Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 - kampanie => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Lipiec 05, 2009, 12:16:55 AM

Tytuł: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 05, 2009, 12:16:55 AM
Prawdziwi Marines nie mają wakacji, Japończycy mogą wyskoczyc zza każdej palmy.
Moskity gryzą, malaria szaleje, a oni wrzeszczą "Banzai"!

Kto jest na stanowisku niech się zgłasza - nie będę wysyłał wszystkim, bo nie wiem kto
jest na wakacjach, a kto na posterunku.

To miala byc minikampania, 6 bitew na Guadalcanalu - i tyle na razie jest - ale może miec
ciąg dalszy. Przygody 1-szej Marines są wielce obiecujące.

Tym razem zrobilem wszystko łacznie z briefingami i Smackiem wstepnym.  :D

Mapy - póki co - tylko dwie:
guada3.map(#914)
guadalc2.map(#175)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Greg w Lipiec 05, 2009, 10:10:38 AM
Dawaj zabieram laptopa na wakacje więc przy naszej pięknej pogodzie ;)  będę miał co robić.
A tak apropo nowych kampanii to chodzi mi po głowie coś z udziałem LWP od Lenino do Berlina.
Myślałeś może o czymś takim ???
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 05, 2009, 10:37:48 AM
Witaj Gustlik, jestem w stanie w obecnym mym położeniu rodzinno- zawodowym jedną kampanię holować i jeżeli 1 scen dziennie nie jest to za mało (chodzi mi o tempo), to ja poproszę;) Serdecznie pozdrawiam. Z.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 05, 2009, 02:02:01 PM
CytatA tak apropo nowych kampanii to chodzi mi po głowie coś z udziałem LWP od Lenino do Berlina.
Myślałeś może o czymś takim

Oczywiście, że myślałem i nadal myślę. Wydaje mi się jednak, że trzeba będzie jeszcze trochę popracowac nad jednostkami LWP w efilu. No i pytanie o drogę - jakaś konkretna formacja (1 DP, a może Brygada Pancerna), czy mix nabardziej znanych bitew. Myslę, że bitew jednej formacji może by troche mało (6-8 - góra).

Jest jeszcze jedna sprawa, która nazywa się Lenino. Chciałem już dawno mapę do tego zrobic, ale Białoruś to biała plama w Google maps. Pozostają tylko szkice i plany bitwy.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Exiter w Lipiec 05, 2009, 02:46:16 PM
witajcie wśród żywych :) trochę mnie nie było, z uwagi na problem z dostępem do neta, ale powracam jak feniks  ;D Gustlik podeślij mi tylko na nowy adres.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 05, 2009, 03:07:48 PM
Wysłałem, ale nie jestem pewien czy ten adres miałeś na myśli jako "nowy". Daj znac czy doszło.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Lipiec 05, 2009, 09:14:30 PM
Ja też poproszę - może znajdę trochę czasu
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Lipiec 06, 2009, 09:52:25 AM
Prolog - no to do dzieła. Po jednym niszczycielu i samolocie na wschód i południe. Na płd z barek wyładowałem tylko jedną 75 reszta  popłynęła do VH, tak samo marines którzy byli już wyładowani, z wyjątkiem jednego oddziału który wsparty armatą miał odbić małą flagę. Wielkich bojów tu nie było, Japończycy padali szybko i nie stawiali praktycznie żadnego oporu. Na płn-wsch twardo bronił się tylko ten oddział japoński z liderem na VH ale po ostrzelaniu z niszczyciela, samolotu i 3-krotnym ataku piechotą i oni zginęli (przy okazji bunkier ma NA=0, a MG NA=1). Jak przyleciały japońskie samoloty to było już pozamiatane na lądzie (może by je tak kolejkę wcześniej dać). Na 2 kolejki przed mogłem mieć BV i zajęte wszystkie małe flagi.
Zapomniałem dodać że dowództwo obdarowało mnie prezentem niezbyt trafionym jak na dżunglę - M10
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: connor71 w Lipiec 06, 2009, 10:06:45 AM
To ja też poproszę, chociaż u mnie z czasem cieniutko.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 06, 2009, 12:32:44 PM
Prolog - jak sama nazwa wskazuje - nie jest zbyt wymagający. W rzeczywistości, na Guadalcanalu nawet takich walk na poczatku nie było. Żeby coś się działo, dodałem ten desant wzdłuż wybrzeża, nad Manitakau, który tak naprawdę odbył się dobrych parę dni po samym lądowaniu.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 06, 2009, 01:23:44 PM
Hej!!!
Chciałbym się zapisać na listę stałych odbiorców wszystkich kampanii.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: PitekWaleczny w Lipiec 06, 2009, 02:41:15 PM
Cytat: czata w Lipiec 06, 2009, 01:23:44 PM
...Chciałbym się zapisać na listę stałych odbiorców wszystkich kampanii...

A oplata juz na konto wplynela ?  >:D  I dlaczego w tak malej wysokosci ?  ;)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Lipiec 07, 2009, 09:24:35 AM
Nie wiem jak u was ale mój sztab ma 0 belek a 341 małych punktów

Battle Of Ilu - przed bitwą sprzedałem M3 GMC (bo mam M10), zmieniłem Stewarta na Shermana  i kupiłem wildcata. Wystawiłem działo 75, Shermana, 3x piechota + wildcat. Na zachodzie dałem na początek 1 piechotę, a reszta na wschód na VH. Komputer tu atakuje i niestety przez to pcha się na heksy rzeczne gdzie łatwo go zlikwidować, dlatego szybko przerzuciłem stąd inżynierów na ciężarówkach i lotnictwo na zachód. Tu avenger też zrobił swoje i spokojnie mogłem zajmować małe flagi. Na zero które przyleciało ustawiłem pułapkę i w sile 2 latał jeszcze 2 kolejki atakując nieskutecznie moją artylerię. Dostałem pierwszego lidera dla piechoty niestety Influence  :( .
BV mogłem mieć w 5 kolejce a skończyłem w 7.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Ervin von Rommel w Lipiec 07, 2009, 12:54:23 PM
hej

No ja byłem na małej przepustce ale już powróciłem i też poproszę o nową kompaniję  ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 07, 2009, 06:09:36 PM
Oczywiście kolejki zwycięstwa są ustawione "z grubsza" - lub wcale, dlatego proszę o konsultację i podawanie swoich wyników.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 08, 2009, 09:24:52 AM
Prolog. Sprytnie została wyeliminowana z walki część własnych jednostek.
Jak to prolog, dość łatwo tu wygrać, trochę trudniej zdobyć wszystkie punkty. Zdobyłem nawet liderów. Szkoda tylko, że część dla jednostek aux. Za to prototyp miodzio - 90 mm M2.

Battle Of Ilu. Zastanawia mnie wskazówka wyższych przełożonych. Czemu mam kupić właśnie Wildcaty? Stać mnie na lepszy sprzęt!
Wystawiam wszelki przekrój uzbrojenia: marines, saperów, artylerię, czołg oraz pelotkę. Czekam spokojnie, ponieważ to Japończyk ma atakować. Jednak nie tworzę pojedynczego punktu. Staram się raczej bronić głównych podejść. Taktyka okazuje się skuteczna, w piątej turze ataki się skończyły.
Prośba. W dowolnym miejscu mapy, niedostępnym dla gracza, ustawić japońskie zasieki. Nie będzie groziło wygranie poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika.
W pierwszym briefingu była uwaga, że wszystkie punkty są płatne, chyba że jest napisane inaczej. W tym scenariuszu płatny jest tylko VH, a nie ma o tym wzmianki.
Dostaję spadochroniarzy.

Bloody Ridge. Przy rozstawieniu da się spadochroniarzy załadować na samolot. Przydają się do zdobycia wschodnich punktów. Jednak grając po raz drugi, wyrzuciłbym ich obok VH. Mało brakowało, a nie zdobyłbym BV.
Nie można się tu bronić zbyt długo, bo czasu może nie starczyć. W odpowiednim momencie trzeba ruszyć do natarcia.
BV zdobyłem w przedziwny sposób. Ostatnia runda,  faza ruchu przeciwnika. Został mu jedynie bombowiec bez amunicji i o sile 1. Szczęśliwie dla mnie, wpadł on na mojego myśliwca. Za karę nie zostałem dopuszczony do kwatery głównej.

Matanikau. Tu najgorszym przeciwnikiem jest teren. Koszmarny do prowadzenia natarcia. Trzeba powoli się przez niego przeciskać.
Komputer broni się dość mądrze, rozsądnie rozstawiając jednostki.
Dograłem do ostatniej tury, ale nie atakowałem zbyt ostro. Raczej wcześniej starałem się zmiękczyć i otoczyć przeciwnika.

Banzai. Przy rozstawieniu zapomniałem, że to Japończyk atakuje. Przyjąłem ugrupowanie atakujące, z jednostkami wsparcia z przodu. Walki przez to były bardzo krwawe. Prawie wszystkie moje jednostki kończyły scenariusz o sile 1. Na szczęście, nie poruszają się niszczyciele przeciwnika. One mogłyby zrobić sieczkę z mojej armii.

Kokumbona. I znowu trzeba się przebijać przez teren. Szczególnie do Koli. Tam było mi ciężko, bo wszystkie swoje okręty dałem na zachód i krążowniki przeciwnika były bezkarne.
Za to Kokumbone zdobyłem już w czwartej turze.
Nie za wcześnie pojawia się Enterprise? Jest sam i prawie od razu pod lufami przeciwnika. U mnie nie przeżył jednej tury.

Gratulacje za świetne briefingi!

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 08, 2009, 02:56:20 PM
Ja zaraz wystaruję, tylko mam pytanie- mapy cały czas tylko 2?(914,175)?
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 08, 2009, 05:23:19 PM
Tak - tylko dwie. W sumie, to mogłaby być nawet jedna.... :D
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 08, 2009, 06:11:01 PM
Przepraszam, że nie napisałem readme do tej kampanii, bo w sumie, to pare spraw wymaga wyjaśnienia, a przede wszystkim jedna - otóż jednostki Marine Raiders i Para Marine są nie do kupienia/odkupienia (w razie straty).

W składzie "core" 1DM jest jeden batalion Marine Raiders, a w pierwszym scenariuszu są także Para Marine (aux) , ale "spieszeni" - a raczej zaokrętowani. W rzeczywistości dywizja miała oba te bataliony, ale po pierwszej akcji - na Tulagi, oba poniosły takie straty, że potem połączono je w jeden i już do końca funkcjonowali jako Marine Raiders.

Brak mozliwości kupowania - wynika stąd, że w całym obszarze Pacyfiku istniały tylko cztery bataliony Raidersów. Podobnie rzecz sie miała z Para Marines, których na dobrą sprawę nie używano w ich pierwotnej roli.

Zastanawiałem się czy nie pozwolić na kupowanie tych jednostek, tyle, że za nieopłacalnie wysoką cenę ale doszedłem do wniosku, że wówczas bardzo kusząca byłaby sprzedaż takiej jednostki i kupienie sobie np; dwóch innych - dajmy na to -  piechoty i czołgu.

Ale oczywiście wszystko można jeszcze przedyskutować.

CytatProlog. Sprytnie została wyeliminowana z walki część własnych jednostek.
Jak to prolog, dość łatwo tu wygrać, trochę trudniej zdobyć wszystkie punkty.

No właśnie, że ile razy grałem (ze cztery) to do ostatniego małego punktu (tego na południe od wybrzeża) dojść mi się nie udało. Nie wiem jak to robicie.... :D

CytatCzemu mam kupić właśnie Wildcaty?

A żeby było historycznie.

CytatProśba. W dowolnym miejscu mapy, niedostępnym dla gracza, ustawić japońskie zasieki. Nie będzie groziło wygranie poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika.

Też na to wpadłem - już zrobiłem.

CytatPrzy rozstawieniu da się spadochroniarzy załadować na samolot.

Tak dobrze nie będzie - gramy kampanię 1 Marines a nie 101 Airborne  :D

CytatW tym scenariuszu płatny jest tylko VH, a nie ma o tym wzmianki.

Poprawi się

CytatZa to Kokumbone zdobyłem już w czwartej turze.
Nie za wcześnie pojawia się Enterprise? Jest sam i prawie od razu pod lufami przeciwnika. U mnie nie przeżył jednej tury.

Ciągle jeszcze badam zachowanie okrętów - mnie się to nie zdarzyło. W ogóle nie obchodził go ten lotniskowiec. Ale to jest tak, że komputer bardzo dziwnie gra okrętami. Ustawiałem je kilka razy i jak są o heks za daleko, to nie ruszą się wcale, jak za blisko, zrobią Ci piekło... Przy czym bardziej skłaniam sie ku temu drugiemu... ;D ;D ;D

Zresztą ja postanowiłem zagrać historycznie i nie czekając na swój zespół pancerników - sam rzuciłem się krążownikami na Japończyków. Skończyło się też "historycznie". Ale przynajmniej pancerniki nie narobiły mi bydła na lądzie. Natomiast przez krążowniki Mikawy - te na zachodzie - przegrałem, grając pierwszy raz.



Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 09, 2009, 01:58:33 AM
2 pierwsze za mną, ponieważ poprzednio wymieniono juz wszystko, to ja dodam, że w drugim scenie po 5tym zakonczyłem, otrzymałem dotychcas 90mm plot-nie kupiłem zatem jeszcze myśliwca, a udoskonaliłem piechotę, czołg, dodałem jeepa udowódczonej piechocie. Na razie jest super, bo dostałem jescze B26 ;D Grywalność wysoka ;)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 09, 2009, 09:04:53 AM
Moja armia:

Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Prolog  Brilliant Victory
02 Battle Of Ilu  Brilliant Victory
03 Bloody Ridge  Brilliant Victory
04 Matanikau  Brilliant Victory
05 Banzai  Brilliant Victory

Current scenario: Kokumbona , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 1128 , Current prestige is 461
BV: Win , turn prestige: 90
V : Win , turn prestige: 90
TV: 100 ,  , cap 600 , 21 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
* 1st Marine/1 , Marines , 1 bars , 199 exp , USA , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp (U:001)
* 1st Marine/1 , Special Service [MPTC][M3 [W]] , 3 bars , 342 exp , USA , 10 base , 4 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 8 kill , 0 pp (U:002)
* 1st Marine/1 , Marines , 1 bars , 109 exp , USA , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 2 kill , 0 pp (U:003)
* 1st Marine/5 , Marines , 1 bars , 125 exp , USA , 10 base , 8 curr , 1 kill , 0 pp (U:004)
* 1st Marine/5 , Marines , 1 bars , 114 exp , USA , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp (U:005)
* 1st Marine/1Raiders , Marine Raiders [C] , 2 bars , 209 exp , USA , 10 base , 9 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 12 kill , 0 pp (U:006)
* 1st Marine/1Eng , Marine Eng [E][Dodge] , 3 bars , 372 exp , USA , 10 base , 8 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 10 kill , 0 pp (U:009)
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC] , 0 bars , 341 exp , USA , 2 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  , Airborne Eng [EP] , 2 bars , 249 exp , USA , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp (U:017)

Tank
* 1st Marine/1Tank , M3 Stuart , 2 bars , 270 exp , USA , 10 base , 9 curr , First Strike - Unit fires first if  , 6 kill , 0 pp (U:010)

Anti-tank
* 1st Marine/1SW , M3 GMC , 2 bars , 221 exp , USA , 10 base , 8 curr , 5 kill , 0 pp (U:011)

Artillery
* 1st Marine/11Art , M7 , 1 bars , 149 exp , USA , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp (U:008)
* 1st Marine/11Art , M1 Long Tom[Mack] , 2 bars , 252 exp , USA , 10 base , 12 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 10 kill , 0 pp (U:015)

Air Defense
*  , 90mm M2 [G][M5 HS Tractor] , 2 bars , 227 exp , USA , 10 base , 4 curr , Determined Defense - Defense values , 13 kill , 0 pp (U:014)

Fighter
, P-38F , 2 bars , 296 exp , USA , 10 base , 9 curr , 7 kill , 540 pp (U:016)

Tactical Bomber
*  , F-3A , 1 bars , 172 exp , USA , 10 base , 8 curr , 0 kill , 0 pp (U:019)
, Douglas A-20 A , 2 bars , 287 exp , USA , 10 base , 4 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 3 kill , 588 pp (U:020)

Killed: AD 11 ,  AT  3 ,  ATY 20 ,  INF 56 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  3 ,  TB  7 ,  Total: 101
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  9 Units * 4 Leaders
Total :   2060 exp,     40 kill,      0 pp
Average:    229 exp,      4 kill,      0 pp

Tank *  1 Units * 1 Leaders
Total :    270 exp,      6 kill,      0 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    221 exp,      5 kill,      0 pp

Artillery *  2 Units * 1 Leaders
Total :    401 exp,     11 kill,      0 pp
Average:    201 exp,      6 kill,      0 pp

Air Defense *  1 Units * 1 Leaders
Total :    227 exp,     13 kill,      0 pp

Fighter *  1 Units * 0 Leaders
Total :    296 exp,      7 kill,    540 pp

Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
Total :    459 exp,      3 kill,    588 pp
Average:    230 exp,      2 kill,    294 pp

Summary * 17 Units * 8 Leaders
Total :   3934 exp,     85 kill,   1128 pp
Average:    231 exp,      5 kill,     66 pp

Miałem sporo szczęścia (liderzy, prototypy).

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Lipiec 09, 2009, 10:00:37 AM
Bloody Ridge - skończyłem w ostatniej kolejce, o mały włos ale mój recon dał radę przepędzić sztab japoński, oczywiście po jego wcześniejszym kilkukrotnym ostrzelaniu z czego mogłem. Prezentu brak liderów brak  >:( coś mnie nie lubią.

Matanikau -  Mogłem skończyć w 5 kolejce skończyłem w 7, w prezencie dostałem airborne engener  ??? - w dżungli na spadochronach co oni powariowali  ;) . Znowu nie dostałem żadnego lidera - zaczyna mnie to irytować
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 09, 2009, 07:45:44 PM
Banzai- 5 tura, ostatni 9- nie pędziłem,bo i po co ;)
Mam pytanko, nie można dać od razu transportu dla sztabu, bo potem nie można go ulepszyć i tak będzie dreptał... ?
Zaraz wkleję raport- jak widać dowództwo obawiało się co najmniej walk pancernych, co prezent, to ppanc  ;) Ale nieważne, zawsze to oddział. Poza tym udowódczył mi się sztab ;D Po co? :)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 09, 2009, 07:48:49 PM
A oto me osiągnięcia:
Infantry
* 1st Marine/1 , Ranger [MC][Jeep [T]] , 0 bars , 99 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp
* 1st Marine/1 , Marines , 0 bars , 92 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp
* 1st Marine/1 , Ranger [MC][Jeep [T]] , 1 bars , 193 exp , 10 base , 9 curr , 3 kill , 0 pp
* 1st Marine/5 , Marines , 0 bars , 76 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp
* 1st Marine/5 , Marines , 0 bars , 50 exp , 10 base , 8 curr , 0 kill , 0 pp
* 1st Marine/1Raiders , Marine Raiders [C] , 2 bars , 248 exp , 10 base , 8 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 6 kill , 0 pp
* 1st Marine/1Eng , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 2 bars , 265 exp , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 10 kill , 0 pp
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC] , 3 bars , 353 exp , 2 base , 6 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 0 kill , 0 pp

Tank
* 1st Marine/1Tank , M4A3 , 4 bars , 421 exp , 10 base , 13 curr , 26 kill , 0 pp

Anti-tank
* 1st Marine/1SW , M3 GMC (S) , 1 bars , 193 exp , 10 base , 9 curr , 1 kill ,0 pp
*  , 76mm ATG (S)[M2] , 1 bars , 140 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
*  , M10 (S) , 1 bars , 142 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 0 pp

Artillery
* 1st Marine/11Art , M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 1 bars , 158 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 0 pp
* 1st Marine/11Art , 155mm M1[M5 HS Tractor] , 1 bars , 184 exp , 10 base , 11curr , 2 kill , 0 pp

Air Defense
*  , 90mm M2 [G][M5 HS Tractor] , 1 bars , 158 exp , 10 base , 11 curr , 7 kill , 0 pp

Fighter
, F4F-4 Wildcat [Y] , 3 bars , 357 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 432 pp

Tactical Bomber
*  , Martin B-26B/C , 3 bars , 330 exp , 10 base , 12 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 2 kill , 0 pp
Killed: AD 11 ,  AT  3 ,  ATY 20 ,  INF 53 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  6 ,  Total:  96
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0
Infantry *  8 Units * 3 Leaders  Total :   1376 exp,     25 kill,      0 pp
Average:    172 exp,      3 kill,      0 pp
Tank *  1 Units * 0 Leaders Total :    421 exp,     26 kill,      0 pp
Anti-tank *  3 Units * 0 Leaders Total :    475 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    158 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery *  2 Units * 0 Leaders  Total :    342 exp,      7 kill,      0 pp
Average:    171 exp,      4 kill,      0 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders  Total :    158 exp,      7 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders  Total :    357 exp,      8 kill,    432 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 1 Leaders  Total :    330 exp,      2 kill,      0 pp
Summary * 17 Units * 4 Leaders  Total :   3459 exp,     78 kill,    432 pp
Average:    203 exp,      5 kill,     25 pp
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Lipiec 10, 2009, 11:59:53 PM
Banzai  - BV w 7 kolejce

Kokumbona  - BV w 8 kolejce

Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Prolog  Brilliant Victory
02 Battle Of Ilu  Brilliant Victory
03 Bloody Ridge  Brilliant Victory
04 Matanikau  Brilliant Victory
05 Banzai  Brilliant Victory

Current scenario: Kokumbona , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 1812 , Current prestige is 234
BV: Win , turn prestige: 90
V : Win , turn prestige: 90
TV: 100 ,  , cap 600 , 21 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
*  Marines[Jeep [T]] , 2 bars , 216 exp , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 5 kill , 0 pp
*  Marine Eng [E][M3 [W]] , 3 bars , 305 exp , 10 base , 9 curr , 3 kill , 0 pp
*  Marines , 1 bars , 150 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp
*  Marines , 2 bars , 212 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp
*  Marines , 1 bars , 181 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 0 pp
*  Marine Raiders [C] , 2 bars , 241 exp , 10 base , 8 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 5 kill , 0 pp
*  Marine Eng [E][Dodge] , 3 bars , 307 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 0 pp
*  HQ Unit [AEC] , 3 bars , 341 exp , 2 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
*  Marine Eng [E][M3 [W]] , 3 bars , 301 exp , 10 base , 7 curr , 4 kill , 0 pp

Tank
*  M4A2 , 4 bars , 416 exp , 10 base , 10 curr , 21 kill , 0 pp

Recon
Scout Car , 2 bars , 244 exp , 10 base , 9 curr , 3 kill , 108 pp

Anti-tank
*  M10 [S , 1 bars , 167 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp

Artillery
*  155mm M1[Mack] , 1 bars , 135 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 0 pp
*  155mm M1[Mack] , 2 bars , 200 exp , 10 base , 4 curr , 4 kill , 0 pp

Fighter
F4F-4 Wildcat [Y] , 2 bars , 297 exp , 10 base , 8 curr , 1 kill , 432 pp

Tactical Bomber
TBF Avenger [Y] , 3 bars , 340 exp , 10 base , 7 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 4 kill , 456 pp
OS2U Kingfisher [RY] , 2 bars , 273 exp , 10 base , 3 curr , 2 kill , 252 pp
Martin B-26A , 2 bars , 232 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 564 pp

Killed: AD 11 ,  AT  3 ,  ATY 20 ,  INF 56 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  2 ,  Total:  95
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Summary * 18 Units * 3 Leaders
Total :   4558 exp,     78 kill,   1812 pp
Average:    253 exp,      4 kill,    101 pp


Player 1 has 35 units total:
Infantry : 11
Tank :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Fighter :  2
Tactical Bomber :  5
Destroyer :  5
Battleship :  2
Carrier :  1
Cruiser :  4

Player 2 has 2 units total:
Tactical Bomber :  1
Carrier :  1

Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Exiter w Lipiec 19, 2009, 10:30:27 PM
Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Kokumbona , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 702 , Current prestige is 383
BV: ? , ??? , cap ? , 15 turn prestige: 90
V : ? , ??? , cap ? , 18 turn prestige: 90
TV: ? , ??? , cap ? , 21 turn prestige: 90
Ls: ? , ??? , cap ? , 21 turn prestige: 90

Piechota
* 1st Marine/1 , Marines[Jeep [T]] , 2 bars , 255 exp , 8 curr , Liberator - User gets more prestige , 7 kill , 0 pp
* 1st Marine/6 , Bridge Eng [M3 [W]] , 1 bars , 129 exp , 10 curr , 4 kill , 0 pp
* 1st Marine/4 , Marines[Jeep [T]] , 1 bars , 199 exp , 10 curr , 8 kill , 0 pp
* 1st Marine/5 , Marines[Jeep [T]] , 1 bars , 167 exp , 8 curr , 1 kill , 0 pp
* 1st Marine/3 , Marines[Jeep [T]] , 2 bars , 248 exp , 10 curr , 3 kill , 0 pp
* 1st Marine/7-atak , Marine Raiders [C] , 1 bars , 194 exp , 10 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 2 kill , 0 pp
* 1st Marine/2 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 3 bars , 305 exp , 9 curr , Alpine Training - Can move through  , 4 kill , 0 pp
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC] , 0 bars , 341 exp , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
* 1st Marine/Tank1 , M4A3 , 5 bars , 636 exp , 14 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 17 kill , 0 pp
* 1st Marine/Tank2 , M4A3 , 1 bars , 175 exp , 11 curr , 5 kill , 0 pp

Zwiad
Szpieg1 , Scout Car , 0 bars , 96 exp , 10 curr , 2 kill , 108 pp

Artyleria
* 1st Marine/11Art , 155mm M1[Mack] , 1 bars , 167 exp , 11 curr , 4 kill , 0 pp
* 1st Marine/11Art , 155mm M1[Mack] , 1 bars , 141 exp , 11 curr , 3 kill , 0 pp
*  , M12 , 2 bars , 206 exp , 11 curr , 3 kill , 0 pp

Fighter
Sam1 , P-38F , 2 bars , 242 exp , 11 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 1 kill , 594 pp

Killed: AD  7 ,  AT  3 ,  ATY 15 ,  INF 46 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  1 ,  TB  2 ,  Total:  75
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

początki ciężkie, prolog w ostatniej turze bo chciałem nabić punktów - proto M5A1 :), nie kupiłem wildcata - dodałem jeppy Marins i ulepszyłem czołg. a potem to tak szybko poszło, że nawet kolejek nie pamiętam :)
również jestem za dodaniem transportu dla sztabu.
pamiętam też jak w brifingu przeczytałem o japońskiej flocie, a żaden statek nie przypłynął !! chyba pod Matanikau
w Banzai przeciwnik zatopił mi jeden okręt, ale lotniskowiec przeżył, wogóle japoniec nie zbliżył się do niego

chyba zacznę jeszcze raz ;)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 21, 2009, 11:57:55 PM
Dalszy ciąg kampanii (cztery scenariusze) rozesłałem, do wszystkich, którzy testowali do tej pory. Jeśli kogoś pominąłem, to proszę o komunikat na maila, Jeśli ktoś chce dołączyc do grona, to proszę również dac mi znac. Wyślę natychmiast.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 25, 2009, 11:17:00 PM
Noooo, muszę powiedziec, że zaskoczyłem sam siebie - i utknąłem na Peleliu. Na plaży, mało mi dywizji do morza nie zepchnęli. A potem nawet do TV mi jednej kolejki brakło.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 27, 2009, 12:03:22 AM
W polu Battle Honors są trzy korony za scenariusz w którym jednostka dostała belkę (chyba pozostałość po Szwecji) - da się to zmienić?
PB4Y-1 brakuje literki [L]
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 27, 2009, 11:03:14 AM
Da się - na jutro będzie gotowe.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 28, 2009, 04:12:16 PM
Zacząłem od początku.
Nowe "państwo" jest bardzo ładne.

Prolog.
- Literówka w briefingu (archpelagu);
- Dodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Battle Of Ilu.
- Tym razem decyduję się na Wildcata.
- Zajmuję wszystko na osiem tur przed końcem.

Bloody Ridge.
Popełniam duży błąd pchając siły szybkie na południe przez góry, zamiast dać je na wschód.
Z tego powodu nie zajmuję ostatniego wschodniego punktu.

Matanikau
Mogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Banzai.
Scenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Kokumbona.
Siły morskie w służbie wojskom lądowym.

Wkrótce opis drugiej części.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatDodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Przecież są - miasto na południu - hex 25,32

CytatMogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Tury nie są jeszcze ustawione - czekam na więcej danych, żeby wyciągnąc średnią.

CytatScenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Też mi nie wyszły na przeciw. Trzeba je chyba przestawic - w miejscu gdzie stoją nie ma żadnych istotnych heksów.

CytatSiły morskie w służbie wojskom lądowym.

Za to tutaj japońskie pancerniki odstrzeliły mi cały core'owy batalion. Z wcześnie pokazałem się im na brzegu - trzeba było poczekac, aż się amerykańskie pojawią i się nimi zajmą.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 28, 2009, 10:45:39 PM
Sherman z miotaczem ma NA=0 i AA=0 natomiast Stuart z miotaczem NA=1 i AA=1
Scout Car - brak R w opisie
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 11:07:24 PM
Przyjęto do poprawki.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 30, 2009, 11:25:48 AM

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatDodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Przecież są - miasto na południu - hex 25,32

Akurat na te zasieki natrafili moi boys podążąjący na jeepie do południowego VH.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatMogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Tury nie są jeszcze ustawione - czekam na więcej danych, żeby wyciągnąc średnią.

No właśnie w tym celu podałem swój wynik.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatScenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Też mi nie wyszły na przeciw. Trzeba je chyba przestawic - w miejscu gdzie stoją nie ma żadnych istotnych heksów.

Może lepiej ich nie ruszać? Chyba, żeby dać jakiś własny niszczyciel.


A teraz druga część.

Cape Gloucester.
Zacząłem mocno chaotycznie. Ale prawdziwe granie zaczęło się dla mnie od czwartej (wysadzenie ciężkiej artylerii) - piątej (zdobycie lotniska) rundy.
BV około trzech rund przed końcem, ale ostatnie miasteczko (Sag Sag) dopiero w ostatniej turze.
Proszę o zasieki na południu mapy.

Talasea.
Nie zauważyłem, że mogę rozstawić samoloty. Dlatego zdecydowałem się na szturm od południa. Przez to gapiostwo nie zdobyłem dwóch małych flag, mimo że w jednej wybiłem wszystkich obrońców. Zabrakło już paliwa.

Peleliu.
Należy pamiętać, że plaża to teren typu "sand" i zaopatrywanie jest marne.
Zwycięstwo dopiero w przedostatniej turze TV. Liczyłem, że osiągnę V, ale cały ten czas miałem rain i nie dałem rady.
Czy można by było na terenie Ngesebus Island dać heks typu "port"? A może dodać jakiegoś niszczyciela?

Brakuje mi 90mm M2.

Pozdrawaim, Czata

PS. Trzeba pamiętać, żeby w heksach typu port nie zostawiać jednostek w transporcie morskim. Wybuchają w tajemniczy sposób.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Ervin von Rommel w Październik 01, 2009, 06:31:33 PM
Cytat: czata w Wrzesień 30, 2009, 11:25:48 AM
PS. Trzeba pamiętać, żeby w heksach typu port nie zostawiać jednostek w transporcie morskim. Wybuchają w tajemniczy sposób.

hej

To niestety błąd gry (temat poruszony w innym wątku na forum). Wystarczy na sąsiadującą jednostkę morską w porcie najechać najechać kursorem - jakby miało się do niej strzelić i jednostka wyparowuje :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Październik 02, 2009, 11:00:21 AM
Okinawa.
Warto powstrzymać odruch szybkiego wysadzania desantu morskiego i wcześniej rozpoznać brzeg.
Piechota z 6. Dywizji jest bez paliwa. Domyślam się, że to zamierzone.
W czwartej turze zdobywam lotnisko (i to dwa naraz) i gra, od razu, dostaje dodatkowych rumieńców.
Scenariusz dzieli się na dwa teatry działań, południowy i północny, totalnie od siebie niezależne i zupełnie od siebie różne. Na południu trzeba się mocno przebijać, na północy jest miło i przyjemnie.
Zwycięstwo mogłem odtrąbić w trzynastej turze, ale po bardzo ciężkich walkach. Część wojska musiałem wręcz ewakuować z wyspy, żeby go nie stracić.
Cała flotylla japońska, włącznie z Yamato, nie porusza się!

Moje wojsko:
Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Prolog  Brilliant Victory
02 Battle Of Ilu  Brilliant Victory
03 Bloody Ridge  Brilliant Victory
04 Matanikau  Brilliant Victory
05 Banzai  Brilliant Victory
06 Kokumbona  Brilliant Victory
07 Cape Gloucester  Brilliant Victory
08 Talasea  Brilliant Victory
09 Peleliu  Tactical Victory

Current scenario: Okinawa , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 3636 , Current prestige is 234
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Infantry
* 1st Marine/1 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 4 bars , 458 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 10 kill , 0 pp (U:001)
* 1st Marine/1 , Demolition Team [E][M3 [W]] , 2 bars , 220 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 2 kill , 0 pp (U:002)
* 1st Marine/1 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 2 bars , 230 exp , US Marines , 10 base , 3 curr , 4 kill , 0 pp (U:003)
* 1st Marine/5 , Demolition Team [E][M3 [W]] , 2 bars , 298 exp , US Marines , 10 base , 1 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 6 kill , 0 pp (U:004)
* 1st Marine/5 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 4 bars , 430 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 12 kill , 0 pp (U:005)
* 1st Marine/1Raiders , Marine Raiders [C] , 5 bars , 527 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 11 kill , 0 pp (U:006)
* 1st Marine/1Eng , Demolition Team [E][Jeep [TW]] , 4 bars , 474 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 13 kill , 0 pp (U:009)
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC][Jeep [TW]] , 3 bars , 341 exp , US Marines , 2 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp (U:012)

Tank
* 1st Marine/1Tank , M4A3 , 5 bars , 653 exp , US Marines , 10 base , 3 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 23 kill , 0 pp (U:010)
*  , M4(105) , 3 bars , 326 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 12 kill , 0 pp (U:013)

Recon
*  , M8 Greyhound , 5 bars , 536 exp , US Marines , 10 base , 1 curr , 6 kill , 0 pp (U:014)

Anti-tank
* 1st Marine/1SW , M3 75mm GMC , 2 bars , 286 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , 4 kill , 0 pp (U:011)

Artillery
* 1st Marine/11Art , M7 , 2 bars , 218 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 7 kill , 0 pp (U:008)
* 1st Marine/11Art , M1 Long Tom[M4 HS Tractor] , 4 bars , 477 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 16 kill , 0 pp (U:015)
, M8 , 4 bars , 410 exp , US Marines , 10 base , 6 curr , 2 kill , 240 pp (U:018)

Air Defense
*  , M15 [G] , 4 bars , 496 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 17 kill , 0 pp (U:019)

Fighter
, P-61 Black Widow , 5 bars , 978 exp , US Marines , 10 base , 8 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 22 kill , 840 pp (U:016)
*  , F4U1-D Corsair [Y] , 5 bars , 508 exp , US Marines , 10 base , 4 curr , First Strike - Unit fires first if  , 7 kill , 0 pp (U:023)

Tactical Bomber
, PBJ1-H , 5 bars , 742 exp , US Marines , 10 base , 6 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 708 pp (U:017)
, SBD Dauntless [Y] , 4 bars , 406 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 1 kill , 432 pp (U:021)
, PBJ1-H , 3 bars , 325 exp , US Marines , 10 base , 8 curr , 2 kill , 708 pp (U:022)
, PBJ1-H , 4 bars , 432 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , 1 kill , 708 pp (U:034)

Killed: AD 36 ,  AT  9 ,  ATY 52 ,  INF 149 ,  REC  0 ,  TK  5 ,  FTR  5 ,  TB 15 ,  Total: 271
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   2

BV  8
V   0
TV  1
L   0

Infantry *  8 Units * 3 Leaders
Total :   2978 exp,     58 kill,      0 pp
Average:    372 exp,      7 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :    979 exp,     35 kill,      0 pp
Average:    490 exp,     18 kill,      0 pp

Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    536 exp,      6 kill,      0 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    286 exp,      4 kill,      0 pp

Artillery *  3 Units * 2 Leaders
Total :   1105 exp,     25 kill,    240 pp
Average:    368 exp,      8 kill,     80 pp

Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    496 exp,     17 kill,      0 pp

Fighter *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1486 exp,     29 kill,    840 pp
Average:    743 exp,     15 kill,    420 pp

Tactical Bomber *  4 Units * 2 Leaders
Total :   1905 exp,     20 kill,   2556 pp
Average:    476 exp,      5 kill,    639 pp

Summary * 22 Units * 10 Leaders
Total :   9771 exp,    194 kill,   3636 pp
Average:    444 exp,      9 kill,    165 pp

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 02, 2009, 01:57:59 PM
CytatPiechota z 6. Dywizji jest bez paliwa. Domyślam się, że to zamierzone.

Nie - coś się musiało skopac

CytatCała flotylla japońska, włącznie z Yamato, nie porusza się!

Dasz radę przestawic w Suite Japońców na Aggresive i spróbowac jeszcze raz? Jak nie to trzeba będzie ich jakoś inaczej wciągnąc do bitwy...

CytatCzęść wojska musiałem wręcz ewakuować z wyspy, żeby go nie stracić.

No właśnie - trzeba pamiętac o tym, że to nie jest ostatni scenariusz, choc na razie kampania się na tym kończy, ale w perspektywie jest jeszcze Korea. Więc nie nalezy przeszarżowac.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 02, 2009, 02:10:39 PM
A propos tego paliwa, to nie wiem czy czasem nie wariuje konstrukcja typu "statek na statku", bo transport LVT jest amfibijny. Zatem mamy piechotę na LVT i to wszystko jeszcze na statku...

Zauważ, że tam gdzie 6ta dywizja ma normalny transport, czyli artyleria na ciężarówce lub Jeepie, tam paliwo jest. No ale wpisałem teraz ręcznie - zobaczymy czy coś to zmieni.

Aha, to wszystkich grających - nie wiem czy zauważyliście (bo ja też na to wpadłem niedawno), że transport amfibijny może przekraczac rzeki, ale może także pływac po heksach typu "Ocean", co prawda tylko 1 heks na kolejkę, ale zawsze...
Jest to sposób na dostanie się na jakąś wyspę, bez potrzeby ładowania się na statek w porcie.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 02, 2009, 02:22:04 PM
Tak, dlatego ja chętnie LTV używam, poza tym tez piechotę, co dostałem kiedyś na amfibii właśnie.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 04, 2009, 02:21:03 PM
CytatKokumbona.
Siły morskie w służbie wojskom lądowym.

No muszę przyznac, że tutaj japońskie okręty spisują się na medal - trzy razy zmietli mi po batalionie, dopiero za czwartym znalazłem na nich sposób, żeby mi się od lądu odczepili - za to zatopili mi krążownik.

CytatPeleliu.
Należy pamiętać, że plaża to teren typu "sand" i zaopatrywanie jest marne.
Zwycięstwo dopiero w przedostatniej turze TV. Liczyłem, że osiągnę V, ale cały ten czas miałem rain i nie dałem rady.
Czy można by było na terenie Ngesebus Island dać heks typu "port"? A może dodać jakiegoś niszczyciela?

Też padłem na tym - grałem na 200% i tylko zwykłe V. Jesli już, to wolę dodac niszczyciel niż zmieniac heksy mapy.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 04, 2009, 07:44:36 PM
Dodałem na Peleliu wzmocniony batalion US Army (321 RCT), który rzeczywiście przybył tam na pomoc - to na razie tyle.

Drugi testplay Okinawy z ustawieniem Aggressive zmusił japońską flotę do działania i to w iście historycznym stylu. Na szczęście pancernik Iowa wykazał się (zgodnie z przewidywaniami) wyższą inicjatywą w boju niż przereklamowany Yamato i szybko wybił mu z głowy chęc walki.

Przeładowałem kolejkę i tym razem sam się nie ruszyłem - japońskie okręty zrobiły wówczas miazgę z moich oddziałów, które w międzyczasie zdobyły wyspę IE. To jest ta wyspa z lotniskiem. Yamato znów skoczył do Iowy i mimo trafienia i wyeliminowania z walki jednej wieży (2pkt - to będzie gdzieś tak jedna wieża - prawda?), został nakryty celną salwą - poprawka South Dakoty załatwiła sprawę.

Wtedy do samobójczej szarzy ruszyły niszczyciele - tez było zabawnie.

Tylko że przy ustawienia "Aggresive", japońskie oddziały lądowe, rzucają się na lądujących przez co zrywają swój poziom okopania i wybijanie ich artylerią przypomina polowanie na kaczki. Trzeba będzie dac więcej oddziałów nieruchomych.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Exiter w Październik 06, 2009, 12:26:50 AM
Heloł marynarze, pytanie techniczne - czy flaga dla US Marines ma pozostać "szwedzka" czy mam coś niezaktualizowane?
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 06, 2009, 01:22:34 AM
Ahoj na statku!

Pewnie, że nie szwedzka....

Musisz sobie wejśc na stronę Grega, tam jest aktualny plik "Gustlik Flags" następnie:
- ściągasz go
- wrzucasz do katalogu FlagsDossier (zastępując stary)
- uruchamiasz GraphSwitch'a
- każesz mu zmienic flagi dla Gustlik Efile

i masz nowe flagi, z jednym zastrzeżeniem - mianowicie przez nieuwagę pozostał herb Szwecji w widoku inspekcji jednostki, przy odznaczeniach za bitwy, no ale to już jest mniejszy problem, zresztą wkrótce zostanie usunięty.

Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 06, 2009, 08:33:50 AM
Ja po małych kłopotach z kompem :pcbash zacząłem od nowa i tak:

Prolog
wszystkie flagi zająłem w 6 kolejce, a BV mogłem mieć 5
Proto - hellcat i dokupiłem b-26

Battle if Ilu
BV w 7 kolejce
Uwaga taka, że połowa moich jednostek nadal nie ma żadnej belki a nowo zakupione jednostki mają. Trochę to dziwne, ja bym nowym zmniejszył doświadczenie początkowe.

Bloody ridge
BV mogłem mieć w 4 kolejce ale wszystkie małe flagi zająłem w ostatniej kolejce na BV czyli 6
Nie wiem jak wy ale ja mam jakiegoś pecha do liderów - no po prostu żadnego  :imwaiting

Matanikau
BV w 6 kolejce i pierwszy lider dla art 155 nareszcie
Przed tym scenem miałem jeszcze 3 jednostki corowe bez belek - a nowi mają 1  ???
Proto M8 greyhound

U was dźwięki są w porządku bo u mnie Scout car ma dźwięk zaprzęgu konnego lub czegoś innego kopytnego.
Poza tym w Prologu jak atakowałem Wildcatami japońską piechotę na północnym VH to czasami dostawałem jakieś szumy, dodam że w tym czasie miałem włączonego winampa więc może z nim się coś gryzło.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 06, 2009, 08:59:01 AM
Jeszcze sobie coś przypomniałem
Scenariusz Bloody ridge jest teraz bardzo łatwo wygrać ponieważ Demolition Team w Jeepach daje możliwość objechania pozycji Japońskich i zdobycia VH

Trochę też nie bardzo pasuje tu sztab w Jeepie który daje mu ogromną manewrowość w dżungli a zwykła piechota biega na nóżkach, może by dać im jakąś ciężarówkę żeby chociaż po tych lasach mieli mniej ruchu.

Czemu barki desantowe mają możliwość ataku na 2 pola? Można teraz nimi operować jak nawodną mini artylerią i redukować obronę przeciwnika, a chyba nie temu one służyły.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 06, 2009, 11:00:30 AM
Wysłałem poprawkę z dźwiękami - jak jeszcze ktoś znajdzie coś dziwnego - niech daje znac.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 06, 2009, 11:10:15 AM
CytatScenariusz Bloody ridge jest teraz bardzo łatwo wygrać ponieważ Demolition Team w Jeepach daje możliwość objechania pozycji Japońskich i zdobycia VH

Się to poprawi

CytatCzemu barki desantowe mają możliwość ataku na 2 pola? Można teraz nimi operować jak nawodną mini artylerią i redukować obronę przeciwnika, a chyba nie temu one służyły.

Właśnie akurat temu służyły i były uzbrojone.
Armament:    
- 1 × 3 in (76 mm) gun
- 6 × 40 mm guns
- 6 × 20 mm guns
- 2 × .50 cal (12.7 mm) machine guns
- 4 × .30 cal (7.62 mm) machine guns


Tylko pamiętaj, że transport korzysta z amunicji przewożonej jednostki i jeśli ostrzelasz brzeg z barki, to gra uzna to za wykonany strzał i po wylądowaniu jednostka już nie strzeli w tej samej kolejce.

Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 06, 2009, 11:26:03 AM
CytatDemolition Team w Jeepach daje możliwość objechania pozycji Japońskich i zdobycia VH

Już nie będzie Demolition Team na Jeepach, tylko Marine Eng. na LVT - nie będą tacy szybcy. A i dookoła sztabu Japończyków trochę przeszkadzajek poustawiałem.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 06, 2009, 11:28:08 AM
Cytat: Gustlik w Październik 06, 2009, 11:10:15 AM
Właśnie akurat temu służyły i były uzbrojone.
Armament:    
- 1 × 3 in (76 mm) gun
- 6 × 40 mm guns
- 6 × 20 mm guns
- 2 × .50 cal (12.7 mm) machine guns
- 4 × .30 cal (7.62 mm) machine guns
Jak tak to zwracam honor  ;D
Cytat: Gustlik w Październik 06, 2009, 11:10:15 AM
Tylko pamiętaj, że transport korzysta z amunicji przewożonej jednostki i jeśli ostrzelasz brzeg z barki, to gra uzna to za wykonany strzał i po wylądowaniu jednostka już nie strzeli w tej samej kolejce.
Tak wiem, z tym że w przypadku artylerii to nie ma znaczenia bo ona i tak by nie strzeliła po wylądowaniu

Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 06, 2009, 12:48:02 PM
Strzelające okręty desantowe zrobiłem także i z tego powodu, że po zejściu z okrętów LST/LCT, marines używali LVT do ostatniej fazy lądowania i z nich również ostrzeliwali brzeg.

Niestety w grze nie da się zastosowac dwóch jednostek desantowych, i podzielic lądowania na dwie (*) fazy. Zatem wszystko musi załatwiac LST, grając - w tym przypadku - rolę zarówno swoją jak i LVT

*) Dumałem nad takim rozwiązaniem, żeby na mapach do desantu, dwa pierwsze rzędy heksów morskich - licząc od plaży - przerobic na "river", wtedy można by podzielic lądowanie (na LST do rzeki, a na LVT przez rzekę do plaży), ale taka przeróbka mapy z kolei spowodowałaby niekontrolowane łażenie przeciwnika po takich pseudo-morskich heksach typu "river". Poza tym heksy typu "river" wszystkie jednostki mogą przecież pokonac "na nogach", więc nie o to chodzi. W dodatku saperzy uporczywie i automatycznie rozkładaliby tam mosty. Dlatego zrezygnowałem.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 06, 2009, 01:26:38 PM
Ale sam zamysł jest przedni i mam nadzieje, że jednak innym razem go wdrożysz.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 07, 2009, 08:52:04 AM
Mało mam czasu dlatego tylko 2 sceny zdążyłem zagrać

Banzai
BV w 8 kolejce - bardzo zacięte walki moje 3 piechoty zakończyły ze stanem 1 myślałem że te Betty ich dobiją ale los okazał się łaskawy uff, wszystko ratowały moje dwie 155  ;D. Dostałem Liberatora w piechocie więc będzie trochę więcej kaski na sprzęt.

Kokumbona
BV w 8 mogłem w 7 ale było jeszcze trochę Japończyków
dostałem prototyp  Privateer`a, całkiem niezły NA więc może się przyda
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Październik 07, 2009, 11:14:36 AM
W uzupełnieniu do strzelania z barek. Nie da się uzupełnić jednostki przebywającej na barce w amunicję. Trzeba więc uważać, żeby po wylądowaniu nie obudzić się z ręką w nocniku.

Grałem ze zmienionym ustawieniem ostatniego scenariusza. Ponieważ zapisuję scenariusze PO ich ukończeniu, to musiałem powtórzyć najpierw Peleliu. Podzieliłem inaczej wojsko (na trzy niezależne grupy) i udało mi się zdobyć BV! No cóż, nie ma to jak znajomość scenariusza.

Na Okinawie flota japońska nie poruszała się, ale może dlatego, że jej nie zaczepiałem. Dopiero po ukończeniu scenariusza, zerknąłem na niego pod Suite. Okazało się, że dalej mam ustawienie Defensive dla Japończyków! Gustliczku, nie zmieniłeś ustawienia w pliku przesłanym do mnie.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 08, 2009, 04:45:42 PM
CytatNa Okinawie flota japońska nie poruszała się, ale może dlatego, że jej nie zaczepiałem. Dopiero po ukończeniu scenariusza, zerknąłem na niego pod Suite. Okazało się, że dalej mam ustawienie Defensive dla Japończyków! Gustliczku, nie zmieniłeś ustawienia w pliku przesłanym do mnie.

Ależ zmieniłem! Na próbę skopiowałem sobie plik z tego załącznika, który jeszcze mi został w "wysłanych" skrzynki pocztowej i sprawdziłem - jest "Aggresive" dla Japończyków.....
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 09, 2009, 12:42:30 AM
Scout car dalej ma jakiś dziwny dźwięk  przynajmniej u mnie tak samo działa toczone AT i jeszcze kilka innych - jest to dźwięk 1080 jak dla mnie brzmi on "kopytnie" ale może mnie się wydaje
mam e-file 5.2

Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 09, 2009, 01:24:45 AM
Już poprawiłem. Poprawiony na GG ma symbol "5.2a".

U Grega na stronie jeszcze nie ma, ale już mu wysłałem. Ponieważ nie zdążył jeszcze wrzucic 5.2., myślę że od razu wrzuci 5.2a.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 09, 2009, 09:03:25 AM
Cape gloucester
BV w 9 turze, mogłem w 7 ale doświadczenia nigdy dosyć. Popełniłem błąd i nie mogłem od razu po zajęciu SH wyładować 155 bo zapomniałem, że dookoła są bagna a ja dostępne heksy pozajmowałem innymi jednostkami ale nie było źle. W 4 kolejce zająłem wschodnie lotnisko i poszło szybciutko. Te 2 japońskie samoloty (nie pamiętam nazwy) z kiepskimi parametrami w ogóle mnie nie atakowały - nie mam pojęcia czemu
Zauważyłem tu jedną rzecz, jak japońska piechota atakowała moją piechotę na transporcie morskim (LST) to moja artyleria nie dała wsparcia - czyżby to kolejny błąd w grze?

Talasea
BV mogłem w 6 turze ale trzeba było zając małe flagi więc skończyłem w 12. Mam tyle lotnictwa że jak chłopaki lądowali to nie mieli za bardzo co robić, a Kingfisher to mój ulubiony samolot zwiedza i zmiękcza wroga  ;D
W prezencie dostałem LVTA5.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Exiter w Październik 09, 2009, 11:12:44 PM
a ja nie dostałem żadnej poprawki

Prolog - mimo że grałem do ostatniej tury, nie udało mi się zdobyć jednej flagi - proto M15
Battle - 6 tur
Bloody - grałem do ostatniej tury, ale też jednej falgi mi brakło - drugi proto też M15 :)

na razie będę się męczył :) ze szwedzkimi flagami bo 83 MB do ściągnięcia to za dużo jak na piątkowe warunki
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 09, 2009, 11:35:58 PM
A masz GraphSwitcha? To wyślę Ci sam plik flagowy i zmienisz sobie w panzer2.dat
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 10, 2009, 02:20:37 PM
Palieu
BV w 12 kolejce o mały włos a bym przegapił i nie wysłał desantu na płn wyspę ale było mało miejsca na plaży więc wysłałem tam dwie piechoty w "osłonie" lotniskowca  ;D /strasznie ciężko przebijało się przez te góry i bagna na północ ale jakoś poszło

Okinawa
BV w 10 kolejce. Japończyków jak mrówek na południu a ja myślałem że wysadzę tam małą grupę  :D . Na lądzie jest bardzo fajnie, choć przez gapiostwo straciłem corową piechotę bo nie zauważyłem że artylerii skończyła się amunicja  >:(
Okręty Japońskie mogły by się pojawić 1-2 tury wcześniej lub może bliżej. U mnie zanim się pojawiły to zlikwidowałem już radar a co za tym idzie nie widząc wroga w zasięgu strzału nie ruszyły się w ogóle (póki oczywiście ich nie zaatakowałem  ;D )

Dalej brak L w opisie PB4Y-1 a poza tym dźwięki ataku bombowców strategicznych jakieś takie niestrategiczne że się tak wyrażę, dźwięki poruszania japońskich niszczycieli brzmią jak łodzi podwodnych
a i jeszcze trzy belki przed tym scenem dla nowych jednostek to chyba za dużo jak dla mnie - sporo moich ma jeszcze po 2
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 10, 2009, 02:26:04 PM
CytatU mnie zanim się pojawiły to zlikwidowałem już radar a co za tym idzie nie widząc wroga w zasięgu strzału nie ruszyły się w ogóle

Coś trzeba będzie na to poradzic - nie chcę rezygnowac z bitwy floty
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 10, 2009, 02:27:39 PM
wkleję jeszcze raporcik

Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Prolog  Brilliant Victory
02 Battle Of Ilu  Brilliant Victory
03 Bloody Ridge  Brilliant Victory
04 Matanikau  Brilliant Victory
05 Banzai  Brilliant Victory
06 Kokumbona  Brilliant Victory
07 Cape Gloucester  Brilliant Victory
08 Talasea  Brilliant Victory
09 Peleliu  Brilliant Victory

Current scenario: Okinawa , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 3444 , Current prestige is 815
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Infantry
*  Marines 44 [DUKW Truck [W]] , 5 bars , 546 exp , 10 base , 5 curr , 8 kill , 0 pp
*  Marines 42[Jeep [TW]] , 4 bars , 471 exp , 10 base , 4 curr , Liberator - User gets more prestige , 8 kill , 0 pp
*  Marine Eng [E][M3 [W]] , 5 bars , 556 exp , 10 base , 8 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 6 kill , 0 pp
*  Marine Eng [E][M3 [W]] , 3 bars , 379 exp , 10 base , 9 curr , Determined Defense - Defense values , 6 kill , 0 pp
*  Marine Raiders [C] , 4 bars , 406 exp , 10 base , 5 curr , 8 kill , 0 pp
*  Demolition Team [E][Jeep [TW]] , 4 bars , 478 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 16 kill , 0 pp
*  HQ Unit [AEC][Jeep [TW]] , 3 bars , 380 exp , 2 base , 8 curr , 2 kill , 0 pp

Tank
*  M4A2 , 5 bars , 651 exp , 10 base , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 51 kill , 0 pp
*  LVTA5 [S , 3 bars , 317 exp , 10 base , 8 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 3 kill , 0 pp
M4A2 , 4 bars , 468 exp , 10 base , 10 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 32 kill , 288 pp

Recon
*  M8 Greyhound , 3 bars , 311 exp , 10 base , 8 curr , 0 kill , 0 pp

Anti-tank
*  M3 75mm GMC [S , 2 bars , 299 exp , 10 base , 5 curr , 7 kill , 0 pp

Artillery
*  155mm M1[Mule] , 2 bars , 256 exp , 10 base , 10 curr , 10 kill , 0 pp
*  155mm M1[M2] , 3 bars , 384 exp , 10 base , 12 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 9 kill , 0 pp
M7 , 2 bars , 264 exp , 10 base , 8 curr , 2 kill , 312 pp

Fighter
*  F6F-5 Hellcat [Y] , 5 bars , 745 exp , 10 base , 8 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 17 kill , 0 pp
F6F-3 Hellcat [Y] , 2 bars , 243 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 468 pp

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher [RY] , 3 bars , 302 exp , 10 base , 8 curr , 3 kill , 252 pp
PBJ1-H , 5 bars , 545 exp , 10 base , 10 curr , 11 kill , 708 pp
TBF Avenger [Y] , 5 bars , 526 exp , 10 base , 8 curr , 3 kill , 456 pp
*  PBJ1-H , 4 bars , 419 exp , 10 base , 9 curr , 5 kill , 0 pp
PBJ1-H , 4 bars , 472 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 708 pp
OS2U Kingfisher [RY] , 3 bars , 398 exp , 10 base , 7 curr , 0 kill , 252 pp

Killed: AD 36 ,  AT 11 ,  ATY 51 ,  INF 144 ,  REC  0 ,  TK  4 ,  FTR  7 ,  TB 14 ,  Total: 267
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  1 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:   2

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Summary * 23 Units * 9 Leaders
Total :   9816 exp,    217 kill,   3444 pp
Average:    427 exp,      9 kill,    150 pp


Player 1 has 50 units total:
Infantry : 13
Tank :  3
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1
Fighter :  6
Tactical Bomber :  8
Destroyer :  5
Battleship :  2
Carrier :  2
Cruiser :  4

Player 2 has 1 units total:
Infantry :  1
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Październik 10, 2009, 02:36:34 PM
uwaga jeszcze odnośnie kamikadze, zaatakował mnie tylko pierwszy później czekałem tam jednym myśliwcem i wykańczałem od razu po pojawieniu się - może by pojawiały się w różnych miejscach?
a co do okrętów to wydaje mi się że komputer atakuje nimi tylko wtedy jeśli dany okręt będzie po ruchu miał coś w zasięgu strzału niezależnie od ostawień Agressive Deffensive
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: czata w Październik 10, 2009, 09:33:59 PM
Cytat: Gustlik w Październik 08, 2009, 04:45:42 PM
CytatNa Okinawie flota japońska nie poruszała się, ale może dlatego, że jej nie zaczepiałem. Dopiero po ukończeniu scenariusza, zerknąłem na niego pod Suite. Okazało się, że dalej mam ustawienie Defensive dla Japończyków! Gustliczku, nie zmieniłeś ustawienia w pliku przesłanym do mnie.

Ależ zmieniłem! Na próbę skopiowałem sobie plik z tego załącznika, który jeszcze mi został w "wysłanych" skrzynki pocztowej i sprawdziłem - jest "Aggresive" dla Japończyków.....

Oczywiście, masz rację. Przepraszam.
Czyli grałem starą wersję. Ale już nie będę dochodził, co ja właściwie sobie skopiowałem. Za to udało mi się zrobić BV w Palieu. Przynajmniej tyle.

Pozdrawiam, Czata

PS. Ależ się zrobił ruch. Aktualnie chyba ze sześć kampanii do testowania. Może w następnym tygodniu będę miał trochę więcej czasu...
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 16, 2009, 08:11:00 PM
No ponownie zaczynam ;) Od razu 5 machnąłem i tu me wrażenia: kampania przemyślana, ciekawa, a przeciwnik naprawdę zdradza oznaki samobójczych tendencji;) Np. atak jednostki 1/10 na 3/10...
- mam tylko korony szwedzkie... chociaż liderów normalnych...
- dowództwo mnie lubi- B-26 po 1, potem po 3 Demolition, następnie M5 Stuart przed 5-tym...
- szkoda, że ten elitarny oddział nie może być ulepszony do standardu z transportem...
Czy nadal nie ma podziału liczby w zależności od rodzaju zwycięstwa?
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 16, 2009, 09:39:48 PM
Cytat- mam tylko korony szwedzkie... chociaż liderów normalnych...

No to weź sobie w końcu ściągnij:

http://rapidshare.com/files/289176722/Panzer2.dat

i podmień. Zwłaszcza jak robisz płyty dla innych - po co im z błędami robic.

CytatCzy nadal nie ma podziału liczby w zależności od rodzaju zwycięstwa?

Liczby czego? Tur?
Nie wysyłałem nowej wersji - czekam na więcej wyników.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 16, 2009, 11:33:41 PM
Musiałem w jednej instalce nie podmienić ,ale dziękuję- jak zawsze Jesteś niezawodny ;) Tak, chodziło mi o tury. Ok, zatem podam potem, jak mi poszło.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 18, 2009, 08:19:32 AM
Cytat: majerek w Październik 06, 2009, 08:33:50 AM
Prologwszystkie flagi zająłem w 6 kolejce, a BV mogłem mieć 5Proto - hellcat i dokupiłem b-26
Battle if IluBV w 7 kolejce. Uwaga taka, że połowa moich jednostek nadal nie ma żadnej belki a nowo zakupione jednostki mają. Trochę to dziwne, ja bym nowym zmniejszył doświadczenie początkowe.
Mam podobne wyniki, B-26 dostałem, dokupiłem zgodnie z briefingiem- słabszego z serii kotów F4F Wildcata. Zgadzam się, że w drugim, scenariuszu belka u nowo kupionego- to nieco za dużo. Z drugiej strony jak się otrzyma sprzęt z np. 67punktami, to jest on potencjalnie kandydatem na lidera.
Liderzy (m.in.)- B-26: aggresive atack, rec. movement u piechoty.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 18, 2009, 04:20:16 PM
Cytat: majerek w Październik 09, 2009, 09:03:25 AM
Cape gloucester
BV w 9 turze, mogłem w 7 ale doświadczenia nigdy dosyć. Popełniłem błąd i nie mogłem od razu po zajęciu SH wyładować 155 bo zapomniałem, że dookoła są bagna a ja dostępne heksy pozajmowałem innymi jednostkami ale nie było źle. W 4 kolejce zająłem wschodnie lotnisko i poszło szybciutko. Te 2 japońskie samoloty (nie pamiętam nazwy) z kiepskimi parametrami w ogóle mnie nie atakowały - nie mam pojęcia czemu
Zauważyłem tu jedną rzecz, jak japońska piechota atakowała moją piechotę na transporcie morskim (LST) to moja artyleria nie dała wsparcia - czyżby to kolejny błąd w grze?
otóż to... Przeczytałem Twe wrażenia i doświadczenia, by.. połnić te same błędy... Na całe szczęście mam 2 działa 155, które "korygują" me błędy, do tego plotka- własciwie dwie- oczywiście Bofors 40mm- idelanie wspomaga każdy atak. Dodam, ze jeszcze atakując z morza, udowódczyłem czołg i plotkę  :D Potem dokupiłem ckm- stawiając jednostkę nad morzem dostałem Dakote i przerzuciłem go nad lotnisko na zachodzie. Poza tym do konca tropiłem wszelkie rodzaje aktywności wroga, dostałęm prezent piechotę;) Ale nie miałem kasy za ostatni VH, bo wyniszczyłem nieopatrznie wszystkich Japsów...
Cytat: majerek w Październik 09, 2009, 09:03:25 AM
Talasea
BV mogłem w 6 turze ale trzeba było zając małe flagi więc skończyłem w 12. Mam tyle lotnictwa że jak chłopaki lądowali to nie mieli za bardzo co robić, a Kingfisher to mój ulubiony samolot zwiedza i zmiękcza wroga  ;D
W prezencie dostałem LVTA5.
No ja mam tylko 2 Kingishery, -1 dokupiony w trakcie, ale Mitchell z agresywnym atakiem, to wymusza całkiem miłe wyniki. Do szturmu dałem plotkę boforsa, Shermana, 2 155 i Demilition Team z rec. man. (na barce) potem z portu przerzuciłem ich na wyspę;). Szybko poszło, bo 2 155 - z podwyższonym stanem- wymiatały, a Shermany overrunem pedził, a wcześniej lotnictwo mocno zmiękczyło obronę. kluczem tu jest zajęcie lotniska... Bardzo fajny scen. teren upiorny...
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 19, 2009, 01:06:24 PM
Palieliu- genialny scenariusz. Rozegrałem go 2 razy, bo raz mój Sherman o overrunie z plaży dostał speeda i jeździł jak opętany niszcząc wszystko. nie wykorzystuję błędów gry, wiec rozegrałem to ponownie.
- 3 oddziały rzuciłem na wyspę z lotniskiem- ckm, ppanc i piechotę, 2 oddziały wysadziłem w środku wyspy. Oczywiście musiałem je mocno wspierać lotnictwem, inaczej byłyby historią...
-teren cholernie trudny, do tego musiałem mocno pilnować amunicji w działach, kontrataki były czasami mocne...
-dla uatrakcyjnienia dodałbym w innych rejonach wyspy- bunkry, bądź choć wieże obserwacyjne. No i sztab.../ ew. bunkier  o takim charakterze.
Kampania super, przede mną Okinawa, dostałem kolejny prezent- pływający czołg, a raczej transporter pływający. Jestem pod wrażeniem Gustlik, czuć w tej kampanii Twe pomysły z Paratroopers, ale dopieszczone.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 19, 2009, 02:01:52 PM
Briefing do Okinawy- są krzaczki, to chyba słowo "krążownik" to powoduje.  Uprzedni scen zakończyłem w ostatniej, bo chciałem wszystko zająć, jeszcze aura mnie spowolniła. Ale parę tur wcześniej można finiszować, tylko szkoda oddziałów...
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Exiter w Październik 21, 2009, 06:50:31 PM
sprawozdania ciąg dalszy
Matanikau - 7 tur
Banzai - 8 tur
Kokumbona - 8 tur - dostałem 3 proto -fightera
Cape - 8 tur - bez 2 małych flag
Talasea - 9 tur - byłoby szybciej ale mój transport nie pozwalał się szybciej poruszać
Palieliu - 13 tur
Okinawa - 13 tur - jak można zmieścić tyle jednostek na takiej małej wyspie :) generalnie źle rozplanowałem siły i część jednostek czekała na południu na wyładowanie, zamiast płynąć na północ i potem kilka tur się przeciągnęło. okręty były używane tylko do niszczenia jednostek lądowych, bo japonce się nie ruszały bez radaru. a kamikadze pojawiali się w innych miejscach i kilku niedobitków mi skasowali.

i jeszcze raport


Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Okinawa , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 2441 , Current prestige is 1195
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Piechota
* 1st Marine/1-fire , Marine Eng [E][DUKW Truck [W]] , 4 bars , 407 exp , 8 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 6 kill , 0 pp
* 1st Marine/2 , Marines 44 [M3 [W]] , 3 bars , 390 exp , 6 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 7 kill , 0 pp
* 1st Marine/4 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 3 bars , 303 exp , 6 curr , 2 kill , 0 pp
* 1st Marine/3 , Marines 44 [M3 [W]] , 3 bars , 325 exp , 6 curr , 6 kill , 0 pp
* 1st Marine/5 , Sniper[Jeep [TW]] , 4 bars , 415 exp , 10 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 5 kill , 0 pp
* Raiders , Marine Raiders [C] , 2 bars , 254 exp , 3 curr , 7 kill , 0 pp
* 1st Marine/1Eng , Demolition Team [E][Jeep [TW]] , 3 bars , 377 exp , 7 curr , 5 kill , 0 pp
* 1st Marine/6 , Marines 44 [DUKW Truck [W]] , 3 bars , 326 exp , 4 curr , 1 kill , 0 pp
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC][Jeep [TW]] , 3 bars , 343 exp , 9 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
* Tank1/liberator , M4A2 , 5 bars , 1066 exp , 12 curr , Liberator - User gets more prestige , 59 kill , 0 pp
Tank-2/atak , M4A2 , 5 bars , 596 exp , 9 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 24 kill , 288 pp

Zwiad
Szpieg-1 , M8 Greyhound , 2 bars , 274 exp , 8 curr , 1 kill , 180 pp

Artyleria
* Armata2 , 155mm M1[Mule] , 2 bars , 259 exp , 7 curr , 8 kill , 0 pp
* Armata1-entr , 155mm M1[M2] , 4 bars , 496 exp , 14 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 16 kill , 0 pp
Armata-3 , 155mm M1[Mule] , 3 bars , 348 exp , 12 curr , 3 kill , 445 pp

Air Defense
* Plotka2 , M15 [G] , 2 bars , 285 exp , 10 curr , 1 kill , 0 pp
* Plotka1/atak , M15 [G] , 4 bars , 473 exp , 13 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 13 kill , 0 pp

Fighter
Sam-1 , F4U-4 Corsair [Y] , 5 bars , 600 exp , 12 curr , 14 kill , 820 pp
* Sam2 , P-61 Black Widow , 3 bars , 327 exp , 8 curr , 1 kill , 0 pp

Tactical Bomber
Bomber-1 , PBJ1-H , 4 bars , 419 exp , 10 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 3 kill , 708 pp

Killed: AD 33 ,  AT  8 ,  ATY 50 ,  INF 131 ,  REC  0 ,  TK  4 ,  FTR  7 ,  TB 12 ,  Total: 245
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   2

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  9 Units * 3 Leaders
Total :   3140 exp,     39 kill,      0 pp
Average:    349 exp,      4 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1662 exp,     83 kill,    288 pp
Average:    831 exp,     42 kill,    144 pp

Zwiad *  1 Units * 0 Leaders
Total :    274 exp,      1 kill,    180 pp

Artyleria *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1103 exp,     27 kill,    445 pp
Average:    368 exp,      9 kill,    148 pp

Air Defense *  2 Units * 1 Leaders
Total :    758 exp,     14 kill,      0 pp
Average:    379 exp,      7 kill,      0 pp

Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :    927 exp,     15 kill,    820 pp
Average:    464 exp,      8 kill,    410 pp

Tactical Bomber *  1 Units * 1 Leaders
Total :    419 exp,      3 kill,    708 pp

Summary * 20 Units * 8 Leaders
Total :   8283 exp,    182 kill,   2441 pp
Average:    414 exp,      9 kill,    122 pp
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Listopad 02, 2009, 02:16:03 PM
Gustliku w Matanikau  przydały by się jakieś zasieki lub pole minowe gdzieś na uboczu bo można tam stracić punkty za ostatni VH jak się "przypadkiem"  wszystkich Japońców wybije (a tu każdy punkcik się bardzo liczy)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Listopad 02, 2009, 02:31:57 PM
Popieram, zwłaszcza że ja mam często pecha, że jak nie trzeba to mi korelacja dobrze wyjdzie i zamiast np. 3:0, dostane 6:0 i oddział wyparowuje i widzę koniec scenariusza...
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: majerek w Listopad 22, 2009, 09:02:03 PM
Czy da się zmienić te Szwedzkie medale i portret w Dossier?
Przed Iwo Jima zmniejszył bym cały czas doświadczenie nowych do 2 belek (u mnie artylerie mają 1 i 2 belki a są od początku kampanii)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Mapet w Kwiecień 30, 2010, 06:20:25 PM
Gustlik podaj numery wszystkich map do kampanii.
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 30, 2010, 08:25:35 PM
talasea.map(#314)
guada3.map(#914)
okinawa.map(#104)
capeglou.map(#313)
pelelieu.map(#194)
guadalc2.map(#175)
Tytuł: Odp: Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!
Wiadomość wysłana przez: Mapet w Maj 20, 2010, 10:39:34 PM
Gustlik możesz podesłać pliki z scenariuszami 6, 7, 8, 9 bo w paczce ich nie ma.