Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Cytat: Gustlik w Luty 20, 2009, 10:44:26 PM
CytatTo dodaj może zasieki i pola minowe, na tyle duże i szerokie, by nie mogli przez nie przejść...

Przez swoje przejdą,

Można dać od najniżej położonej jednostki do samego dołu mapy. Wtedy na pewno nie przejdą  :).

Cytat: Gustlik w Luty 17, 2009, 08:44:08 PM
Co do scenariusza "Kedyw" - to rzeczywiście jest "dziwny". Próbowałem już na różne sposoby zmusić komputer, żeby grał lepiej, ale za cholerę nie chce.

Pociąg w tym scenariuszu ma możliwość poruszania się jedynie o jedno pole. W związku z tym, komputer może dokonywać samo zablokowania. Czy to zamierzone?

Gustlik

Nie... Obejrzałem tę mapę - pociąg jeździ po heksach typu "port", a te leżą na całej linii kolejowej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

W wykazie jednostek w tym scenariuszu znajduje się He-46C. Jednak nie pojawia się podczas gry. Wygląda na to, że nie ma on swojego punktu "Deployed".

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Faktycznie - był paw - samolot już rozstawiony.

Co do tej liczby "1" przy ruchu pociągu, to jeśli odczytałeś ją z tabeli ruchu (po kliknięciu prawym w LG Suite), to ona nie oznacza pól ruchu, tylko PODZIELNIK, dla danego typu terenu, który należy czytać jako:

ilość heksów ruchu z efila - podzielona przez wartość dla danego terenu (to jest właśnie ten podzielnik)

Jeśli wynosi 1, to oznacza, że na danym terenie jednostka rusza się o tyle, ile ma zapisane w efilu, bo 4:1 = 4

Gdyby wynosił 2, to mielibyśmy 4:2 = 2. Zatem na takim terenie, jednostka pojedzie tylko połowę swoich docelowych możliwości.

i.td.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#154
Cytat: Gustlik w Luty 25, 2009, 09:03:50 PM
Co do tej liczby "1" przy ruchu pociągu, to jeśli odczytałeś ją z tabeli ruchu (po kliknięciu prawym w LG Suite), to ona nie oznacza pól ruchu, tylko PODZIELNIK, dla danego typu terenu,

Wpadłem na to już po napisaniu swojego posta. Tak czy siak, nadal nie wiem, czemu ten pociąg porusza się tylko o jedno pole.

Cytat: Gustlik w Luty 25, 2009, 09:03:50 PM
Faktycznie - był paw - samolot już rozstawiony.

Ten sam Heinkel nie jest też rozstawiony w scenariuszu "Obława".

Pozdrawiam, Czata

majerek

I ja rozpocząłem działania partyzanckie a oto początkowe rezultaty
Po nazwie scena podaję w której turze mógłbym osiągnąć BV bo przeważnie czekałem do końca żeby zdobywać doświadczenie.

Pierwsza akcja.  BV-0 Wiele się tu nie działo poza tym że recon niemiecki jakoś nie był skory do atakowania moich oddziałów tylko pędził chyba do VH (ale wjechał do lasu a tam czekali partyzanci), trochę oporował bunkier ale nie za długo.

Za bronią. BV-2 Tu zaryzykowałem i ustawiłem jednostki w lesie obok VH, opłaciło się o tyle że kolejny recon w lesie nie miał szans, a i żandarmi wpadli na RD. Niestety znów brak liderów.

Obława. BV-3 Tak jak czata zostawiłem aux do obrony a core do VH. Przy ataku na bunkier kawaleria dostaje Shock Tactics (nie jest źle). Partyzanci bronili się zaciekle do ostatniego naboju a moździerz wytrzymał cztery ataki na siebie i został w sile 2

Terror.  BV-1 Ja tu nie miałem cywili tylko demony wojny  >:D . Cztery razy RD i dwie zniszczone jednostki   :o , nie było co zbierać  ;D . Kłopotu miałem trochę z czołgiem (sześć ataków i nie chciał zginąć) i ss przy VH pokiereszowało mi ckm ale kawaleria szybko ich zlikwidowała.

Długi marsz. BV-5 Pędziłem do przodu  ile się dało (niemiecki MG zostawiłem w tyle bez ruszania a ckm wdał się w strzelaninę z samolotem i o dziwo go strącił) pojawiłem się pod VH a tu nikogo nie ma  :o . Uzupełniłem amunicję i czekałem na wroga, po krwawych walkach obronnych zajmuję VH w ostatniej kolejce.

Wydaje mi się że można by postawić na VH budynek lub żandarmów żeby nie można był wziąć go bez walki.
 
Nie bo nie :)

Gustlik

Cytatpojawiłem się pod VH a tu nikogo nie ma

Właśnie tak chciałem, jako premia dla tych, którzy idą szybko. Kolejka później i Niemcy już tam są. Nie wiem jaką miałeś różnicę czasu, być może trzeba by Niemców przysunąć - chciałem, żeby to była jedna kolejka różnicy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Cytat: Gustlik w Marzec 03, 2009, 03:23:40 PM
Właśnie tak chciałem, jako premia dla tych, którzy idą szybko. Kolejka później i Niemcy już tam są. Nie wiem jaką miałeś różnicę czasu, być może trzeba by Niemców przysunąć - chciałem, żeby to była jedna kolejka różnicy.

U mnie pojawili się na horyzoncie a do walki doszło w kolejnej, więc gdyby ich przesunąć o jakieś trzy heksy to by było ok.

A teraz kolejna porcja wrażeń:

Wywiad.  BV-3 Większych historii tu nie było poza tym że znów mi trochę recon krwi upuścił, no i piechota się trochę ociąga.

Obława II.  BV-3 Po rozstawieniu w polu widzenia są dwie jednostki wermachtu decyduję się na zaskakujące uderzenie i zwycięstwo jedna z nich zniszczona inna ledwo żywa ;D . Podjeżdżam pod VH rozwalam budynek, żandarmów i ustawiam tam obronę (doświadczenie się znów przyda)

Konwój BV-5 Przed tym scenem wymieniłem piechotę na partyzantów bo M to jednak duża pomoc Pierwszego recona złapałem w pułapkę, z drugim się trochę woziłem ale w końcu w lesie był mój  ;D .
Czy wy też w tej kampanii odczuwacie brak amunicji? Chyba tylko kawalerii nie uzupełniam z często.

Przez most BV-8 Poszedłem przez most na wschód i żadnych problemów nie było po drodze załatwiłem też bunkier. Nie mogę wprost uwierzyć jak samoloty boją się ckmu nie zaatakują gdy jest w polu rażenia. Ustawiłem się wokół VH i po kolei likwidowałem Niemców.  No i w końcu drugi lider, ckm dostał infiltration tactics przy piątej belce  :D .

W góry BV-6  Tu pędziłem jak szalony, partyzanci zostawali z tyłu więc przy rzece zlikwidowali niemiecki pościg wsparci później ckmem.

Wycieczka BV-5 Dokupiłem zwiad konny. "Żołnierze nie wytrzymali podniecenia i rzucili się na wroga"  taktyka na "hura" wydawała się straceńcza lecz o dziwo Niemcy chyba na prawdę byli na urlopach bo atakowali bardzo sporadycznie dopiero posiłki SS i recon trochę zamieszania zrobiły ale wtedy było prawie pozamiatane. W scenie tym straciłem ckm aux i partyzantów aux ale widać że bez żadnej taktyki też się da go przejść.

Obława III TV-0 Ckm i zwiad przyporządkowani do obrony wschodniego VH, partyzanci na środek, a kawaleria i drudzy partyzanci do zachodniego VH. Na zachodzie szalała moja kawaleria która dobijała po aux ckm ie i wracała na pozycję. na wschodzie znów miałem problem z SS i reconem, ale ostatecznie wybiłem wszystko co było w zasięgu wzroku (poza samolotem)

Uwagi
Zapewne to tak ma być ale furgon kosztuje 192 (ruchu 10 paliwa 85) a ciężarówka 240 (ruchu 7 paliwa 52) - chyba ciężarówki nikt nie kupi  ;)

Coś nie tak z amunicja u partyzantów czasem pomimo tego że mają 0 mogą jeszcze raz zaatakować (miałem to już chyba trzy lub cztery razy), nie mogę natomiast wyłapać żadnej zależności - choć mam podejrzenie że to jest wtedy gdy są w lesie lub górach  ???


Nie bo nie :)

majerek

I kolejne sceny

Bieszczady BV-2  Pędem na północ, likwidacja wierz plotki bunkru i zaczęły się schody partyzanci aux wpadli na RD doprawiła ich kawaleria a na dodatek moim zabrakło ammunicji i mnie trochę niemiaszki bezkarnie obtłukli. Na szczęści na wschodzie szybko zdobyłem VH, więc można było skupić się na jednym.
Po tym scenie dokupiłem moździerz.

Transporty BV-1 Siły podzieliłem wstępnie tak: kawaleria i dwa oddziały partyzantów na zachód (miał być jeszcze moździerz ale był potrzebny gdzie indziej) reszta do centrum. Teraz bym zrobił to inaczej bo kawalerię posłał bym do centrum może by zdjęła to przeklęte działo.  W centrum przydał się lider infiltration bo dzięki temu przeprawiłem się przez rzekę i tam ustawiłem oddziały (choć to działo cały czas mnie ostrzeliwało), moździerz trochę oberwał ale nie pękł nawet po ostrzale i dwukrotnym ataku piechoty.  Na zachodzie poszło dosyć sprawnie (kawaleria rządzi  >:D ) tylko partyzanci aux odpłynęli do krainy wiecznych łowów.

Barbarossa  BV-7 Pod VH gnębiła mnie trochę artyleria ale po szturmie moja kawaleria przedarła się na tyły i ją uciszyła. Wtedy nadleciał ten cholerny mietek i ostrzeliwał mój moździerz (i to dosyć skutecznie), a później pojawiły się 4 oddziały wermachtu każdy z liderem (nie jakieś tam byle co tylko devfire, overwhelmingattack, firststrike, determineddef :o - no to się nazywa mieć szczęście  :D ) spróbowałem ustawić obronę ale po jednej kolejce musiałem zwiewać bo moje siły uszczupliły się o partyzantów x2 na szczęście aux a zwiad i moździerz przetrzebione do stanu 2.

Zrzut TV-0 Tu było miło i przyjemnie obrona ustawiona pojazdy anihilowane w lasach lub górach. Pod koniec pojechałem zwiadem pozajmować trochę flag tak dla przyjemności bo nikogo nie było na horyzoncie.

Obóz BV-2  Ruszyłem ostro w międzyczasie zlikwidowałem wrogi moździerz który ruszył w moją stronę, po drodze likwidowałem co rusz wermacht który szedł moimi śladami. VH nie stawiał oporu więc ustawiłem obronę w lesie na południe od VH (przy VH zostawiłem partyzantów). Krótka walka i w ostatnim rajdzie zwiad dostaje lidera (w końcu) Superior Maneuver - nie jest źle  :D

Znów moi partyzanci pomimo stanu amunicji 0 mogli atakować - w scenariuszu Zrzut
Nie bo nie :)

Exiter

a czy ci partyzanci nie mają czasem lidera, który oszczędza amunicję?
jeśli tak no to jest to normalne

majerek

Szczerze powiedziawszy to by się przydał ale niestety nie mają  ;)
Nie bo nie :)

majerek

Ostatnia partia

Obława IV TV-0 Początek obiecujący zasięg widzenia zwiady pozwala ustawić pułapki  :D , kawaleria jak zwykle idealna do kontrataków. Jak zwykle mam kłopoty z SS ale to już norma. Ostatecznie zostali jedni ssmani widoczni w ostatniej kolejce.

Poligon BV-4 Na północ puściłem zwiad i partyzantów ale zwiad poradził sobie sam. Pod VH było ciężko, po drodze starałem się omijać pola minowe i zasieki. Na koniec rozwaliłem obóz i próbowałem fabrykę ale skończyło się to stratą partyzantów.

Spotkanie BV-14 Jak się pojawili Niemcy to  na południu był już zwiad i kawaleria, resztą z marszu wziąłem pierwszy VH i ustawiłem obronę. Ten punkt przechodził z rąk do rąk kilka razy zanim nie oczyściłem terenu. Zwiad i kaw czekały przy południowym VH żeby go nikt nie zajął. W trakcie walk moździerz dostał lidera determined defense (mogło być lepiej)  :(

Kedyw BV-1 Tu szło dosyć łatwo, zwiad wypatrzył pociąg więc starłem się być poza jego zasięgiem. Szybko od południa wziąłem pierwszy VH i krok po kroku do drugiego.

Lotnisko TV-0 Wybrałem cichociemnych kawalerię i zwiad, budynek padł w drugiej turze. Zapomniałem zostawić kogoś do obrony pierwszego VH i pod koniec musiałem posłać tam grupę celem ponownego odbicia. Pod lotniskiem przydał się zwiad z Superior Maneuver na artylerię.

Żniwa Jak zobaczyłem tą Panterę to myślałem że nie będzie co ze mnie zbierać  :o no ale chyba załoga lubiła  grzyby bo wjechali do lasu a tam moja kawaleria się schowała  ;D . VH oczyściłem szybko kawalerię i zwiady puściłem na zachodnie magazyny a cichociemnych na wschodni, zdobyłem cztery. Pod koniec moje siły przy VH zostały prawie całkowicie otoczone przez niemców lecz o dziwo atakował tylko recon i czasami inni  jak któremuś z moich skończyła się amunicja.   
Można dokupić kolejną jednostkę - wybieram cichociemnych ze względu na C.

Akcja Wehrwolf BV-8 Zreorganizowałem trochę cywilów i partyzantów aux żeby nie padli przy pierwszym natarciu. Obronę ustawiłem przy środkowym VH. Udało si również nie utracić wschodniego i poł-zach VH. kłopot miałem z reconami cały czas mi uciekały i zajmowały z powrotem zdobyte flagi. Pod koniec przejechałem zwiadem i zająłem SH (ekstra kaska  :D )
W briefingu na koniec tego scena jest polski znak ą przez co wyskakują krzaczki
Za ekstra kaskę dokupiłem zwiad i niespodzianka na starcie ma już dwie belki

Republika Pinczowska BV-6 Szybki marsz na zachód, w centrum nie ma większych kłopotów muszę tylko odesłać zwiad i partyzantów na południe bo przez rzekę próbuje się recon i piechota przeprawić. Na północy bardzo powoli ale w końcu się przebijam. Łapię czołg w pułapkę i zwiadem rozwalam artylerię. Znów utknąłem tym razem na południu przez brak amunicji. Po likwidacji jednostek w centrum pozostało tylko zająć dwa ostatnie VH. Południowo zachodni zająłem szybko ale zajęcie zachodniego się opóźniło bo grupa która szła od północy utknęła przy lotnisku (nie mogli sobie poradzić z tym MG42

A oto moi ludzie:

Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Pierwsza akcja  Brilliant Victory
02 Za bronia  Brilliant Victory
03 Oblawa  Brilliant Victory
04 Terror  Brilliant Victory
05 Dlugi marsz  Brilliant Victory
06 Wywiad  Brilliant Victory
07 Oblawa II  Brilliant Victory
08 Konwoj  Brilliant Victory
09 Przez most  Brilliant Victory
10 W gory  Brilliant Victory
11 Wycieczka  Brilliant Victory
12 Oblawa III  Tactical Victory
13 Bieszczady  Brilliant Victory
14 Transporty  Brilliant Victory
15 Barbarossa  Brilliant Victory
16 Zrzut  Tactical Victory
17 Oboz  Brilliant Victory
18 Oblawa IV  Tactical Victory
19 Poligon  Brilliant Victory
20 Spotkanie  Brilliant Victory
21 Kedyw  Brilliant Victory
22 Lotnisko  Tactical Victory
23 Zniwa  Brilliant Victory
24 Akcja Wehrwolf  Brilliant Victory

Current scenario: Republika Pinczowska , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 830 , Current prestige is 556
BV: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 80
V : 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 80
TV: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 80
Ls: 0 , Pierwsza akcja , cap 200 , 20 turn prestige: 80

Infantry
*  Cichociemni [CP][Furgon] , 5 bars , 1477 exp , 10 base , 6 curr , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 1911 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 0 pp
Partyzanci [M] , 5 bars , 1326 exp , 10 base , 9 curr , 72 pp
Cichociemni [CP] , 2 bars , 241 exp , 10 base , 5 curr , 216 pp

Recon
Zwiad Konny , 5 bars , 1027 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 120 pp
Zwiad Konny , 2 bars , 283 exp , 10 base , 6 curr , 120 pp

FlaK
*  MG 42 [FS][Furgon] , 5 bars , 929 exp , 5 base , 6 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 0 pp

Artillery
Mozdzierz 81 mm [MA][Zaprzeg] , 5 bars , 696 exp , 10 base , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 302 pp

Killed: AD 22 ,  AT  5 ,  ATY 23 ,  INF 167 ,  REC 28 ,  TK 15 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total: 262
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF 17 ,  REC  2 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  20

BV 20
V   0
TV  4
L   0

Infantry *  4 Units * 1 Leaders
Total :   4955 exp,    158 kill,    288 pp
Average:   1239 exp,     40 kill,     72 pp

Recon *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1310 exp,     33 kill,    240 pp
Average:    655 exp,     17 kill,    120 pp

FlaK *  1 Units * 1 Leaders
Total :    929 exp,     19 kill,      0 pp

Artillery *  1 Units * 1 Leaders
Total :    696 exp,      7 kill,    302 pp

Summary *  8 Units * 4 Leaders
Total :   7890 exp,    217 kill,    830 pp
Average:    986 exp,     27 kill,    104 pp


Player 1 has 19 units total:
Infantry : 11
Recon :  3
Anti-tank :  1
FlaK :  2
Fortification :  1
Artillery :  1

Player 2 has 1 units total:
Infantry :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Nie bo nie :)

czata

#162
Cytat: majerek w Marzec 07, 2009, 01:01:36 AM
Republika Pinczowska

Widzę, że jest nowy scenariusz. Bardzo proszę o najnowszą wersję gry.

Pozdrawiam, Czata

czata

Republika Pinczowska. No, no, no. Tyle wojska to ja jeszcze nie miałem. To do przodu.
Pierwsze natarcie z marszu, jednocześnie na dwie duże i dwie małe flagi, zostaje odparte. Muszę podciągać cięższy sprzęt. Ciężko jest szczególnie na północnym punkcie, gdzie jego MG pada dopiero po utracie całej amunicji. Środkowy punkt, mimo natarcia elitarnych sił corowych, kilkakrotnie przechodzi z rąk do rąk.
Jako taka stabilizacja następuje dopiero w siódmej turze. Jednak, ponieważ jednostek przeciwnika jest dużo, a część z nich przekroczyła nawet rzekę, muszę zostawiać jednostki w VH - ach.  Tworzy się mnóstwo pojedynczych ognisk walk. Czuję się trochę tak, jakby to Niemiec był tu partyzantem.
Ponoszę duże straty. Do lewych VH - ów dochodzą już szczątki armii (na szczęście punkty nie są zbyt mocno bronione), a brylant możliwy dopiero w 17. turze. I to tylko dlatego, że przeciwnik nie wszedł do pustego miasta (24,15). Stanowczo musze grać mniej chaotycznie.
W scenariuszu płatne są oba lotniska oraz flaga (19,14). Dużo czasu zajęło mi szczególnie zajęcie północnego lotniska. Może to był mój błąd?

Jakie przyjąć tu JC? Czy planowane są dalsze scenariusze?

Pozdrawiam, Czata

PS. Jednak po podsumowaniu nie wyszło tak źle. Mnie zostało 13 jednostek, przeciwnikowi 4 (w tym dwie mobilne).

Gustlik

CytatCzy planowane są dalsze scenariusze?

Już tylko jeden - finał powiązany z Powstaniem Warszawskim.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/