"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Ktoś jeszcze grał te trzy ostatnie sceny? Można by już zamknąc kampanię i "wydac" pierwszą wersję oficjalnie. Tylko jeszcze potrzebuję recenzji (kolejek) z tych trzech ostatnich.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Paderborn. Na początku konsternacja. Mimo, że Niemiec prze mocno do przodu, idzie mi świetnie. Jest to aż podejrzane. Nawet SS Westfalen z trudem powstrzymują mój marsz.
Mój główny problem, to potwornie porozrzucane siły. Powoduje to totalne przemieszanie wojsk oraz konieczność zostawiania jednostek w ważnych punktach. Panuje spory chaos.
Mimo to, w siódmej rundzie mogę już kończyć, a w ósmej kończą mi się przeciwnicy.
W 2nd AD piechota jest bez pojazdów.

Harz Mountains. Rozstawienie trochę narzuca sposób gry. Ale nie mam nic przeciwko temu.
W tym scenariuszu karty rozdawała pogoda. Ciągle padający deszcz znacznie ograniczał widoczność i utrudniał walkę. Było dużo wzajemnych niespodzianek. W porę przestało padać i mogłem otrąbić zwycięstwo w dwunastej turze.
Po tym scenariuszu dostałem prototyp (ciekawe, po co?).

Twierdza Szyfrow. Zapowiadana była niespodzianka. No to zobaczymy.
Skład jest prosty. Dwa czołgi, dwie artylerie ciągnione, dwie samobieżne, dwie piechoty i szpieg. Piechotę przeznaczoną do walki powiększę do 15.
Nie ma dużej amerykańskiej flagi. To nowość.
Przeciwnika znajduję w piątej turze. Zamek, zaiste, piękny. Trzeba się brać za robotę.
Niestety, gra się kończy dla mnie w szóstej turze. Komputer zajmuje wszystkie moje ukryte punkty, nawet nie wiem, w którym miejscu. Jestem teleportowany na plaże Oranu.
Muszę skorzystać z autosavu. Na szczęście jestem w stanie zablokować jedno miasto (wcześniej podejrzałem w LG Suite). Spokojnie ta jedna tura wystarcza mi do zwycięstwa. Ale teraz już się nie spieszę. Ze złości równam zamek z ziemią. Motocykliści z NKWD mogą sobie wybrać, z jakiej broni chcą zginąć. Również radziecki czołg nie okazuje się być godnym przeciwnikiem.

Koniec wojny.

Pozdrawiam, Czata

PS. Do uzupełnienia pozostały dwa briefingi.

czata

A oto Ci, dzięki którym Dzień Zwycięstwa obchodzimy ósmego maja.

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Oran  Brilliant Victory
02 Kasserine  Brilliant Victory
03 El Guettar  Brilliant Victory
04 Bizerte  Brilliant Victory
05 Gela - Operation "Husky"  Brilliant Victory
06 Troina  Brilliant Victory
07 Omaha Beach  Brilliant Victory
08 Normandy  Brilliant Victory
09 St.Lo "Cobra"  Brilliant Victory
10 Avranches  Brilliant Victory
11 Mons  Brilliant Victory
12 Aachen - prolog  Brilliant Victory
13 Aachen  Brilliant Victory
14 Stolberg Corridor  Brilliant Victory
15 Ardennes  Tactical Victory
16 Ardennes Offensive  Brilliant Victory
17 Bonn- Rhineland  Brilliant Victory
18 Rhine Bridgehead  Brilliant Victory
19 Paderborn  Brilliant Victory
20 Harz Mountains  Brilliant Victory

Current scenario: Twierdza Szyfrow , VH prestige is 80 , All hex prestige is 160
Total army value: 3216 , Current prestige is 164
BV: 0 , Oran , cap 750 , 10 turn prestige: 0
V : 0 , Oran , cap 750 , 10 turn prestige: 0
TV: 0 , Oran , cap 750 , 10 turn prestige: 0
Ls: 0 , Oran , cap 750 , 10 turn prestige: 0

Infantry
* 1st/26/I , Special Service [MPTC][M3 [W]] , 5 bars , 1104 exp , USA , 10 base , 10 curr , Determined Defense - Defense values , 39 kill , 0 pp (U:004)
* 1st/26/II , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 730 exp , USA , 10 base , 10 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 12 kill , 0 pp (U:005)
* 1st/26/III , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 953 exp , USA , 10 base , 10 curr , 22 kill , 0 pp (U:006)
* 1st/16/I , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 936 exp , USA , 10 base , 10 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 21 kill , 0 pp (U:016)
* 1st/16/II , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 643 exp , USA , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 21 kill , 0 pp (U:017)
* 1st/16/III , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 719 exp , USA , 10 base , 10 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 15 kill , 0 pp (U:018)
* 1st/18/I , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 724 exp , USA , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 23 kill , 0 pp (U:019)
* 1st/18/II , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 640 exp , USA , 10 base , 10 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 23 kill , 0 pp (U:020)
* 1st/18/III , Special Service [MPTC][M5A1 [W]] , 5 bars , 630 exp , USA , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 18 kill , 0 pp (U:021)
* 1st Eng. , Assault Eng. [E][M5A1 [W]] , 5 bars , 885 exp , USA , 10 base , 10 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 17 kill , 0 pp (U:022)
*  , Mobile Inf 45[M39 [W]] , 5 bars , 705 exp , USA , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp (U:028)

Tank
*  , M26A1E2 , 5 bars , 797 exp , USA , 10 base , 15 curr , 61 kill , 0 pp (U:011)
, M26A1E2 , 5 bars , 1432 exp , USA , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 97 kill , 828 pp (U:030)

Recon
* 1st/1stCavalry , M38 , 5 bars , 1183 exp , USA , 10 base , 13 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 20 kill , 0 pp (U:014)

Anti-tank
*  , M36 B2 , 5 bars , 551 exp , USA , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp (U:060)
, M36 B1 , 5 bars , 1118 exp , USA , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 40 kill , 468 pp (U:025)

Artillery
* 1st/33FA , M12 , 5 bars , 1366 exp , USA , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 39 kill , 0 pp (U:013)
* 1st/32FA , M12 , 5 bars , 892 exp , USA , 10 base , 15 curr , Determined Defense - Defense values , 28 kill , 0 pp (U:015)
* 1st/5FA , 8 inch [M4 HS Tractor] , 5 bars , 959 exp , USA , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 67 kill , 0 pp (U:023)
* 1st/7FA , M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 5 bars , 1274 exp , USA , 10 base , 15 curr , 41 kill , 0 pp (U:024)
*  , M40 GMC 155mm , 5 bars , 626 exp , USA , 10 base , 15 curr , 15 kill , 0 pp (U:026)
*  , M41 HMC 155 mm , 5 bars , 763 exp , USA , 10 base , 15 curr , 16 kill , 0 pp (U:033)

Air Defense
, M15A1 [G] , 5 bars , 613 exp , USA , 10 base , 15 curr , 12 kill , 360 pp (U:012)
*  , 90mm M2 [G][M5 HS Tractor] , 5 bars , 1207 exp , USA , 10 base , 15 curr , 42 kill , 0 pp (U:032)

Fighter
, P-47M , 5 bars , 640 exp , USA , 10 base , 10 curr , 11 kill , 720 pp (U:027)
, P-61 Black Widow , 5 bars , 1086 exp , USA , 10 base , 10 curr , 19 kill , 840 pp (U:031)

Tactical Bomber
*  , Douglas A-26 B , 5 bars , 955 exp , USA , 10 base , 13 curr , 18 kill , 0 pp (U:029)

Killed: AD 121 ,  AT 101 ,  ATY 203 ,  INF 526 ,  REC 52 ,  TK 64 ,  FTR 17 ,  TB 12 ,  Total: 1096
Lost  : AD  7 ,  AT  5 ,  ATY  4 ,  INF 56 ,  REC 12 ,  TK 13 ,  FTR  3 ,  TB  0 ,  Total: 100

BV 19
V   0
TV  1
L   0

Infantry * 11 Units * 9 Leaders
Total :   8669 exp,    215 kill,      0 pp
Average:    788 exp,     20 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   2229 exp,    158 kill,    828 pp
Average:   1115 exp,     79 kill,    414 pp

Recon *  1 Units * 1 Leaders
Total :   1183 exp,     20 kill,      0 pp

Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1669 exp,     40 kill,    468 pp
Average:    835 exp,     20 kill,    234 pp

Artillery *  6 Units * 3 Leaders
Total :   5880 exp,    206 kill,      0 pp
Average:    980 exp,     34 kill,      0 pp

Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
Total :   1820 exp,     54 kill,    360 pp
Average:    910 exp,     27 kill,    180 pp

Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :   1726 exp,     30 kill,   1560 pp
Average:    863 exp,     15 kill,    780 pp

Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :    955 exp,     18 kill,      0 pp

Summary * 27 Units * 15 Leaders
Total :  24131 exp,    741 kill,   3216 pp
Average:    894 exp,     27 kill,    119 pp

Pozdrawiam, Czata

PS. Niezależnie od wyniku ostatniego scenariusza, gra przenosi do Oranu.

Gustlik

CytatW 2nd AD piechota jest bez pojazdów.

Zrobi się, choc oni są raczej dla ozdoby

CytatPo tym scenariuszu dostałem prototyp (ciekawe, po co?).

A kto mógł wtedy wiedziec, że za dwa tygodnie wojna się skończy ? :)

CytatPS. Do uzupełnienia pozostały dwa briefingi.

Które? Pamiętasz może?

CytatPS. Niezależnie od wyniku ostatniego scenariusza, gra przenosi do Oranu.

Już nie będzie. Nie wstawiłem parametru końca.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

connor71

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2009, 11:38:21 PM
CytatPS. Do uzupełnienia pozostały dwa briefingi.

Które? Pamiętasz może?

U mnie brakowało tylko tego, ale fakt, że utknąłem w tym pięknym mieście, więc nie wiem co jest dalej.
Aachen
BRO12i.txt

czata

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2009, 11:38:21 PM
CytatPS. Do uzupełnienia pozostały dwa briefingi.
Które? Pamiętasz może?

BRO12i.txt
BRO16i.txt

Pozdrawiam, Czata

Exiter

chwile człowieka brakło i już skończyli beze mnie :):)
Paderborn 7 tur - nie wiem czy taki był zamysł, żeby to był krótki scen, ale mimo wszystko zmniejszył bym liczbę aux i dał wcześniej samolot chyba ME, a posiłki to są chyba tyko po to by sobie zrobiły wycieczkę :)

harz - 12 tur - całkowicie zapomniałem o tym, że w deszczu gorzej widać i bardzo często wpadałem w pułapki, ale na szczęście nie straciłem oddziałów

twierdza -8 tur - rusek zajął mi flagę, ale nie musiałem odbijać, zamek przepiękny, natomiast na koniec stało się coś dziwnego, o tym przerzuceniu do Oranu już pisaliście, ale potem zamknąłem grę i komp nie mógł wygenerować raportu z save (zaiweszał się), czy to też wina braku parametru końca?

pytanie z innej beczki - czy na wielkość wsparcia jakie dają jednostki z CS ma wpływ ich siła czy tylko doświadczenie?

Gustlik

To może byc to - wrzuc sobie wersję finalną - zobaczymy czy mu przejdzie.

Co do CS - to liczą się tylko belki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Podglądałem trochę tą kampanie pod LGSuite :)
Podeślij mi plik ryan.smk widzę, że pojawia się w 7 scenariuszu.

Gustlik

Niestety - była to tylko nieudana próba, po której nie wykasowałem wpisu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Zacząłem od nowa i od razu niespodzianka - Sztab, ilość 10/2  to specjalnie tak ? Ja się zagapiłem i atakowałem nimi oczywiście, a w następnym scenie zrobiłem  :o jak stan nie wrócił z powrotem do 10.

Teraz jestem po El Guettar, dostałem jako proto P-38L i nie wiem jak to odnieść do briefingu - "UWAGA - w nastepnym scenariuszu mozna wykorzystac 1 dodatkowa jednostke ladowa (prototyp lub zakupiona)."
Bo o samolotach tu nic nie piszesz - to należało by  go sprzedać ?
A może wyłączyć samoloty z puli prototypów?
Nie bo nie :)

Gustlik

CytatSztab, ilość 10/2  to specjalnie tak ?

Mhm.... Generałów nie sieją... :)

CytatBo o samolotach tu nic nie piszesz

Ale napisałem "lądową". Celowo nie wspominam o samolotach, bo nie da się zlimitowac rozstawienia na lotniskach, więc jak ktoś dostanie - to jego szczęście.

CytatA może wyłączyć samoloty z puli prototypów?

To się da zrobic tylko na poziomie całego efila - a więc funkcjonowałoby dla wszystkich scenariuszy i kampanii na nim granych - a nie o to chodzi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

A dlaczego samoloty wyłączać? Ruszam BRO od nowa;) Teraz będę tylko jedna testował;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

W Briefingu po Bizerete jest polski znak, więc po nim są "krzaczki"
Napisane jest też że w następnym scenariuszu można rozstawić 17 jednostek a jest 18 pól do rozstawienia.
Nie bo nie :)

Gustlik

Doszedł sztab, więc jest o jedno pole więcej. Poprawię to.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/