Zostań Marines - obroń Guadalcanal - Wuj Sam Wzywa!

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 05, 2009, 12:16:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Zacząłem od początku.
Nowe "państwo" jest bardzo ładne.

Prolog.
- Literówka w briefingu (archpelagu);
- Dodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Battle Of Ilu.
- Tym razem decyduję się na Wildcata.
- Zajmuję wszystko na osiem tur przed końcem.

Bloody Ridge.
Popełniam duży błąd pchając siły szybkie na południe przez góry, zamiast dać je na wschód.
Z tego powodu nie zajmuję ostatniego wschodniego punktu.

Matanikau
Mogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Banzai.
Scenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Kokumbona.
Siły morskie w służbie wojskom lądowym.

Wkrótce opis drugiej części.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatDodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Przecież są - miasto na południu - hex 25,32

CytatMogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Tury nie są jeszcze ustawione - czekam na więcej danych, żeby wyciągnąc średnią.

CytatScenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Też mi nie wyszły na przeciw. Trzeba je chyba przestawic - w miejscu gdzie stoją nie ma żadnych istotnych heksów.

CytatSiły morskie w służbie wojskom lądowym.

Za to tutaj japońskie pancerniki odstrzeliły mi cały core'owy batalion. Z wcześnie pokazałem się im na brzegu - trzeba było poczekac, aż się amerykańskie pojawią i się nimi zajmą.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Sherman z miotaczem ma NA=0 i AA=0 natomiast Stuart z miotaczem NA=1 i AA=1
Scout Car - brak R w opisie
Nie bo nie :)

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata


Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatDodać japońskie zasieki, w miejscu niedostępnym dla gracza. Byłem w stanie wygrać poprzez zniszczenie wszystkich jednostek!

Przecież są - miasto na południu - hex 25,32

Akurat na te zasieki natrafili moi boys podążąjący na jeepie do południowego VH.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatMogłem wygrać sześć tur przed końcem.

Tury nie są jeszcze ustawione - czekam na więcej danych, żeby wyciągnąc średnią.

No właśnie w tym celu podałem swój wynik.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2009, 07:36:16 PM
CytatScenariusz wart swojej nazwy. Zwycięstwo dopiero w dwunastej turze. Dobrze, że walki nie dążą okręty japońskie. Mogłyby zrobić masakrę.

Też mi nie wyszły na przeciw. Trzeba je chyba przestawic - w miejscu gdzie stoją nie ma żadnych istotnych heksów.

Może lepiej ich nie ruszać? Chyba, żeby dać jakiś własny niszczyciel.


A teraz druga część.

Cape Gloucester.
Zacząłem mocno chaotycznie. Ale prawdziwe granie zaczęło się dla mnie od czwartej (wysadzenie ciężkiej artylerii) - piątej (zdobycie lotniska) rundy.
BV około trzech rund przed końcem, ale ostatnie miasteczko (Sag Sag) dopiero w ostatniej turze.
Proszę o zasieki na południu mapy.

Talasea.
Nie zauważyłem, że mogę rozstawić samoloty. Dlatego zdecydowałem się na szturm od południa. Przez to gapiostwo nie zdobyłem dwóch małych flag, mimo że w jednej wybiłem wszystkich obrońców. Zabrakło już paliwa.

Peleliu.
Należy pamiętać, że plaża to teren typu "sand" i zaopatrywanie jest marne.
Zwycięstwo dopiero w przedostatniej turze TV. Liczyłem, że osiągnę V, ale cały ten czas miałem rain i nie dałem rady.
Czy można by było na terenie Ngesebus Island dać heks typu "port"? A może dodać jakiegoś niszczyciela?

Brakuje mi 90mm M2.

Pozdrawaim, Czata

PS. Trzeba pamiętać, żeby w heksach typu port nie zostawiać jednostek w transporcie morskim. Wybuchają w tajemniczy sposób.

Ervin von Rommel

Cytat: czata w Wrzesień 30, 2009, 11:25:48 AM
PS. Trzeba pamiętać, żeby w heksach typu port nie zostawiać jednostek w transporcie morskim. Wybuchają w tajemniczy sposób.

hej

To niestety błąd gry (temat poruszony w innym wątku na forum). Wystarczy na sąsiadującą jednostkę morską w porcie najechać najechać kursorem - jakby miało się do niej strzelić i jednostka wyparowuje :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

czata

Okinawa.
Warto powstrzymać odruch szybkiego wysadzania desantu morskiego i wcześniej rozpoznać brzeg.
Piechota z 6. Dywizji jest bez paliwa. Domyślam się, że to zamierzone.
W czwartej turze zdobywam lotnisko (i to dwa naraz) i gra, od razu, dostaje dodatkowych rumieńców.
Scenariusz dzieli się na dwa teatry działań, południowy i północny, totalnie od siebie niezależne i zupełnie od siebie różne. Na południu trzeba się mocno przebijać, na północy jest miło i przyjemnie.
Zwycięstwo mogłem odtrąbić w trzynastej turze, ale po bardzo ciężkich walkach. Część wojska musiałem wręcz ewakuować z wyspy, żeby go nie stracić.
Cała flotylla japońska, włącznie z Yamato, nie porusza się!

Moje wojsko:
Campaign: 1st Marine Divisio , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Prolog  Brilliant Victory
02 Battle Of Ilu  Brilliant Victory
03 Bloody Ridge  Brilliant Victory
04 Matanikau  Brilliant Victory
05 Banzai  Brilliant Victory
06 Kokumbona  Brilliant Victory
07 Cape Gloucester  Brilliant Victory
08 Talasea  Brilliant Victory
09 Peleliu  Tactical Victory

Current scenario: Okinawa , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 3636 , Current prestige is 234
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Infantry
* 1st Marine/1 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 4 bars , 458 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 10 kill , 0 pp (U:001)
* 1st Marine/1 , Demolition Team [E][M3 [W]] , 2 bars , 220 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 2 kill , 0 pp (U:002)
* 1st Marine/1 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 2 bars , 230 exp , US Marines , 10 base , 3 curr , 4 kill , 0 pp (U:003)
* 1st Marine/5 , Demolition Team [E][M3 [W]] , 2 bars , 298 exp , US Marines , 10 base , 1 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 6 kill , 0 pp (U:004)
* 1st Marine/5 , Marine Eng [E][M3 [W]] , 4 bars , 430 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 12 kill , 0 pp (U:005)
* 1st Marine/1Raiders , Marine Raiders [C] , 5 bars , 527 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 11 kill , 0 pp (U:006)
* 1st Marine/1Eng , Demolition Team [E][Jeep [TW]] , 4 bars , 474 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 13 kill , 0 pp (U:009)
* 1st Marine/HQ , HQ Unit [AEC][Jeep [TW]] , 3 bars , 341 exp , US Marines , 2 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp (U:012)

Tank
* 1st Marine/1Tank , M4A3 , 5 bars , 653 exp , US Marines , 10 base , 3 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 23 kill , 0 pp (U:010)
*  , M4(105) , 3 bars , 326 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 12 kill , 0 pp (U:013)

Recon
*  , M8 Greyhound , 5 bars , 536 exp , US Marines , 10 base , 1 curr , 6 kill , 0 pp (U:014)

Anti-tank
* 1st Marine/1SW , M3 75mm GMC , 2 bars , 286 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , 4 kill , 0 pp (U:011)

Artillery
* 1st Marine/11Art , M7 , 2 bars , 218 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 7 kill , 0 pp (U:008)
* 1st Marine/11Art , M1 Long Tom[M4 HS Tractor] , 4 bars , 477 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 16 kill , 0 pp (U:015)
, M8 , 4 bars , 410 exp , US Marines , 10 base , 6 curr , 2 kill , 240 pp (U:018)

Air Defense
*  , M15 [G] , 4 bars , 496 exp , US Marines , 10 base , 5 curr , 17 kill , 0 pp (U:019)

Fighter
, P-61 Black Widow , 5 bars , 978 exp , US Marines , 10 base , 8 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 22 kill , 840 pp (U:016)
*  , F4U1-D Corsair [Y] , 5 bars , 508 exp , US Marines , 10 base , 4 curr , First Strike - Unit fires first if  , 7 kill , 0 pp (U:023)

Tactical Bomber
, PBJ1-H , 5 bars , 742 exp , US Marines , 10 base , 6 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 708 pp (U:017)
, SBD Dauntless [Y] , 4 bars , 406 exp , US Marines , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 1 kill , 432 pp (U:021)
, PBJ1-H , 3 bars , 325 exp , US Marines , 10 base , 8 curr , 2 kill , 708 pp (U:022)
, PBJ1-H , 4 bars , 432 exp , US Marines , 10 base , 9 curr , 1 kill , 708 pp (U:034)

Killed: AD 36 ,  AT  9 ,  ATY 52 ,  INF 149 ,  REC  0 ,  TK  5 ,  FTR  5 ,  TB 15 ,  Total: 271
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   2

BV  8
V   0
TV  1
L   0

Infantry *  8 Units * 3 Leaders
Total :   2978 exp,     58 kill,      0 pp
Average:    372 exp,      7 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :    979 exp,     35 kill,      0 pp
Average:    490 exp,     18 kill,      0 pp

Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    536 exp,      6 kill,      0 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    286 exp,      4 kill,      0 pp

Artillery *  3 Units * 2 Leaders
Total :   1105 exp,     25 kill,    240 pp
Average:    368 exp,      8 kill,     80 pp

Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    496 exp,     17 kill,      0 pp

Fighter *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1486 exp,     29 kill,    840 pp
Average:    743 exp,     15 kill,    420 pp

Tactical Bomber *  4 Units * 2 Leaders
Total :   1905 exp,     20 kill,   2556 pp
Average:    476 exp,      5 kill,    639 pp

Summary * 22 Units * 10 Leaders
Total :   9771 exp,    194 kill,   3636 pp
Average:    444 exp,      9 kill,    165 pp

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatPiechota z 6. Dywizji jest bez paliwa. Domyślam się, że to zamierzone.

Nie - coś się musiało skopac

CytatCała flotylla japońska, włącznie z Yamato, nie porusza się!

Dasz radę przestawic w Suite Japońców na Aggresive i spróbowac jeszcze raz? Jak nie to trzeba będzie ich jakoś inaczej wciągnąc do bitwy...

CytatCzęść wojska musiałem wręcz ewakuować z wyspy, żeby go nie stracić.

No właśnie - trzeba pamiętac o tym, że to nie jest ostatni scenariusz, choc na razie kampania się na tym kończy, ale w perspektywie jest jeszcze Korea. Więc nie nalezy przeszarżowac.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A propos tego paliwa, to nie wiem czy czasem nie wariuje konstrukcja typu "statek na statku", bo transport LVT jest amfibijny. Zatem mamy piechotę na LVT i to wszystko jeszcze na statku...

Zauważ, że tam gdzie 6ta dywizja ma normalny transport, czyli artyleria na ciężarówce lub Jeepie, tam paliwo jest. No ale wpisałem teraz ręcznie - zobaczymy czy coś to zmieni.

Aha, to wszystkich grających - nie wiem czy zauważyliście (bo ja też na to wpadłem niedawno), że transport amfibijny może przekraczac rzeki, ale może także pływac po heksach typu "Ocean", co prawda tylko 1 heks na kolejkę, ale zawsze...
Jest to sposób na dostanie się na jakąś wyspę, bez potrzeby ładowania się na statek w porcie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Tak, dlatego ja chętnie LTV używam, poza tym tez piechotę, co dostałem kiedyś na amfibii właśnie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatKokumbona.
Siły morskie w służbie wojskom lądowym.

No muszę przyznac, że tutaj japońskie okręty spisują się na medal - trzy razy zmietli mi po batalionie, dopiero za czwartym znalazłem na nich sposób, żeby mi się od lądu odczepili - za to zatopili mi krążownik.

CytatPeleliu.
Należy pamiętać, że plaża to teren typu "sand" i zaopatrywanie jest marne.
Zwycięstwo dopiero w przedostatniej turze TV. Liczyłem, że osiągnę V, ale cały ten czas miałem rain i nie dałem rady.
Czy można by było na terenie Ngesebus Island dać heks typu "port"? A może dodać jakiegoś niszczyciela?

Też padłem na tym - grałem na 200% i tylko zwykłe V. Jesli już, to wolę dodac niszczyciel niż zmieniac heksy mapy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Dodałem na Peleliu wzmocniony batalion US Army (321 RCT), który rzeczywiście przybył tam na pomoc - to na razie tyle.

Drugi testplay Okinawy z ustawieniem Aggressive zmusił japońską flotę do działania i to w iście historycznym stylu. Na szczęście pancernik Iowa wykazał się (zgodnie z przewidywaniami) wyższą inicjatywą w boju niż przereklamowany Yamato i szybko wybił mu z głowy chęc walki.

Przeładowałem kolejkę i tym razem sam się nie ruszyłem - japońskie okręty zrobiły wówczas miazgę z moich oddziałów, które w międzyczasie zdobyły wyspę IE. To jest ta wyspa z lotniskiem. Yamato znów skoczył do Iowy i mimo trafienia i wyeliminowania z walki jednej wieży (2pkt - to będzie gdzieś tak jedna wieża - prawda?), został nakryty celną salwą - poprawka South Dakoty załatwiła sprawę.

Wtedy do samobójczej szarzy ruszyły niszczyciele - tez było zabawnie.

Tylko że przy ustawienia "Aggresive", japońskie oddziały lądowe, rzucają się na lądujących przez co zrywają swój poziom okopania i wybijanie ich artylerią przypomina polowanie na kaczki. Trzeba będzie dac więcej oddziałów nieruchomych.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Heloł marynarze, pytanie techniczne - czy flaga dla US Marines ma pozostać "szwedzka" czy mam coś niezaktualizowane?

Gustlik

Ahoj na statku!

Pewnie, że nie szwedzka....

Musisz sobie wejśc na stronę Grega, tam jest aktualny plik "Gustlik Flags" następnie:
- ściągasz go
- wrzucasz do katalogu FlagsDossier (zastępując stary)
- uruchamiasz GraphSwitch'a
- każesz mu zmienic flagi dla Gustlik Efile

i masz nowe flagi, z jednym zastrzeżeniem - mianowicie przez nieuwagę pozostał herb Szwecji w widoku inspekcji jednostki, przy odznaczeniach za bitwy, no ale to już jest mniejszy problem, zresztą wkrótce zostanie usunięty.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Ja po małych kłopotach z kompem :pcbash zacząłem od nowa i tak:

Prolog
wszystkie flagi zająłem w 6 kolejce, a BV mogłem mieć 5
Proto - hellcat i dokupiłem b-26

Battle if Ilu
BV w 7 kolejce
Uwaga taka, że połowa moich jednostek nadal nie ma żadnej belki a nowo zakupione jednostki mają. Trochę to dziwne, ja bym nowym zmniejszył doświadczenie początkowe.

Bloody ridge
BV mogłem mieć w 4 kolejce ale wszystkie małe flagi zająłem w ostatniej kolejce na BV czyli 6
Nie wiem jak wy ale ja mam jakiegoś pecha do liderów - no po prostu żadnego  :imwaiting

Matanikau
BV w 6 kolejce i pierwszy lider dla art 155 nareszcie
Przed tym scenem miałem jeszcze 3 jednostki corowe bez belek - a nowi mają 1  ???
Proto M8 greyhound

U was dźwięki są w porządku bo u mnie Scout car ma dźwięk zaprzęgu konnego lub czegoś innego kopytnego.
Poza tym w Prologu jak atakowałem Wildcatami japońską piechotę na północnym VH to czasami dostawałem jakieś szumy, dodam że w tym czasie miałem włączonego winampa więc może z nim się coś gryzło.
Nie bo nie :)