Test - US Army ver. 0.9.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 03, 2010, 09:00:30 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Cytat: Gustlik w Październik 11, 2010, 12:22:07 PM
PS: Sprawdziłem te recony PSW221/28 - mają 4 i 5 belek, więc jak trafiłeś na 5 belkowego, to jest to całkiem możliwe, zwłaszcza jeśli były ze dwie belki różnicy, do tego pogoda przeszkadzała atakującym a teren mu sprzyjał w obronie.
PSW 233, czyli ośmio kołowy. Z doświadczeniem początkowym 350.
Jednostki amerykańskie zaczynały od wartości 210. Czyli, nie chodzi tu o doświadczenie. Raczej o to, że komputer wszelkie wątpliwości rozstrzyga na swoją korzyść.
W tej kampanii moje jednostki miały do tej pory dwa razy krwawą obronę. W obu przypadkach nie miały już amunicji. To przestaje wyglądać na przypadek! No, chyba że ja mam wyjątkowego pecha.

Anzio Breakout.
Mimo odczuwalnego braku szybkich jednostek pancernych, BV już w szóstej turze. Trochę w tym mojego gapiostwa. Nie zauważyłem na początku, że VH jest na wschód od rzeki Astura. Dlatego wszystkie siły dałem na Carroceta. Jak zauważyłem swój błąd, to nie cofałem już jednostek, tylko sforsowałem rzekę i uderzyłem na Cisterna od zachodu. A tam nie było umocnień.
Na marginesie, to jest ostatni moment do zakończenia scenariusza, bo dywizja "Hermann Goring" zmasakrowałaby stojące tam moje wojska. Oj, nie chciałbym się z nimi mierzyć.
Priorytetem jest zdobycie lotniska, bo własnego nie ma. Na szczęście, przeciwnik ma ich dużo.
Po raz pierwszy użyłem nowej opcji dla artylerii. Początek nie był zbyt udany, bo ... nie trafiłem  :rollin.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatPriorytetem jest zdobycie lotniska, bo własnego nie ma.

Przecież możesz sobie zbudować.... ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Scenariusz Salerno=> dlaczego recon nie widzi tej 15-stki (34,24) z dwóch heksów, samolot przeleciał i już widać... Dodam, że ten heks to nie miasto...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Zależy z której strony podjeżdżałeś - z przodu są góry. Pewnie ją zasłaniają.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Rome.
Przeciwnik okopał się na rubieży: rzeka Incastro - Albano Laziale. Walki były zaciekłe, bo odwody miał jeszcze liczne. Potem już było łatwiej, ale trzeba uważać, bo komputer wyprowadzał sprytne kontry. Szczególnie kłopotliwy był PzIVH ze zdeterminowaną obroną.

Kiedy linia zaopatrzenia mojego lotnictwa była już za długa, przypomniało mi się, że mogę budować lotniska. Dałem odpowiednie polecania saperom, a następnej turze zdobyłem lotnisko na południe od Rzymu.

Po zdobyciu Wiecznego Miasta w mojej armii zapanowało rozprzężenie. Żołnierze bezproduktywnie wałęsali się w różne strony. Ewidentnie szukali pięknych Włoszek.

Ostatni VH w 13 turze. Mogłem trochę wcześniej, ale chciałem zrobić to po amerykańsku. Żeby pierwszy żołnierz amerykański, którego zobaczą obrońcy, przyjął od nich kapitulację.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

#35
Current scenario: Volturno=> dotarłem w poprzednim scenie w ostatniej turze, ale pazerny na heksy byłem.
Jedno mnie zastanawia: dlaczego raz piechota się cofa a innym razem pęka...
Swoją drogą dobrze, że to straż tylna... Inwestuję w rozpoznanie i działo samobieżne.
Infantry
*  Mountain Engineers , GMC ,  , 2 bars , 250 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:001)
*  Ranger , Jeep , Inf. 4 first , 2 bars , 259 exp , USA , 10/10 , First Strike : Unit fires first if initiative is won , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  Airborne Eng , Jeep ,  , 1 bars , 188 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
*  Assault Eng. , M3 ,  , 2 bars , 275 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics : Ignores the effects of entrenchments and acts as bridge , 5 kill , 0 pp (U:004)
*  Sappers , GMC ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 1 kill , 0 pp (U:005)
*  HQ Unit , M3 ,  , 2 bars , 280 exp , USA , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:008)

Tank 
*  M4A3 , TR 1 = infiltr. tact. , 5 bars , 622 exp , USA , 15/10 , Infiltration Tactics : Ignores the effects of entrenchments and acts as bridge , 46 kill , 0 pp (U:007)
M4A3 ,  , 2 bars , 218 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 300 pp (U:017)

Recon
M6 Staghound , Rec. 1 , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 192 pp (U:015)
M6 Staghound ,  , 1 bars , 110 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:128)

Anti-Tank
M10 , AT 1 , 2 bars , 286 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 240 pp (U:013)

FlaK
*  MG 50 cal. , Jeep , Flak 2 shock t. , 2 bars , 213 exp , USA , 11/10 , Shock Tactics : Inflicts suppression lasting the entire turn , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  M16 , Flak 1 , 2 bars , 224 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:012)

Artillery
*  155mm M1 , M5 HS Tractor , Art. 1 , 4 bars , 409 exp , USA , 14/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
155mm M1 , M5 HS Tractor , Art. 2 resilence , 2 bars , 240 exp , USA , 12/10 , Resilience : Harder to destroy unit , 4 kill , 576 pp (U:014)
M7 ,  , 1 bars , 160 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 343 pp (U:016)
M12 ,  , 1 bars , 110 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 462 pp (U:127)

Air Defense
*  40mm Bofors , GMC , AD 1 , 3 bars , 393 exp , USA , 13/10 , 5 kill , 0 pp (U:011)

Fighter
*  P-38J , FG 1 c.s. , 5 bars , 522 exp , USA , 12/10 , Combat Support : Gives exp. bars to adjacent friendly units , 9 kill , 0 pp (U:009)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#36
Zagadnienie widoczności cd... : Piper Cub nie widzi z dwóch heksów, recon nagle widzi 7,5cm AT (29,32), dlaczego??? Teren clear...
Rozumiem, że przez miasto recon 88-mki nie widzi, a boku jednak tak. Ale pytanie zasadnicze: dlaczego tego w innych kampaniach nie ma??? Czy to osobne ustawienie?
Sprawdzam po kolei podjazd reconem: oto wynik: Paka widzi, a recona nie??? Podjeżdżam po raz 8-my i teraz widzi recona i PaKa. To moim zdaniem poważny błąd, bo jak tu potem nie grać load save, jak gra "kantuje", ew. jest błąd... Co zabawne, teraz Piper Cub nie widzi Pak i Recona z dwóch heksów...
Miasto ok, wytłumaczone... Ale góry? Tam też nie widzę bunkrów?
Liczę na odpowiedź, bo szkoda psuć sobie zabawę w tak fajnej kampanii ciągle ją rozgrywając od nowa.
Może założyć wątek, by te niuanse wyjaśnić?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatMoże założyć wątek, by te niuanse wyjaśnić?

Ale chyba na JP's Panzers - bo ja nic więcej na ten temat nie wiem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#38
No właśnie na Ciebie liczę. I na każdego, kto potrafi to klarownie wyjaśnić. A w ogóle to np. heks (31,32) powinien mieć opis: city nie road.
ps.właśnie M20 z dwóch heksów wykrył piechotę w śniegu w mieście... I bądź tu mądry.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

No więc nie licz - bo ja z tego opisu nic nie wiem. Nie wiem: jaka była pogoda, jakie są sąsiednie hexy, jak rozstawione są inne jednostki, które mogą coś widzieć... Takie problemy można, w dużej mierze, rozwiązać samemu, włączając opcję "Pokaż widoczne hexy" (Czata jej używa) i wtedy analizować, kto i co widzi.

Napracowałeś się żeby opisać, ale ja niestety z tego NIC nie mogę wyczytać. Nawet nie wiem w którym miejscu mapy problem się rozgrywa.

Nie dziwne jest to, że są problemy, dziwne jest to że ktoś może sądzić, że po takim opisie można coś o nich powiedzieć.

Cytatdlaczego tego w innych kampaniach nie ma???

Żeby postawić taką tezę, trzeba by udowodnić, że w innych kampaniach doszło do identycznej sytuacji w identycznym terenie z identycznym zestawem jednostek, przy tej samej pogodzie. To trudne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Na razie mogę Ci powiedzieć tyle, że wchodzenie z save'a zmienia obszar widzenia (to się wlecze jeszcze z czasów PG2), więc wchodzenie raz po raz nie tylko nic nie wyjaśnia, ale wręcz zaciemnia obraz sytuacji do badania, bo wtedy, to już nic nie wiadomo. Czy jest to jakiś problem z systemem widzenia, czy z save'm jako takim
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#41
Pogoda- zawsze: fair, widzieć może - i widzi- tylko recon i piper cub. Popróbuję z tym, co Czata.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Volturno za mną. Niezmiernie ciekawy scenariusz, paru błędów nie ustrzegłem się, niemniej wyjściowe 3 tury poszły idealnie. Przeprawiłem się prędko i sposobiłem się do obrony. Przyznam, że każdorazowe pojawienie się StuG i IVG powoduje sporą nerwowość. Dobrze, że aura dopisuje. Niemniej czekam na nowe uzbrojenie, tymczasem walczę tym, co mam. Prędko stawiam lądowisko, most- słowem saperzy no- stop zaangażowani. Dobrze, że non- stop asekuruję plotkami, przeciwnik tylko czeka na okazję... Bofors i M15 rozstrzygają sprawę definitywnie. Straty są mocne, w efekcie z mych oddziałów na tyły wędrują: Sherman, piechota- 2/10... No i wreszcie  dowództwo mnie nagradza- Hellcat'em. ;)

Sprzęt brytyjski przypadkowo włączony, czy docelowo też będzie?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#43
Anzio breakout: oto pytanie/ zagadka: atakuje mi M-10 Bf109G, no to zgodnie z logiką-wszak ma C.S. najpierw jego zdejmę, podlatuję P-47 i co się okazuje, że to ... bombowiec, co jeszcze bym zrozumiał, ale że ma HA 0??? No to jak on mnie ostrzelał?
ps. save podesłałem Tobie Gustlik na maila, tu nie mogę wkleić.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Rozegrałem Twojego autosave'a jeszcze raz

Cytatatakuje mi M-10 Bf109G

Owszem nadlatuje nad M-10, ale wcale do niego NIE STRZELA, natomiast sam obrywa automatycznie z pelotki, co może wyglądać jak walka, ale nie z M-10.

Cytatbombowiec, co jeszcze bym zrozumiał, ale że ma HA 0??? No to jak on mnie ostrzelał?

To jest rozpoznawcza wersja ":Gustava" - przyleciał tylko obejrzeć, za nim przyleciał drugi, już normalny FTR i ostrzelał, ale nie M-10, tylko M-12 - na sąsiednim heksie.

Owszem, M-10 odniosło uszkodzenia, ale nie od lotnictwa, tylko od ostrzału artylerii zza kanału - tuż przed atakiem samolotów.

Mam nadzieję, że to wszystko wyjaśnia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/