Overstrength jednostki a jej wartość w pp

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 02:05:06 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Przepraszam, że używam angielskiego słowa "overstrength", ale jakoś nie znajduję polskiego odpowiednika - "nadsiłowanie"?  ;D. Ostatecznie może być "wzmocnienie".

Ale chyba każdy rozumie, że chodzi o sytuację, w której wraz z ilością belek doświadczenia, dodajemy (kupujemy) jednostce dodatkowe punkty siły.

Powoduje to automatyczny wzrost wartości jednostki względem Jensen Cap. Każda belka to 10% ceny, ale nie jest to procent "składany" - tzn. zawsze liczony jest od podstawowej, a nie od poprzedniej wartości jednostki.

Przykład: cena jednostki o sile 10/10 wynosi 300pp, to każda belka kosztuje 30pp i o tyle wzrasta jej wartość.

10/10 = 300
11/10 = 330
12/10 = 360
13/10 = 390
14/10 = 420
15/10 = 450

Jeżeli ta jednostka miałaby transport za 60pp, to podstawowa wartość wzrasta do 360, a każdy dodatkowy punkt kosztuje wtedy 36pp.

Jeżeli ta jednostka miałaby podstawową siłę poniżej 10 - na przykład 5/5 - to jej wartość wynosi 150pp, ale belki nadal kosztują po 30.

Lider nie zwiększa wartości jednostki w pp

Jeśli w trakcie bitwy jednostka straci punkt lub dwa (z dodatkowych) - to na koniec scenariusza jest liczona jej aktualna wartość, ale nigdy mniej niż cena podstawowa. Czyli spadek z 14 punktów na 10 obniży wartość jednostki, ale dalszy spadek - poniżej 10 - już nie.

Gra ma niestety problem z zaokrąglaniem - jeśli cena podstawowa wynosi np: 96pp, to 1 dodatkowy punkt powinien kosztować 9,6. Niestety w takim przypadku, raz liczy 9, a raz 10 za punkt.

 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/