Kampania floty USA (fikcyjna)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 07, 2009, 07:11:37 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Od razu mowie, mam mala na reku, stad brak znakow diakrycznych...
Tarawa: -heks 20,1 wystawiłem tam i kurna musialem od nowa rozstawiac, bo blokuje definitywnie unit...
- zdjąłbym niemal całość sił aux, przynajmniej lądowe,
- sam scen: rozpoznanie Catallinami, masakra pancernikami (sam mam 3 ;) ) plotek, desant powietrzny, całkiem duży i ... troska o przeżycie moich sił, Kitajce są niemal nieśmiertelni...
- desant japński ok, ale mógłby mieć jakieś plotki,
- dodałbym sztab na wyspie, z dwie wieże obserwacyjne...
- dlaczego nie można opłynąć wyspy od zachodu?! koniecznie dodałbymto w briefingu...
- mocowałem się nieco z zerami, ale na szczęśie jeden wpadł na mego myśliwca;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Tarawa. Ilość wojska zwiastuje ciężką przeprawę. Tylko, jak tylu Japończyków zmieściło się na takiej małej wyspie? Chyba, że i z południa płynie konwój.
Desant faktycznie się pojawia, choć dopiero w szóstej turze. Co więcej, jestem w stanie wygrać już w tej turze. I to prawie bez udziału wojsk lądowych.
Ale pobawię się dłużej. Wraz z desantem przylatuje wrogie lotnictwo. Gra, w zasadzie, rozpoczyna się od nowa. Tyle, że teraz to ja się bronię.
W siódmej turze pojawiają się następne posiłki japońskie. Tradycyjnie już, w środku mojego ugrupowania. Jednak nie mają oni większych szans.
Spokojnie czekam do ostatniej tury VH i przynosi to efekty. W dziewiątej znowu z lasu wychodzą jednostki przeciwnika. I znowu w najmniej spodziewanym miejscu. Dzięki temu moja armia ma dodatkowy trening.

Teraz następuję większy przeskok czasowy w kampanii. Muszę przejrzeć gruntownie swoje lotnictwo.

Pozdrawiam, Czata

majerek

A jednak samoloty bez [Y] też mogą dostać uzupełnienie amunicji nad Lotniskowcem, a ja do tej pory latałem na lotniska naziemne.
Nie bo nie :)

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatA jednak samoloty bez [Y] też mogą dostać uzupełnienie amunicji nad Lotniskowcem, a ja do tej pory latałem na lotniska naziemne.

No to mamy ZONK! (nie pierwszy w tej grze). Swoją drogą nigdy nie próbowałem - skoro nie mogłem rozstawiac z lotniskowca, nie przyszło mi do głowy próbowac uzupełniac

Cytat- dlaczego nie można opłynąć wyspy od zachodu?! koniecznie dodałbymto w briefingu...

Naprawdę nie można wszystkiego pisac w briefingu - nie zastąpi to czytania mapy. Jeśli między jej skrajem, a lądem jest tylko jeden heks morza, to nie da się tam wpłynąc. W dodatku pancernik potrzebuje jeszcze więcej miejsca, więc briefingi zamieniłyby się w opis mapy, a od tego jest opis heksów na ekranie.

Cytatdodałbym sztab na wyspie

Tak sobie myślę, żeby sztab japoński, jako jedyny w grze, mógł aktywnie atakowac... Zgodnie z naturą tego wojska... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

A teraz pytanie czemu F4F-4 ma więcej SA, HA i NA od F6F-3?
Patrzyłem w Encyklopedii broni i F4F-4 miał - 6 km Browning M2 12,7 mm + 90kg bomb a F6F-3 - 6 km Browning M2 12,7 mm + 457kg bomb
Nie bo nie :)

majerek

I ja dorzucę raport na koniec Taranto

Campaign: US Navy , Prestige modifier 100% , SSI standard formula

Played Scenarios:
01 Rising Sun  Brilliant Victory
02 Midway  Brilliant Victory
03 Wake  Brilliant Victory
04 Casablanca  Brilliant Victory
05 Gibraltar Base  Brilliant Victory
06 Polar Nights  Brilliant Victory
07 Narvik  Brilliant Victory

Current scenario: Taranto , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 15984 , Current prestige is 3159
BV: 4000 , Tarawa , cap 30000 , 9 turn prestige: 180
V : 2500 , Tarawa , cap 30000 , 11 turn prestige: 220
TV: 1200 , Tarawa , cap 30000 , 14 turn prestige: 280
Ls: Loss , turn prestige: 280

Infantry
*  Airborne Eng [EP] , 3 bars , 346 exp , 10 base , 9 curr , 4 kill , 0 pp
*  Engineer [E][M3 [W]] , 3 bars , 343 exp , 10 base , 8 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 5 kill , 0 pp
Marine Eng[M3 [W]] , 1 bars , 147 exp , 10 base , 9 curr , 4 kill , 336 pp
Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 1 bars , 168 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 468 pp

Tank
M4A2 , 0 bars , 98 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 288 pp
*  M4A2 , 4 bars , 425 exp , 10 base , 9 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 40 kill , 0 pp

Recon
M6 Staghound , 0 bars , 17 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 192 pp
*  M6 Staghound , 1 bars , 136 exp , 10 base , 8 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 2 kill , 0 pp

Anti-tank
*  M18 [S , 0 bars , 94 exp , 10 base , 6 curr , 1 kill , 0 pp

FlaK
*  MG 50 cal. [FSTP][Jeep [T]] , 2 bars , 273 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp

Artillery
*  M12 , 1 bars , 166 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 0 pp
M7 , 1 bars , 166 exp , 10 base , 11 curr , 0 kill , 312 pp

Air Defense
M15 [G] , 0 bars , 61 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 216 pp

Fighter
F6F-3 Hellcat [Y] , 0 bars , 65 exp , 10 base , 9 curr , 2 kill , 456 pp
*  F6F-3 Hellcat [Y] , 4 bars , 427 exp , 10 base , 8 curr , 12 kill , 0 pp
*  F4F-3 Wildcat [Y] , 3 bars , 378 exp , 10 base , 7 curr , 7 kill , 0 pp
*  F4F-3 Wildcat [Y] , 5 bars , 545 exp , 10 base , 7 curr , 12 kill , 0 pp
P-38F , 2 bars , 229 exp , 10 base , 2 curr , 3 kill , 540 pp

Tactical Bomber
Martin B-26B/C , 1 bars , 143 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 636 pp
Piper Cub [RY] , 0 bars , 50 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 228 pp
TBF Avenger [Y] , 5 bars , 642 exp , 10 base , 10 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 3 kill , 456 pp
PBY-5A Catalina  , 1 bars , 160 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 624 pp
TBF Avenger [Y] , 1 bars , 143 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 456 pp
*  TBF Avenger [Y] , 5 bars , 616 exp , 10 base , 10 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 4 kill , 0 pp

Submarine
Tench Class , 1 bars , 116 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 1224 pp

Destroyer
*  Fletcher [F] , 2 bars , 277 exp , 10 base , 9 curr , 7 kill , 0 pp
*  Fletcher [F] , 3 bars , 365 exp , 10 base , 5 curr , 7 kill , 0 pp
*  Fletcher [F] , 3 bars , 351 exp , 10 base , 10 curr , 7 kill , 0 pp
Fletcher [F] , 2 bars , 291 exp , 10 base , 3 curr , 3 kill , 1392 pp

Battleship
Iowa , 3 bars , 357 exp , 10 base , 12 curr , 5 kill , 2880 pp
Iowa , 2 bars , 222 exp , 10 base , 11 curr , 4 kill , 2880 pp

Carrier
*  Yorktown , 2 bars , 217 exp , 10 base , 8 curr , 1 kill , 0 pp

Cruiser
Baltimore CA , 0 bars , 55 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 2400 pp
*  Baltimore CA , 3 bars , 326 exp , 10 base , 12 curr , First Strike - Unit fires first if  , 8 kill , 0 pp
*  Baltimore CA , 2 bars , 252 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp
*  Baltimore CA , 2 bars , 238 exp , 10 base , 10 curr , 9 kill , 0 pp

Killed: AD 23 ,  AT 15 ,  ATY 33 ,  INF 115 ,  REC 15 ,  TK 22 ,  FTR 24 ,  TB 19 ,  Total: 266
Lost  : AD  4 ,  AT  2 ,  ATY  6 ,  INF  2 ,  REC  2 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total:  18

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Summary * 36 Units * 6 Leaders
Total :   8905 exp,    191 kill,  15984 pp
Average:    247 exp,      5 kill,    444 pp
Nie bo nie :)

Gustlik

CytatA teraz pytanie czemu F4F-4 ma więcej SA, HA i NA od F6F-3?
Patrzyłem w Encyklopedii broni i F4F-4 miał - 6 km Browning M2 12,7 mm + 90kg bomb a F6F-3 - 6 km Browning M2 12,7 mm + 457kg bomb

Aaa... widzisz, bo on początkowo nie miał bomb dopiero "later versions" miały uchwyty bombowe. Zatem chciałem rozbic na dwie wersje ale - jak się okazuje - to wszystko było cały czas pod symbolem F6F-3. Tak że faktycznie trzeba wzmocnic to, co jest.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Takie pytanko, dlaczego w BRO kupując/ otrzymując nowe oddziały mam je z podwyższonym doświadczeniem, a tutaj nie? Od razu zastrzegam- to nie zarzut, tylko pytanie;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Taipei- zdjąłbym wszystkie "lądowe" oddziały przydzielone, zredukowałbym siły morskie, dodałbym jakis rozpoznawczy samolot japonskiej stronie, parę miejsc na pola minowe, sztab, ckm,... Scenariusz super;)
Guam... ponownie sugerowałbym zdjęcie jednostek przydzielonych, do posiłków morskich może jakaś eskorta powietrzna? na lądzie: sztab, pola minowe, do tego plotek parę...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Od dwóch , trzech scenariuszy mam trochę mniej prestiżu i ... pewnie za jakiś czas zaczna niektórzy marudzic, ja powiem tak: oddajć realia- amerykanie to ekonomicznie beczka bez dna, ale chyba rzeczywiście warto byłoby sie nad tym zastanowić. A tak ponizej dwa zdania refleksji...
Wyspy zdobywam pancernikami 9zastanawiam się nie dodać nieco więcej artylerii nabrzeżnej), jak plotki zostaną zdjęte przez nie, to zaczynam desant powietrzny, izoluję strefę desantu, gdzie uzywam CAŁEGO lotnictwa. Efekt? Zawsze prędko zdobywam lotnisko: przydają się komandosi i B-17 ;) A w pobliżu ustawiam lotniskowce, by nie było sytuacji, ze nie mam amunicji w lotnictwie... Catalliny patrolują... I tu pada pytanie- miny morskie- tylko niszczyciele moga je niszczyć tak? Miny są AKTYWNE- jedna mnie zaatakowała, myślałem, że są jak pola minowe... lotnictwem ich nie ugryzę i żałuje, że parę scenów temu nie dokupiłem jeszcze jendego niszczyciela;) Iowa jedną mam podwyższona na 14- zastanawiam się, czy bać się Yamato, bowiem z myślą o nim mam dream team- F4wildcat-C.S., szturmowe morskie z Ground, do tego 2 rozpoznawcze i B-17...No zobaczymy, wszak będzie Leyte, a tam było co robić. Żałuje, że me okręty podwodne nie zdążą niemal nigdy powalczyć.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTakie pytanko, dlaczego w BRO kupując/ otrzymując nowe oddziały mam je z podwyższonym doświadczeniem, a tutaj nie?

Bo to stara kampania jest....

CytatI tu pada pytanie- miny morskie- tylko niszczyciele moga je niszczyć tak? Miny są AKTYWNE- jedna mnie zaatakowała, myślałem, że są jak pola minowe...

No bo lądowe są w klasie "Fortification", a morskie w klasie "Submarine", a ta klasa z definicji potrafi atakowac. Zobaczę czy nie da się im zastosowac biernej wartości ataku, żeby odpowiadały tylko jak się na nie wpadnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Sprawdziłem  - niestety nie ma opcji "Can't Naval Attack". Więc musza byc, albo takie - albo wcale. Zawsze możesz je traktowac jako ładunki zbliżeniowe - magnetyczne, albo akustyczne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#58
Ok, to rozsądne rozwiązanie, poza tym umieszczając je w odległości 1 heks odstępu między nimi, wymusi się omijanie min przez inne klasy, bądź pogodzenie się ze stratami. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: Gustlik w Kwiecień 25, 2009, 11:29:28 AM
CytatTakie pytanko, dlaczego w BRO kupując/ otrzymując nowe oddziały mam je z podwyższonym doświadczeniem, a tutaj nie?
Bo to stara kampania jest....
Czyli odchodzisz od tego pomysłu?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369