Kampania Polska - przekonwertowana kampania Bolesty "1939" na efil Gustlika

Zaczęty przez Greg, Październik 10, 2009, 11:37:11 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Odwołuję swe oświadczenie- użycie ckm-u- chodzi o posterunek + ckm-  jest po prostu najprostsze przez wejście do kwatery głównej i opcja- odesłania do konkretnego oddziału... Ech, wstyd, takie przeoczenie...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Ale jest to trochę uciążliwe szczególnie jeśli jest kilka takich jednostek to nie wiadomo która gdzie stoi.
:offtopic
Przypomniało mi się że grając kiedyś kampanię Toily`ego (nie pamiętam którą) zastosował on ciekawą kombinację polegającą na tym że działo miało za transport p-panca (czy jakąś armatkę przeciwpiechotną) i jak chciało się użyć tego p-panca to ładowało się działo na transport i następowała zamiana, należało tylko pamiętać żeby na koniec tury przełączyć na odpowiednią jednostkę.
Nie bo nie :)

Zsamot

Musiałem zacząć od nowa, ale niestety nie miałem wyboru- nadpisałem save'a  :o Ale chyba teraz będzie lepiej, ponazywałem jednostki dla lepszego rozeznania, zatem klasycznie, tylko piwa do gry brak. Ale do meritum.
Bitwa na luku Wkry. Zakupiłem PWS jako rozpoznawczy i od teraz Czaplę odradzam, nie ma ona HA, a często tym PWS 26 kończyłem żywot niedobitka z dumnej Panzerwaffe.  >:D Łatwo tutaj zamarudzić z przebiciem na drugi brzeg. Właściwie nigdy nie ma odpowiedniego momentu. Mi ie przydał prezent- ppanc z zasięgiem na 2. Co pokazuje, dany scenariusz- grany wielokrotnie zmienia się w zależności od otrzymanej jednej jednostki. Gromi to działo kolejne pojazdy pancerne, dobijam czołgiem, po prostu fenomen. Nie zajmuje wszystkich heksów, ale po prostu nie daje rady. Brylant bez prezentu. Mały skandal, ale cierpliwie milczę. Pogoda do d..., dobrze, że hurricane miał lidera "all weathe combat", kolejny plus to francuska plotka z liderem rec. manouver, co tylko potwierdza me stwierdzenie o zalecie PG2 i jego nielinearności przez przydziały losowe. Lotnictwem - moim, skromnym- 3 myśliwce- gromię artylerię na drugim brzegu, potem dokupuję Łosia i zabawa nabiera tempa. Niem,niej asekuracja moich działań nieodzowna, inaczej jest ciężko. Bardzo dobry scen.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Obrona Warszawy.
Jeden z lepszych scenariuszy, bowiem pozornie wszystko jest proste- zniszczyć działa, odeprzeć oblężenie, ale przeciwnik jest zbyt liczny i ostro daje odpór. Z lotnictwem daję sobie radę w dużej mierze dzięki przydzielonym działom. Ale i moja własna obrona plot mocno wspiera i daje radę. Pośrodku tylko markuje atak głównie na tę artylerię i na lotnisko nacieram- Char jest idealny, zaś me siły, w tym Ur otrzymują bolesne nauczki, bo nie zawsze jestem w stanie je asekurować. Zdobywam brylant, ale po srodze kupuje kolejny czołg, recon- musiałem odeprzeć PSW 222, co się przedarł. A moi chłopcy mocno doświadczeni, głodni wrażeń zostali nareszcie docenieni- choć skromnie- eksperymentalny recon dołączył do całości sił.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Bitwa nad Bzurą- VH Chateu jest zaznaczony złotą obwódka, a wcale nie jest VH, inne można zająć, pozostawiając ten w niemieckich rękach... Broni pancernej jest bez liku... Sukces zawdzięczam w dużej mierze lotnictwu (dokupuję drugiego Łosia...) i ppancowi z zasięgiem 2... Ma on już ponad 200pd i po prostu deklasuje Panzerwaffe. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Ofensywa w Prusach. - Super, ze są wreszcie zawarte informacje, co będzie dostępne, ja zawsze się piszę na Chary, bo to sprzęt idealny do natarć i obronę wspiera sprawnie, taki ppanc i czołg zarazem. Trochę się męczę z podejściem, na cal szczęście Niemcy maja tylko na początku 10,5cm, toteż je z dystansu, plotkę na lotnisku masakruję i tłumię Łosiem,  on sam ledwo to przeżywa, ale mogę w efekcie całość zdominować resztą sil, wtedy wjazd Charami, w efekcie turę później lotnisko jest moje, Łosie mogę przebazować na uzupełnienie... Z SH wysyłam drogą morska Chara, czasem wspieram go myśliwcem ,ale on sam ładnie wybija Grenzwacht. Potem podrzucam mu - droga powietrzną recon i moździerz brytyjski- zostawiam je- zrzut spadochronowy jest nieoceniony, a am Brem with mortar- szybki i całkiem skuteczny. Zresztą pomagają zniszczyć 15-stkę na tyłach północnego Vh.  A na koniec te desantowe trio podąża na lotnisko, ale sama plotka plus jakaś marna piechota to właściwie z rozpędu jest rozjechana. Kolejny SH jest nie do zajęcia... wkurza to, bo niepotrzebnie pcham tam siły... Środkiem pędzę do VH na północnym zachodzie, w efekcie w mieście zostaje odosobniona piechota, wspierana  działem, dopiero na końcu wolnymi siłami kończę z nimi- niedobitkami i Boforsem 37mm.
Dobry scenariusz, dla mnie początek wymagający, ale daje mnóstwo frajdy.
Królewiec- strasznie długo podejście trwa, nic właściwie, bo nieliczne jednostki rozstrzeliwuje działami, ew. reconami. Pogoda denna, więc jak jestem pod miastem , to zajmuje się najpierw działami- najpierw zmiękczam te z ograniczoną liczebnością, bo nie odbuduje przeciwnik, potem ryzykownie wjeżdżam czołgami w miasto, ostro się asekurując, ale coś po stronie przeciwnika niemrawo. Lotnictwo w krótkich chwilach zdejmuje podstawionymi plotkami, wespół z myśliwcami.
Tutaj me postulaty- może parę bunkrów, pól minowych, może 88- mka ppanc? , recony???, nie ma czołgów... na wody wt\rzuciłbym okręt, nawet 2;)
Podpowiem, ze pojawia się Jastrząb wersja B- od razu kupuję 2 ;)
Lwów- rumuński sprzęt- warto polskie działo z zasięgiem na 6 ulepszyć na rumuńskie- lepsze pod każdym względem, do tego planuje kupić z jedna 88mkę plot, będzie jak znalazł na front wschodni, do strzelania w czołgi;) Początek jest spokojny, mam za mało plotek, muszę, myśliwcami odpierać Rosjan, a na ziemi byłyby bardziej potrzebne... Ale całe środki poszły na ulepszenia sprzętu i nie zakupiłem świetnych samobieżnych plotek z zasięgiem na 3 ;(  I tu musiałem przerwać- proza życia.
Pytanie ja gram ścieżkę na brylantach, to najdłuższa ścieżka?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Nowogród - powiem, ze to jeden z trudniejszych scenariuszy w tej kampanii, zwłaszcza po zredukowaniu roli dział o dalekim zasięgu. gra się super, tylko dodałbym siło rosyjskim z dwa recony, na południu ckmy, moździerze. Poza tym jakiś samobieżny ppanc, ale to urozmaicenia;)
Wołokomsk - po zdjęciu sił przydzielonych całkowicie zmieniam taktykę, zresztą czas ogromnie spieszy... Centralny VH stanowczo ma za słabą obronę. Brak plot, poza tym może dodać z dwie wieże obserwacyjne, by utrudnić podejście pod ten VH?
Przede mną Klin ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Klin- po prostu super, co prawda uważam, że wiele zależy od pogody, bo gdyby nie losie, to mogłoby być kiepsko, ale... po prostu jest super. Może i ciężko, ale sprzęt urozmaicony, wzorowo. No i zaraz po nim niewypał:
Stalingrad - dla mnie po prostu ofiara przeniesienia Defending the Reich bez uwzględnienia, ze już armia silna, przeciwnik to żaden, ot tyle by uważać... Stalingrad- wielkie słowa, jestem na zadupiu...do miasta daleko, ew. na podejściu do Stalingradu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Jekaterinburg ogólnie ok, acz brakuje tam reconów, lżejszych czołgów, właściwie nie istnieje druga linia obrony, aż się prosi o bunkry, pola minowe... Do tego polscy(?) spadochroniarze??? W poprzednim scenie też była jednostka ze złego kraju- piechota okopana koło VH-u.
Ścieżka dla "Brylantowej ścieżki";)
Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Jekaterinburg , VH prestige is 160 , All hex prestige is 160
Army value including initial Core and Prototypes: 13524
Total Army Cost: 8820 , Current prestige is 1315

Infantry
*Spadochroniarze [P][PF 508/518] , 4 bars , 420 exp , 10 base , 6 curr , 2 kill , 0 pp
* Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 299 exp , 10 base , 10 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 0 kill , 0 pp
* Pionierzy [AE][PF 621L] , 4 bars , 445 exp , 10 base , 10 curr , First Strike - Unit fires first if  , 8 kill , 0 pp
  Saperzy B [PZInz 703] , 0 bars , 91 exp , 10 base , 7 curr , 1 kill , 180 pp

Tank
B1-bis s , 5 bars , 652 exp , 10 base , 14 curr , 52 kill , 264 pp
B1-bis s , 5 bars , 919 exp , 10 base , 14 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 98 kill , 264 pp
B1-bis s , 5 bars , 599 exp , 10 base , 15 curr , 43 kill , 264 pp
*B1-bis s , 5 bars , 903 exp , 10 base , 12 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 109 kill , 0 pp
*14TP wz 41 , 2 bars , 275 exp , 10 base , 9 curr , 13 kill , 0 pp

Recon
4TP wz40 , 5 bars , 540 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 16 kill , 192 pp
Scout Carrier [P] , 2 bars , 289 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 132 pp
TKS wz 40 , 2 bars , 209 exp , 10 base , 9 curr , 1 kill , 168 pp
*TKS wz 40 , 5 bars , 634 exp , 10 base , 8 curr , Resilience - Harder to Destroy , 25 kill , 0 pp
*4TP wz41 , 0 bars , 5 exp , 10 base , 9 curr , 1 kill , 0 pp
4TP wz40 , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 192 pp
*TKS wz 40 , 4 bars , 466 exp , 10 base , 8 curr , 9 kill , 0 pp

Anti-tank
*202/wz39 kal75 S , 5 bars , 643 exp , 10 base , 8 curr , 7 kill , 0 pp
*202/wz39 kal75 S , 5 bars , 678 exp , 10 base , 15 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 16 kill , 0 pp

FlaK
*Taczanka [FSR] , 3 bars , 364 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp
*CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 742 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 0 pp
CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 2 bars , 246 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 168 pp

Artillery
149mm K-1[Citroen-Kegresse] , 5 bars , 594 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 444 pp
Bren mortar [P] , 2 bars , 205 exp , 10 base , 8 curr , 3 kill , 120 pp
*C8P/St40kal120 , 5 bars , 716 exp , 10 base , 11 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 11 kill , 0 pp
*C7P/St40kal120 , 5 bars , 519 exp , 10 base , 14 curr , Resilience - Harder to Destroy , 5 kill , 0 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] , 4 bars , 480 exp , 10 base , 14 curr , 7 kill , 444 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] ,3 bars,345 exp,10 base,13 curr,Overwhelming Attack-Some suppress,8 kill,444 pp
* C8P/St40kal120 , 2 bars , 262 exp , 10 base , 12 curr , 2 kill , 0 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] , 2 bars , 293 exp ,10 base,12 curr,Bridging - Units treat rivers as ro , 5 kill , 444 pp

Air Defense
wz37/75/342 , 4 bars , 435 exp , 10 base , 14 curr , 7 kill , 336 pp
wz37/75/342 , 0 bars , 56 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 336 pp
88mm FlaK 37 [AG][Citroen-Kegresse] , 3 bars , 347 exp , 10 base , 13 curr , 8 kill , 432 pp
wz37/75/342 , 3 bars , 357 exp , 10 base , 6 curr , 2 kill , 336 pp

Fighter
PZL 53 IIB , 5 bars , 714 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 10 kill , 600 pp
*PZL 53 IIA , 5 bars , 1204 exp , 10 base , 14 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 24 kill , 0 pp
PZL 50 Jastrzab B , 4 bars , 429 exp , 10 base , 12 curr , 11 kill , 480 pp
PZL 50 Jastrzab B , 3 bars , 343 exp , 10 base , 6 curr , 8 kill , 480 pp
*PZL 53 IIB , 5 bars , 1616 exp , 10 base , 13 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 23 kill , 0 pp
PZL 53 IIB , 5 bars , 871 exp , 10 base , 14 curr , 22 kill , 600 pp

Tactical Bomber
PZL-37c Los , 5 bars , 598 exp , 10 base , 6 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 12 kill , 624 pp
PZL-37c Los , 4 bars , 404 exp , 10 base , 13 curr , 3 kill , 624 pp
PWS-26 [R] , 5 bars , 527 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 252 pp

Killed: AD 75 ,  AT 46 ,  ATY 150 ,  INF 293 ,  REC 31 ,  TK 100 ,  FTR 41 ,  TB 22 ,  Total: 758
Lost  : AD  1 ,  AT  9 ,  ATY  1 ,  INF 23 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  36

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 2 Leaders
Total :   1255 exp,     11 kill,    180 pp
Average:    314 exp,      3 kill,     45 pp

Tank *  5 Units * 2 Leaders
Total :   3348 exp,    315 kill,    792 pp
Average:    670 exp,     63 kill,    158 pp

Recon *  7 Units * 2 Leaders
Total :   2143 exp,     58 kill,    684 pp
Average:    306 exp,      8 kill,     98 pp

Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1321 exp,     23 kill,      0 pp
Average:    661 exp,     12 kill,      0 pp

FlaK *  3 Units * 0 Leaders
Total :   1352 exp,     24 kill,    168 pp
Average:    451 exp,      8 kill,     56 pp

Artillery *  8 Units * 4 Leaders
Total :   3414 exp,     52 kill,   1896 pp
Average:    427 exp,      7 kill,    237 pp

Air Defense *  4 Units * 0 Leaders
Total :   1195 exp,     19 kill,   1440 pp
Average:    299 exp,      5 kill,    360 pp

Fighter *  6 Units * 3 Leaders
Total :   5177 exp,     98 kill,   2160 pp
Average:    863 exp,     16 kill,    360 pp

Tactical Bomber *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1529 exp,     20 kill,   1500 pp
Average:    510 exp,      7 kill,    500 pp

Summary * 42 Units * 15 Leaders
Total :  20734 exp,    620 kill,   8820 pp
Average:    494 exp,     15 kill,    210 pp

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369