Cytat: Waldzios
Jeśli jednostka to "ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus" to dlaczego nie wykorzystać jednostki 'Ebbinghaus' (E:4370) Huh?.
Jednostka ma bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne, ExploitSuccess).
IMHO jednostka 'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza.
W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu.
EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem. W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01.
Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'.
Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań.
Jednostka ma bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne, ExploitSuccess).
IMHO jednostka 'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza.
W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu.
EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem. W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01.
Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'.
Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań.
Dokładnie, wcześniej planowałem zastosować Ebbinghaus, ale ograniczył mnie transport powietrzny przez dostępność DFS 320 oraz to, że obawiałem się czy jednostka nie będzie zbyt silna. Chyba największym powodem za pozostawieniem jest to, że w późniejszych misjach można kupić tylko ograniczoną ilość jednostek (i cena za sprzedanie nie jest zbyt wysoka).
Dziękuję za unikalną jednostkę. Choć obawiam się cechy 'C' (CombatSupport), dość dużo zmienia w założeniach i na pewno pociąga przynajmniej zmianę ilości doświadczenia dla jednostki w pierwszym scenariuszu. Choć mogę mieć uwagę do wyboru ikony? Obecna stylem za bardzo przypomina mi Freikorps oraz jest taka nijaka, jeśli to nie problem to poproszę JCO46.
Jeśli jeszcze można to poproszę o dodanie do niemieckiej frakcji pierwszowojennych dział: 10.5cm leFH 16 i 15cm K16, choć tylko pierwszą armatę chcę wykorzystać w kampanii (aby zapewnić różnorodność sprzętową przez kampanię, najpierw gracz dostanie możliwość kupienia starszych dział, potem następnie coraz nowsze), drugą myślę w kategorii działa poprzedzającego 15cm K18, które np. mogłyby zostać wykorzystane w kampanii W78.
I z faktu, że w kampanii korzystam z jednostek leczących choć w umiarkowanym stopniu fajnie by było mieć jednostkę - ciężarówkę, która z wyglądu przypominała ambulans i budynek - szpital polowy. Oczywiście w "All Countries".
Cytat: Waldzios
IMHO identyczny efekt mogłeś uzyskać przydzielając właściwego (dla klasy) bazowego leadera, i dodatek rozpoznawczy (obie wspomniane maszyny to jednostki AUX).
Racja, też tak można było zrobić...
Cytat: Waldzios
BTW. Obie wspomniane jednostki ('Fokker C.VII' i 'Ro.37bis') z jakiegoś powodu nie mają ruchu fazowego. Obie maszyny to zdecydowanie samoloty rozpoznawcze, więc podejrzewam zwykłe przeoczenie (rzadko wykorzystywane nacje).
Kwestia do poprawy.
Kwestia do poprawy.
Do sprawdzenia maszyny, które mogłyby mieć ruch fazowy (albo wersja): belgijskie Fairey Fox, greckie Breguet Br 19, holenderskie Fokker C.X, Fokker T.VIII, Po-2 z LWP i KRLD.
Czy czasem jeszcze Karaś się do tej kategorii nie zalicza, bo jak z nim było? Mógł mieć jednocześnie bomby i sprzęt fotograficzny czy jednak wymiennie? I czy dywizjony rozpoznawcze miały na stanie bomby?
Przy okazji, mogłoby Cię to zainteresować Waldzios, dla kampanii alternatywnych:
https://www.sas1946.com/main/index.php?topic=23496.0
http://www.airwar1946.nl/whif/L46-me109w.htm
Cytat: Waldzios
Rozegrałem pierwszy scenariusz.
W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy.
Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę.
Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów).
BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku.
Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach.
O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela.
W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy.
Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę.
Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów).
BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku.
Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach.
O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela.
Cieszę się, że scenariusz okazał się ciekawy. Moje wrażenie odnośnie poziomu trudności jest takie, że jest on umiarkowany, ale nie za trudny. Zastanawiałem się czy nawet wzmocnić siły Republikańskie.
Niestety ten samolot pomimo ustawienia kursu na Ceuta to często wybiera lotnisko.
Nawet jeśli jednostka CORE poniesie straty można ją uleczyć ambulansem w ostatnich turach albo wysłać siły do przejęcia hexów by z uzupełnić ją przez prestiż w sztabie po misji.