Proponowane zmiany dotyczące samolotów

Zaczęty przez Mapet, Październik 28, 2009, 07:07:39 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mapet

Witam

Po konsultacjach z Gustlikiem zaproponowałem gruntowne zmiany jeżeli chodzi o parametry (głównie atak i inicjatywa) samolotów.
Zmiany są na etapie testów, wyniki powinien przedstawić Gustlik w niedługim czasie.
A w skrócie co brałem pod uwagę przy wprowadzaniu zmian:
Inicjatywa:
prędkość (pozioma, wznoszenia), zwrotność, silnik
Atak:
głównie siła ognia, celownik

Wszelkie pytania i uwagi mile widziane.

PS. Gustlik jeżeli stwierdzisz, że powinien to być nowy temat, to proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam

Gustlik

Wydzielam watek, ponieważ jest to zbyt obszerny temat.

Proszę o ewentualne pytania do autora zmian - w razie czego, jest arkusz z nowymi, proponowanymi wartościami. Myślę że Mapet lub ja, możemy zainteresowanym podesłac do obejrzenia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ja proszę, bo nie rozumiem określeń celownik itp.  Musiałeś zaintrygować Gustlika Mapet, skoro rozważa On duże zmiany;) Witaj na forum;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Celownik - czyli wszystkie urządzenia wspomagające celowanie. Od zwykłych, prymitywnych, metalowych krzyżaków, przez optyczne, aż po początki lotniczej elektroniki...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Chodziło mi o odzwierciedlenie tego we współczynnikach... Wiem, co to jest celownik...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Scheisskopf

Cytat: Mapet w Październik 28, 2009, 07:07:39 PM
A w skrócie co brałem pod uwagę przy wprowadzaniu zmian:
Inicjatywa:
prędkość (pozioma, wznoszenia), zwrotność, silnik
Jak silnik wpływa na inicjatywę?

Zsamot

Prędkość wznoszenia... Sprężarka... Tak to rozumiem.  Kurcze, zmiany ogłaszane są jako radykalne, tymczasem  mało wiadomo. mam nadzieje, że będzie można zabrać głos, jak będą wprowadzane, co by móc poznać mechanizm ich zmiany... No i źródła pewnych danych. Bo te często są sprzeczne, bądź nieco rozbieżne.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Scheisskopf

Cytat: zsamot w Październik 29, 2009, 10:41:38 AM
Prędkość wznoszenia... Sprężarka... Tak to rozumiem. 
No właśnie, z tym że prędkość i wznoszenie już wyszczególniono przecież osobno. Więc czy nie policzono czegoś 2x?

Zsamot

Dlatego ja proszę o podanie wytycznych i propozycji- nawet ogólnych, co i jak będzie zmieniane. Czy lotnictwo całe? bo rozumiem, ze tak, bo skoro pewne zmienne będą uwzględniane przy lotnictwie myśliwskim, to przy szturmowym- a np. pochodne FW-190 są takowe, to od razu trzeba nanieść.  Chętnie pomogę;) Pozdrawiam .Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mapet

Na razie wprowadziłem zmiany dotyczące tylko samolotów zaliczonych jako myśliwskie, ale bombowców zmiany tez dotkną.

Rozprza

#10
Pamiętajcie, że sprzęt to nie wszystko. W Bitwie o Anglię (poza radarem, rzecz jasna) nie decydowała technologia! Umiejętności bojowe pilotów i determinacja były kluczowe (dowodzenie powiązane ściśle z radarem). Myślę, że współczynnik inicjatywy dla jednostek UK musi być wyższy niż dla niemieckich.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Nie możesz brac pod uwagę warunków jednej bitwy. Ten sam samolot będzie mógł byc uzyty w scenariuszu afrykańskim, w obronie Singapuru, czy w dowolnym innym fikcyjnym miejscu.

Inicjatywa dotyczy organizacji "czystej" jednostki, bez uwarunkowań lokalnych.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Cytat: Gustlik w Październik 29, 2009, 11:43:27 PM
Nie możesz brac pod uwagę warunków jednej bitwy. Ten sam samolot będzie mógł byc uzyty w scenariuszu afrykańskim, w obronie Singapuru, czy w dowolnym innym fikcyjnym miejscu.

Inicjatywa dotyczy organizacji "czystej" jednostki, bez uwarunkowań lokalnych.

Oczywiście masz rację, ale w takim razie trzeba rozpatrywać na przykład morale jednostek Ghurków w obronie Singapur (totalna klęska) i w każdej innej bitwie w czasie II wojny światowej (bohaterska postawa). Rozstrzygnij, czy jedna bitwa ma decydujące znaczenie i kiedy???!!! Może dla każdej kampanii inne? (Oczywiście bzdura).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#13
Pomijam, że w obronie Singapur lotnictwo było użyte marginalnie...
I sprzęt stary jak cholera (nieporównywalny z Bitwą o Anglię)...
Myślę, że to był zły przykład
:-*
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

CytatOczywiście masz rację, ale w takim razie trzeba rozpatrywać na przykład morale jednostek Ghurków w obronie Singapur (totalna klęska)
.

Dlatego właśnie takie coś jak: "morale", nie jest brane pod uwagę w parametrach jednostki.

Do inicjatywy zalicza się POTENCJALNE możliwości jednostki, a ich wykorzystanie w danej bitwie reguluje się belkami doświadczenia, które modyfikują zarówno wartości ataku jak i inicjatywy.

Właśnie belki decydują o tym czy będzie to jednostka elitarna, czy wystraszone zające. Ale inicjatywa dla danego typu oddziału pokazuje tylko możliwości jakie dawała jego organizacja i wyposażenie. Inne okoliczności nie są brane pod uwagę.

W przypadku jednostek mechanicznych inicjatywa określa możliwości narzucenia walki na swoich warunkach WYŁĄCZNIE na podstawie możliwości technicznych, a nie wyszkolenia załóg czy ich morale.

Powtarzam jeszcze raz - autor scenariusza/kampanii może sobie wymyślic dowolne okoliczności bitwy, dlatego wysoka determinacja pilotów, akurat w Bitwie o Anglię, nie przekłada się nijak na możliwości Spitfire'ów wychodzących z fabryki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/