Test - W00 Wielka Rzecz...pospolita

Zaczęty przez Zsamot, Lipiec 08, 2010, 12:39:34 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Pierwszy scen- 6 tur przed czasem, w trakcie zmagań zakupiłem w drodze rozsądku tylko działo 155mm, resztę kasy trzymam na ulepszenia. Od dowództwa należny prezent Iskra. Zamierzam zacząć ten drugi scen po nowej strategii. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Mam problem- mam brylant przed Władywostokiem, ulepszam oddziały i widzę tylko pomniejszoną mapkę i nie mogę rozstawić oddziałów??? Co dalej??? Kampanie sprawdziłem, map nie brakuje.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Cytat: zsamot w Lipiec 21, 2010, 02:21:07 PM
Mam problem- mam brylant przed Władywostokiem, ulepszam oddziały i widzę tylko pomniejszoną mapkę i nie mogę rozstawić oddziałów??? Co dalej??? Kampanie sprawdziłem, map nie brakuje.

Chętnie bym pomógł, ale nie do końca rozumiem, co to jest pomniejszona mapka. Fragment mapy ?
Widok strategiczny ? Mapa się zgadza ? Umiesz zrobić "print screena" i przesłać mi mailem widok ekranu ?

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

Kowdar, dzięki za pomoc, gram sobie dzielnie- Władywostok za mną, brylant bez nagrody. Hmm. Ja bym dodał bunkry, poza tym brak w tej kampanii stacjonarnych plotek. Wreszcie nie ma samych IS3. ;) Urozmaiciłbym piechotę, sztabu nigdy nie ma...
ps. jak mam usunąć czasami bzyczenie w dźwiękach, w instalce poprzedniej nie mam takich problemów...
ps.2. briefingi fajne, tylko sugerują, że jak następny po Władywostoku przegram, to nic się nie stanie... To prawda?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Tak, briefingi sugerują co będzie dalej, np. czy wracamy do Europy, albo że porażka nie zmienia naszych planów.
Jak są stwierdzenia, że plany trzeba będzie porzucić to jest to sugestia, że po przegranej kampania przechodzi na inną ścieżkę (obronną - w sensie tematycznym).

Co do dzięków. U mnie dźwięki w katalogu SFX są to pliki MP3 prze-konwertowane z MEL. Może faktycznie taki efekt występuje. Możesz ew. usunąć z katalogu SFX pliki mp3 i wgrać tam pliki dźwięków MEL z poprzedniej instalacji.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

Scenariusz "Mińsk" przed Syberią w każdym razie:
1. lotnisko (28,23) nie uzupełnia!?
2. dlaczego są takie dziwne jednostki jak National amerykański, do tego z konnym transportem???
3. cały czas walczę z dywizjami ciężkimi, bo tylko ISY i te 44-ki, a gdzie ppance, gdzie 34/85? nie ma reconów u Rosjan, za to wszędzie piechota z rozpoznaniem.
4. Kolejny raz brylant, ale za cenę strat... recon itp.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Scenariusz "Mińsk":

1. Faktycznie lotnisko nie uzupełnia. Zresztą przypominam sobie podobny wątek na forum także o lotnisku, które nie uzupełnia. Sądzę, że znalazłem przyczynę (może ona  być wspólna dla tego typu problemów). Otóż różnicą pomiędzy wskazanym lotniskiem, a innymi, jest że nie ma ono właściciela - flaga leży na hexie nie będącym hexem lotniska, a obok
(nawet jak na mapie wygląda to wizualnie inaczej). W innych przypadkach, flaga leży na hexie lotniska.
Sądzę, że to jest przyczyna nie uzupełniania lotniska - w kolejnej wersji przesunę flagę.

2. A tutaj zupełnie nie wiem o jaką jednostkę chodzi. W scenariuszu nie ma takiej. Z jednostek amerykańskich są tylko trzy jednostki: M4A3E2 Jumbo 76, M26 i M20.

3. Już dobrze wiem, że przyzwyczajeni do kampanii Gustlika, narzekacie ma małą róznorodność jednostek. Będzie to poprawiane. Co do jednostek pancernych nie jest chyba aż tak tragicznie jednorodnie: 1x T34, 1x T44, 3x IS-2, 2x IS-3, 2x IS-4.
Ppance: 8x ZIS-3, 1x BS-3. Nie ma samobieżnych - wprowadzę.
Natomiast ogólnie i przewrotnie (co do ciężkich czołgów) zapytam się tak: a jakie jednostki masz po swojej stronie i jak wyglądają ich parametry wobec IS'ów. Ja wiem że łatwiej się "rozjeżdża" T34 - ale przeciwnik powinien mieć porównywalną siłę, aby gra nie była zbyt jednostronna.

4. No cóż, wojna wymaga ofiar .......
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

To może sobie dokupił???
Syberia. Prędko parę zdań, do czasu wyjaśnienia niemożności robienia overrunu, wstrzymuję grę...
1. lotniska brak? Ok, i tak prędko mam własne.
2. warto wspomnieć, ze warto mieć własny "most".
3. Japończycy bez reconu?
4. pytanie ogólne: dlaczego samolot mając do wyboru trasę do punktu "a" wybiera droge górą? W efekcie móc przelecieć niezauważonym, oczywiście dostrzega wroga i tyle...
5. dlaczego nie mogę wycofać oddziału podczas rozstawiania gdy np. zmienię zdanie?
6. Przeciwnika można zbilansować też doświadczeniem, liderami itp. No i ilością. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

#53
Cytat: zsamot w Lipiec 25, 2010, 01:03:08 PM
To może sobie dokupił???
Syberia. Prędko parę zdań, do czasu wyjaśnienia niemożności robienia overrunu, wstrzymuję grę...
1. lotniska brak? Ok, i tak prędko mam własne.
2. warto wspomnieć, ze warto mieć własny "most".
3. Japończycy bez reconu?
4. pytanie ogólne: dlaczego samolot mając do wyboru trasę do punktu "a" wybiera droge górą? W efekcie móc przelecieć niezauważonym, oczywiście dostrzega wroga i tyle...
5. dlaczego nie mogę wycofać oddziału podczas rozstawiania gdy np. zmienię zdanie?
6. Przeciwnika można zbilansować też doświadczeniem, liderami itp. No i ilością. ;)

Dokupił  >:D - i to jest wyjaśnienie. Miał mało kasy, to kupił coś na co było go stać  :-\

1. Tak, w wielu scenach, trzeba wpierw "zdobyć" najbliższe lotnisko.
2. Jak nie masz, to mozolnie się przeprawiasz - ale jest to możliwe.
3. Jak zwykle - mała różnorodność jednostek - będę poprawiał.
4. Nie wiem

5. To jest zmiana w OpenGen  - można cofnąć tylko ostatnio postawioną jednostkę jeżeli nie wybrało się następnej
(opis z własności OG):
Deployment
Units cannot be un-deployed if any enemy have been revealed or if user selects a new unit to deploy. It works somehow as Undo Movement option

6. Zapamiętam  :)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Jestem po kolejnym scenariuszu: #13 Ardeny

Tak jak sądziłem, bardzo trudna bitwa i już sam widzę, że trzeba będzie zmodyfikować
ilość tur. Mój wynik to TV w ostatniej turze i to dość szczęśliwie.
Więc wg mnie trzeba będzie dodać 2-3 tury do każdego typu zwycięstwa.
Bardzo silne lotnictwo przeciwnika - ale szczęśliwie udało mi się je rozbić bez strat jednostek corowych.
Straty: corowy recon.
Najwięcej kłopotu sprawia pod koniec scena, w lasach na wschodzie silne zgrupowanie artylerii - trudne do zniszczenia,
a samo generuje mi duże straty - ale podstawiam jednostki aux na przynętę i jakoś wychodzę obronną ręką z tej potyczki.

Jak zwykle będziecie narzekać na brak reconów - ale tak jest po obu stronach.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Uwzględniając Wasze uwagi, dokonałem gruntownych zmian w całej kampanii:
- rozdzieliłem SH od VH
- znacząco zróżnicowałem jednostki we wszystkich scenariuszach
- w niektórych, dodałem kilka tur do poszczególnych warunków zwycięstwa
- znacznie poszerzyłem ilość i asortyment jednostek corowych w pierwszym scenie
- usunąłem możliwość grania w pojedyncze scenariusze (komplikowało mi to modyfikacje kampanii)
- pogrupowałem terytorialnie jednostki poszczególnych krajów w scenariuszach
- dla wszystkich scenariuszy ustawiłem dodatkowe opcje dla OpenGen (np. przechwytywanie samolotów przez AD, Flak)

Bez zmian pozostał schemat rozgrywki (czyli dalej są trzy dodatkowe, alternatywne zakończenia kampanii,
po przegranych w wybranych bitwach) - i tak już zostanie, nie będę tego modyfikował.

Uważam aktualną wersję za praktycznie zakończoną, stąd też numer v. 1.00.
Jedyne poprawki jakie będę wprowadzał za jakiś (dłuższy czas) to:
- dostosowanie do GusOpen, jak będzie już wiadomo, że jest to wersja w miarę stabilna
- jeżeli większa grupa graczy oceni, że jakiś scenariusz jest za trudny, nie do wygrania - wówczas go poprawię,
dodając ilość tur, lub osłabiając przeciwnika.

Kampania dostępna na mojej stronie http://kowdar.republika.pl , oraz zapewne za jakiś czas na stronie pg2.net.pl

Zapraszam do grania i komentowania. Miłej zabawy  :)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

No i super, jak tylko znajdę czas i Żonę od laptopa przegonię- to potestuję. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

No Panie Kowdar;) Zacząłem sobie pogrywać- no i proszę- wręcz rewolucja. super. Na razie tylko rozstawienie, ale po kolei. ;) Jest super. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#58
Drugi scenariusz- wymienić na nowszy: Spitfire VB, do tego Gwardię Narodowa na normalną jednostkę. Wracam do boju.
ps. Bishopa też wymienić. M5- wymieniłbym na M24.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Ułan Ude- czy tu jest LIMIT oddziałów? Wystawiłem swe siły, ruszam je i co= nie ma możliwości dalszego wystawiania???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369