Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

#135
Transporty. Powolny marsz na północ. Od początku jest trudno. Wieża pada szybko, ale Niemiec wspiera swój posterunek. Trwają ciężkie walki.
Ależ tu jednostek! Czeka mnie trudna przeprawa. Odzywa się artyleria niemiecka. Jest świetnie ustawiona. Ostrzeliwuje najważniejsze punkty i nie sposób się do niej dobrać. Mozolnie zdobywam teren heks po heksie.
Brylant w ostatniej turze, ale to cud. Zdecydowanie do tej pory najtrudniejszy scenariusz. Uprzedzę trochę fakty i napiszę, że dla mnie to najtrudniejszy scenariusz w całej kampanii. Gorszy nawet niż "Operacja Wehrwolf".

Barbarossa. Idę szerokim frontem na niemieckie punkty. Dwa VH obok siebie. Ciekawe. Sięgnęła mnie artyleria z lotniska. Oho. Musi być wieża obserwacyjna w pobliżu (albo recon). Ignoruję artylerię i doganiam wrogi karabin maszynowy. Nie tylko ja się spieszę. Magazyny paliwa i, naturalnie, mnóstwo jednostek w pobliżu. Atak z marszu i odzywa się kolejna artyleria. Konnica w takim razie pójdzie górą. Ze wszystkich stron schodzą się jednostki przeciwnika. Rozpoczyna się regularna bitwa. Zaczynam szturmować budynki, mimo że jestem w okrążeniu. Brylant w szóstej turze. Gram dalej, ale coraz więcej jednostek niemieckich. Pojawia się nawet samolot i już go nie lubię. Wyczyścił moją artylerię prawie do zera. Kończę więc wcześniej. Udowódczył się zwiad. Dostał bridging. Bardzo śmieszne  >:(.

Zrzut. Szybko ustawiam obronę okrężną zrzutowiska, bo już nadciągają pierwsze jednostki. Trzeba też pilnować punktu wyjścia, żeby jakiś szpieg go nie zajął. Pojawia się lotnictwo i artyleria. Dokonuję przegrupowania wojsk. Na początku trochę podpuszczam przeciwnika, by przejść do kontrnatarcia. Brzmi tak, jakbym prowadził co najmniej dywizję ;D. Walki są ostre, ale w 10. turze kończy mi się przeciwnik. Nawet samolot gdzieś odleciał. Za to pojawił się mój. No to kończymy.

Obóz. Dzielę siły na dwie równe części. Obie pójdą na północ różnymi drogami. Podziwiam masakrę, jaką robią więźniowie ze strażnikami. Lewa część wojsk gwałtownie się zatrzymuje. Pojawiają się obce wojska. Niemiec ostro prze na VH, ja mu na to nie pozwalam. Obóz poczyna sobie coraz śmielej, ale nie można opuścić punktu. Recon czai się w pobliżu. Prawa część szybko dociera do VH i wypiera stamtąd przeciwnika. Brylant w piątej turze.

Obława IV. Przygotowuję obronę okrężną, a jedna jednostka idzie sprawdzić punkt wyjściowy. Pojawia się przeciwnik. Szybko. Żandarmi nie wysiadają z samochodu podczas ataku z bunkrów. Ale atak w ich turze jest już masakrujący. Punkt wyjścia jest czysty. Jednostka szybko wraca do szyku. Jest niezbędna, bo wroga coraz więcej. Nadleciał nawet bombowiec. Trwa ostra walka, choć Niemiec mógłby atakować nieco śmielej.
Udowódcza się moja artyleria. Fire Dyscypline! Są kochani.
Zacięta bitwa trwa do ostatniej tury. Znowu widzę jednostkę w dziwnym miejscu. Dokładnie w tym samym miejscu, co w scenariuszu "Obława" (nad mostem).
Klops. Chciałem wymienić piechotę na cichociemnych, ale z belkami wymiana kosztuje więcej niż zakup!

Poligon. Z miejscowymi idzie tylko zwiad. Mam nadzieję, że wystarczy. Reszta posuwa się w kierunku wyrzutni. W miarę możliwości trzymam zwarty szyk. Pojawiają się pierwsze przeszkody. Staram się je omijać, bo czas goni. Lekko tylko poszerzam lukę w umocnieniach. Pojawia się drugi samolot. Zajmuję ugrupowanie bojowe przed decydującym atakiem.
Tymczasem miejscowi mijają jednostkę Landwery znajdującą się na wyspie. Biedacy. Nie mogą jej opuścić.
Brylant w dziewiątej turze, ale powalczę jeszcze, bo podobają mi się ikonki. Jeszcze takich nie widziałem. Niemiec jest bardzo dzielny do samego końca. Nie udaje mi się dobrać do budynków.

Spotkanie. Tym razem szybkie na czoło. Zwiad konny i kawaleria rozpoznają teren. Na razie większego przeciwnika brak. Zajmuję pierwszy punkt w czwartej turze. No to pędem na południe.
Stop. Jak spod ziemi wyskakuje mi dywizja niemiecka. Tylko osłabiony zwiad jest na południe od nich. Na szczęście przebija się jeszcze CKM. Te dwa pójdą na dół, reszta do obrony. Mała niespodzianka. Niemiec nie atakuje bronionego przez mnie punktu, tylko rusza w pogoń. Pojawia się nawet recon. Tworzą się pojedyncze skupiska walk.
Brylant w dziewiątej turze, bo posterunek na południu bronił się dzielnie. W dodatku, przejściowo straciłem środkowy punkt.
Fajny scenariusz. Gdy ktoś się opóźni choć na chwilę, to będzie miał ciężko z przebiciem się przez Niemców.
Można zreorganizować trochę armię. Do wyboru mam CKM na MG42 oraz piechotę na cichociemnych.
Zdecydowałem się na cichociemnych ze względu na literkę C.

Kedyw. Dwa punku blisko siebie. Może być ciekawie. O, tory. Znając Gustlika pewnie da pociąg. Zobaczymy.
Armia na dwie części. Jedna pójdzie lewą drogą, druga prawą, obie z zadaniem przejścia przez mosty. Ominę w ten sposób małe flagi niemieckie. Jedynie dodatkowa jednostka pójdzie na te punkty.
Osiągam kontakt wzrokowy z przeciwnikiem. Jest jednak pociąg   :), pojawia się też recon (z liderem) i czołg. Jednostek pełno, ale są strasznie bierne. Nic nie atakują, jedynie blokują. Brylant w ósmej turze, mimo że dodatkowa jednostka ginie w nieudanym ataku. Dziwny scenariusz.

Pozdrawiam, Czata

czata

Lotnisko. Idzie kawaleria, partyzanci i CKM. Pierwszy punkt w trzeciej turze. Trzeba tu kogoś zostawić. Decyduje się na zwiad.
Tym razem Niemiec dużo aktywniejszy, broni się zaciekle i wyprowadza kontrataki.
Udaje mi się przetrwać, choć kawaleria ledwo przeżyła po szarży na stanowiska artylerii.

Żniwa. Są płatne punkty, tylko czy uda mi się je zdobyć? Cóż. Obie jednostki szybkie pójdą zdobywać magazyny. Reszta na VH. Chyba nic mądrzejszego nie wymyślę. Prawa strona ma bliżej, więc i efekty szybsze. Pada wieża i ulegają też magazyny. 1:0.
Brylant możliwy do osiągnięcia w czwartej turze, ale nie o to tu chodzi.
Potem sukces osiąga też lewa strona. Choć okupiony stratą dodatkowej jednostki. 2:0.
Niemiec gra tu dziwnie. Atakują tylko obiekty stałe, reszta jedynie blokuje. Dzięki temu zdobywam cztery magazyny. Ostaje się jedynie ten z prawej strony.
Przede mną ostatni scenariusz, więc nie ma co oszczędzać. Decyduję się na zakup Kedywu. W sam raz na czołgi. Reszta kasy na belki.

Akcja Wehrwolf. Natarcie niemieckie szybko zmiata ludność cywilną, a rozszalały recon zajmuje trzy punkty po przejechaniu 20 heksów. Decyduję się na obronę okrężną ostatniego punktu. Niemiec najpierw mnie otacza, dopiero potem atakuje. Przetrzymuję natarcie, następnie przechodzę do kontrataku. W VH zostaje mocno podniszczony CKM.
Posuwam się powoli do przodu. Niemiec próbuje jeszcze walczyć, ale brylant w 14. turze. Niestety, na odbicie pozostałych punktów brakuje mi czasu. Pozostaje jeden, może nie potrzebnie zdobywałem SH.
Zamojszczyzna jest trudna, teraz dopiero widzę, jak bardzo. Przecież "Transporty" zrobiłem w dziewięć tur, a to dopiero w 14.

Życzę wszystkim graczom jak najszybszego zdobycia liderów!

Moja armia:

Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Pierwsza akcja  Brilliant Victory
02 Za bronia  Brilliant Victory
03 Oblawa  Brilliant Victory
04 Terror  Brilliant Victory
05 Dlugi marsz  Brilliant Victory
06 Wywiad  Brilliant Victory
07 Oblawa II  Brilliant Victory
08 Konwoj  Brilliant Victory
09 Przez most  Brilliant Victory
10 W gory  Brilliant Victory
11 Wycieczka  Brilliant Victory
12 Oblawa III  Tactical Victory
13 Bieszczady  Brilliant Victory
14 Transporty  Brilliant Victory
15 Barbarossa  Brilliant Victory
16 Zrzut  Tactical Victory
17 Oboz  Brilliant Victory
18 Oblawa IV  Tactical Victory
19 Poligon  Brilliant Victory
20 Spotkanie  Brilliant Victory
21 Kedyw  Brilliant Victory
22 Lotnisko  Tactical Victory
23 Zniwa  Brilliant Victory
24 Akcja Wehrwolf  Brilliant Victory

Current scenario: Akcja Wehrwolf , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 573 , Current prestige is 5
BV: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 0
V : 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 0
TV: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 0
Ls: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 0

Infantry
*  , Cichociemni [CP][Zaprzeg] , 5 bars , 1479 exp , Armia Krajowa , 10 base , 10 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 50 kill , 0 pp (U:001)
*  , Kawaleria [R] , 5 bars , 1705 exp , Armia Krajowa , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 57 kill , 0 pp (U:002)
, Partyzanci [M] , 5 bars , 1257 exp , Armia Krajowa , 10 base , 10 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 50 kill , 72 pp (U:005)
, Kedyw [E] , 0 bars , 37 exp , Armia Krajowa , 10 base , 10 curr , 1 kill , 156 pp (U:008)

Recon
, Zwiad Konny , 5 bars , 829 exp , Armia Krajowa , 10 base , 12 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 20 kill , 144 pp (U:004)

FlaK
*  , MG 42 [FS][Furgon] , 5 bars , 1562 exp , Armia Krajowa , 5 base , 5 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 18 kill , 0 pp (U:003)

Artillery
, Mozdzierz 81 mm [MA] , 5 bars , 764 exp , Armia Krajowa , 10 base , 12 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 13 kill , 201 pp (U:006)

Killed: AD 18 ,  AT  4 ,  ATY 17 ,  INF 154 ,  REC 20 ,  TK 10 ,  FTR  0 ,  TB  4 ,  Total: 227
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF 15 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  16

BV 20
V   0
TV  4
L   0

Infantry *  4 Units * 3 Leaders
Total :   4478 exp,    158 kill,    228 pp
Average:   1120 exp,     40 kill,     57 pp

Recon *  1 Units * 1 Leaders
Total :    829 exp,     20 kill,    144 pp

FlaK *  1 Units * 1 Leaders
Total :   1562 exp,     18 kill,      0 pp

Artillery *  1 Units * 1 Leaders
Total :    764 exp,     13 kill,    201 pp

Summary *  7 Units * 6 Leaders
Total :   7633 exp,    209 kill,    573 pp
Average:   1090 exp,     30 kill,     82 pp


Player 1 has 7 units total:
Infantry :  4
Recon :  1
FlaK :  1
Artillery :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

PS. Wracam do "Big Red One".

Gustlik

Dzięki za tę kronikę - odwaliłeś kawał dobrej roboty. Przyda się.

Co do scenariusza "Kedyw" - to rzeczywiście jest "dziwny". Próbowałem już na różne sposoby zmusić komputer, żeby grał lepiej, ale za cholerę nie chce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#138
A czy to może mieć coś wspólnego z ustawieniem mentalności działań komputera (Al stance)?
Odniosłem wrażenie, że przy ustawieniu: komputer - defensywnie, gracz - defensywnie, komputer broni , ale i odgryza się.
Natomiast przy ustawieniu: komputer - defensywnie, gracz - agresywnie, głownie blokuje i mało atakuje.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Teoretycznie ma - w opcji defensywnej komputer kieruje większość jednostek do obrony swoich heksów, a jedynie nadwyżki do ataku. Natomiast w opcji agresywnej - pozostawia tylko po jednej jednostce przy każdym ze swoich VH, a resztą atakuje. Mało to subtelne :).

Tutaj bardziej chodzi o wymuszenie kierunku ruchu i ataku, niż o sam atak jako taki. Jest tam na przykład drugi pociąg pancerny - jako reinforcement i....... nic. Zostaje tam gdzie się pojawia - mimo, że walka trwa wtedy w najlepsze. Do takich badań najlepiej jest zrobić sobie save'y kolejnych tur i oglądać je po kolei pod LG Suite. Wtedy można dokładnie przeanalizować jak komputer porusza swoimi jednostkami. Czasem można się załamać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

W grze bierze udział dwóch zawodników, obaj mają po dwa ustawienia. Daje nam to cztery kombinacje:
1) komputer - agresywny, gracz - agresywny;
2) komputer - agresywny, gracz - defensywny;
3) komputer - defensywny, gracz - agresywny;
4) komputer - defensywny, gracz - defensywny.
Dwa pierwsze nie mają tu znaczenia, bo komputer ma się bronić. Scenariusz "Kedyw" ma ustawienie trzecie. Pociąg strzela tylko w samoobronie i w ramach wsparcia, inne jednostki jedynie blokują. Po zamianie na czwórkę, pociągi zaczęły do mnie strzelać także w fazie ruchu przeciwnika, a inni również próbowali się odgryzać.

Pozdrawiam, Czata
PS. Także w wariancie czwartym drugi pociąg skupił się na obronie małej flagi, nie pojechał na VH.

Gustlik

Wiesz co - ja nigdy nie ustawiałem opcji dla gracza "ludzkiego" bo wychodziłem z założenia, że człowiek i tak gra jak chce i sam porusza swoimi jednostkami, więc jak dotąd istniały dla mnie tylko dwa ustawienia - te dla komputera.

Skoro jest tak jak mówisz, czyli zmiana ustawień dla gracza, powoduje również zmianę zachowania komputera (przy nie zmienionym statusie dla AI) , to dokonałeś BARDZO ISTOTNEGO odkrycia.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

tylko pytanie: czy jest jakaś róznica między ustawieniem: def - def, a ustawieniem agresiv-agresiv

Gustlik

No, w zachowaniu komputera, to na pewno. Samo to, że jemu ustawisz raz "def", a raz "agr", spowoduje róznicę
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Luty 19, 2009, 06:02:29 PM
Skoro jest tak jak mówisz, czyli zmiana ustawień dla gracza, powoduje również zmianę zachowania komputera (przy nie zmienionym statusie dla AI) , to dokonałeś BARDZO ISTOTNEGO odkrycia.....

W takim razie zastrzegam sobie nazwę odkrycia  ;). Skoro jest JC, to może być też CS (Czata Stance)  ;D.

Cytat: Exiter w Luty 20, 2009, 08:48:17 AM
tylko pytanie: czy jest jakaś róznica między ustawieniem: def - def, a ustawieniem agresiv-agresiv

Teoterycznie, tak. Przy ustawieniu CS 1 komputer powinien zaciekle atakować obce punkty, przy ustawieniu CS 4 bronić swoje. Do sprawdzenia.

czata

Na zachowanie komputera ma wpływ również typ VH. Przypomnę, że tu mamy trzy możliwości:
1) punkt należy do gracza pierwszego i on go potrzebuje do zwycięstwa;
2) punkt należy do gracza pierwszego, ale do zwycięstwa potrzebuje go gracz drugi;
3) punkt należy do gracza pierwszego, do zwycięstwa potrzebują go obaj.

Widać to szczególnie w scanariuszu Operation "Crusader" z kampanii Znak Orła. Mimo, że jest CS 3, komputer gra względnie normalnie.
Prze on do najbliższych punktów, które zajmuje, zmiatając wszystko to, co ma na drodze. Jednak, gdy straci punkt, który nie jest mu potrzebny do zwycięstwa (typ 2), zapomina o nim i kieruje się do następnego zajmowanego punktu.
Natomiast, gdy straci punkt, który i on potrzebuje do zwycięstwa (typ 3), natychmiast próbuje go odzyskać.

Panzer General 2 ma wiele możliwości!

Gustlik

To jak juz tam jesteś - przy Crusaderze - to opiszę Ci takie dziwne zjawisko, które występuje w następnym scenariuszu "El Ghazalla". Obrona składa sie tam z trzech dywizji włoskich i dwóch niemieckich. Otóż - jak się okazuje - w czasie gry, jednostki niemieckie, z nieznanych powodów spieprzają masowo do lewego dolnego rogu mapy, choc nie ma tam żadnego zaznaczonego heksa. Zauważyli to ludzie, którzy testowali kampanię na forum JP'Panzers.

Z reguły w czasie gry, człowiek nie zawraca sobie głowy jednostkami wroga, których nie widać, dopiero jak spojrzy się na zapisany save pod LG Suite, to widać do jakich absurdów czasem dochodzi po stronie komputera. Próbowałem już wielu sposobów, żeby zmusić Niemców do walki, lub wyjścia naprzeciw aliantom - i nic.

Czasem, po kilku kolejkach, ruszają parę jednostek i próbują, ale też nie wprost, tylko obejść od południa, a ponieważ tam jest pustynia, więc wolno im to idzie i efekt jest taki, że w zasadzie jednostki niemieckie w tym scenie są bezużyteczne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Luty 20, 2009, 02:02:18 PM
To jak juz tam jesteś - przy Crusaderze - to opiszę Ci takie dziwne zjawisko, które występuje w następnym scenariuszu "El Ghazalla". Obrona składa sie tam z trzech dywizji włoskich i dwóch niemieckich. Otóż - jak się okazuje - w czasie gry, jednostki niemieckie, z nieznanych powodów spieprzają masowo do lewego dolnego rogu mapy, choc nie ma tam żadnego zaznaczonego heksa. Zauważyli to ludzie, którzy testowali kampanię na forum JP'Panzers.

Z reguły w czasie gry, człowiek nie zawraca sobie głowy jednostkami wroga, których nie widać, dopiero jak spojrzy się na zapisany save pod LG Suite, to widać do jakich absurdów czasem dochodzi po stronie komputera. Próbowałem już wielu sposobów, żeby zmusić Niemców do walki, lub wyjścia naprzeciw aliantom - i nic.

Czasem, po kilku kolejkach, ruszają parę jednostek i próbują, ale też nie wprost, tylko obejść od południa, a ponieważ tam jest pustynia, więc wolno im to idzie i efekt jest taki, że w zasadzie jednostki niemieckie w tym scenie są bezużyteczne.
To dodaj może zasieki i pola minowe, na tyle duże i szerokie, by nie mogli przez nie przejść...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTo dodaj może zasieki i pola minowe, na tyle duże i szerokie, by nie mogli przez nie przejść...

Przez swoje przejdą, a do obcych zaczną strzelać - skończy się na tym, że i tak zużyją amunicję bez sensu, a jeszcze się ujawnią.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Luty 20, 2009, 10:44:26 PM
CytatTo dodaj może zasieki i pola minowe, na tyle duże i szerokie, by nie mogli przez nie przejść...

Przez swoje przejdą, a do obcych zaczną strzelać - skończy się na tym, że i tak zużyją amunicję bez sensu, a jeszcze się ujawnią.
Pola minowe?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369