Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytatplików: USER.txt, UNITS.txt, NATIONS.txt,

A widzisz, Kowdar o to mi chodziło. Miałem nawet spytać Luisa, ale jestem odcięty od poczty - do środy.
Bo pliki powyższe, przechowują autorskie wersje tekstów i opcji, o ile są w instalacji wieloefilowej, w subkatalogu
danego efila. Wiadomo

A teraz pytanie za 100 punktów - GDZIE są przechowywane opisy funkcji w grze, kiedy instalacja jest jednoefilowa (prosta) i pliku USER.txt nie ma? Przynajmniej nie w głównym katalogu i nie obok efila?

Bo jak zaczęła się ta dyskusja, to zacząłem się zastanawiać i doszedłem do wniosku, że nie wiem. No normalnie - nie wiem. W PG2 wszystkie komunikaty, nazwy krajów, opisy przycisków i.t.p. - przechowywane były w GUI97. Ale teraz GUI, zastąpione jest przez NATIONS.TXT, ale NATIONS zawiera tylko nazwy państw. A gdzie są opisy przycisków? No, chyba, że katalog USERTXT_SAMPLE jednak jest czytany przez grę.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Są bezpośrednio w pliku exe. Można je nazwać tekstami domyślnymi.
I właśnie cały problem w tłumaczeniu "wszystkiego" jest taki , że wiele
słów/opisów z gry, nie ma odpowiedników w plikach tekstowych,
i są brane tylko i wyłącznie z "exe".
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

W "Leśnych ludziach", co runda, pojawia się komunikat "Reinforcements have arrived". Nowy błąd?

Gustlik

Nie, to jest w ostatniej poprawce, ale nie wiem czemu ma słuzyć. Może wyświetla się do momentu aż nie ruszysz wszystkich posiłków, żebyś o nich nie zapomniał.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Gram już kolejny scenariusz, gdzie w ogóle nie ma posiłków. Mimo tego, komunikat nadal się wyświetla.

Na niszczycielem typu Akatsuki wisiał Wildcat. Obok Wildcata znajdował się torpedowy Devastator. Miał on możliwość ataku torpedowego. Jednak, gdy Wildcat odleciał, Devastator nie mógł już zaatakować torpedą! Musiał zmienić pozycję. Po zmianie pozycji ponownie mógł zaatakować torpedą.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Rzeczywiście, czasem tak bywa, że jakaś jednostka nie chce wykonać jakiejś akcji, ale nie mogę znaleźć żadnej regularności w tym procederze, żeby zgłaszać problem. Natomiast wiem, że wtedy pomaga zrobienie jakiegokolwiek ruchu INNĄ jednostka i powrót do tej, która nie słuchała - wtedy już słucha.

A czy ten Devastator nie miał lidera "Recon"? Bo jednostkom lotniczym strzelającym z dystansu, z funkcją recon, czasem zdarza się "nie wiedzieć" - kiedy pokazujesz im cel naziemny - czy mają strzelać, czy nad niego wlecieć. Ale za to odpowiada przełącznik "Ground/Air". By może po ruchu tego Wildcata, on się przestawił i gra zinterpretowała wskazanie dla Devastatora jako rozkaz lotu o 1 heks, a nie strzelania i dlatego celownik się nie pojawił.

A z tymi posiłkami, to ja nic nie rozumiem.... Nie tego co piszesz, tylko tej funkcji.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Co do devastatora to zapewne masz rację. Komputer zinterpretował to jako ruch, a nie jako strzał. Moja wina.

W innych kampaniach nie ma problemu z wyświetlaniem się komunikatu przy posiłkach.

No to następne problemy:
W dowolnym momencie gry można podejrzeć AAR file. Problem polega na tym, że plik ten pokazuje także ilość jednostek komputera. Gracz dostaje niezasłużoną podpowiedź.

Od czego zależy koszt upgrade jednostek? Moim zdaniem, coś tu nie gra. Armatę 75 mm o wartości 156 wymieniłem na M12, dokupiłem Long Toma i na wymianę boforsa na M15 już nie starczyło.
Ale, gdy się wymieni armatę 75 mm na Long Toma, to wystarczy na zakup M12, wymianę boforsa i jeszcze trochę prestiżu zostanie.

W kampanii Grega, na polach pokazujących zasięg lotu śmigłowca pojawia się mała sylwetka śmigłowca (nie na wszystkich polach). Co ona oznacza? Czy ma to coś wspólnego z tym, że śmigłowiec trzeba tankować?

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatW innych kampaniach nie ma problemu z wyświetlaniem się komunikatu przy posiłkach.

No właśnie, że ja też tego nie zauważyłem.... Nadal nic nie rozumiem.

CytatNo to następne problemy:
W dowolnym momencie gry można podejrzeć AAR file. Problem polega na tym, że plik ten pokazuje także ilość jednostek komputera. Gracz dostaje niezasłużoną podpowiedź.

To trzeba napisać Luisowi.

CytatOd czego zależy koszt upgrade jednostek? Moim zdaniem, coś tu nie gra. Armatę 75 mm o wartości 156 wymieniłem na M12, dokupiłem Long Toma i na wymianę boforsa na M15 już nie starczyło.
Ale, gdy się wymieni armatę 75 mm na Long Toma, to wystarczy na zakup M12, wymianę boforsa i jeszcze trochę prestiżu zostanie.

Bardzo dużo zależy od tego, czy i które jednostki, miały więcej niż 10 punktów. Ale i bez tego system upgradów powinien opisać jakiś matematyk. Z moim wrodzonym wstrętem do matmy, nie jestem dobrym partnerem do dyskusji.... :)

CytatW kampanii Grega, na polach pokazujących zasięg lotu śmigłowca pojawia się mała sylwetka śmigłowca (nie na wszystkich polach). Co ona oznacza? Czy ma to coś wspólnego z tym, że śmigłowiec trzeba tankować?

Też nie wiem o co chodzi, bo ja nie używam żadnych grafik na heksach, w grze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Da się grać w więcej, niż w dwóch graczy. Jednak do pełnego wykorzystania tej możliwości w opcji "side" przydałoby się "neutral".

czata

Airborne Eng ma transport Jeep z literką T, czyli airmobile transport. A mimo tego, przy próbie załadownia na samolot ten transport jest zabierany. Dlaczego?

Gustlik

Bo nie wystarczy jedno "T" - ZARÓWNO TRANSPORT JAK I JEDNOSTKA MUSI MIEĆ "T", aby to zadziałało.

Jeep jest airmobilny, ale akurat nie dla inżynierów, którzy wydali mi sie jednostką zbyt "ciężką" aby i sprzęt i samochody wozić sobie szybowcami. Zatem Airborne Eng. mogą korzystać z Jeepa operując z baz naziemnych, ale do samolotu go nie dostaną.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Testując jeden scenariusz ustawiłem obie strony AI i ...... szok!
Samą taktykę pominę ale już to że komputer nie rozstawił jednostek z puli do rozstawiena, czy NIE KUPOWAŁ nowych jednostek z puli prestiżu (choć miał go mnogo, a jednostek do uzupełnień brak) to poważny "brak" gry. 8)

Gustlik

Tym bym się akurat nie przejmował, bo komputerowy gracz nie jest stworzony do grania sam ze sobą, natomiast, kiedy gra przeciwko człowiekowi, to kupuje aż miło - nawet samoloty.

Jednostek z HQ nigdy nie rozstawiał, ale nie wiem czy to jest duzy problem..
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Pytam, bo testuje swój pierwszy scen, i chciałem wykorzystać do testu i tę możliwość ;D ale niewiele to dało