Kampania W14 Armia Polskahttp://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html
Tym razem kampania w wersji minimum czyli bez opisów, briefingów czyli warstwy tekstowej,
która czasami także jest sztuką samą w sobie :) Ale trudno, czasami można zagrać bez wodotrysków ::)
Kampania fikcyjna armii polskiej - zaczynamy kampanią wrześniowa z Niemcami, a kończymy niosąc kaganek wolności krajom Europy Wschodniej wyrywając ich spod kurateli towarzysza Stalina.
Kampania liniowa TYLKO w przypadku najwyższych wygranych, w innych czasami przeskakujemy kilka scenariuszy.
Oceniam kampanię co najmniej powyżej średnich stopni trudności, ale ostateczna ocena zapewne będzie najprawdziwsza po kilku grach rankingowych lub testowych.
W stosunku do wcześniejszej wersji, poprawiłem drobne sprawy ułatwiające grę w początkowych scenach (najczęściej wydłużenie tur) bo przy moich testach były nie do wygrania lub dało się wygrać w sposób wykluczający dalszą skuteczną grę.
Campaign: W14_pol * W14 ARMIA POLSKA v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1* #2 Wpp2
0 W14_POL1.scn Kontratak w Wielkopolsce Sep 2, 1939 1 1 1 Ls DUBNO.map (#236) 28 3014 30 2848
1 W14_POL2.scn W kierunku rzeki Bzura Sep 7, 1939 2 3 3 Ls KHARKOV.map (#83) 37 6429 44 9494
2 W14_POL3.scn Likwidacja zaopatrzenia Sep 12, 1939 3 3 3 Ls REMAGEN.map (#197) 7 372 9 791
3 W14_POL4.scn Bzura Sep 17, 1939 4 4 4 Ls BZURA.map (#147) 42 6706 65 15565
4 W14_POL5.scn Droga do Modlina Sep 21, 1939 5 5 5 Ls VISTULA.map (#157) 24 6047 79 16194
5 W14_POL6.scn Grodno Sep 30, 1939 6 6 6 Ls ARRACT.MAP (#19) 21 3278 61 12962
6 W14_POL7.scn Obrona Brześcia Oct 6, 1939 7 7 7 Ls KHABAROV.MAP (#59) 16 3300 46 11215
7 W14_POL8.scn Wybrzeże Bałtyku Oct 20, 1939 8 8 8 Ls KOENIGSB.map (#181) 19 26340 96 36802
8 W14_POL9.scn Narwik Apr 17, 1940 9 9 9 Ls NARVIK2.map (#264) 37 41982 72 30394
9 W14_POL10.scn Kontra w Lillehammer May 1, 1940 10 10 10 Ls LILLEHAM.MAP (#9) 5 978 29 7464
10 W14_POL11.scn Antwerpia May 15, 1940 11 11 11 Ls WESTERPL.map (#225) 24 6861 58 17093
11 W14_POL12.scn Przez Alpy Jun 15, 1940 12 12 12 Ls PUSAN.map (#76) 10 1954 50 15541
12 W14_POL13.scn Oran Jul 13, 1940 13 13 13 Ls PORTSAID.map (#38) 12 30208 21 28472
13 W14_POL14.scn Bitwa o Anglię Aug 16, 1940 14 14 14 Ls ASTRAKHN.map (#36) 58 10669 35 19794
14 W14_POL15.scn Na pomoc Grecji Apr 21, 1941 15 15 15 Ls GREECE.MAP (#14) 36 14429 77 22038
15 W14_POL16.scn Obrona Tobruku Nov 18, 1941 16 17 21 Ls TOBRUK.MAP (#6) 34 12059 74 25855
16 W14_POL17.scn Dieppe Aug 19, 1942 17 18 19 Ls CAEN.MAP (#25) 22 39402 74 19260
17 W14_POL18.scn Wybrzeże Adriatyku Oct 11, 1942 18 18 18 Ls SAKHALIN.map (#50) 20 3473 34 7460
18 W14_POL19.scn Kasserine - kontratak Feb 11, 1943 19 19 20 Ls AGHEILA.map (#212) 16 5815 36 8936
19 W14_POL20.scn Lądowanie w Pantellerii Mar 10, 1943 20 20 20 Ls MALTA.MAP (#2) 22 29191 45 27396
20 W14_POL21.scn Pola Avalanche Sep 11, 1943 21 21 21 Ls SALERNO.MAP (#5) 34 36780 87 28230
21 W14_POL22.scn Monte Cassino May 11, 1944 22 22 22 Ls CASSINO.map (#92) 28 12162 60 22452
22 W14_POL23.scn Ancona Aug 9, 1944 23 23 23 Ls SAVANNAH.MAP (#13) 5 1073 43 12065
23 W14_POL24.scn Powstanie Warszawskie Aug 23, 1944 24 24 24 Ls STALINGD.map (#41) 61 15647 81 25049
24 W14_POL25.scn Uderzenie w Warszawie Nov 4, 1944 25 25 25 Ls WINDSOR.MAP (#7) 31 8672 37 13677
25 W14_POL26.scn Fortyfikacje Pomeranii Feb 31, 1945 26 26 27 Ls DUKLA.map (#240) 5 1078 67 17370
26 W14_POL27.scn Kołobrzeg Mar 7, 1945 27 27 27 Ls DUNKIRK.MAP (#3) 11 9135 91 39114
27 W14_POL28.scn Przekroczenie Odry Apr 14, 1945 28 28 28 Ls LITOVSK.map (#35) 7 1812 60 17256
28 W14_POL29.scn Wokół Berlina Apr 20, 1945 29 29 29 Ls HANA.map (#252) 15 5548 79 24426
29 W14_POL30.scn Elba Apr 30, 1945 30 30 30 Ls DESSAU.MAP (#17) 22 11832 20 4408
30 W14_POL31.scn Cud nad Wisłą 1945 Aug 15, 1945 31 31 31 Ls EKATERINBURG.map (#55) 34 10007 68 32812
31 W14_POL32.scn Lublin Sep 15, 1945 32 32 32 Ls KANEV.MAP (#29) 6 1888 82 31530
32 W14_POL33.scn Bagna Prypeci Nov 15, 1945 33 33 Win Ls VOLGOGRD.map (#57) 28 12035 86 37810
33 W14_POL34.scn Wolność dla sąsiadów Dec 25, 1945 34 34 Win Ls KONRAD.MAP (#30) 49 15623 100 51541
34 W14_POL35.scn Mazurski Korytarz Jan 6, 1946 35 35 Win Ls suojarvi.map (#82) 14 2893 49 13810
35 W14_POL36.scn Południowa Ukraina May 9, 1946 Win Win Win Ls PANZER01.map (#40) 32 23762 100 71389
Tym razem kampania w wersji minimum czyli bez opisów, briefingów czyli warstwy tekstowej,
Ale mam nadzieję, że oznacza to, iż scenariusze polegają na zasadzie "zabij i zajmij" - bez żadnych wysublimowanych wymagań i warunków ? ;)
W skrócie można napisać H-K (hunter- killer). :D
A sprzęt? Jakieś wyjątki czy wyłącznie polski?
Aha, poza tym, Polacy grający po stronie "Axis" są trochę denerwujący, choć dla samego grania nie ma to znaczenia.
W drugim scenariuszu, 15 punktowy samolot, to chyba przesada...
Co do lotników to, widocznie jakaś rozbudowana jednostka z weteranami z Hiszpanii się przytrafiła :)
Ale da się wygrać bitwę :)
Potwierdzam że Polska jest stroną Axis, ale szkoda mi było czasu na poprawianie tego aspektu,
wolę poświęcić czas na ważniejsze sprawy. :P
Potwierdzam że kampania nie zawiera dziwactw i bez briefingów można grać, chociaż w kilku scenach trzeba się wysilić aby znaleźć rozwiązanie problemu wygrania bitwy, która wygląda na nie do wygrania :o
Cytat: Zsamot w Lipiec 10, 2011, 11:27:19 PM
A sprzęt? Jakieś wyjątki czy wyłącznie polski?
Gramy tylko Polskim sprzętem (jako core).
Ale w wielu scenariuszach mamy sojuszników ze swoim sprzętem.
CytatCo do lotników to, widocznie jakaś rozbudowana jednostka z weteranami z Hiszpanii się przytrafiła Smiley
Ale da się wygrać bitwę
No nie wiem - widząc te kampanie coraz częściej rozważam zaprzestanie grania, bo to nie ma sensu.
Ja nie wiem jak to się robi......
Dobra, załóżmy, że udaje mi się kupić (grając na 200%) do tego momentu 5 samolotów i te 5 (minimum)
jakoś tego 15 punktowego zestrzeli - ale potem są w takim stanie, że kolejny - Me110 rozwala przynajmniej
1-go (360pp w plecy) a Stukasy masakrują to, czego wcześniej nie zdążyła zniszczyć armata 15K18 i cztery
105, które są tam w pobliżu. W centrum mapy wyskakują trzy 12 punktowe PzIII - i po zabawie....
To nie dla mnie.
A po co atakujesz tą jednostkę ... wiele szkód na ziemi nie zrobi.
Lepiej pułapką, sposobem itd.
Ja skończyłem tą bitwę przy stanie niemieckiego lotnictwa:
Ju-87A 9/11, Bf110C 7/10, He51B-1 6/15, Ju87A 7/11
A moje lotnictwo po pierwszych potyczkach to się właściwie ukrywało po kątach mapy :D
I nie martw się stratami - kiedyś je odrobisz :-\
Szkoda, że wykasowałem xloga z tej bitwy ... ale zagram jeszcze raz i Ci go prześlę,
to sobie pooglądasz moje pogrywanie ... za kilka dni, bo muszę coś skończyć.
Ja nie mówię, że jest łatwo, ale naprawdę da się ...
Scen Bzura to jest dopiero bitwa rozstrzygająca na początku tej kampanii >:(
Sposobem go, sposobem. (Taka przeróbka kwestii z Kingsajzu- gdzie to mydłem dobijali. :D )
Ja i tak gram na początku głównie pelotkami, myśliwce do ochrony, nie walk. ;)
Gram sobie właśnie w najnowszą wersje i mam takie dwie sugestie:
- po pierwsze - przydałoby się właczyć opcję strzelania przez jednostki - chyba wszyscy już przywykli, że ona jest i nagły brak
często jest denerwujący.
- po drugie - ilość liderów wśród jednostek aux jest momentami tak duża, że uniemożliwia zobycie lidera jednostkom core
Połowę z tego śmiało można zdjąć.
Cytat: Gustlik w Grudzień 25, 2015, 11:05:27 AM
- po drugie - ilość liderów wśród jednostek aux jest momentami tak duża, że uniemożliwia zobycie lidera jednostkom core
Połowę z tego śmiało można zdjąć.
Tu muszę przyznać racje, zajrzałem do archiwum, do dwudziestego scenariusza udało mi się skompletować 12 leaderów, potem było trochę lepiej, ale ostatecznie kampanie skończyłem tylko z 14...
Kilka dalszych uwag:
Moim zdaniem przydałoby sie jednak wykonać katorżniczą pracę i zamienić strony w tej kampanii. Granie Polakami i ich
sojusznikami jako "Axis" bywa mylące. kilukrotnie mocno zastanawiałe się, czy to co widzę to wrogowie czy moje posiłki. :)
W wielu przypadkach briefing jest konieczny - na przykład tam gdzie możemy wystawić tylko jedna lub dwie jednostki.
Bez kilku prób albo zaglądania do Suite nie byłbym w stanie rozgryźć o co tam chodzi.
Kilka scenariuszy (m.in. Avalanche (Salerno) nadal ma za mało kolejek do BV
Jeśli przeciwnik ma u-booty, to przydałoby się dać coś do ich zwalczania. 1 niszczyciel to za mało na 2 u-booty (15pp)
Dobrze by było choc wyrównać szanse.
Generalnie (ale to tylko moje zdanie) nie lubie okrętów o sile 5 czy 15 pp. skoro jedna jednostka to jedna sztuka, to takie 5pp, to co to jest - pół okretu? No OK - rozumiem, że może być niesprawny....
No i last but not least - te tytuły...... ::)
Zgadzam się z każdą tezą. ;)
Pod względem samej rozgrywki kampania bardzo mi się podoba, a poziom trudności uważam za zbliżony do (mojego) ideału.
Niestety, ze stroną fabularną jest problem i nie chodzi tu tylko o brak wprowadzeń. O ile do kwestii axis/allies jakoś się przyzwyczaiłem, to fabuła jako taka nie ma zbytnio sensu. Teoretycznie po walkach w Polsce ewakuujemy się przez Bałtyk i podążamy szlakiem PSZ (albo zbliżonym), ale mimo to przez cały czas dysponujemy wypasionym sprzętem 'Republic of Poland'. W efekcie kampania wygląda jakby na była na siłę przekonwertowana na jednostki 'Republic of Poland'.
Ogólnie, moim zdaniem, kampania potrzebuje pomysłu na jakąś "historie" spinającą scenariusze w sensowną całość.
Cytatprzez cały czas dysponujemy wypasionym sprzętem 'Republic of Poland'.
No ale na hordy 15 punktowych czołgów, potrzebujesz hord innych 15 punktowych czołgów
- o finezji, to tu raczej mowy nie ma. A co do fabuły - to zgadzam się.
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Co do reszty uwag ... to na razie jeszcze nie wiem czy i w jakim zakresie zmieniać ...
Cytat: kowdar w Grudzień 31, 2015, 11:20:24 AM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Co do reszty uwag ... to na razie jeszcze nie wiem czy i w jakim zakresie zmieniać ...
Ale że wolałbyś test kampanii czy konkretne uwagi?
Mimo wszystko jeszcze wrzucę i taką uwagę, że w niektórych scenariuszach (czasy Monte Cassino i okolice) praktycznie jedynym a czasem dokładnie jedynym niemieckim przedstawicielem artylerii, w scenariuszu, jest Nebelwerfer... Za to w ilościach hurtowych.
Cytat: Gustlik w Styczeń 02, 2016, 07:15:48 PM
Mimo wszystko jeszcze wrzucę i taką uwagę, że w niektórych scenariuszach (czasy Monte Cassino i okolice) praktycznie jedynym a czasem dokładnie jedynym niemieckim przedstawicielem artylerii, w scenariuszu, jest Nebelwerfer... Za to w ilościach hurtowych.
Po ostatniej poprawie względem amunicji nie jest to dobra wiadomość.
No niestety, ale ta kampania wywodzi się, ze "starych" czasów i takich "kwiatków" jest tam dużo, a że nie ma także jakiejś fajnej fabuły, to trochę szkoda mi czasu na poświęcanie jej więcej czasu ... uważam, że się po prostu trzeba pogodzić, że ona taka jest ... nie ma tam dużej różnorodności jednostek, na pewno jest dość toporna ... czyli jest jak jest ... ale da się ją rozegrać do końca ... przynajmniej kilka lat temu jak ją grałem (ale teraz przez dodatki raczej w większości kampanii może być łatwiej ... z drugiej strony pewne zmiany gry np. związane z portami, utrudniły pewne bitwy (niekoniecznie w tej kampanii).
Jeżeli masz inne, lepsze w zanadrzu, to pewnie, szkoda Twego czasu na słabizny.
Może ktoś inny ruszy? ;)
Wiesz co, 38 scenariuszy - jakby już ruszać, to trzeba by napisać to chyba od nowa.
No bo to nie jest jakieś tam kosmetyczne dopieszczenie, tylko zmiany od fundamentów,
a jak już, to czemu nie mapy, a jak mapy, to czemu nie opcje jednostek i tych liderów też
trzeba by poprawić...
A tak naprawdę, bez ułożenia jakiegoś sensownego przebiegu i przynajmniej w miarę
akceptowalnej fabuły - i tak grasz to jak jakiś Matrix i tak....
Aczkolwiek taka przeróbka może posłużyć jako wprawka do nauki pisania własnych
kampanii - także jakby ktoś chciał, to czemu nie.
To może kiedyś, na Zlocie mi pokarzesz z Jaro i potem poprawię...
Odgrzebuje wątek.
Miałem ochotę zagrać, sprawdzić czy kampania nadal będzie sprawiać mi problemy, ale po powierzchownym przejrzeniu okazało się że przydałoby się ją lekko odświeżyć.
Uzbierało się trochę zaszłości,
Kampania wykorzystuje sporo jednostek kawalerii i motocyklistów, które nie zostały zaktualizowane po zmianach w kawalerii/motocyklistach (przekształciły się w RECON'y). Tych jednostek jest zbyt wiele by to zignorować.
Niektóre scenariusze wykorzystują problematyczne mechaniki, na przykład w scenariuszu desantowym niemieckie lotnictwo wykorzystuje lotniskowiec, który funkcjonował wedle starych zasad (obecnie nie zapewnia żadnej funkcjonalności dla lądowych maszyn).
Odświeżenia wymagają również jednostki RoP (w końcowych scenariuszach potrafi się pojawić sprzęt z 1939).
Zdecydowałem się wprowadzić poprawki. Ale natrafiłem na pewne problemy.
Pierwsza rzecz, to odwrócone strony Axis/Allied.
Cytat: kowdar w Grudzień 31, 2015, 11:20:24 AM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Czy z powyższego wynika, że wersje się rozbiegły (w wersji 4.6 RoP jest stroną 'Axis', Niemcy są 'Allied'), czy może wystąpiły jakieś problemy techniczne z podmianą stron :huh?
Druga rzec, to fabuła i wprowadzenia.
Ogólna koncepcja "historyczna" kampanii nie ma większego sensu, ale ze względu na grywalność byłem ją wstanie zaakceptować.
Problemy pojawiają się przy wprowadzeniach. Treści wprowadzeń w kilku miejscach niespecjalnie pokrywają się z zawartością scenariuszy.
Na przykład w scenariuszu 'WARSAW RISING' mamy wspomniane jednostki LWP, a w kolejnym ('WARSAW BLOW') wprowadzenie informuje o oddziałach węgierskich. Wspomniane jednostki w scenariuszach nie występują.
Próbowałem analizować oryginał kampanii, ale niewiele zyskałem.
Efil na którym bazowała oryginalna kampania był biedniutki. W końcówce kampanii wojsko polskie to uboga mieszanka jednostek PSZ i LWP. W efekcie miejscami trudno zgadnąć co autor miał na myśli.
Jedno jest pewne. Kampania nie jest historyczna. Rozgrywanie jej historyczną nacją 'Poland' nie miałoby większego sensu, szczególnie po 1945.
Nie grałem oryginału, ale zakładam że rozgrywka mocno opierała się na wykorzystaniu jednostek sojuszniczych.
Uznałem, że skoro i tak wprowadzam poprawki, to mogę trochę "poprawić" fabułę.
Nie mamy ograniczeń autora. Mamy kilka wersji nacji 'Poland'. Nie widzę przeciwwskazań by wykorzystać wszystkie.
Mój zamysł jest taki.
Zamierzam maksymalnie wykorzystać "historyczne" nacje: 'Poland' (wrzesień i PSZ), 'LWP', oraz 'Armia Krajowa' jako jednostki AUX. Tak by zmienić wrażenie, że cała kampania jest rozgrywana jednostkami 'RoP'.
Jednostki 'RoP' zamierzam wykorzystać wyłącznie jako jednostki gracza.
Scenariusze PSZ będą scenariuszami PSZ, z udziałem armii gracza (RoP).
Scenariusze LWP będą scenariuszami LWP, z udziałem armii gracza (RoP).
Scenariusze 1945+, będą zawierać jednostki PSZ i LWP, oraz armię gracza (RoP).
Gracz w tym układzie nie będzie reprezentował całości sił zbrojnych, tylko "trzecią" (bliżej nieokreśloną) formacje Wojska Polskiego.
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Nie znam kampanii. Z tego co piszesz to proponowana zmiana ma sens. Brzmi to logicznie w porównaniu do stanu obecnego.
Co prawda nie mam żadnego pomysłu jak uzasadnić RoP i Polskę. RoP i LWP łatwiej uzasadnić. RoP zastępuje Polskę w naszej fantastycznej (co by było gdyby) koncepcji a z Polaków na wschodzie powstaje nowa armia. Ale jak uzasadnić RoP i Polskę w tym samym czasie?
Nie żeby mi specjalnie zależało na uzasadnieniu. Ważne żeby było grywalne.
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2023, 10:55:33 AM
Nie znam kampanii.
W skrócie: mamy wrzesień, ewakuacje przez Bałtyk, szlak PSZ, udane powstanie Warszawskie (bunt LWP), atak na Berlin, i wojnę z ZSRR (1945+).
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2023, 10:55:33 AM
Ale jak uzasadnić RoP i Polskę w tym samym czasie?
Moja koncepcja jest taka, żeby spróbować przedstawić sytuacje w której RoP nie jest równoważny Polsce.
RoP w przypadku tej kampanii, to byłaby jakaś (bliżej nieokreślona) ochotnicza formacja stworzona z żołnierzy ewakuowanych w 1939 z Polski.
Polska upadla w 1939, z ocalałych żołnierzy powstały PSZ, LWP, i RoP.
Kampania w tej postaci jest nadal fikcyjna, ale trochę mniej absurdalna.
Istnienie fikcyjnego korpusu gracza (RoP), wydaje się trochę bardziej akceptowalne, niż istnienie (i jednoczesne nieistnienie) całej nacji.
Łatwiej usprawiedliwić powstanie i uzbrojenie pojedynczej formacji (korpusu/dywizji), niż istnienie bazy technicznej nacji, która efektywnie przestała istnieć.
Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 11:37:31 AM
Polska upadla w 1939, z ocalałych żołnierzy powstały PSZ, LWP, i RoP.
Tylko, że to oznacza korzystanie ze sprzętów sojuszniczych:
PSZ - alianci zachodni
LWP - ZSRR
a RoP? Chyba, że wraz z wojskiem ewakuowała się rezerwa złota/polskie zasoby bankowe/diamenty i wydzierżawiają/kupują od jakiegoś kraju (raczej egzotycznego bo wsparcie zachodu ma rząd na emigracji i PSZ) wyspę (Madagaskar ;)), na której lokują fabryki zbrojeniowe i adaptują sprzęt innych nacji.
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2023, 01:09:24 PM
a RoP? Chyba, że wraz z wojskiem ewakuowała się rezerwa złota/polskie zasoby bankowe/diamenty i wydzierżawiają/kupują od jakiegoś kraju (raczej egzotycznego bo wsparcie zachodu ma rząd na emigracji i PSZ) wyspę (Madagaskar ;)), na której lokują fabryki zbrojeniowe i adaptują sprzęt innych nacji.
RoP tak czy inaczej jest fikcyjny.
Zakłada istnienie fabryk (i technologii), których nie było w Polsce (ani na Madagaskarze ;) ).
W typowej kampanii RoP przyjmujemy, że wspomniane fabryki powstały w Polsce.
W tej kampanii możemy przyjąć, że powstały w dowolnym miejscu świata (nawet na Madagaskarze), albo wykorzystać istniejące fabryki gdziekolwiek na świecie.
Zwłaszcza, że w tym przypadku nie mówimy przecież o uzbrojeniu całej nacji (kilkadziesiąt dywizji), tylko pojedynczego korpusu.
Wymagana baza przemysłowa jest odpowiednio mniejsza.
Brak powiązań politycznych (brak wsparcia rządów) sugeruje prywatne przedsięwzięcie.
Gdybym musiał wymyślać fantastyczna historyjkę, zasugerowałbym bogatego amerykańskiego przemysłowca (polskiego pochodzenia), posiadującego kilka fabryk, i gotowego sponsorować przedsięwzięcie.
Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 02:18:02 PM
Brak powiązań politycznych (brak wsparcia rządów) sugeruje prywatne przedsięwzięcie.
Gdybym musiał wymyślać fantastyczna historyjkę, zasugerowałbym bogatego amerykańskiego przemysłowca (polskiego pochodzenia), posiadującego kilka fabryk, i gotowego sponsorować przedsięwzięcie.
I to ma sens :)
Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 10:28:12 AM
Pierwsza rzecz, to odwrócone strony Axis/Allied.
Cytat: kowdar w Grudzień 31, 2015, 11:20:24 AM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Czy z powyższego wynika, że wersje się rozbiegły (w wersji 4.6 RoP jest stroną 'Axis', Niemcy są 'Allied'), czy może wystąpiły jakieś problemy techniczne z podmianą stron :huh?
Właśnie przetestowałem :banghead.
W Suite po zamianie stron, pozornie wszystko wygląda OK, ale w grze są problemy (hexy mają odwrócone strony).
Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 11:37:31 AM
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2023, 10:55:33 AM
Nie znam kampanii.
W skrócie: mamy wrzesień, ewakuacje przez Bałtyk, szlak PSZ, udane powstanie Warszawskie (bunt LWP), atak na Berlin, i wojnę z ZSRR (1945+).
Trochę przypomina scenariusz z książki Czerwona Ofensywa
Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 02:30:23 PM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Czy z powyższego wynika, że wersje się rozbiegły (w wersji 4.6 RoP jest stroną 'Axis', Niemcy są 'Allied'), czy może wystąpiły jakieś problemy techniczne z podmianą stron :huh?
Próbowałem gdzieś znaleźć wersję 4.4a kampanii W14, ale mi się nie udało. Wszędzie mam wersję 4.6. Musiałem wcześniejsze usunąć, a co się wydarzyło ponad 7 lat temu z tą przeróbką, to niestety ale także już nie pamiętam ...
Wydaje mi się, że w Suite jest opcja masowej zmiany przypisania hexów ...
Cytat: kowdar w Czerwiec 09, 2023, 12:05:29 PM
Wydaje mi się, że w Suite jest opcja masowej zmiany przypisania hexów ...
W Suite jest możliwość masowej zmiany przypisania heksów. Ale to dotyczy tylko właściciela Hexa (gracz i flaga).
Problem jest że zmianą ostawień VH.
Pozornie wystarczy zmienić strony na karcie scenariusza,
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_scenario_sides.JPG)
i z punktu widzenia Suite przypisania wyglądają prawidłowo.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_suite_sides.JPG)
Ale po odpaleniu gry, strony VH pozostają po staremu.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_game_sides.JPG)
Najwyraźniej oznaczenie Side1/Side2 jest mylące, i w praktyce jest równoznaczne Axis/Alied.
Nie znalazłem opcji pozwalającej hurtowo odwrócić ustawienie Side1/Side2.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_game_sidesb.JPG)
Jedyne rozwiązanie to manualnie odwrócić strony w każdym VH.
Ale IMHO to dość ryzykowne zadanie, praktycznie gwarantujące problemy (łatwo się pomylić).
Ma to wyglądać tak? - istotny jest napis "Friends"?
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/strony.jpg)
Cytat: sympatyk w Czerwiec 09, 2023, 02:46:50 PM
Ma to wyglądać tak? - istotny jest napis "Friends"?
Tak jest w tej chwili. Jest prawidłowo. bo gracz (RoP) jest ustawiony jako 'Axis', a Niemcy jako 'Allied'.
Po zmianie stron, czyli gracz (RoP) ustawiony jako 'Allied', powinno być:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_game_sides2.jpg)
No dobrze i tak nie rozumiem - dlaczego gracz ROP powinien być ustawiony jako 'Allied'?
Jaki to ma wpływ na grę? --> gram, zajmuję VH i przechodzę do następnego scenariusza ...
Cytat: sympatyk w Czerwiec 09, 2023, 09:29:18 PM
No dobrze i tak nie rozumiem - dlaczego gracz ROP powinien być ustawiony jako 'Allied'?
Jaki to ma wpływ na grę? --> gram, zajmuję VH i przechodzę do następnego scenariusza ...
RoP w kampanii walczy po stronie "aliantów", przeciwko państwom "osi".
Więc odwrócenie stron wygląda trochę dziwnie.
To nie ma istotnego wpływu na rozgrywkę, poza aspektem wizualnym.
Od taki drobny detal, który niektórych irytuje.
Przygotowałem poprawioną wersje kampanii.
Nie miałem cierpliwości do zamiany stron. Zostawiam to na przyszłość...
Główne zmiany:
- wprowadziłem zaległe poprawki w transportach (kawaleria, motocykle);
- ograniczyłem ilość leaderów (jednostki AUX) po 1940; okres wrześniowy pozostawiłem bez zmian (dowódcy są zbyt użyteczni);
- wyłączyłem CAP'a; kampania jest dość wymagająca, a CAP uniemożliwiał rozrywkę na podwyższonym poziomie prestiżu;
- włączyłem opcje przezbrajania samolotów;
- urozmaiciłem przynależność jednostek AUX; w scenariuszach obok jednostek gracza (RoP) występują jednostki PSZ, LWP i AK;
- zmodyfikowałem scenariusz 'WARSAW RISING'; zamiast wystawiać grupę jednostek (które pojawiały się z znikąd), możemy wystawić pojedynczy oddział spadochroniarzy/komandosów (jak w oryginalnym scenariuszu PG2), i opanować lotnisko; zdobyte lotnisko funkcjonuje jako SH; oddziały broniące miasta zastąpiłem jednostkami AK;
- poprawiłem kodowanie w polskojęzyczny plikach tekstowych;
Pliki do pobrania: W14_ver46+.zip (https://www.opengeneral.pl/waldzios/W14_ver46+.zip).
A jak ze strzelaniem przez jednostki?
Cytat: Jaro w Czerwiec 10, 2023, 04:59:26 PM
A jak ze strzelaniem przez jednostki?
Kowdar ustandaryzował te ustawienia dawno temu...
Odnośnie liderów - te dwie jednostki (core i aux scenariusz pierwszy) nie mają przydzielonych liderów i za każdym razem liderzy są losowani ... chyba to kiepskie - raz dostaniesz coś lepszego, a raz gorszego na starcie ...
* Kawaleria , Konie , , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Street Fighter , 0 kill , 0 pp - U:021
lub
* Kawaleria , Konie , , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Resilience , 0 kill , 0 pp - U:021
albo
* Kawaleria , Konie , , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Extended Front , 0 kill , 0 pp - U:021
Cytat: sympatyk w Czerwiec 10, 2023, 07:22:22 PM
Odnośnie liderów - te dwie jednostki (core i aux scenariusz pierwszy) nie mają przydzielonych liderów i za każdym razem liderzy są losowani ... chyba to kiepskie - raz dostaniesz coś lepszego, a raz gorszego na starcie ...
Spotkałem się z tym w kilku kampaniach (ostatnio w W00).
To dość popularne rozwiązanie w kampaniach z paczki Wxx. W W00 masz dwóch losowych leaderów na początek, w W02 czterech, w W04 jednego, itd.
Rozwiązanie dyskusyjne, ale technicznie poprawne. Leader zdobywany w tradycyjny sposób też jest przecież losowy.
Znalazłem w archiwum paczki tej kampanii z przed epoki
W14_POL_20
https://drive.google.com/file/d/151Wcrjhi0UgiiaIfOkJQ91jPjdNsYUdQ/view?usp=sharing
w14_pol
https://drive.google.com/file/d/156t2JAEx5G2VsKu1Ao0sEsdsO8Rn1eVE/view?usp=sharing
Proszę spróbować zagrać tę wersję(najwcześniejszą) - zdecydowanie trudniej - brak sztabu, bunkry odporniejsze .....
Cytat: sympatyk w Czerwiec 10, 2023, 10:47:37 PM
Proszę spróbować zagrać tę wersję(najwcześniejszą) - zdecydowanie trudniej - brak sztabu, bunkry odporniejsze .....
Zapewniam cię, że ta kampania jest wystarczająco trudna :P.
Cytat: Waldzios w Czerwiec 11, 2023, 12:33:29 AM
Cytat: sympatyk w Czerwiec 10, 2023, 10:47:37 PM
Proszę spróbować zagrać tę wersję(najwcześniejszą) - zdecydowanie trudniej - brak sztabu, bunkry odporniejsze .....
Zapewniam cię, że ta kampania jest wystarczająco trudna :P.
Wiem - Kiedyś próbowałem zagrać
Tylko ten 1 scen nie pasuje do reszty - można się nabrać >:D
W wersji - w14_pol - jest trudniejszy --> za każdym razem wyjeżdża czołg Pz IVD (grałem 3 razy pod rząd) , choć go nie ma w spisie jednostek - a aux z liderem przeważnie nie radzi sobie z bunkrami ... bardziej by pasował >:D