Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 02:56:05 PM

Tytuł: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 02:56:05 PM
Przyglądałem się niemieckim jednostkom z cechą 'Air Transported' i teraz zastanawiam się na jakiej zasadzie wybrane są jednostki które mogą być transportowane przez Me-321/Me-323?
W tej chwili wygląda to trochę losowo...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 03:45:25 PM
No bo głównym problemem jest nie to co mógł wozić, tylko jak był dostępny.

Jeśli wziąć pod uwagę bezwzględną masę ładunku - to wygląda to pięknie, bo mógł zabrać czołg Pz II albo i IV (do wersji E).
I tu pojawia sie problem, bo gra nie rozróżnia Junkersa, od Giganta. Jak transport jest dostępny, to nie ma znaczenia czy
wieziemy batalion piechoty, czy czołgi...

A czym innym jednak było "zamówienie" sobie środków operacyjnych do przerzutu żołnierzy, a czym innym do przerzutu
czołgów.

Myślałem o czymś takim jak "punkty transportu" zamiast ilości transportów w scenariuszu.

Np: Junkers Ju 52 zużywa 2 punkty transportu, ale Gigant 10. No i teraz - jeśli w scenariuszu masz 6 punktów dostępnych,
to tak jakbyś miał obecne 3 transporty, ale pod warunkiem, że użyjesz Ju-52. Giganta niestety - nie.
W takiej sytuacji Gigant mógłby być dopasowany według bezwzględnej masy sprzętu, bez obawy że spowoduje to jakiś
masowy wysyp latających czołgów.

No a tak, to chciałem "Panu Bogu świeczkę a diabłu - ogarek" - i wyszło jak wyszło.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 04:06:26 PM
Mechanikę rozumiem, aspekt historyczny również.

Może dobrym pomysłem byłoby stworzenie oddzielnej frakcji zawierającej "Giganta" i zestaw transportowanych jednostek...
Tak by w przeciętnym scenariuszu dostępne były tylko konwencjonalne jednostki powietrznodesantowe i samoloty, a 'giganty' były opcjonalne...

Można tez w oddzielnej frakcji umieścić samego "giganta" , ale to by mogło powodować zamieszanie wśród graczy (dostępne ATP, brak możliwości załadowania)...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 04:21:59 PM
A dodanie nowych frakcji nie spowoduje konieczności przeróbki kampanii używających frakcji np. Blitzkrieg?
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 04:24:13 PM
CytatMoże dobrym pomysłem byłoby stworzenie oddzielnej frakcji zawierającej "Giganta" i zestaw transportowanych jednostek...

No ale jak? Dublować jednostki lądowe? Jeden Pz III dostępny choć bez transportu, a drugi "transportowalny" - ale w innej frakcji?
Podobnie robiłem z Flakami 88 - i widzisz co wyszło.

Chyba lepiej byłoby namówić Luisa na jakąś formę "płacenia" za transport. No ale moich pomysłów na OGTF, to leży już tyle, że
jakby chciał, to by z nich skorzystał, albo przynajmniej coś odpowiedział. Skoro nie chce, no to już nie będę się wychylał z następnym.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 05:33:01 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 04:21:59 PM
A dodanie nowych frakcji nie spowoduje konieczności przeróbki kampanii używających frakcji np. Blitzkrieg?
To zależy, nowo dodana frakcja wedle obecnych ustawień byłaby domyślnie wyłączona, czyli kampanie (w pewnych sytuacjach) mogłyby wymagać drobnych przeróbek (modyfikacji/włączenia frakcji)...

Zresztą trzeba pamiętać, ze frakcje generalnie są są niedokończone ( na przykład 'Waffen SS' nie ma ich wcale), więc zmiany w frakcjach docelowo nastąpią tak czy inaczej.

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 04:24:13 PM
No ale jak? Dublować jednostki lądowe? Jeden Pz III dostępny choć bez transportu, a drugi "transportowalny" - ale w innej frakcji?
Podobnie robiłem z Flakami 88 - i widzisz co wyszło.
Na to by wychodziło, kilka jednostek należałoby zdublować....
Skoro można dublować dla "Luftwaffe Feld", to można analogicznie stworzyć zdublowaną  frakcje "Lastensegler"...
Dodatkowym plusem zdublowanej frakcji byłaby możliwość istnienia pełnej palety "transportów desantowanych"...

Można to tłumaczyć tym, ze tylko dane jednostki mają zamówione "środki operacyjne do przerzutu żołnierzy"...

W ten sposób ciężkie szybowce transportowe ("giganty"), można by ograniczyć do konkretnych kampanii/scenariuszy.
Z punktu widzenia efila/kampanii sprawa by się lekko skomplikowała.
Ale z punktu widzenia gracza wszystko byłoby jasne...., Me-321 to byłby rarytas spotykany tylko w niektórych scenariuszach..., standardowo jednostki powietrznodesantowe byłyby ograniczone do tego co da się upchnąć w Ju-52/DFS 230...

Z flakami 88, zamieszanie wynikło z jednoczesnej dostępności wszystkich wariantów, gdyby istniała dodatkowa frakcja (domyślnie wyłączona) to całość mogłaby wyglądać w bardziej uporządkowany sposób...
Poza tym w oddzielnej frakcji 88 mogła by zabierać na pokład również transport...

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 04:24:13 PM
Chyba lepiej byłoby namówić Luisa na jakąś formę "płacenia" za transport. No ale moich pomysłów na OGTF, to leży już tyle, że
jakby chciał, to by z nich skorzystał, albo przynajmniej coś odpowiedział. Skoro nie chce, no to już nie będę się wychylał z następnym.
"Płacenie" za transport nie rozwiązałoby wszystkich problemów. Podstawowa kwestia to  niesprawdzanie wagi organicznych transportów (Luis upiera się tego nie zmieniać). Problem "transportów desantowanych" nadal by pozostał.

Poza tym efekt "płacenia", byłby zbliżony do efektu wyłączenia "Giganta", ludzie gubiliby się zastanawiając dlaczego maja transporty, a nie mogą ich użyć dla danej jednostki (kupując jednostkę nie wiesz jaki transport lotniczy jej przysługuje)...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 05:57:59 PM
CytatNa to by wychodziło, kilka jednostek należałoby zdublować....

No nie kilka - bo takie na przykład czołgi, to wszystkie Pz I, Pz II, Pz III i Pz IV do wersji E...
Poza tym wszystkie Sdkfz 250 i 251, całą artylerię, aż do sFH 150mm, artylerię ppanc, Flaki - matko!

Chyba nie.............
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 06:35:36 PM
W scenariuszu z dostępną frakcją gigantów gracz miałby podwójne czołgi w dwóch różnych cenach...
A jak kupię sobie taki czołg z transportem giganta, to w następnym scenie mimo wyłączonej frakcji będę mógł korzystać z gigantów? Coś mi mówi, że tak.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 07:16:56 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 05:57:59 PM
No nie kilka - bo takie na przykład czołgi, to wszystkie Pz I, Pz II, Pz III i Pz IV do wersji E...
Poza tym wszystkie Sdkfz 250 i 251, całą artylerię, aż do sFH 150mm, artylerię ppanc, Flaki - matko!
Obecnie z gigantów jako transportu korzysta 90 jednostek z rożnych frakcji (lista (https://opengeneral.pl/waldzios/gigants.htm)), wybranych prawie losowo..., żeby było ciekawiej cześć z nich to jednostki desantowe('airborne') a pozostałe tylko transportowane, co dodatkowo komplikuje sytuacje.

To tak czy inaczej temat wymaga zastanowienia i sporo pracy ....

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 06:35:36 PM
W scenariuszu z dostępną frakcją gigantów gracz miałby podwójne czołgi w dwóch różnych cenach...
Nie koniecznie, wystarczy odpowiednia dyscyplina przy ustawianiu frontów.
Efekt podwójnych czołgów w dwóch rożnych cenach można uzyskać już teraz (aktywując 'Afrika Korps' albo 'Luftwaffe Feld');

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 06:35:36 PM
A jak kupię sobie taki czołg z transportem giganta, to w następnym scenie mimo wyłączonej frakcji będę mógł korzystać z gigantów? Coś mi mówi, że tak.
W żadnym razie. Giganty byłyby częścią frakcji. W najgorszym razie miałbyś kupione wcześniej jednostki, ale bezużyteczne, bo same giganty nie byłyby dostępne...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 07:59:36 PM
Alternatywny pomysł...

Wszystkie jednostki lżejsze od "PzIV' i '15 sFH18' (włącznie) dostają "Air transported"("możliwy transport powietrzny") i mogą być transportowane przez "Giganty";
Analogicznie wszystkie transporty, od 'SdKfz 7' w dół, dostają "Air transportable" ("transport desantowany") i mogą być zabierane na pokład;

Żadna jednostka transportowana przez "Me231" nie dostaje "airborne";

Jednostki spadochronowe, z cechą "airborne", tracą transporty poza 'Sdkfz 2' (można też dodać motocykle i rowery)....

Jednostki wsparcia (AT, FLAK, ATY), z cechą "airborne", jeśli nalezą tylko do frakcji 'Fallschrim' tracą transporty (poza 'Sdkfz 2'), jeśli nalezą do kilku frakcji zostają zdublowane (to w najgorszym razie kilkanaście jednostek)..., oryginalna jednostka traci "airborne", kopia zachowuje "airborne" i dostaje przedrostek "FJ"...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:03:01 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 06:35:36 PM
A jak kupię sobie taki czołg z transportem giganta, to w następnym scenie mimo wyłączonej frakcji będę mógł korzystać z gigantów? Coś mi mówi, że tak.
W żadnym razie. Giganty byłyby częścią frakcji. W najgorszym razie miałbyś kupione wcześniej jednostki, ale bezużyteczne, bo same giganty nie byłyby dostępne...
[/quote]

A zrobiłem test. Wziąłem spadochroniarzy niemieckich z 43. Oni latają na Ju-52. Dodałem do Ju-52 (2 sztuki) frakcję Flugzuge czyli frakcja dla spadochroniarzy nie zgada się z frakcją dla samolotu. I chłopaki pakują się do junkersa...

Sprawdź proszę, bo ja mogłem popełnić jakiś błąd.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 08:13:36 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:03:01 PM
A zrobiłem test. Wziąłem spadochroniarzy niemieckich z 43. Oni latają na Ju-52. Dodałem do Ju-52 (2 sztuki) frakcję Flugzuge czyli frakcja dla spadochroniarzy nie zgada się z frakcją dla samolotu. I chłopaki pakują się do junkersa...

Sprawdź proszę, bo ja mogłem popełnić jakiś błąd.
To nie chodzi o to żeby frakcja się nie zgadzała, tylko żeby nie była dostępna w scenariuszu...

Testowałem i przy wyłączonej frakcji (ustawiłem junkersowi '@Ski brigade'), dostałem komunikat 'No ATP matching front/weight"....
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:27:43 PM
Cytat: Waldzios w Listopad 13, 2015, 08:13:36 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:03:01 PM
A zrobiłem test. Wziąłem spadochroniarzy niemieckich z 43. Oni latają na Ju-52. Dodałem do Ju-52 (2 sztuki) frakcję Flugzuge czyli frakcja dla spadochroniarzy nie zgada się z frakcją dla samolotu. I chłopaki pakują się do junkersa...

Sprawdź proszę, bo ja mogłem popełnić jakiś błąd.
To nie chodzi o to żeby frakcja się nie zgadzała, tylko żeby nie była dostępna w scenariuszu...

Testowałem i przy wyłączonej frakcji (ustawiłem junkersowi '@Ski brigade'), dostałem komunikat 'No ATP matching front/weight"....
A widzisz... to tutaj zrobiłem błąd. W takim razie F/F musiały by być obowiązkowe...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 08:31:40 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:27:43 PM
A widzisz... to tutaj zrobiłem błąd. W takim razie F/F musiały by być obowiązkowe...
Dla Niemców już w tej chwili praktycznie są obowiązkowe. Włącz w okolicach '43-44 bez F/F to będziesz miał totalny chaos....

Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 08:40:09 PM
Zgadzam się.
Może ten pomysł z umieszczeniem samego giganta w osobnej frakcji wcale nie jest taki zły. Teraz też zdarza się, że jednostka powietrznodesantowa jest dostępna a brak odpowiedniego transportu.

Nad drugim wariantem zaproponowanym przez Ciebie muszę chwile pomyśleć.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:10:51 PM
CytatAlternatywny pomysł...

Wszystkie jednostki lżejsze od "PzIV' i '15 sFH18' (włącznie) dostają "Air transported"("możliwy transport powietrzny") i mogą być transportowane przez "Giganty";
Alogicznie wszystkie transporty, od 'SdKfz 7' w dół, dostają "Air transportable" ("transport desantowany") i mogą być zabierane na pokład;

Żadna jednostka transportowana przez "Me231" nie dostaje "airborne";

Jednostki spadochronowe, z cechą "airborne", tracą transporty poza 'Sdkfz 2' (można też dodać motocykle i rowery)....

Jednostki wsparcia (AT, FLAK, ATY), z cechą "airborne", jeśli nalezą tylko do frakcji 'Fallschrim' tracą transporty (poza 'Sdkfz 2'), jeśli nalezą do kilku frakcji zostają zdublowane (to w najgorszym razie kilkanaście jednostek)..., oryginalna jednostka traci "airborne", kopia zachowuje "airborne" i dostaje przedrostek "FJ"...

No, tego, to już zupełnie nie ogarniam - utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że moja wczorajsza propozycja była jak najbardziej słuszna. Chciałem tylko przypomnieć, że po zajęciu Krety, niemieccy spadochroniarze walczyli już do końca jako piechota liniowa i - jako taka - raczej powinni mieć normalne transporty. No, ale to tak na marginesie.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:15:49 PM
Cytat: Waldzios w Listopad 13, 2015, 07:59:36 PM
Alternatywny pomysł...

Wszystkie jednostki lżejsze od "PzIV' i '15 sFH18' (włącznie) dostają "Air transported"("możliwy transport powietrzny") i mogą być transportowane przez "Giganty";
Alogicznie wszystkie transporty, od 'SdKfz 7' w dół, dostają "Air transportable" ("transport desantowany") i mogą być zabierane na pokład;

Żadna jednostka transportowana przez "Me231" nie dostaje "airborne";

Jednostki spadochronowe, z cechą "airborne", tracą transporty poza 'Sdkfz 2' (można też dodać motocykle i rowery)....
Jeżeli transport będzie miał cechę A lub T to nie zostanie utracony. Skoro zdefiniowałeś, że wszystkie transporty lżejsze niż SdKfz 7 będą miały T to oznacz, że żaden z nich nie zostanie stracony przy skoku spadochronowym.


Spadochroniarze mogą stracić transport tylko przy załadunku ale nie przy skoku.


Jeśli dobrze pamiętam to gra dokonuje 2 sprawdzeń:
1. przy załadunku
2. przy desantowaniu

Przy załadunku sprawdzana jest jednostka (musi mieć A) i transport (musi mieć A i T).

Przy desantowaniu sprawdzana jest tylko jednostka (musi mieć P). Transport nie jest sprawdzany.

Ps
Robiłem test dla Gustlika:
CytatLuis potwierdził: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=44404&start=6050#p745981
W PG oba musiały mieć a w OG tylko transport.

Zrobiłem szybki test. Poprawiony efile i save z German Elite w załączeniu. Na północy na lotnisku stoją spadochroniarze i działo. Transport nie ma ani A ani P tylko T. Ładuje się na samolot i skacze razem z jednostką.

Wygląda na to, że cecha P jest dla transportów całkowicie niepotrzebna. Dodatkowo A i T dają to samo ? transport da się zabrać na samolot.


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 09:21:30 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:10:51 PM
Chciałem tylko przypomnieć, że po zajęciu Krety, niemieccy spadochroniarze walczyli już do końca jako piechota liniowa i - jako taka - raczej powinni mieć normalne transporty. No, ale to tak na marginesie.
Rozumiem doskonale, ale tu wkrada się pewna niekonsekwencja...
Albo walczyli jako piechota liniowa, wtedy należałoby im zabrać możliwość desantu (tak jak zrobiłeś z japońskim SNLF i cechą 'marines'  ;)), albo byli pełnoprawnymi spadochroniarzami...

No chyba żeby wprowadzić dwa równoległe warianty (realny i fikcyjny)....

Moja propozycja to pewien kompromis, gracz raczej nie używa spadochroniarzy jako piechoty liniowej, więc chyba akceptowalny.... Pozwoliłby uporządkować kwestie ("transportów desantowanych")....


Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:15:49 PM
Jeżeli transport będzie miał cechę A lub T to nie zostanie utracony. Skoro zdefiniowałeś, że wszystkie transporty lżejsze niż SdKfz 7 będą miały T to oznacz, że żaden z nich nie zostanie stracony przy skoku spadochronowym.
Zaznaczyłem tez ze "Żadna jednostka transportowana przez "Me231" nie dostaje "airborne"".

Żaden z nich nie będzie brał udziału w skoku spadochronowym, bo żaden nie będzie dostępny dla jednostki dysponującej takim skokiem: "Jednostki spadochronowe, z cechą "airborne", tracą transporty poza 'Sdkfz 2'"....
Stąd te kombinacje ze spadochroniarzami...

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:15:49 PM
Zrobiłem szybki test. Poprawiony efile i save z German Elite w załączeniu. Na północy na lotnisku stoją spadochroniarze i działo. Transport nie ma ani A ani P tylko T. Ładuje się na samolot i skacze razem z jednostką.

Wygląda na to, że cecha P jest dla transportów całkowicie niepotrzebna. Dodatkowo A i T dają to samo ? transport da się zabrać na samolot.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:43:27 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:15:49 PM
Cytat
Jeżeli transport będzie miał cechę A lub T to nie zostanie utracony. Skoro zdefiniowałeś, że wszystkie transporty lżejsze niż SdKfz 7 będą miały T to oznacz, że żaden z nich nie zostanie stracony przy skoku spadochronowym.
Zaznaczyłem tez ze "Żadna jednostka transportowana przez "Me231" nie dostaje "airborne"".

Żaden z nich nie będzie brał udziału w skoku spadochronowym, bo żaden nie będzie dostępny dla jednostki dysponującej takim skokiem: "Jednostki spadochronowe, z cechą "airborne", tracą transporty poza 'Sdkfz 2'"....
Stąd te kombinacje ze spadochroniarzami...

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:15:49 PM
Zrobiłem szybki test. Poprawiony efile i save z German Elite w załączeniu. Na północy na lotnisku stoją spadochroniarze i działo. Transport nie ma ani A ani P tylko T. Ładuje się na samolot i skacze razem z jednostką.

Wygląda na to, że cecha P jest dla transportów całkowicie niepotrzebna. Dodatkowo A i T dają to samo ? transport da się zabrać na samolot.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę...


Rozważmy SdKfz 251/4 - ma cechę T i będzie miał jako transport lżejszy od SdKfz 7. Tak?

Ten transport jest używany przez:
Działo 10,5 sK18 czyli kwalifikujące się do cechy A i transportu Giganta
Działo 7.5 le. IG 18 ma cechę P.

W tym wypadku działo to nie utraci transportu SdKfz 251/4 choć powinno bo tylko SdKfz 2 nie powinien być tracony.

Nie chodzi mi konkretnie o ten przypadek (bo może gdzieś przypisanie transportów jest błędne) ale o podobne przypadki.

Może nie do końca rozumiem Twoją ideę albo będzie konieczność wykonania dodatkowych porządków w transportach.

Ps
Nie jestem przeciw, ale mam wątpliwości. Stąd pytania.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:47:50 PM
CytatAlbo walczyli jako piechota liniowa, wtedy należałoby im zabrać możliwość desantu (tak jak zrobiłeś z japońskim SNLF i cechą 'marines'  Wink), albo byli pełnoprawnymi spadochroniarzami...

Z tym że ja taki wybór chciałem zostawić graczowi... W końcu na tworzeniu alternatywnej taktyki właśnie  gra polega - decyzje o "uziemieniu" FJ można w każdej chwili odwołać - to był tylko jeden z chorych pomysłów Hitlera.

A poza tym, to - w dalszej perspektywie - będzie dotyczyć także i innych nacji. Także tych, w których spadochroniarze byli rzeczywistymi spadochroniarzami, a mimo to mieli transport organiczny. Dlatego zamiast mnożyć komplikacje efila, wolałbym poszukać systemowego rozwiązania - wspólnie z Luisem....

Ale - jak widzę - oni są zajęci tworzeniem KOLEJNEGO PLIKU IKON - tym razem OpenIconTest (nie wiem po ch...) i zachwycaniem się 17654 wersją kolorystyczną ikony brabanckich strzelców z I wojny.

Jak wiadomo, ma to decydujący wpływ na grę......  :banghead
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 10:01:17 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2015, 09:43:27 PM
W tym wypadku działo to nie utraci transportu SdKfz 251/4 choć powinno bo tylko SdKfz 2 nie powinien być tracony.
Nie rozumiem dlaczego zakładasz ze powinno. Gigant miał ponad 20 ton ładowności.
Czytałem o przypadkach gdy mieściło się działo '15 sFH18' z ciągnikiem 'SdKfz 7'.

'SdKfz 2' jest specyficzny, bo to jedyny konkretny środek transportu (pomijając motocykle) który mieścił się w Ju-52...

Działo 7.5 le. IG 18, to jeden z kliku przypadków który rozdzieliłbym na dwie jednostki:
-  '7.5 le. IG 18' z cecha A i transportem 'SdKfz 251/4' (transportowany przez Me-321);
-  'FJ 7.5 le. IG 18' z cecha P i transportem  'SdKfz 2' (desantowany z Ju-52);

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:47:50 PM
Z tym że ja taki wybór chciałem zostawić graczowi... W końcu na tworzeniu alternatywnej taktyki właśnie  gra polega - decyzje o "uziemieniu" FJ można w każdej chwili odwołać - to był tylko jeden z chorych pomysłów Hitlera.
Ostatecznie można spadochroniarzom poświecić jedną wagę transportu i spreparować specjalnie dla nich zestaw transportów bez literki 'T'...

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:47:50 PM
A poza tym, to - w dalszej perspektywie - będzie dotyczyć także i innych nacji. Także tych, w których spadochroniarze byli rzeczywistymi spadochroniarzami, a mimo to mieli transport organiczny.
No właśnie niekoniecznie... Niemcy są specyficzni przez tego nieszczęsnego Me-321.  Reszta do szybowca z trudem wpychała jakiegoś jeepa czy gaza...

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 09:47:50 PM
Dlatego zamiast mnożyć komplikacje efila, wolałbym poszukać systemowego rozwiązania - wspólnie z Luisem....
Ja nie mam tyle cierpliwości  ;)
Systemowe rozwiązanie wymagałoby uzależnienia wyboru ATP od wagi transportu organicznego, bez tego wszelkie inne rozwiązania się nie sprawdzą, a w tej kwestii Luis jest oporny....
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Listopad 13, 2015, 10:33:28 PM
Może Luisowi  i temu gronu na JP's dać do przemyśleń parę zagadnień jak to uczyniliśmy z Shallow Sea i niszczycielem. Trzeba tylko przemyśleć zagadnienia w taki sposób by te na których nam zależy wydawały im się cudowne. Raz się nam udało to może... i teraz dopisze nam szczęście. Przecież rozwiązanie systemowe przyda się i do współczesnych kampanii. Niemcy z tym Me-321 wyprzedzili resztę i jest z nim lekki problem, możemy go rozwiązać sami, ale Luis może okazać się naszym sprzymierzeńcem. Trzeba przebić się przez ten mur betonu na JP's. Może nawet powoli uda się Luisowi ponownie sprzedać i inne pomysły, nawet te starsze. Gra warta świeczki.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 10:36:41 PM
CytatNo właśnie niekoniecznie... Niemcy są specyficzni przez tego nieszczęsnego Me-321.  Reszta do szybowca z trudem wpychała jakiegoś jeepa czy gaza...

Ale ten efil ma sie ciągnąć aż do współczesności  :bullhorn To znaczy, że u innych te same problemy się pojawią - tyle że później.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 10:50:33 PM
Aaaa, by the way - no i jeszcze trzeba pamiętać,że Gigant występował jako samolot ale także jako szybowiec, a szybowce traktowałem jako "airborne", ze względu na jednorazowy użytek - niewymagający lotniska.

:huh?
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 13, 2015, 11:01:16 PM
Cytat: Rudel w Listopad 13, 2015, 10:33:28 PM
Może Luisowi  i temu gronu na JP's dać do przemyśleń parę zagadnień jak to uczyniliśmy z Shallow Sea i niszczycielem. Trzeba tylko przemyśleć zagadnienia w taki sposób by te na których nam zależy wydawały im się cudowne. Raz się nam udało to może... i teraz dopisze nam szczęście. Przecież rozwiązanie systemowe przyda się i do współczesnych kampanii. Niemcy z tym Me-321 wyprzedzili resztę i jest z nim lekki problem, możemy go rozwiązać sami, ale Luis może okazać się naszym sprzymierzeńcem. Trzeba przebić się przez ten mur betonu na JP's. Może nawet powoli uda się Luisowi ponownie sprzedać i inne pomysły, nawet te starsze. Gra warta świeczki.
To jest bardziej skomplikowane. Załatwienie nowej funkcjonalności jest stosunkowo proste.
Problemem jest zmiana starych zasad, zwłaszcza tych pochodzących jeszcze z czasów PG2. Tu jest spory mur...

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 10:36:41 PM
Ale ten efil ma sie ciągnąć aż do współczesności  :bullhorn To znaczy, że u innych te same problemy się pojawią - tyle że później.
Być może.
Ale ja szczerze mówiąc nie mam innych pomysłów jak im zaradzić...,
czekanie na dobry dzień Luisa raczej mnie nie przekonuje, wolę załatwić sprawę tym co jest dostępne....

Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 10:50:33 PM
Aaaa, by the way - no i jeszcze trzeba pamiętać,że Gigant występował jako samolot ale także jako szybowiec, a szybowce traktowałem jako "airborne", ze względu na jednorazowy użytek - niewymagający lotniska.
Tylko teoretycznie, bo nigdy nie były użyte w ten sposób...
Niemcy traktowali je jako holowane samoloty transportowe. Na przykład, plan użycia ich do lądowania na Sycylii został odrzucony z powodu braku odpowiednich lotnisk...

Swoją drogą, wariant w którym Giganty są używane do desantu bez lotnisk, to materiał na ciekawą fikcyjną kampanie/scenariusz...
Ale tu potrzeba by dodatkowego kompletu czołgów i dział z literka "P"  :huh?
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Listopad 13, 2015, 11:44:32 PM
Rozumiem że to jest jedna z reguł PG i to że reagują nerwowo na jakąkolwiek ingerencję w ten temat. Ale Japonia odniosła sukces poprawiając osiągnięcia innych. Innymi słowy przeprowadzenie zmian jest aż tak skomplikowane pod względem programistycznym czy jest to raczej bariera mentalna? Boją się czego braku kompatybilności wstecz czy tego że za bardzo ulepszą grę? Ikony nawet najlepsze nie poprawią silnika gry i jego ograniczeń niestety.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 13, 2015, 11:53:08 PM
No to mam jeszcze jedno wyjście:

ZREZYGNOWAĆ Z TYCH GIGANTÓW

To wcale nie jest takie głupie, bo w końcu, w naszej skali ten transport będzie jeszcze mniej użyteczny niż kolejowy.
Rzadko która mapa pozwala na przerzut z Włoch do Tunezji  :laff

A z Łodzi do Warszawy raczej nimi nie latano.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 14, 2015, 12:00:58 AM
Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2015, 11:53:08 PM
No to mam jeszcze jedno wyjście:

ZREZYGNOWAĆ Z TYCH GIGANTÓW
To też jest jakiś pomysł. W sumie robią więcej zamieszania niż pożytku.
Nie byłoby problemu z "transportami desantowanymi".
Większość piechoty można by transportować między lotniskami Ju-52...
Nawet bałagan w 88'kach by się skurczył..

Me-321 pozostałyby w efilu, więc autor scenariusza nadal mógłby ich użyć w razie woli i potrzeby...

BTW. Dlaczego 'FJ Sturmpioniere' nie używają 'Sdkfz 2'? 
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 14, 2015, 02:02:11 AM
CytatBTW. Dlaczego 'FJ Sturmpioniere' nie używają 'Sdkfz 2'? 

No bo wydawało mi się, że taka ciężka jednostka, z dużą ilością sprzętu nie jeździła by takim pierdzikółkiem... :)
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 14, 2015, 02:09:02 AM
Cytat: Gustlik w Listopad 14, 2015, 02:02:11 AM
No bo wydawało mi się, że taka ciężka jednostka, z dużą ilością sprzętu nie jeździła by takim pierdzikółkiem... :)
Amerykańskie odpowiedniki jeżdżą jeepem, a brytyjskie mieszczą się w UC... ;)
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 16, 2015, 11:31:41 AM
Zastanawiałem się jeszcze nad kwestią Gigantów. Wydaje mi się, że ich usuwanie nie ma sensu, bo problem i tak pojawi się z jednostkami współczesnymi.
Chyba najmniej kłopotliwym rozwiązaniem było by jednak umieszczenie Gigantów (i tylko ich) w osobnej frakcji.

Co prawda gracz może mieć wątpliwości, czy transport jest dostępny ale można to ogarnąć w briefingach.

Rozwiązanie ze zdublowanymi jednostkami ma więcej wad:
- nie eliminuje wyżej wspomnianego problemu (no może trochę łatwiej to sprawdzić w panelu zakupów)
- ogranicza upgready sprzętu (bo jak frakcja wyłączona, to można upgreadować tylko do wersji "nielatającej")
- jeśli ceny będą różne, to nie znając kampanii, gracz będzie miał kłopot z ocenieniem sensowności poniesienia dodatkowego kosztu na sprzęt, który można transportować lotniczo.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 16, 2015, 02:14:05 PM
Cytat: Jaro w Listopad 16, 2015, 11:31:41 AM
Chyba najmniej kłopotliwym rozwiązaniem było by jednak umieszczenie Gigantów (i tylko ich) w osobnej frakcji.
To zupełnie nic nie załatwia, problem transportów desantowanych nadal pozostaje...

Ten sposób w najlepszym razie zadziała dla jednostek bez transportu organicznego... Czyli będzie można przewieźć czołg, ale już nie działo razem z transporterem...
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Bundesarchiv_Bild_101I-559-1085-07%2C_Italien%2C_Flugzeug_Me_323_Gigant%2C_Opel_%22Maultier%22.jpg) (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Bundesarchiv_Bild_101I-559-1085-07%2C_Italien%2C_Flugzeug_Me_323_Gigant%2C_Opel_%22Maultier%22.jpg)

EDIT.
Po namyśle coraz bardziej przychylam się ku pomysłowi Gustlika by całkowicie wyłączyć "Giganty".

To rozwiązanie, wbrew pozorom ma też sens dla czasów współczesnych.
Takie samoloty jak C-5 czy An-225 zabiorą na pokład praktycznie wszystko.
Rzecz w tym ze nawet gdyby dało się to sensownie zrealizować (z punktu widzenia transportów), to nie miałoby sensu w grze.
Tak jak pisał Gustlik takie samoloty nie wożą czołgów z Łodzi do Warszawy...

Problem w tym ze przy obecnej mechanice równie łatwo przerzucić abramsa w C-5, jak strykera w C-130... W efekcie jeśli w grze dostępny jest Galaxy, to wysoce mobilne jednostki (niespadochronowe) używające Herculesów tacą sens....
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 16, 2015, 04:40:53 PM
Ja jeszcze raz wrócę do pomysłu (nawet kosztem masowego molestowania Luisa) wprowadzenia - w ten czy inny sposób - płatnego/zróżnicowanego/racjonowanego (you name it) transportu lotniczego...

Naprawdę - czas wziąć się za grę, bo inaczej "panowie od ikon" rozwalą ją do końca... To już nie jest tylko lvjtn - tam się naprawdę źle dzieje.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 16, 2015, 04:52:08 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 16, 2015, 04:40:53 PM
Ja jeszcze raz wrócę do pomysłu (nawet kosztem masowego molestowania Luisa) wprowadzenia - w ten czy inny sposób - płatnego/zróżnicowanego/racjonowanego (you name it) transportu lotniczego...
Ja się nawet przychylam do tego pomysłu, rzecz w tym, że on sam niewiele da.

Bez sprawdzania wag transportu GTP (by ocenić który transport ATP wybrać i ile za niego zapłacić) i rozdzielenia transportu ATP (na transportowany drogą lotnicza i desantowany) ten pomysł po prostu nie zadziała. Nadal będziesz miał wszystkie obecne problemy i kilka nowych...

Ten problem był już nieraz poruszany i zawsze zainteresowany był spławiany. Dlatego cały czas zastawiam się jak im to sprzedać...

Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 16, 2015, 06:16:11 PM
Mam zamiar wrzucić takiego posta na JP:

Tytuł wątku "Extended Air Transport Rules"
Cytat
Current air transport system is pretty limited, some ugly tricks are necessary for it to work correctly..

My propositions:
1) checking both unit and GTP weights when embarking ATP, if possible selecting ATP matching both units;
example:
- paratroopers with 'Kettenkraftrad', unit embarks into 'Ju-52';
- paratroopers with 'Opel Maultier', unit embarks into 'Me-321';
2) checking organic transports for 'airborne' attribute, when dropping of the plane;
example:
- paratroopers with 'Kettenkraftrad', transport can jump off the plane;
- paratroopers with 'Opel Maultier', transport can't jump off the plane (option to abandon transport);
3) paying for the ATP (optional);
example:
- unit loads into 'Ju-52', player pays 12pp;
- unit loads into 'Me-321', player pays 48pp;
4) air disembark to be treated as aggressive action, causing air defense fire;
example:
- paratrooper unit disembarks near AD gun, gun fires in air defense;

Jakieś sugestie / pomysły?
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 16, 2015, 07:31:42 PM
Cała masa - w zależności od reakcji drugiej strony...  :laff
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 16, 2015, 07:33:37 PM
A tak na serio - gdyby punkt 4 był zbyt trudny, to może przynajmniej uniemożliwić podniesienie jednostki helikopterem, gdy jest otoczona przez przynajmniej trzy jednostki wroga. Podobnie jak jest z blokowaniem zaopatrzenia.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 16, 2015, 07:40:09 PM
Poszło...
Link: Extended Air Transport Rules (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=50993)

Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Listopad 16, 2015, 08:45:10 PM
 :good
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 17, 2015, 05:30:38 PM
Patrzę na JP's - od wczoraj nikt się nie zająknął na ten temat - tak że ten, tego......  :banghead
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 17, 2015, 05:51:19 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 17, 2015, 05:30:38 PM
Patrzę na JP's - od wczoraj nikt się nie zająknął na ten temat - tak że ten, tego......  :banghead
Ledwie 43 osoby zajrzały do posta i to pewnie uwzględniając ludzi od nas...
Straszne pustki tam ostatnio..., u nas przeciętnie jest 20 gości online, tam w najlepszym razie kilku...
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 17, 2015, 05:58:55 PM
Ale dyskusja o szkunerach, brygantynach i kolejnej wersji pliku OpenIcons ("new style icons") ma się świetnie.

Jak poprosiłem dwa miesiące temu o ikonę haubicy "Diana" - to cisza do tej pory.
Może spróbuję z "Darem Pomorza...?"
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Listopad 17, 2015, 06:24:09 PM
Tak my tam napędziliśmy ruch na wątku. Nikt tam chyba od nich nie zajrzał Luis przynajmniej powinien napisać ""spadajcie na drzewo" niż tak ostentacyjnie milczeć. Trzeba dać im więcej ikon do roboty może niech nam zrobią monitory rzeczne i flotę począwszy od Jagiellonów i ich szkut gdańskich >:D
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 17, 2015, 10:21:37 PM
No to mamy jasność - "Roma locuta, causa finita"

"...I consider an Efile which allow such transports as incorrect..."

I to mówi ktoś, kto w swoim efilu, ma "polskie" Avie B.534 - chyba z filmu "Kampfgeschwader Lutzow" 

SZKODA.
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Listopad 17, 2015, 10:51:45 PM
Cierpliwości, to jeszcze nie koniec ;)
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Listopad 18, 2015, 10:20:27 AM
Czytałem post lvjtn i nie wierzę własnym oczom ale jednak to napisał ;D


Waldzios wrote:
1) checking both unit and GTP weights when embarking ATP, if possible selecting ATP matching both units;
example:
- paratroopers with 'Kettenkraftrad', unit embarks into 'Ju-52';
- paratroopers with 'Opel Maultier', unit embarks into 'Me-321';

2) checking organic transports for 'airborne' attribute, when dropping of the plane;
example:
- paratroopers with 'Kettenkraftrad', transport can jump off the plane;
- paratroopers with 'Opel Maultier', transport can't jump off the plane (option to abandon transport);


i suggested these point to Luis too when i was working on my idf general mod (1948-82), so i strongly agree with you this time :D
Tytuł: Odp: Me-321, transport powietrzny
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 18, 2015, 10:29:44 AM
Ledwo się powstrzymałem, żeby tego nie skomentować na JP ;D