowane ułatwiają też zastawianie pułapek.

No i po trzecie - modyfikują kierunek działań komputera - za dużo flag sprzyja rozpraszaniu jego sił. Dlatego małe flagi powinny w jakiś sposób wyznaczać kierunek frontu, który chcemy osiągnąć.

Nie tylko punkty prestiżu trzeba brać pod uwagę przy decyzji: dać flagę - czy nie. Czasem lepiej flagę dać a punkty zdjąć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Owszem, ale w ten sposób na pewno nie będę miał motywacji, by rozpraszać swe siły na inne kierunki uderzenia zajmując "martwe" finansowo flagi, zwłaszcza jak mi jeszcze budżet przytniecie i nie będę miał zbędnej kasy na wolne recony do śmigania po peryferiach. wtedy po prostu ścisle według VH będę się poruszał, a mi chodziło o pewna nagrodę za lepsze zdobycie, pełniejsze zwyciestwo. A kupując jednego recona, nie muszę sobie flag zajmować, by cokolwiek widzieć, choć co prawda ja korzystam z tej właściwosci i omijam pewne flagi, nie zajmując ich, zastawiając pułapki.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

czyli wiemy że nic nie wiemy  ???
zmniejszać JC, czy powiększać, małe nagrody czy duże, mniej AUX i mnóstwo innych pytań.........
kilka moich wniosków z początku "Jeszcze Polska...."
- dużo jednostek przeciwnika, zatem jednostki CORE szybko zdobywają doświadczenie i liderów, po 5 scenach mam chyba 12 liderów
- zbyt dużo prestiżu, bo wydaję na co tylko się da: uzupełnianie, upgrade, overstrenght a i tak zostaje, kupowanie 27 jednostki nie ma sensu - nie wiem jak was, ale mnie przesuwanie 80 jednostek męczy
- poza pierwszym scenem, przy którym wymęczyłem się strasznie, w kolejnych ilość jednostek nie przekłada się na trudność scena

zobaczę kolejne sceny, bo być może zmienią moje odczucia.

majerek

Ja planuję zagrać od początku na 50% prestiżu, i zobaczę jak wtedy będzie się grało, ale chwilowo czasu mam mało więc nieprędko będą wnioski.
Nie bo nie :)