Witam Panowie.
Mój pierwszy wpis na forum. W Open General gram z przerwami od roku. Chciałbym zapytać o dwie rzeczy.
1. Dlaczego jednostki latające na efilu Gustlika mają nielimitowaną ilość paliwa. Nigdy mi to nie przeszkadzało i nie dawało do zastanowienia, do czasu kiedy ściągnąłem inne efile, gdzie paliwo jest zarówno wykorzystywane podczas lotu, jak i w momencie kiedy dana jednostka stoi bez ruchu na hexie innym niż lotnisko. Taka opcja wydaje mi się bardziej realistyczna.
2. Chciałem jeszcze się dopytać o "pakowanie" jednostek naziemnych i transport ich lotnictwem. Rozumiem, że musi to być odpowiednia jednostka latająca (ale jaka??) i naziemna- tak jak w przypadku wojsk niemieckich Fallschrimm lub Brandenburg?
pozdrawiam
Witaj
Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?
Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.
W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.
Pozdrawiam - owocnych walk!
Czy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?
Generalnie teren nie ma wpływu na skuteczność artylerii (miejsce jej dyslokacji), ma za to wpływ na jej szybsze bądź wolniejsze wykrycie przez przeciwnika.
A to muszę zweryfikować trochę swoją wiedzę. Długo korzystałem z Akademii Wojskowej stworzonej na tym forum do Panzer General 2. To raczej na zasadzie "pierwszych kroków", bo co do zasady generalne reguły w OpenGeneral zostały takie same.
Ale pamiętaj, że każda jednostka to parę cech nie są wszystkie takie same. Teren też ma różne zalety i wady dla poszczególnych jednostek. Jest to oddane podobnie do rzeczywistego wpływu terenu na działania wojenne. przynajmniej się tak staramy to oddać ;)
A czy zasady z Szkoły Generałów dla Panzer General 2 [urlhttp://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/szkola-generalow/0/][/url] znacząco różni się od zasad już wprowadzonych dla OG?
Nie chodzi mi o podstawowe mechanizmy gry, ale właśnie jak wpływ terenu na potencjał danej jednostki albo poszczególne atrybuty jednostek lub zakres umiejętności przyznawany dowódcom.
Pytam, ponieważ na tym temacie oparłem od początku swoją wiedzę i próbuje ją przenieść w praktyce podczas gry w OG.
OG to rozwinięcie PG2. Zasady trochę się zmieniły, lecz nie rewolucyjnie. Ja nigdy nie patrzyłem na algorytmy walki gram od czasów PG1 >:D. Wiele rzeczy jest odruchowych u mnie >:D. OG umożliwia wiele rzeczy, które nie były możliwe na PG2 zachowując do niego pełną zgodność.
CytatCzy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?
Teren ma wpływ na wynik walki tylko w BEZPOŚREDNIM starciu. Artyleria używając ognia "nie wprost" walczy z dystansu kilku heksów i uwarunkowania terenu, na którym stoi działo, nie mają znaczenia dla efektu ostrzału.
Chyba że jacyś źli chłopcy podejdą pod same działa i zaatakują artylerię ogniem bezpośrednim - ale wtedy działo prawie zawsze przegra - niezależnie od terenu.
Rodzaj terenu ma wpływ na uzupełnianie amunicji i paliwa
(od kilku postów nazwa wątku powinna się zmienić na lotnictwo i artyleria w OG ;)).
Będę wdzięczny, jeśli ten temat będę mógł wykorzystać do wyjaśnienia jeszcze jednej kwestii.
Otóż miałem sytuację, w której mój Zwiad podczas dalekiego patrolu wpadł na pole minowe i jednocześnie skończyło mu się paliwo. Nie można było zrobić żadnych jego uzupełnień. Tym samym jednostka była wyłączona z gry do końca scenariusza. Czy jest jakiś patent, który pozwoliłby dokonać uzupełnień i włączyć jednostkę do gry?
Obawiam się że nie - jednostka przechodząc przez pole minowe ma BARDZO OGRANICZONE możliwości działania.
A to był po prostu szczególny przypadek pecha.
Najlepsza metoda, to po prostu unikać takich sytuacji :P
Ból to straszny, jak w taką pułapkę wpadnie coś lepszego niż pojazd zwiadowczy. Dlatego rozpoznanie to podstawa udanych ofensyw ;) . Ciężko coś zaopatrzyć na polu minowym >:D.
Cytat: Gustlik w Grudzień 14, 2015, 08:14:18 PM
Witaj
Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?
Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.
W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.
Pozdrawiam - owocnych walk!
Czym sie różnicy zdolność danej jednostki airmobile od airborne?
Airmobile (A) - może być przewożona lotniczo (rozładunek tylko na lotnisku)
Airborne (P) - może skakać na spadochronie (rozładunek również poza lotniskiem)
Cytat: Jaro w Styczeń 14, 2016, 10:36:17 AM
Airmobile (A) - może być przewożona lotniczo (rozładunek tylko na lotnisku)
Airborne (P) - może skakać na spadochronie (rozładunek również poza lotniskiem)
Dzięki. nie mogłem jakoś zajarzyć, że "P" to właśnie airborne.
Jeszcze zapytam czy hex 'Airfield' daje piechocie tyle samo dodatkowych punktów obrony co hex "town'?
Cytat: Teilweise w Styczeń 14, 2016, 11:09:25 AM
Jeszcze zapytam czy hex 'Airfield' daje piechocie tyle samo dodatkowych punktów obrony co hex "town'?
Żaden z nich nie daje punktów do obrony. W mieście bazowe okopanie wynosi 3 i szybciej rośnie.
Dodatkowo w mieście stosowane są zasady Close Combat, czyli jednostki używają do obrony wartości CloseDefence. Dodatkowo miasto ogranicza maksymalną inicjatywę.
Lotnisko jest zbudowane na terenie Clear i tak też jest traktowane - brak bonusów.
To tak w uproszczeniu.
PS.
Polecam instrukcje zawarte w instalce gry.
Czy jesli na mapie zlokalizowane jest lotnisko, ale bez flagi to mozna zaopatrywac tam samoloty w amunicję? Właśnie gram scenariusz, gdzie jest takie lotnisko i nie wiem się czy muszę się tam fatygowac i jakoś je zająć, aby odciąg go w zaopatrzenie do samolotów.
Jeśli lotnisko nie ma flagi, to nawet po zajęciu nie będzie miało flagi. a więc zaopatrzenie nie będzie możliwe.
Cytat: Teilweise w Styczeń 28, 2016, 08:49:49 PM
Czy jesli na mapie zlokalizowane jest lotnisko, ale bez flagi to mozna zaopatrywac tam samoloty w amunicję? Właśnie gram scenariusz, gdzie jest takie lotnisko i nie wiem się czy muszę się tam fatygowac i jakoś je zająć, aby odciąg go w zaopatrzenie do samolotów.
Jak wyślesz tam pionierów i zbudujesz lądowisko, to owszem...
Cytat: Zsamot w Styczeń 29, 2016, 12:24:47 AM
Cytat: Teilweise w Styczeń 28, 2016, 08:49:49 PM
Czy jesli na mapie zlokalizowane jest lotnisko, ale bez flagi to mozna zaopatrywac tam samoloty w amunicję? Właśnie gram scenariusz, gdzie jest takie lotnisko i nie wiem się czy muszę się tam fatygowac i jakoś je zająć, aby odciąg go w zaopatrzenie do samolotów.
Jak wyślesz tam pionierów i zbudujesz lądowisko, to owszem...
Pionierzy mogą również zbudować lotnisko na każdym terenie clear.
Cytat: Jaro w Styczeń 29, 2016, 08:11:38 AM
Cytat: Zsamot w Styczeń 29, 2016, 12:24:47 AM
Cytat: Teilweise w Styczeń 28, 2016, 08:49:49 PM
Czy jesli na mapie zlokalizowane jest lotnisko, ale bez flagi to mozna zaopatrywac tam samoloty w amunicję? Właśnie gram scenariusz, gdzie jest takie lotnisko i nie wiem się czy muszę się tam fatygowac i jakoś je zająć, aby odciąg go w zaopatrzenie do samolotów.
Jak wyślesz tam pionierów i zbudujesz lądowisko, to owszem...
Pionierzy mogą również zbudować lotnisko na każdym terenie clear.
Owszem, ale to będzie TYLKO lądowisko, z uzupełnianiem nad heksem. Lotnisko zaś uzupełnia na heksach dookoła.
Cytat: Zsamot w Styczeń 29, 2016, 08:35:45 AM
Cytat: Jaro w Styczeń 29, 2016, 08:11:38 AM
Cytat: Zsamot w Styczeń 29, 2016, 12:24:47 AM
Cytat: Teilweise w Styczeń 28, 2016, 08:49:49 PM
Czy jesli na mapie zlokalizowane jest lotnisko, ale bez flagi to mozna zaopatrywac tam samoloty w amunicję? Właśnie gram scenariusz, gdzie jest takie lotnisko i nie wiem się czy muszę się tam fatygowac i jakoś je zająć, aby odciąg go w zaopatrzenie do samolotów.
Jak wyślesz tam pionierów i zbudujesz lądowisko, to owszem...
Pionierzy mogą również zbudować lotnisko na każdym terenie clear.
Owszem, ale to będzie TYLKO lądowisko, z uzupełnianiem nad heksem. Lotnisko zaś uzupełnia na heksach dookoła.
Zaskoczyłeś mnie, więc zrobiłem test. Otóż okazuje się, że saperzy nie mogą budować lotniska na lotnisku bo lotnisko tam już jest. Nie ma tylko właściciela (flagi) a ten jest konieczny aby lotnisko uzupełniało samoloty.
No to mamy ciekawy problem???
Oddziały budowlane powinny mieć możliwość "przywracania do życia" lotnisk bez flagi lub jeśli nie da się tego wprowadzić trzeba by takie lotniska zamienić na teren clear.
Ja proponowałem również, aby saperzy mogli mieć zdolność karczowania lasu, czy zamiany rough na clear, a potem wybudowania tam lotniska. W uproszczonej wersji - budowania lotnisk na takich terenach - po prostu dłużej.
No, ale ważniejsza jest 160 wersja bagnecików w ikonach piechoty....
Cytat: Gustlik w Styczeń 29, 2016, 10:56:31 AM
Ja proponowałem również, aby saperzy mogli mieć zdolność karczowania lasu, czy zamiany rough na clear, a potem wybudowania tam lotniska. W uproszczonej wersji - budowania lotnisk na takich terenach - po prostu dłużej.
No, ale ważniejsza jest 160 wersja bagnecików w ikonach piechoty....
Ciekawym mogłoby być również wg mnie, żeby saperzy mogli wysadzić lotnisko i wówczas, aby je odbudować wrodzy saperzy musieliby poświęcić o 1 turę więcej. Chociaż nie wiem, czy AI udałoby się nauczyć jakiegoś działania (np kiedy straci dostęp do wszystkich swoich lotnisk).
Cytat: Teilweise w Styczeń 29, 2016, 12:07:52 PM
Cytat: Gustlik w Styczeń 29, 2016, 10:56:31 AM
Ja proponowałem również, aby saperzy mogli mieć zdolność karczowania lasu, czy zamiany rough na clear, a potem wybudowania tam lotniska. W uproszczonej wersji - budowania lotnisk na takich terenach - po prostu dłużej.
No, ale ważniejsza jest 160 wersja bagnecików w ikonach piechoty....
Ciekawym mogłoby być również wg mnie, żeby saperzy mogli wysadzić lotnisko i wówczas, aby je odbudować wrodzy saperzy musieliby poświęcić o 1 turę więcej. Chociaż nie wiem, czy AI udałoby się nauczyć jakiegoś działania (np kiedy straci dostęp do wszystkich swoich lotnisk).
Lotnisko można wysadzić a wróg może je odbudować. Niestety ilość tur na odbudowę jest stała.
AI jest głupie i nie potrafi budować, burzyć, odbudowywać. Wg. mnie najpierw należało by to zrobić a potem dodawać nowe funkcje.
PS
Jeśli dokładnie przyjrzycie się jak AI gra to zobaczycie jak wiele jest jeszcze do zrobienia.
Kiedyś zbudowałem lotnisko na lotnisku...
AI można dać pewne lądowiska itp. a to gracz i tak lepiej wykorzysta pewne możliwości.Bardzo mi się podoba pomysł Gustlika. Np. zrobić "przesiekę" w lesie, skrócenie drogi dookoła itp.
Też uważam, że to dobry pomysł (jak mogliby jeszcze "czyścić" ;D drogę przez bagno-oczywiście czas i koszt musiał by być odpowiedni ;D)
Koszt? Brytole mieli świetne pojazdy inżynieryjne na bazie Churchilla.
Cytat: Zsamot w Styczeń 29, 2016, 09:16:12 PM
Kiedyś zbudowałem lotnisko na lotnisku...
Wiem już jak to zrobiłeś (albo się domyślam). Lotnisko było narysowane na mapie (w pliku jpg/png) ale nie było zaznaczone jako lotnisko tylko jako teren clear. W takim przypadku jest to możliwe.
Ciekawostka:
Od następnej wersji silnika dostępna będzie możliwość sprawdzenia dostępnych w scenariuszu transportów nieorganicznych:
(https://opengeneral.pl/waldzios/og_transports_dialog.jpg)
Okno dialogowe będzie można wyświetlić klikając Ctrl+Click na ikonie jednostki (w HQ, w oknie zakupów, w oknie ulepszeń, lub panelu jednostki)...
To powinno nieco ułatwić orientacje w kwestii dostępnych transportów, szczególnie lotniczych...
(https://opengeneral.pl/waldzios/og_transports_dialog2.jpg)
Świetne i przydatne ułatwienie :yes. Fajnie, że gra się cały czas rozwija.
:yes wreszcie!
Cudownie, skończą się wreszcie spadochroniarze, którzy nie mogą zostać zrzuceni...
Dołączam się-super robota ;D
Stworzyłem nowy wątek na JP ('Air attack range for ground units' (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=51199)). Dotyczy ograniczenia zasięgu pasywnej (wartość w kwadratowym nawiasie) obrony przeciwlotniczej.
Kwestia dotyczy głównie nowoczesnej części efila i problemu artylerii odpowiadającej (z kilku heksów) na ostrzał lotnictwa...
Teoretycznie Luis wyraził wstępną zgodę, ale z komentarzami na JP rożnie bywa, zawsze może odezwać się jakiś nawiedzony tradycjonalista (twierdzący ze po tej zmianie nieuchronnie nastąpi koniec świata).
Więc jeśli ktoś zupełnym przypadkiem zawita w najbliższym czasie na JP i wyrazi swoją opinie, to będzie to potencjalnie przydatne... ;)
Dorzuciłem tam malutki kamyczek mogący wywołać lawinę ::). O rozdzieleniu artylerii na okrętach na dwa rodzaje >:D. Pewno mnie o herezję oskarżą, ale gra jest warta świeczki ;D Bo Csaba coś zaczął tam piskać o morskich 40 mm boforsach jak wywołał wilka z lasu no to ma >:D
Cytat: Rudel w Maj 08, 2016, 08:30:11 PM
Dorzuciłem tam malutki kamyczek mogący wywołać lawinę ::). O rozdzieleniu artylerii na okrętach na dwa rodzaje >:D. Pewno mnie o herezję oskarżą, ale gra jest warta świeczki ;D Bo Csaba coś zaczął tam piskać o morskich 40 mm boforsach jak wywołał wilka z lasu no to ma >:D
Nie do końca zrozumiałem twój przekaz... :dunno
Przecież o to od początku chodzi w tym wątku i o tym samym pisał Csaba...
Jeśli ustalimy zasięg AA, a zasięg zwykłego ataku pozostanie niezmieniony, to właśnie efektem będzie rozdzielenie uzbrojenia na dwa rodzaje (o rożnych zasięgach)... Nieważne czy chodzi o haubicę, czy okręt...
Tak jak kiedyś pisaliśmy o rozdziale Artylerii Okrętowej na dwa rodzaje. Bardziej ta funkcja jest przydatna od krążownika w górę. Umożliwiło by to strzelanie w tej samej turze do np okrętu wroga i ostrzelania jakiegoś samolotu będącego w zasięgu AA. Realizacja prawy bądż lewy klik myszką. Nie powinno to być aż takie trudne do realizacji. A jakie możliwości się otwierają przy nowoczesnych okrętach tu widzę podstawowe wykorzystanie tej poprawki. Na JP było to kiedyś podnoszone przez Gustlika, lecz pewno dawno już o tym zapomnieli:(
Cytat: Rudel w Maj 08, 2016, 09:14:58 PM
Tak jak kiedyś pisaliśmy o rozdziale Artylerii Okrętowej na dwa rodzaje. Bardziej ta funkcja jest przydatna od krążownika w górę. Umożliwiło by to strzelanie w tej samej turze do np okrętu wroga i ostrzelania jakiegoś samolotu będącego w zasięgu AA. Realizacja prawy bądż lewy klik myszką. Nie powinno to być aż takie trudne do realizacji. A jakie możliwości się otwierają przy nowoczesnych okrętach tu widzę podstawowe wykorzystanie tej poprawki. Na JP było to kiedyś podnoszone przez Gustlika, lecz pewno dawno już o tym zapomnieli:(
Szczerze wątpię żeby coś takiego przeszło... , raczej niespecjalnie mieści się to w mechanice OG...;
Jeśli kiedykolwiek pisałem o rozdzieleniu artylerii okrętowej, to miałem na myśli właśnie zróżnicowanie zasięgów (bo parametry ataku są już zróżnicowane), czyli to czego dotyczy ten wątek...;
Gustlik tez kilkakrotnie pisał o zasięgu ognia plot jednostki...;
Nigdy nie miałem na myśli atakowania kilku celów jednocześnie, czy kilku celów w tej samej turze...;
Myślę że dyskusja zabrnęła za daleko.... Jakieś krążowniki, niszczyciele...Jeeezu.
Mnie chodziło tylko o to, żeby mi haubica Gvozdika czy inny Pion do Raptorów nie
strzelały kiedy atakują z powietrza, z dystansu trzech heksów - i tyle.
Spokojnie wszystko idzie wedle planu... >:D
Dyskusja o okrętach rzeczywiści trochę zboczyła..., generalnie chodzi tylko o to, jak wspomniany mechanizm ma się zachowywać dla jednostek morskich...
Tak czy inaczej, Luis chciał dyskusji, więc ma dyskusję :P
Powracając do tematyki lotniczej w OG. Co oznacza parametr "bomb size" w niektórych bombowcach i ciężkiej artylerii?
W skrócie mówiąc - zdolność zniszczenia bombardowanego heksa. Im większa wartość tym większe prawdopodobieństwo, że oprócz zniszczeń jednostki, dojdzie do zniszczeń heksa, na którym ona stoi.
Najlepiej widać to w przypadku, kiedy chcesz zdobyć lotnisko, okładasz je taką artylerią i - owszem - niszczysz przeciwnika, tylko nagle okazuje się, że samo lotnisko też zostało zniszczone i bez interwencji saperów (o ile ich masz) nie będzie nadawało się do użytku. W ten sposób można zniszczyć lotnisko, port, drogę, kole,j most...
Cytat: Sorkvild w Maj 24, 2016, 03:21:48 PM
Powracając do tematyki lotniczej w OG. Co oznacza parametr "bomb size" w niektórych bombowcach i ciężkiej artylerii?
- podstawowa funkcjonalność polega na tym, że 'bomb size' wpływa na szanse zniszczenia bombardowanego terenu;
- w przypadku bombowców strategicznych (LB), 'bomb size' dodatkowo wpływa na ilość paliwa i amunicji zniszczonych w bombardowaniu;
- w przypadku ciężkiej artylerii. 'bomb size'>0 dodatkowo pozwala artylerii strzelać do pustych heksów (w celu zniszczenia drogi, mostu czy lotniska);
ha ... tyle gram, a nigdy mi nie przyszło do głowy rozwalić przeciwnikowi most :)
Saperami to i owszem, ale o artylerii nawet nie pomyślałem ... trzeba będzie spróbować :)
No widzisz, a ja też się w tym momencie zorientowałem, że artylerią to owszem, z "shiftem", parę razy waliłem do mostów czy nawet dróg. ale czy bombowcem tez się da zbombardowac pusty most, o ile nic na nim nie stoi?
:huh?
Mnie raz przyszło, ale po 3 turach strzelania dałem sobie spokój... A potrzebne lotnisko to burzę od pierwszego wystrzału. Coś w tej grze jest nie tak kodem... zawsze działa na stronę AI >:D
Bombowcem się da. Wczoraj przez przypadek skasowałem własne lotnisko...
Jaro, mogę to samo powiedzieć: własne niszczę od ręki, wrogom po wielu staraniach. ;) Chyba że nie ma lotnictwa, wtedy od jednego strzału. ;)
Mosty ostrzeliwuję i owszem. Czasem się udaje.
Cytat: Gustlik w Maj 24, 2016, 05:09:28 PM
No widzisz, a ja też się w tym momencie zorientowałem, że artylerią to owszem, z "shiftem", parę razy waliłem do mostów czy nawet dróg. ale czy bombowcem tez się da zbombardowac pusty most, o ile nic na nim nie stoi?
:huh?
Jak najbardziej, to moje ulubione zastosowanie LB.
jak zmienić torpedy na bomby?
O ile scenariusz dopuszcza to lecisz na lotnisko lub lotniskowiec. W następnej turze w HQ zamieniasz samolot na inny. Jeśli samoloty można przezbrajać to wszystkie warianty są w tej samej cenie.
ok dzieki pozdrawiam
Zapytam ponownie:
Gdzie i jak można zaplanować trasę przelotu samolotu, by mi nie wpadał pod pelotki wroga, te niewykryte.
Kiedyś był taki skrót klawiaturowy, ale coś mi nie pasuje, albo jest on "zdjęty".
Cytat: Zsamot w Styczeń 08, 2024, 11:21:05 PM
Kiedyś był taki skrót klawiaturowy, ale coś mi nie pasuje, albo jest on "zdjęty".
Domyślnie: CTRL + SHIFT + click ;
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/pathtomove+.png)
Way-points disabled because recording commands to XLOG is enabled
i co z tym zrobić? Coś poprzestawiałem???
(działa) Musiałem jedną funkcję zaznaczyć. Dziwne, nigdy jej nie ruszałem...
Cytat: Zsamot w Styczeń 09, 2024, 12:27:13 AM
Way-points disabled because recording commands to XLOG is enabled
Z tego wynika że opcja nie działa bo masz włączony zapis do XLOG.
Musisz wyłączyć zapis logów (pierwsza opcja w ustawieniach użytkownika).
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/zapislogow.JPG)
Tak zrobiłem.
Dziękuję za pomoc.
Już używam tej opcji. ;-)