Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: sympatyk w Luty 25, 2013, 10:15:13 AM

Tytuł: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 25, 2013, 10:15:13 AM
Do czego nam teren snow i kiedy go stosować?

... Najpierw pada śnieg, wieje wiatr, temperatura spada ... nadchodzi zima.
Teren pokrywa się białym puchem, wiatr nawiewa go w każde miejsce -> strumień, rów, pole, bagna wyglądają jednakowo, zaciera się podział -> nie wiadomo co jest pod spodem, czy jeszcze pole, czy rów, czy strumyk , czy bagno.
Śniegu jest dużo( tak bywało zwłaszcza w czasach 1939-1945)
Powstał teren Snow -> zastąpi on na mapach zimowych tereny - bagno, strumień, cler.
Pytanie czy ruch po takim terenie zostanie spowolniony w stosunku do wyżej wymienionych i dla jakich trakcji, i o ile biorąc pod uwagę warunki pogodowe?
Szanowny kolega Gustlik stworzył odnośną tabelę ruchu dla Snow .
Chciałbym ją przedyskutować ....
Obecnie jazda pojazdem gąsienicowym lub półgąsienicowym po terenie Snow w warunkach mrozu to kaszka z mleczkiem.
* CLEAR=* CITY=* STREAM=* SNOW=* Roads=1 -> teren Snow to dodatkowe drogi. A czy tak było? Pamiętamy zimę pod Stalingradem?
Proszę się przyjrzeć i innym rodzajom trakcji
Zrobiłem wstępną tabelę jak według mnie powinno być.


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 25, 2013, 01:21:49 PM
Odnośnie Wheeled zmiana nie jest niczym uzasadniona, natomiast co do All Terrain ta przy Frozen Snow skłaniał bym się do proponowanej zmiany z  2,1,3 na 2,2,3 (zmarznięty śnieg daje pewien bonus, w stosunku do świeżego puchu, ale jednak to nadal jazda po śniegu)
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 25, 2013, 02:16:50 PM
Ja nie rozumiem czemu jest taka duża kara na błocie dla ruchu pieszego. Przecież człowiek zawsze jakoś sobie poradzi, natomiast pojazd nawet gąsienicowy już niekoniecznie.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 25, 2013, 02:27:45 PM
To pewnie temu że musiał ktoś pchać te pojazdy po błocie. Same nie jechały.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 25, 2013, 03:12:21 PM
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 02:27:45 PM
To pewnie temu że musiał ktoś pchać te pojazdy po błocie. Same nie jechały.
??? Jakie pojazdy? Ja piszę o ruchu pieszym.
Skoro pcha się po błocie ciężej to bez pchania powinno być lżej a tak nie jest. Moim zdaniem ruch pieszy powinien być uprzywilejowany na błocie i nie mieć kar za ruch.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:24:16 PM
Mój umowny sposób rozumienia terenu SNOW  w trzech rodzajach warunków otoczenia był taki:

SNOW + DRY = świeży puch (kopny śnieg)
SNOW + FROZEN = zmarzlina.
SNOW + MUD = błoto pośniegowe.

Oczywiście to nie przesądza możliwych zmian, chciałbym tylko byśmy jednakowo rozumieli te określenia

CytatJa nie rozumiem czemu jest taka duża kara na błocie dla ruchu pieszego.

Pamiętaj jednak, że ikona to co najmniej batalion (czasem kompania). To nie tylko ludzie w butach, ale także cała masa sprzętu, amunicji, zaopatrzenia dla kilkuset osób. Nawet jeśli siła żywa porusza się na butach, to jej środki bojowe już niekoniecznie. A każda całość porusza się tylko tak szybko jak jej najwolniejszy element.

Choć rzeczywiście ruch pieszy powinien w błocie wypadać najlepiej. Jeśli tak nie jest, to oczekuję sugestii
(nie mam przed sobą w tej chwili tabeli)
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:31:09 PM
Aha - i jeszcze jedno. Tytuł wątku jest nieco mylący. NIE MOŻNA rozpatrywać jednego terenu w oderwaniu od innych. Zawsze sobie trzeba stawiać pytanie: "skoro tu byłoby tak, to jak to wypada w porównaniu z innymi".

Zawsze to powtarzam. Także przy dyskusjach sprzętowych.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 25, 2013, 05:10:14 PM
Cytat: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:31:09 PM
Aha - i jeszcze jedno. Tytuł wątku jest nieco mylący. NIE MOŻNA rozpatrywać jednego terenu w oderwaniu od innych. Zawsze sobie trzeba stawiać pytanie: "skoro tu byłoby tak, to jak to wypada w porównaniu z innymi".

Zawsze to powtarzam. Także przy dyskusjach sprzętowych.

Tytuł taki, bo chodziło mi o zdefiniowanie, co rozumie się przez Snow (jako teren ) i w jaki  sposób dobrać w związku z tym tabelę ruchu, aby można go było użyć w zastępstwie lub razem w kombinacji z pozostałymi terenami.
Co zresztą robię
Cytat: sympatyk w Luty 25, 2013, 10:15:13 AM

......
Obecnie jazda pojazdem gąsienicowym lub półgąsienicowym po terenie Snow w warunkach mrozu ..
* CLEAR=* CITY=* STREAM=* SNOW=* Roads=1 -> teren Snow to dodatkowe drogi.
Proszę się przyjrzeć i innym rodzajom trakcji ....

Zachęcam do dyskusji, bo to ważna kwestia.
Dorzucę jeszcze dla *Wheeled    dla mrozu
* CLEAR=* CITY=* SNOW=* Roads=2 -> teren Snow ma taką samą wartość.

*All Terrain  dla mrozu
* CLEAR=* CITY=* STREAM=* SNOW=* Roads=1 -> teren Snow to znowu dodatkowe drogi.

Cytat: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:24:16 PM
...
SNOW + FROZEN = zmarzlina.
....

A ja rozumiem to inaczej
SNOW + FROZEN = taka zima jak w Rosji , Polsce w Bieszczadach, taka jak była w 1944  i w 1945, pod Stalingradem, podczas ofensywy styczniowej -> teren z zaspami, zasypanymi śniegiem moczarami, stawami, itd
Dlatego mówię o filozofii
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Luty 25, 2013, 06:58:08 PM
Cytat: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:24:16 PM
Mój umowny sposób rozumienia terenu SNOW  w trzech rodzajach warunków otoczenia był taki:

SNOW + DRY = świeży puch (kopny śnieg)
SNOW + FROZEN = zmarzlina.
SNOW + MUD = błoto pośniegowe.

Oczywiście to nie przesądza możliwych zmian, chciałbym tylko byśmy jednakowo rozumieli te określenia


Dla mnie taki podział wydaje się sensowny, tzn. chyba wyczerpuje wszystkie możliwe kombinacje zimowej pogody.
Z drugiej strony mam pytanie,  jak to wyglada w praniu. Tzn. konkretnie , teraz na zimowej mapie bedziemy mieli teren SNOW zamiast terenu CLEAR  czy może cała mapa będzie składała się z terenu SNOW ( tak to by chyba mogło być tylko na Antarktydzie albo w Arktyce ;) ) ?.
A jeżeli na mapie będą dopuszczalne wszystkie rodzaje terenu to będziemy mieli na jednej mapce takie na przykład kombinacje terenu i pogody:

ROAD - DRY/FROZEN/MUD
CLEAR- DRY/FROZEN/MUD
RIVER -  DRY/FROZEN/MUD
IMPASSABLE RIVER- DRY/FROZEN/MUD
WOOD -  DRY/FROZEN/MUD
HILL-  DRY/FROZEN/MUD

i wreszcie
SNOW-  DRY/FROZEN/MUD

no to teraz wychodzi na to że na takiej zimowej mapie:
przy pogodzie DRY:
CLEAR, DROGA,WOOD,HILL- teren czysty bez śniegu (odśnieżony)
RIVER  rzeka niezamarznięta
IMPASSABLE RIVER - teren niedostępny
SNOW- świeży śnieg

przy pogodzie FROZEN:
CLEAR, DROGA,WOOD,HILL- teren twardy, zmrożony
RIVER - rzeka przejezdna (zamarznięta) czyli własciwości praktycznie takie jak CLEAR
IMPASSABLE RIVER -  rzeka zamarznięta  czyli własciwości praktycznie takie jak CLEAR, a może nieco gorsze czyli takie jak RIVER przy pogodzie DRY bo mozna sobie wyobrazic, że Impassable River w odróżnieniu od zwykłej rzeki ma trudniejszą do sforsowania linię brzegową
SNOW-  twardo, ubity śnieg zmarzlina.


przy pogodzie MUD:
CLEAR, DROGA,WOOD,HILL- roztopy
RIVER  rzeka wiadomo w czasie roztopów teren praktycznie niedostępny zamienia się w (Impassable River)
IMPASSABLE RIVER - teren niedostępny
SNOW-  błoto pośniegowe


Jest jeszcze teren ESCARPMENT, w warunkach frozen być może mógłby być troszeczkę bardziej dostępny dla piechoty.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 25, 2013, 08:46:08 PM
Rodzaj terenu zależy tylko od autora scena - może użyć dowolnej kombinacji.
Cytat: derwiszx w Luty 25, 2013, 06:58:08 PM
.....
przy pogodzie FROZEN:
CLEAR, DROGA,WOOD,HILL- teren twardy, zmrożony
RIVER - rzeka przejezdna (zamarznięta) czyli własciwości praktycznie takie jak CLEAR
IMPASSABLE RIVER -  rzeka zamarznięta  czyli własciwości praktycznie takie jak CLEAR, a może nieco gorsze czyli takie jak RIVER przy pogodzie DRY bo mozna sobie wyobrazic, że Impassable River w odróżnieniu od zwykłej rzeki ma trudniejszą do sforsowania linię brzegową
SNOW-  twardo, ubity śnieg zmarzlina.

......

Chodzi o to, aby dla poszczególnych terenów ustawić w tabeli ruchu ( które wymieniłeś) przy pogodzie Frozen odpowiednie wartości. To samo dla pogody DRY, oraz MUD.

Ponieważ w zimę przeważnie jest mróz to większość tur dla scenariuszy w styczniu, lutym będzie - pogoda FROZEN.
Obecnie wartość ruchu dla Snow przy Frozen dla *Tracked  ,*Half Tracked ,*All Terrain  wynosi 1 tak jak dla * Roads.
Dla *Wheeled    dla Snow przy Frozen jest 2 tak jak dla Roads.
Wniosek - nie ma sensu stosować terenu Snow bo de faktu są to drogi
Tak wynika z tabeli.


 
 

Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Luty 25, 2013, 09:23:44 PM
No bo w sumie zmarzlina to zmarzlina czyli twarde podłoże. Być może własciwości terenu droga   powinny  odrobinę odróżniac się od właściwości  terenu clear ( na przykład dla ruchu kołowego). Bo jednak na drodze powinno być równiej niż na clear. Ale  teren Snow w moim rozumieniu przy pogodzie frozen  raczej nie będzie się różnił niczym od terenu clear. Podobnie z rzeką której właściwości trakcyjne przy pogodzie frozen niczym się nie powinny różnic od terenów clear i snow.  No chyba żeby brac pod uwagę grubość lodu i nie pozwolić przemieszczać sie po lodzie jednostkom używającym ruchu gąsienicowego. Ale to już by była przesada.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 25, 2013, 09:28:53 PM
Cytat: derwiszx w Luty 25, 2013, 09:23:44 PM
No bo w sumie zmarzlina to zmarzlina czyli twarde podłoże. Droga od terenu clear byc moze powinna się różnić na przykład dla ruchu kołowego. Bo jednak na drodze powinno byc równiej niz na clear. Ale  teren Snow w moim rozumieniu przy pogodzie frozen  raczej nie będzie się różnił niczym od terenu clear. Podobnie z rzeką której właściwości trakcyjne przy pogodzie frozen niczym się nie powinny różnic od terenów clear i snow.  No chyba ze by brac pod uwagę grubość lodu i nie pozwolić przemieszczać sie po lodzie jednostkom używającym ruchu gąsienicowego. Ale to już by była przesada.
To nie byłaby przesada - wyobrażasz sobie że Tygrys czy Pantera wjeżdża na lód - sytuacja w praktyce na tyle rzadko i w skrajnych przypadkach spotykana że śmiało można ją zaklasyfikować jako wyjątek potwierdzający regułę.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 25, 2013, 09:56:58 PM
Prosty przykład
Przejedz po drodze dowolnym pojazdem - samochodem, czołgiem,  motocyklem, a później na skos przez teren między drogami zasypany 0,5 m śniegiem, gdy jest mróz i porównaj czas np po 10 km jazdy.
Tu chodzi o warunki wschodniej Europy z czasów wojny na nie o Alaskę, czy jezioro Ładoga.
Tylko przy frozern jest żle!!! i tylko to trzeba poprawić
Czołgi, transportery,rozpoznawcze,kołowe przy frozen na snow jadą jak po drodze oraz po cler w lato!!!!!!
Tylko ludzie idą wolniej. I to jest normalne?

Dlaczego Niemcy nie zajęli Stalingradu skoro to nie ma różnicy w poruszaniu się w zimę i w lato?  - 1 oznacza pełny ruch
Przecież mieli Frozen Snow   = Rodos = cler
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Luty 25, 2013, 11:18:04 PM
Cytat: sympatyk w Luty 25, 2013, 09:56:58 PM
Prosty przykład
Przejedz po drodze dowolnym pojazdem - samochodem, czołgiem,  motocyklem, a później na skos przez teren między drogami zasypany 0,5 m śniegiem, gdy jest mróz i porównaj czas np po 10 km jazdy.
Tu chodzi o warunki wschodniej Europy z czasów wojny na nie o Alaskę, czy jezioro Ładoga.
Tylko przy frozern jest żle!!! i tylko to trzeba poprawić
Czołgi, transportery,rozpoznawcze,kołowe przy frozen na snow jadą jak po drodze oraz po cler w lato!!!!!!
Tylko ludzie idą wolniej. I to jest normalne?

Dlaczego Niemcy nie zajęli Stalingradu skoro to nie ma różnicy w poruszaniu się w zimę i w lato?  - 1 oznacza pełny ruch
Przecież mieli Frozen Snow   = Rodos = cler

Ja nie mówię, że nie masz racji.  Coś jest na rzeczy w tym co mówisz. Ale równie dobrze mozna uważać, że warunki jakie mieli Niemcy przez większą część ruskiej zimy odzwierciedla kombinacja snow-dry, a pod koniec zimy snow-mud.

snow-frozen to w moim rozumieniu byłaby sytuacja gdy po lekkiej odwilży chwyta mróz i nie ma nowych opadów śniegu, wtedy podłoże jest zbite i twarde i być może powinno zachowywać się tak jak podłoże clear. Czyli jeżeli chodzi o zimę to mogłyby byc dla niemców warunki wymarzone. Z drugiej strony na nic by się Niemcom nie przydały zmrożone tereny przy mrozie w którym zamarzało paliwo czy hydraulika ;), wtedy  ruch mechaniczny bez wzgledu na podłoze byłby bardzo utrudniony.

CytatProsty przykład
Przejedz po drodze dowolnym pojazdem - samochodem, czołgiem,  motocyklem, a później na skos przez teren między drogami zasypany 0,5 m śniegiem, gdy jest mróz i porównaj czas np po 10 km jazdy.

Dla mnie to jest właśnie definicja warunków dla pogody dry. W taką pogodę właściwości terenu snow powinny zdecydownie różnić się od właściwości terenu droga i clear.   Moim zdaniem to jest kwestia podejścia do tematu i zdefiniowania jakie warunki terenowe opisuje kombinacja dry-snow  a jakie frozen-snow.

Ja widzę, że różnica między podejściem Gustlika i Twoim polega chyba na tym, że
dla Gustlika  p "frozen" oznacza  zmrożony (zmarzlinę) a więc teren utwardzony pokryty zbitym śniegiem, rzeki skute lodem/

A dla Ciebie "frozen"  oznacza mróz a podczas mrozu śnieg jest sypki. Czyli to by odpowiadało warunkom "dry" u Gustlika.

Cały kłopot ze śniegiem jest taki, że tak naprawdę ten rodzaj terenu jest jakby z innej bajki, nie pasuje za bardzo do innych rodzajów terenu.   Oprócz terenu Snow, mamy warunki "frozen" a do tego jeszcze padający śnieg  "snowy". Wszystko razem tworzy niezły mętlik i można się w tym rzeczywiście zapętlić.



Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 26, 2013, 12:23:55 AM
CytatZ drugiej strony mam pytanie,  jak to wyglada w praniu. Tzn. konkretnie , teraz na zimowej mapie bedziemy mieli teren SNOW zamiast terenu CLEAR  czy może cała mapa będzie składała się z terenu SNOW ( tak to by chyba mogło być tylko na Antarktydzie albo w Arktyce

Ja z kolei nie rozumiem pytania ;)

DRY, FROZEN i MUD to warunki panujące na CAŁEJ MAPIE, zależne od pory roku i opadów.

Natomiast SNOW, CLEAR, ROUGH, podobnie CITY, AIRFIELD czy RIVER - to cechy dla poszczególnych heksów, ustawiane przez autora mapy i możliwe do zmodyfikowania przez autora scenariusza.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Luty 26, 2013, 12:39:23 AM
Cytat: Gustlik w Luty 26, 2013, 12:23:55 AM
CytatZ drugiej strony mam pytanie,  jak to wyglada w praniu. Tzn. konkretnie , teraz na zimowej mapie bedziemy mieli teren SNOW zamiast terenu CLEAR  czy może cała mapa będzie składała się z terenu SNOW ( tak to by chyba mogło być tylko na Antarktydzie albo w Arktyce

Ja z kolei nie rozumiem pytania ;)

DRY, FROZEN i MUD to warunki panujące na CAŁEJ MAPIE, zależne od pory roku i opadów.

Natomiast SNOW, CLEAR, ROUGH, podobnie CITY, AIRFIELD czy RIVER - to cechy dla poszczególnych heksów, ustawiane przez autora mapy i możliwe do zmodyfikowania przez autora scenariusza.

No fakt, zacytowane pytanie rzeczywiście jest pozbawione sensu :P


Zastanawiam się teraz nad czymś innym.

Jak to jest ze zmianami warunków terenowych pod wpływem warunków atmosferycznych.

Powiedzmy, ze mamy początek, zimy.

Warunki DRY, pada śnieg, => czyli tworzy się sypki śnieg  więc komunikacja powinna być bardzo utrudniona
Jak to właściwie jest z przechodzeniem z powyższych warunków w warunki FROZEN?
Czy przejście jest losowe i niezależne od pogody (padający snieg, pogoda słoneczna, padajacy deszcz) czy zależne?

Nie wiem czy nie mylę pojęć. Ale wydaje mi się , że gdzieś czytałem (byc moze byla to wypowiedź Gustlika), że im dłużej leje deszcz tym większa szansa na warunki MUD.

W OG nie mamy parametru temperatury. Więc domyślam się, że  szansa na pojawienie się warunków FROZEN wzrasta wraz długimi opadami śniegu? A jeśli tak, to pasowałoby to do tego co pisał Sympatyk, teren stałby się nieprzejezdny z powodu zasp ze świeżego śniegu.  A może coś mylę i wszystko jest zaprogramowane i nie ma związku z opadami?

Gdyby jednak taki związek istniał, to wówczas ciężko byłoby o spójną zależność pomiędzy warunkami pogodowymi (słońce, deszcz, śnieg) a przyjętą przez Gustlika interpretacją związku warunków terenowych z warunkami ruchu po terenie SNOW.
W sumie interpretacja pasująca do innych rodzajów terenu średnio pasuje do terenu SNOW i na odwrót. Ja jestem trochę skołowany i nie widzę jak to można pogodzić. Ale i tak bardziej pasuje mi to co proponuje Gustlik.



Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 26, 2013, 03:33:43 AM
Kara za ruch  po zmarzniętym śniegu dla All Terrain = 1  którą przyjął Gustlik jest zbyt trafna - kto jeździ zimą równie szybko jak latem śnieg daje też spory opór(Ople to nie są zbyt lekkie), a jak jest go więcej to...(piaskarki raczej nie jeździły). Dlatego uważam, że 2 było by wartością właściwszą.
Piechur za daleko nie zajdzie w warunkach zimowych a przy siarczystym mrozie jaki był tamtej zimy pod Stalingradem prędzej zamarznie niż gdzieś dojdzie. Mróz bardziej wpływa na zdolności pieszego niż padający śnieg. Przecież nie mówimy o marszu przez  godzinę, ale np. cały dzień, a to strasznie wyczerpuje przy dużym mrozie. Propozycja dla piechura 2,3,254
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 26, 2013, 10:05:45 AM
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 03:33:43 AM
Piechur za daleko nie zajdzie w warunkach zimowych a przy siarczystym mrozie jaki był tamtej zimy pod Stalingradem prędzej zamarznie niż gdzieś dojdzie. Mróz bardziej wpływa na zdolności pieszego niż padający śnieg. Przecież nie mówimy o marszu przez  godzinę, ale np. cały dzień, a to strasznie wyczerpuje przy dużym mrozie. Propozycja dla piechura 2,3,254
Ten typ terenu i warunki nie będą dotyczyły tylko Stalingradu (Rosji) i żołnierzy Niemieckich, lecz również innych teatrów działań- Finlandia, Ardeny itp, itd.
A dla mnie śmiesznie będzie wyglądać jak w śniegu lub błocie dalej zajedzie piechota na ciężarówkach niż na nogach. A tak będzie bo piechota ma przeważnie 3 punkty ruchu a ciężarówka 5 i więcej. W takich warunkach powinien być wybór albo idzie ona na piechotę szybciej i porzuca transport albo wlecze się "pchając go"

Cytat: Gustlik w Luty 25, 2013, 03:24:16 PM
Pamiętaj jednak, że ikona to co najmniej batalion (czasem kompania). To nie tylko ludzie w butach, ale także cała masa sprzętu, amunicji, zaopatrzenia dla kilkuset osób. Nawet jeśli siła żywa porusza się na butach, to jej środki bojowe już niekoniecznie. A każda całość porusza się tylko tak szybko jak jej najwolniejszy element.
Tak wiem ale to samo można powiedzieć o każdej jednostce, np czołgi również potrzebują paliwa, amunicji i części. Zapewne tego nie woziły inne pojazdy gąsienicowe tylko ciężarówki które w takich warunkach daleko by nie dojechały.

A co do piechoty to dobry opis zrobił Gustlik jakiś czas temu:
Cytat: Gustlik w Październik 08, 2012, 09:40:50 PM
To nie  jest "kara" - tylko koszt ruchu po drogach, który pokazuje poniższa tabela - to jest fragment pliku TERRAIN.TXT.
I nie ustala się go w procentach, tylko w heksach na turę.
Pierwsza kolumna, to warunki "Dry", druga - "Frozen", a trzecia - "Mud"
Jak z tego widać, koszt ruchu jednostki pieszej (Leg), po drogach, przy waruknach "Mud", to 2. Piechota w większości ma zapas ruchu 3, tzn, że w tych warunkach poruszy się o 1 heks (bo 3:2=1,5), chyba, że ma zapas ruchu 4 - to wtedy o 2.

Więc nie bardzo jest to jak zróżnicować, bo może być tylko 1 lub 2. Wynika to z tego, że niektóre piechoty poruszają się o 2 heksy i przy koszcie ruchu 3, taka piechota, bez transportu, nie ruszyłaby się w ogóle.

* Roads
1,1,2 - Tracked
1,1,2 - H.Tracked
1,2,3 - Wheeled
1,1,2 - Leg
1,1,2 - Towed
1,1,1 - Air
255,255,255 - Deep Naval
255,255,255 - Coastal
1,1,2 - All Terrain
1,2,2 - Amphibious
255,255,255 - Naval
1,2,2 - Mountain
255,255,255 - Rail
1,1,1 - Helo
255,255,255 - Custom
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 26, 2013, 10:30:31 AM
Ponieważ czuję się odpowiedzialny za to całe zamieszanie .... więc pora na konstruktywne wnioski.
Uważam, że ustalmy najpierw tabelę dla
SNOW + FROZEN.
Proponuję dla *Tracked ,*Half Tracked, *Leg ,*Wheeled ,*All Terrain  ustalić wartość = 2
Wiem, że jest to mało sprawiedliwe, ale po  1 -> oznaczającym pełny ruch, 2 jest najmniejszą wartością jaką możemy wstawić. Ponad to biorąc pod uwagę, średnią wartość ruchu w poszczególnych trakcjach( *Tracked ,*Half Tracked, *Leg ,*Wheeled ,*All Terrain ) uważam za rozsądne.
Skupmy się na tym -> ustalmy tabelę dla SNOW + FROZEN , a dopiero w odniesieniu do tego dla pozostałej pogody. (SNOW + DRY i SNOW + MUD)
   

   

Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 26, 2013, 12:20:14 PM
Dobra myśl aby zacząć od jednej. Proszę tylko o potwierdzenie:
Czy FROZEN pojawia się po kilku turach opadów śniegu w zimowym scenariuszu?
Czy MUD pojawia się po kilku turach ładnej pogody w zimowym scenariuszu?
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 26, 2013, 02:35:32 PM
Autor scena ma do dyspozycji w OS

Cytat: Gustlik w Styczeń 28, 2013, 11:14:36 PM


Grupa 3 - tu z kolei ustawiamy datę i warunki pogodowe. Od góry:

- data scenariusza - miesiąc, dzień, rok
- "Latitude/Zone" - strefa klimatyczna - będzie determinowała zajwiska pogodowe w określonej porze roku.
- "Atmosferic Cond." - generalna tendencja pogodowa - pogodnie, pochmurno, opady.
- "Ground condition" - warunki lądowe - suche, zmarznięte, błoto.
- "Iconset to use" - zestaw kolorystyczny ikon który będzie użyty w scenariuszu (letnie, zimowe). UWAGA - żeby działało takie zestawy muszą być zdefiniowane w efilu.
- "Base Hex Prestige" - podstawa obliczania prestiżu za zdobyte heksy. 40 = normalnie.
- "Base hex turn pp" - istnieje możliwość naliczania bonusa punktowego, za każdą kolejkę kiedy jakiś heks jest w naszych rękach. Tu definiujemy podstawę tej nagrody.
- "Prestige On Map" - zestawienie prestizu dostępnego w czasie scenariusza. Za heksy i kolejki.
- "Prestige x Turn" - tu ustalamy prestiż wypłacany w każdej kolejce, dla każdej ze stron.


A więc można sterować pogodą
Resztę dokona komputer ...a jak dokładnie wygląda ten algorytm -nie wiem
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:52:46 PM
Cytat: sympatyk w Luty 26, 2013, 02:35:32 PM
A więc można sterować pogodą
Resztę dokona komputer ...a jak dokładnie wygląda ten algorytm -nie wiem
Algorytm po ilu turach zmiana nastąpi jest  hard coded - wpływu aż takiego nie mamy, a same warunki zmiany pogody już są losowe. Ustalane ze średniej  % -towej szansy -  zawarte w pliku WEATHER.txt-  jest tam to szczegółowo opisane jak zmienia się pogoda w zależności od miejsca("Latitude/Zone") i miesiąca.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 26, 2013, 06:16:14 PM
Algorytm pogodowy jest w pliku WEATHER.TXT. O ile chce go się zmienić, trzeba ten plik dołączyć do efila, tak jak plik TERRAIN i inne. O ile nie - gra działa według wartości domyślnych, które wyglądają tak:

(tylko se musicie sami to rozgryźć, bo ja nigdy aż tak daleko nie zaglądałem)

Osobiście nie jestem zwolennikiem dłubania w tych parametrach, bo się może wszystko rozlecieć. Ale poznawczo warte to jest analizy.

EDIT - to jest nowa tablica  - dostałem dzis od Luisa.


* Read carefully before editing!
* Each line can be any length, but only first 96 chars will be read
* Emply lines and those starting with * will be skipped.
* Can replace any text but do no change the sequence of lines
*-------------------------------------------------------------------
* This file is optional, use only if you want to override
* any of the data defined here
* Put the adapted file into related efile folder.
*-------------------------------------------------------------------
* Weather table
* Define weather probabilities of changing for each zone
*
* Entries starting with token # are needed don't remove any
* for each zone must define
* 12 entries (1 for each month) each entry defining 4 parameters:
* A, B, C, D
* meaning...
*    A= Average clear period (AvgClearPeriod), in turns
*    B= Average overcast period (AvgOvercastPeriod), in turns
*    C= Probability of snow (ProbOfSnow), in percent
*    D=Probability of precipitation (either rain or snow), in percent
* Sample:
* #1  S-Europe (USA) month March is:
* 10, 5, 1, 40
* meaning:
*    when clear, it will last for 10 turns (average)
*    When overcast, it will last for 5 turns (average)
*    during overcast weather probability of precipitation is 40%
*    and if precipitation is raised, probability of snow is 1% and so 99% for rain:
*       probability of snow   = 0,01 x 0,40 = 0,004
*       probability of rain   = 0,99 x 0,40 = 0,396
*       probability of cloudy = 0,60
* At the end of clear weather, overcast weather starts and after that weather become clear again
*
* You cannot add new zones, game executable must be recompiled to include
*-------------------------------------------------------------------

#0  Africa
30, 2, 0, 0      
20, 2, 0, 0
30, 2, 0, 0
40, 2, 0, 0
50, 2, 0, 0
60, 2, 0, 0
70, 2, 0, 0
80, 2, 0, 0
90, 2, 0, 0
10, 2, 0, 0
10, 2, 0, 0
10, 2, 0, 0

#1  S-Europe (USA)
5,  5, 1, 60
5,  5, 1, 50
10, 5, 1, 40
10, 5, 0, 30
12, 5, 0, 20
12, 4, 0, 20
12, 4, 0, 20
12, 4, 0, 20
12, 5, 1, 20
10, 5, 1, 35
8,  5, 1, 50
5,  5, 1, 60

#2  N-Europe
5,  5,  75, 20
5,  5,  60, 30
5,  5,  15, 50
5,  5,   5, 60
10, 5,   0, 50
12, 3,   0, 20
12, 3,   0, 20
12, 3,   0, 20
10, 5,   0, 20
5,  5,  10, 20
5,  5,  25, 20
5, 14, 100, 75

#3  E-Europe
5,  5, 100, 60
3,  6,  90, 60
5,  5,  80, 50
5,  5,  50, 40
10, 5,   0, 20
12, 4,   0, 20
12, 4,   0, 20
12, 4,   0, 20
10, 5,   0, 20
5,  5,  80, 40
5,  5,  95, 50
5,  5, 100, 60

#4 S-Asia
12, 5,  0, 30
11, 5,  0, 40
10, 5,  0, 50
5, 10,  0, 80
5, 10,  0, 90
4, 14,  0, 100
4, 14,  0, 100
5, 12,  0, 90
5, 10,  0, 80
10, 5,  0, 20
11, 5,  0, 20
12, 5,  0,12

#5 Pacific
10, 7,  0, 70
10, 7,  0, 80
10, 7,  0, 90
8,  8,  0, 95
5, 10,  0, 95
4, 14,  0, 100
4, 14,  0, 100
5, 12,  0, 90
5, 10,  0, 80
10, 5,  0, 40
11, 5,  0, 40
12, 5,  0, 40
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 26, 2013, 08:13:20 PM
Dzięki Gustlik za plik Weather table.

Czy pozwolicie, że podsumuję
Teren Snow to dodatkowy teren.
Powinien się różnic od pozostałych.
W czasie zimy powinien być trudniejszy do pokonania niż teren Cler.
Warunki pogodowe zależą od Autora scenariusza i od Weather table.
Teren Snow mógł by terenem, który działa na korzyść pociągów( trudniejsze poruszanie się pojazdów lądowych)
Ustalając tabelę dla Snow obejmujmy całość gry - określmy jakemu celowi ma służyć ten nowy teren i jak się uzupełnia z pozostałymi.
Proszę ustalmy etapamy tabelę.

Gustlik - proszę w miarę możliwości bierz udział w tych pracach ( chyba się nie obraziłeś, za tą tabelkę?)

No i aby było konstruktywnie podwieszam tabelkę - może coś z tego będzie - consensus jakiś ...


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 26, 2013, 10:50:52 PM
CytatGustlik - proszę w miarę możliwości bierz udział w tych pracach ( chyba się nie obraziłeś, za tą tabelkę?)

Nie, no skąd - tylko ja w tej chwili siedzę nad porządkowaniem efila, a zanim przerobię te 4500 jednostek, to trochę minie, dlatego jestem bardzo zadowolony, że ktoś mi trochę roboty z głowy zdejmuje.

Nawet ostatnio nie mam czasu pograć, żeby na bieżąco sprawdzać w praktyce te terenowe niuanse, więc cokolwiek bym robił, to i tak tylko "teoretycznie"
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 26, 2013, 11:37:09 PM
Mala uwaga, w przypadku ruchu Towed (1,1,2) : ppenc czy pelotka jak również często używane 15NbWf, mające ruchu własnego 2, będzie się szybciej poruszać niż piechota.  Przecież w takim przypadku to piechota pcha to działko bądź pelotkę. W pozostałych przypadkach są one holowane więc mają ruch jak transport.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 27, 2013, 08:34:08 AM
CytatPrzecież w takim przypadku to piechota pcha to działko bądź pelotkę.

Ależ skąd! To oznacza tylko, że działo jest przemieszczane w pozycji gotowej do strzału. Tzn, nie musi czekać w transporcie na przygotowanie stanowiska.

Prosty przykład - niemieckie 88mm miały czterokołowe podwozie i bardzo często strzelano z niego nie spuszczając z podwozia i nie kotwicząc go w terenie (co było absolutnie nieregulaminowe), natychmiast po przybyciu na miejsce, a po oddaniu strzału (strzałów) następował odskok na nową pozycję. W efekcie powstawało działo prawie samobieżne, ale przecież nikomu nie przyszło by do głowy takiego acht-komma-acht pchać ręcznie.

Pomijając już ten fakt, że takie działo w fazie "pchania" byłoby jeszcze łatwiejsze do rozwalenia niż w fazie holowania.

Ruch bez pakowania oznacza tylko możliwość szybkiej zmiany miejsca, bez długiego demontażu starej pozycji i przygotowywaniu nowej.

Pchanie przez piechotę może mieć miejsce na dystansie 300-500 metrów, ale dwa heksy, to już 3-4 kilometry, a tego żadna piechota nie da rady zrobić. Zwłaszcza, że pozostaje kwestia amunicji. Działo może by jeszcze popchnęli, ale co z pociskami? Przynajmniej one muszą jechać w transporcie.

Tak że ten ruch niby bez transportu niczego nie musi przesądzać.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 27, 2013, 11:02:10 AM
Dobrze, że temat ruchu Towed (1,1,2) został poruszony.
Spójrzmy szerzej - działko takie jak opisał Pioniere faktycznie będzie poruszać się szybciej od zwykłej piechoty, a nawet szybciej niż z transportem kołowym, ale nie wyprzedzi czołgów, transporterów, zwiadu. Gdy trzeba przemieścić się na większą odległość to i tak będzie zostawać w tyle, natomiast na pozycji zachowuje swoją manewrowość. Działa to za równo dla strony atakującej , jak i obrony. Czy to źle?

Proponuję na ten nowy teren patrzeć przez pryzmat całości gry i wynikających nowych możliwości z zastosowania go.
Bardzo proszę pod takim kątem oceniać tabelę, którą podwiesiłem kilka postów wyżej.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 27, 2013, 02:51:55 PM
Cytat: Gustlik w Luty 27, 2013, 08:34:08 AM
    Ależ skąd! To oznacza tylko, że działo jest przemieszczane w pozycji gotowej do strzału. Tzn, nie musi czekać w transporcie na przygotowanie stanowiska.
    Prosty przykład - niemieckie 88mm miały czterokołowe podwozie i bardzo często strzelano z niego nie spuszczając z podwozia i nie kotwicząc go w terenie (co było absolutnie nieregulaminowe), natychmiast po przybyciu na miejsce, a po oddaniu strzału (strzałów) następował odskok na nową pozycję. W efekcie powstawało działo prawie samobieżne, ale przecież nikomu nie przyszło by do głowy takiego acht-komma-acht pchać ręcznie.
    Pomijając już ten fakt, że takie działo w fazie "pchania" byłoby jeszcze łatwiejsze do rozwalenia niż w fazie holowania.
Ruch bez pakowania oznacza tylko możliwość szybkiej zmiany miejsca, bez długiego demontażu starej pozycji i przygotowywaniu nowej.
   Pchanie przez piechotę może mieć miejsce na dystansie 300-500 metrów, ale dwa heksy, to już 3-4 kilometry, a tego żadna piechota nie da rady zrobić. Zwłaszcza, że pozostaje kwestia amunicji. Działo może by jeszcze popchnęli, ale co z pociskami? Przynajmniej one muszą jechać w transporcie.
   Tak że ten ruch niby bez transportu niczego nie musi przesądzać.

     W kwestii 88 i dział dużego kalibru w zupełności się zgadzam.
88-kę widziałem na filmie jak ciągnie ja razem z amunicja  Sdkfz 7, a na zdjęciu widziałem podczepioną pod  Pz38(t)- bez wieżyczki (Munitionspanzer 38(t)?).
     Mi raczej chodziło o działka małego kalibru jak 3.7cm PaK 36. A te, jak były transportowane na dalsze odległości to przy użyciu konia czy Protze, Forda  ale w trakcie walki na 1 km, a może nawet i więcej to po prosto ludzie je przepychali. Przynajmniej tek to wygląda na filmach. Co w grze zajmuje turę to w realnej walce zajmowało pół dnia czy cały dzień. A sam ostrzał nie wyglądał raczej tak, że  działko strzela a następnie jest przepychane o te 2 hex-y tylko przepychane 50 m dalej i znowu oddaje strzał i dalej jest przemieszczane, jeżeli tylko sytuacja na to pozwala/wymaga. W efekcie czego bez transportu mogło by się przemieścić nawet i 2 km w ciągu dnia. Co do amunicji. Transportu amunicji akurat film nie prezentował, wiec może gdzieś tam z tylu jakiś koń ciągnął wózek.
     Inna sytuacja - wyposażono do wsparcia w 3.7cm PaK 36 odziały fallshirm, nie posiadały one transportu, a również przemieszczają się na 2 hex-y i amunicje maja jakby cały wózek ciągnął się za nimi (i to już jest zupełnie paradoks).
Tu mały  :offtopic : Czy ilość amunicji w działkach  z możliwością samodzielnego ruchu nie powiną być zależna od posiadania transportu? (np. transport dodaje działku 4 amunicji, a samo działko ma ją pomniejszoną o te 4 - tyle że to by wymagało specjalnego transportu dostępnego wyłącznie dla tego typu działek)
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 27, 2013, 04:54:00 PM
Przejrzałem całą tabelę ruchów dla wszystkich terenów dla trakcji Towed
W zasadzie wszędzie dla sucho, zamarznięte jest (1,1,*) oprócz oceanu, rzeki, strumienia, szczytów i bagna(255,1,2)
Tereny nieprzejezdne pomijam (* ESCARPMENT,   * IMPASSABLE RIVER)

Ile tak naprawdę jest jednostek z trakcją Towed o ruchu własnym większym niż 1, ale nie samobieżnych?
Jaka jest ranga problemu? Może uważacie, że Pioniere ma rację? ..

Panowie Generałowie - piękna dyskusja. Może przejdziemy o krok dalej? Zaczniemy uzgadniać ...
Dlaczego naciskam? - w następnym scenariuszu można by użyć poprawionej tabeli  ...
Mara robi kampanię zimową i pewnie będzie wdzięczny ..
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Luty 27, 2013, 07:34:52 PM
Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 04:54:00 PM
Ile tak naprawdę jest jednostek z trakcją Towed o ruchu własnym większym niż 1, ale nie samobieżnych?
Jaka jest ranga problemu? Może uważacie, że Pioniere ma rację? ..

     Przede wszystkim jak poczytać raporty z bitew, wielu graczy używa często - 15NbWf41, które to ma 2 ruchu towed, występuje też nierzadko jako jednostka AUX.
     
    Jak wziąć pod uwagę wszystkie kraje występujące w grze to sporo się tego nazbiera (ang. Boforsy radz. Flak z ruchem na 3 hex-y itd.). Dotyczy to 134 z 325 wszystkich jednostek towed z lat 1938-45 występujących w Gusefile3.4 - biorę pod uwagę to, że jednostka mająca 1 ruchu może mieć lidera A.M.  A jeśli chodzi o główne kraje:  niemieckich 16/52, radzieckich 7/23 - w tym jedno z podstawowych dział ZIS-3 (wszechobecne - we wszystkich scenariuszach).
Z opcją Airborne jest ich 21 we wszystkich krajach 3 RP, 3 Ger, 3 UK, 5 USA, 2 WaffenSS ...

Odnośnie samego terenu Snow. Zależy gdzie, w których kampaniach scenariuszach miałby on występować np.:
1)  kampania Obrona Finlandii , scen. rożnych kamp. Stalingrad, Leningrad, Moskwa, Kilin i innych w Rosii
2)  czy też w zimowych walkach w Ardenach lub na Bałkanach w górach - wszystkie doliny zasypane śniegiem zamiast clear mamy Snow, a do okola Hill i Montain.
3) czy dotyczyć to będzie na razie jedynie nowych kampanii i scenariuszy.
W pierwszym i drugim przypadku razem z wprowadzeniem t. Snow zmienią się również warunki zwycięstwa tzn. ilość potrzebnych tur.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 27, 2013, 09:33:01 PM
Cytat: Pioniere w Luty 27, 2013, 07:34:52 PM
Odnośnie samego terenu Snow. Zależy gdzie, w których kampaniach scenariuszach miałby on występować np.:
1)  kampania Obrona Finlandii , scen. rożnych kamp. Stalingrad, Leningrad, Moskwa, Kilin i innych w Rosii
2)  czy też w zimowych walkach w Ardenach lub na Bałkanach w górach - wszystkie doliny zasypane śniegiem zamiast clear mamy Snow, a do okola Hill i Montain.
3) czy dotyczyć to będzie na razie jedynie nowych kampanii i scenariuszy.
W pierwszym i drugim przypadku razem z wprowadzeniem t. Snow zmienią się również warunki zwycięstwa tzn. ilość potrzebnych tur.

Nie ma przymusu stosowania Snow.
Autor scena decyduje gdzie i jaki teren będzie.
Kampanie, które istnieją, dopóki ich nikt nie przerobi - terenu Snow mieć nie będą.
Można go użyć na letnich mapach jeśli taka wola ..

Czy dobrze pamiętam - liczba 254 wpisana w tabelę zatrzymuje jednostkę na heksie - czyli taka jednostka poruszała by się o jeden heks na turę bez względu ile ma maksymalnie ruchu?

Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Marzec 01, 2013, 11:15:08 AM
Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 09:33:01 PM
Czy dobrze pamiętam - liczba 254 wpisana w tabelę zatrzymuje jednostkę na heksie - czyli taka jednostka poruszała by się o jeden heks na turę bez względu ile ma maksymalnie ruchu?
Dokładnie tak jak napisałeś.

Cytat: sympatyk w Luty 27, 2013, 04:54:00 PM
Przejrzałem całą tabelę ruchów dla wszystkich terenów dla trakcji Towed
Ile tak naprawdę jest jednostek z trakcją Towed o ruchu własnym większym niż 1, ale nie samobieżnych?
Jaka jest ranga problemu?
Panowie Generałowie - piękna dyskusja. Może przejdziemy o krok dalej? Zaczniemy uzgadniać ...
Rozwiązaniem problemu mogła by być zamiana rodzaju ruchu jednostkom o r. własnym Towed, większym  od 1, z Towed na Leg. Lecz zamiana ta ma wpływ na ograniczenie poruszania się tym jednostkom na innych rodzajach trudniejszego od clear, city... terenu. Czy piechur mający w lesie (2,2,2) ma mieć mniej ruchu od działek (1,1,1), gdy są w gotowości do strzału?
Weźmy przykład podanej przez Gustlika 88. Załóżmy, że ma ona lidera  Aggressive Maneuver, wiec po lesie porusza się na 2 hex-y. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić spore działo + Sdkfz manewrujące, jak w slalomie pomiędzy drzewami, szybciej od  szturmującej piechoty.  Teren Las to bezdroża z drzewami - nie piaszczysta droga w lesie.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 01, 2013, 12:47:57 PM
Zrobiłem małe doświadczenie na scenie Osterode z jednostkami o ruchu własnym 1 i 2.
Oczywiście na terenie Snow. Po przyjrzeniu się dokładnie sprawie - zmieniam zdanie.
Dla terenu Snow - trakcja Towed(2,2,254) A więc było by:

* SNOW   
2,2,3                     *Tracked   
2,2,254                     *Half Tracked   
3,3,254                      *Wheeled   
2,2,254                      *Leg
2,2,254                      *towed
1,1,1                    *Air
255,255,255           *Deep Naval
255,255,255              *Coastal
2,2,3                    *All Terrain 
2,2,3                     *Amphibious
255,255,255             *Naval
1,1,2                     *Mountain (Leg)
255,255,255             *Train
1,1,1                       *Helo
1,1,2                     *Ski

Taki teren sprzyja pociągom oraz narciarzom, a stanowi utrudnienie dla normalnych trakcji. Myślę, że jest potrzebny.
Przyjrzyjmy się jeziorom - zależnie od sytuacji stawia się na nich heksy - rzeka, nieprzejezdna rzeka, ocean, strumień. A przecież jeziora nie są ani rzeką, ani  ... To będzie teren inny wyraźnie od dotychczasowych terenów  i w połączeniu z nimi będzie można uzyskiwać ciekawe konfiguracje. Wszystko zależy od scenarzystów i ich pomysłowości. Tak jak napisałem można go będzie stosować na mapkach "letnich" - w połączeniu z terenami górskimi - góry, szczyty, wzniesienia ..
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: mara w Marzec 01, 2013, 09:41:34 PM
Nie chciałem się wypowiadać bez porządnego testu, ale właśnie skończyłem testować ruch na Snow w scenie Osterodee i mam podobne wnioski do Sympatyka a przedstawiona przez niego tabelka ma sens. Musimy sobie wyjaśnić pewną sprawę (to do osób które mają wątpliwości). Nie ma na dzień dzisiejszy map z terenem Snow. Autor scena który będzie chciał z takiego terenu skorzystać robi to świadomie i sam wprowadza zmiany na mapie, więc jest to pełną kontrolą. Ja głosuję za propozycją Sympatyka. Zachęcam żeby zabrać głos w tej sprawie. Myślę że kilka głosów na którąś propozycję będzie można uznać za wiążącą i doprowadzimy sprawę do końca 8)
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Marzec 01, 2013, 10:14:54 PM
Akceptuje przyjęte przez kolegę Sympatyka nowe warunki ruchu dla Snow.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Mario w Marzec 01, 2013, 10:53:26 PM
Ja również uważam, że jest to rozsądna propozycja.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Marzec 01, 2013, 11:07:42 PM
No to ja zgłoszę maleńka watpliwość, ale z góry uprzedzam, że nie analizowałem tematu az tak głęboko i  jest duze prawdopodobieństwo, że źle kombinuję.

Chodzi o:

1,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Tak na zdrowy rozum, to po śniegu na nartach powinno byc szybciej niz na nogach. Chodzi mi o wartości dla  DRY.
Skoro  przy DRY podłożem ma byc sypki snieg (zaspy) to piechur nie ma na takim sniegu tak łatwo jak narciarz.

Ja bym tu dał tak:
2,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Ale nie upieram się, bo być może przyjęliście inną interpretację. W sumie tak jak postanowicie będzie dobrze. Widzę, poważne podejście do tematu więc na pewno wzięliście wszystkie za i przeciw ustawiając tabelkę ruchu tak a nie inaczej.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Mario w Marzec 01, 2013, 11:15:20 PM
Cytat: derwiszx w Marzec 01, 2013, 11:07:42 PM
No to ja zgłoszę maleńka watpliwość, ale z góry uprzedzam, że nie analizowałem tematu az tak głęboko i  jest duze prawdopodobieństwo, że źle kombinuję.

Chodzi o:

1,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Tak na zdrowy rozum, to po śniegu na nartach powinno byc szybciej niz na nogach. Chodzi mi o wartości dla  DRY.
Skoro  przy DRY podłożem ma byc sypki snieg (zaspy) to piechur nie ma na takim sniegu tak łatwo jak narciarz.

Ja bym tu dał tak:
2,1,2                     *Mountain (Leg)
1,1,2                     *Ski

Ale nie upieram się, bo być może przyjęliście inną interpretację. W sumie tak jak postanowicie będzie dobrze. Widzę, poważne podejście do tematu więc na pewno wzięliście wszystkie za i przeciw ustawiając tabelkę ruchu tak a nie inaczej.
Masz rację-poruszanie się na nartach przyspiesza sprawę (sam to ostatnio sprawdziłem ), ale może koledzy stwierdzili, że piechurzy mają rakiety śnieżne co też przyspiesza przemieszczanie(oddziały górskie mogą być tak wyposażone )  lub po prostu uśrednili.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: mara w Marzec 01, 2013, 11:20:27 PM
Moja interpretacja była taka że należy podkreślić umiejętność poruszania się w śniegu przez oddziały górskie, które często poruszały się na nartach.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Marzec 01, 2013, 11:33:16 PM
Ale mountain (leg) odnosi sie do ruchu pieszego i (tak mi sie wydaje)nie ma nic wspolnego z umiejętnością poruszania sie po górach.  Po prostu po górach również chodzi się na piechotę :)

Zwykła piechota chyba również używa  ruchu mountain (leg) więc to mógłby być dowód na to, ze ten ruch nie ma nic wspólnego z predyspozycjami do poruszania się po terenie górskim.



EDIT

Sorry poprawiam się.
Piechota uzywa ruchu leg :D tak więc moje zatrzeżenia odnosnie mountain (leg)  raczej są nieaktualne.
Przepraszam za zamieszanie.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 01, 2013, 11:43:10 PM
Wywaliło mnie ...

Panowie zapytajcie się ile ruchu max może mieć *Mountain (Leg), a ile Ski.
*Mountain (Leg) pewnie 3 a Ski dlaczego nie 5? No i teraz podziel 3/2 = 1,5 -> a więc 1 ruchu dla *Mountain (Leg) przy pogodzie sucho? Teraz to dopiero dysproporcje. Ski to nowy ruch i będzie pewnie uzupełniany.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Marzec 02, 2013, 04:39:14 AM
Na razie jeszcze nie widzialem ruchu SKI w uzyciu. W efilu Gustlika takiego ruchu nie zauważyłem. W grze w tabeli ruchu również się nie pojawia, moze gdy pojawią się jednostki z tym ruchem bedzie go mozna zobaczyć.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 02, 2013, 08:52:20 AM
CytatNa razie jeszcze nie widzialem ruchu SKI w uzyciu. W efilu Gustlika takiego ruchu nie zauważyłem. W grze w tabeli ruchu również się nie pojawia, moze gdy pojawią się jednostki z tym ruchem bedzie go mozna zobaczyć.

Są przynajmniej dwie niemieckie jednostki "ski" pod koniec listy, bo zrobione niedawno.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 03, 2013, 08:33:06 PM
Moi Panowie Mara się przygotowuje do powtórnego testu scenariusza z nową tabelą Snow ...

* SNOW      
2,2,3      *Tracked   
2,2,254      *Half Tracked   
3,3,254      *Wheeled   
2,2,254      *Leg
2,2,254      *towed
1,1,1      *Air
255,255,255      *Deep Naval
255,255,255      *Coastal
2,2,3      *All Terrain 
2,2,3      *Amphibious
255,255,255      *Naval
1,1,2      *Mountain (Leg)
255,255,255    *Rail      *Train
1,1,1                *Helo
1,1,2                *Ski

Jeśli ktoś jest przeciwko to proszę pisać ...

A tak naprawdę to Gustlika e-file - więc Jego klocki, a my się tu tylko tymi klockami bawimy ...
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: mara w Marzec 03, 2013, 09:29:55 PM
Po kolei. Naliczyłem 4 głosy za, jeden za/lekko niezdecydowany, zero przeciw. Zgłaszam więc postulat do Gustlika o poprawienie ruchu według w/w propozycji.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 04, 2013, 08:32:56 PM
Czy mógłbyś się Gustlik wypowiedzieć?
Czy jesteś za wprowadzeniem tabeli ruchu dla Snow w takiej wersji jak ją przedstawiłem?
Mara jest przygotowany na zmianę ze scenariuszem  .. może niepotrzebnie?

Tak jak wcześniej napisałem - Twój e-file, Twoje zabawki więc Ty decydujesz
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 05, 2013, 07:45:30 PM
No ale własnie chodzi o to, żeby ktoś zagrał, bo ja nie dam rady. Tak w ciemno, też niewiele można powiedzieć. Kończę w tej chwili modyfikować dwie kampanie i jak zacznę się bawić w ten teren, to ich nigdy nie zrobię.

Przecież zawsze można potem zmienić. Nikt nie powiedział, że od razu będzie idealnie. Chodzi o to, żeby nie było baboli uniemożliwiających grę
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 05, 2013, 07:54:32 PM
Dobra, wkleiłem tabelę z ostatniego postu - i niech tak zostanie. W razie czego, w następnym wydaniu zmienimy.
Ale po testach praktycznych, bo dalsze teoretyzowanie z danymi "w powietrzu" wydaje mi się bez sensu.
Tytuł: Odp: Filozofia terenu Snow
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 05, 2013, 08:38:22 PM


Cytat: Gustlik w Marzec 05, 2013, 07:54:32 PM
Dobra, wkleiłem tabelę z ostatniego postu - i niech tak zostanie. W razie czego, w następnym wydaniu zmienimy.
Ale po testach praktycznych, bo dalsze teoretyzowanie z danymi "w powietrzu" wydaje mi się bez sensu.

Dziękuję za kredyt zaufania ...