Nowa wersja ligowa (RSF 2.90)

Zaczęty przez Depet, Wrzesień 28, 2009, 01:49:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Foit

dzięki rommlu


wracając do tego co napisał zsamot
dla mnie nie jest to gra historyczna lecz przyjemna strategia oparta na faktach, w poprzedniej wersji dało się robić zrzuty  niemcami i uchwycenie np przepraw , generalnie pozwalało na ciekawe ruchy taktyczne.  chodzi o to żeby było sporo możliwości
gra jest historyczna niewątpliwie  z powodu czasu powtsania.

Gustlik

Co do innych spraw związanych z efilem to:

Cytatale jest dość dziwne by czołgi ruskie robiły za obronę przeciwlotniczą

Ruskie czołgi nigdzie nie robią za obronę plot. Owszem, istnieją niemieckie Flakvierlingi na zdobycznym podwoziu T-34 ale to samo robili na podwoziach własnych czołgów - więc nie jest to chyba nic dziwnego.

Spadochroniarze niemieccy mogą skakac do połowy 1941, potem nie mogą, ale od 1946 znowu mogą - są to trzy rózne jednostki. Natomiast - co ciekawe - sztab spadochronowy, w dodatku z cechą [C], może przez cały czas. Wydaje mi się to nieco niebezpieczne i niekonsekwentne. Zwłaszcza, że można go kupic i ma całkiem niezłe parametry.

A jak ktoś chce miec spadochroniarzy niemieckich przez całą wojnę - to od tego są Brandenburczycy.

Bardzo podoba mi się "Kuchnia Polowa" z cechą [C]. Wiadomo - najedzony żołnierz lepiej walczy. No i kuchnia ostatecznie, może zaatakowac :). Gulaszem w przeciwnika? No, chyba że śmierdzącym....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rommel

Cytat: Janus w Październik 23, 2009, 09:03:23 PM
niemcy do-335b-2
ruscy yak-3 , ła5-fn ,p-63a
ale jest cień szansy  ;D
odkryłem to niedawno ::)
Zniszczenie niemieckiego myśliwca to nie cień szansy, a pewność, a raczej jest cień szansy na niezniszczenie jego  ;D

Co do replaya w Vistuli to sprawdźcie czy używacie tej samej wersji gry i czy korzystacie ze scenariusza z naszej wersji ligowej czy pobieraliście go ze strony Raidersów?

Rommel

Dzięki Gustlik za uzupełnienie opisów.
Cytat: Gustlik w Październik 23, 2009, 09:50:29 PM
Uzupełnienie do opisów cech:
[D] - jest trochę bardziej skomplikowane, bo działa w dwie strony otóż:
- powoduje że jednostka pozostanie w transporcie w czasie walki - jeśli normalnie by wysiadła (np piechota).
Czy występuje piechota z cechą [D] ?

Cytat: Gustlik w Październik 23, 2009, 09:50:29 PM
- ale spowoduje że jednostka wyładuje się z transportu - jeśli nomalnie by w nim pozostała (np artyleria).
Tak dotyczy to artylerii jak również artylerii ppanc anti-tank

Gustlik

CytatCzy występuje piechota z cechą [D] ?

Nie przejrzałem całego RSF'a, ale w wielu efilach - tak. Dotyczy to zwłaszcza jednostek pomocniczych, paramilitarnych i.t.p., które nie są w stanie zorganizowac się należycie, będąc pod ostrzałem
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#65
Cytat: Janus w Październik 23, 2009, 08:51:46 PM
panowie przestanicie już kruszyć kopie o historję bo to nie ma nic do rzeczy nie da się zrobić dobrego scens dzwierciedlającego siły i środki urzyte faktycznie w realnej bitwie w visttuli wogóle nie powinno być tygrysów a tygrysów królewskich na pewno panter powinno być jak na lekarstwo o ile wogóle były o ss-manach nie wspomnę za to brak jest pz IV
co do lotnictwa w starym był silny mysiliwiec niemiecki ale miał mało amunicji 3 lub 4 szt ruscy mieli 4 mysiliwce a zniszczenie tego mysiliwca było prawie nie możliwe (jedynie po wyczerpaniu jego amunicji)
ten ma 8 szt amunicji przeciwko 3 mysiliwcom które po 3-ch atakach jadą go maxsimum do 5 pkt same mając niewiele więcej a nawet mniej czasem.pogoda jest dobra więc nie wiem czemu wali riplej?
Ale Janus- te Pantery MOGŁY być, a Ci spadochrniarze NIE mogli już być desantowani. Taka jest istota eflia- o odwzorowanie realnych/ potencjalnych możliwości. I to niech będzie kwintesencją podejścia do tworzenia/ modyfikowania/ oceniania efilu.
Rommel- to dlatego ja nie lubię wydawnictwa Magnum- luxne tłumaczenia, nieściłość faktów, często tłumaczący w ogóle nie znają tematu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Janus, a czy ten replay wali się zawsze i regularnie, czy jest to jakoś tak przypadkowo?

Pamiętasz co było w "Polskich Drogach"? Może też jest tam jakaś trefna jednostka...?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rommel

#67
Cytat: Gustlik w Październik 24, 2009, 01:26:57 AM
Pamiętasz co było w "Polskich Drogach"? Może też jest tam jakaś trefna jednostka...?
Wydaje mi się ze błędne jednostki zostały usunięte, i ze problem moze tkwić gdzie indziej, ale bez podania dokładnych informacji-spostrzeżeń przez Janusa (pogoda, czy to niemiecki replay czy ruski, wersja RSFu, i skąd pobrane zostały pliki z grą, która obecnie tura) to jest jak walka z wiatrakami.

Foit

w vistuli pierwsze 2-3 replaye sie chyba rwały u niemców a u rosjan na pewno pierwszy, podoga była fair.

Rommel

OK, ale jeszcze jest ważne:
1.Czy używacie tej samej wersji RSFu??
2.Czy była ona pobrana ze strony ligowej??
3.Czy scenariusz z grą pobieraliście ze strony Raidersów, czy jest on z wersji ligowej??

Rommel

Znam  już odpowiedź dlaczego rwie się niemiecki replay.
Sprawcą tego jest jest jednostka STABSEINHEIT z DivStab/PzGD1"HG" znajdujące się w pierwszej turze na hexie 6/28 a dokładniej jej środek transportu VwKuebelwagen jak to facho określił Gustlik "jednostki, które rwały
replay mają jako transport ustawiony pojazd z klasy Recon, a nie z
klasy Ground Transport. Na szczęście - to nie jest błąd efila - tylko
scenariusza(y). "
Jak tego uniknać: starać się jak najpóźniej wykonać ruch tą jednostką, a najlepiej wykonywać ruch bez używania jego środka transportu

Rommel

Sprawdziłem, ruski replay powinien działać poprawnie

Janus

#72
panowie rwie się na początku dalej nie dograłem
i niestety w innych też czasem to robi
właśnie poznaję scenariusze grając ze sobą więc na tym samym programie działam.
czy nie można by z tym zrobić porządku tak jak to zrobił Depet w poprzednim ?

Ale Janus- te Pantery MOGŁY być, a Ci spadochrniarze NIE mogli już być desantowani. Taka jest istota eflia- o odwzorowanie realnych/ potencjalnych możliwości. I to niech będzie kwintesencją podejścia do tworzenia/ modyfikowania/ oceniania efilu.
Rommel- to dlatego ja nie lubię wydawnictwa Magnum- luxne tłumaczenia, nieściłość faktów, często tłumaczący w ogóle nie znają tematu...

przeczytaj uważnie to co napisałem i wyciągnij wnioski
ja to podałem jako przykład bezsensowności waszego sporu
ale jeśli już spadochroniarze są ,to powinni, jesili jest dany im transport mieć możliwość desantu
i przypomnę jeszcze że desant uwolnił Musoliniego (fakt nie był duży)
czyli TEŻ MÓGŁ BYĆ . ;D jak pantery i ss mani
idąc oczywiście twym tokiem rozumowania

Rommel

Cytat: Janus w Październik 24, 2009, 03:02:31 PM
panowie rwie się na początku dalej nie dograłem
i niestety w innych też czasem to robi właśnie poznaję scenariusze grając ze sobą więc na tym samym programie działam.
czy nie można by z tym zrobić porządku tak jak to zrobił Depet w poprzednim ?
Janus ja już napisałem co powoduje rwanie sie replaya w Vistuli jednostka Stabseinheit - sprawdź mój wcześniejszy post - wystarczy że nie wykonasz nią ruchu i replay będzie działał, oczywiście jak grasz sam ze sobą

Janus

#74
sorki Romel nie doczytałem tego
czyli jak chcę by przeciwnik nie widział jak się ruszam to mam ją ruszyć ;D
powiesz mi jeszcze jaka u ruskich to powoduje?
niech mnie ktoś oświeci ruscy mają tanki z literką F powinni  strzelać do samolotu lecz tego nie zrobią bo mają przy strzale do niego 0 pkt więc po co są i do czego służą  ???