Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

co do pociągów racja. A jeżeli chodzi o piechotę, to nie do końca tak było tzn. jednostki saperów miały tych tzw. saperów szturmowych, którzy byli bardzo dobrze wyposażeni, ich siła ognia była ogromna (piszę o szkopach, w przypadku innych nacji wyglądało to różnie).  Wiązało się to z tym że walczyli w najtrudniejszych sytuacjach - do ich zadań należało np. łapanie i obrona przyczółków po przekroczeniu rzeki. Z tego co wiem, to akurat u szkopów większość jednostek typu pułk, batalion było dosyć uniwersalnie wyposażone i posiadały własne środki obrony zarówno ppanc jak i plot.

Rozprza

Zasadniczo co do siły pociągów zgadzam się. Czytałem na forum o dużych planach wobec pociągów, nie wiem czy to takie ważne? Dla mnie wystarczy żebym miał w 1920 pociąg dla Polaków, to zrobię sobie Cud nad Wisłą  ;), który rzeźbię sobie w wolnych minutkach  ;)
Co do jednostek "inżynieryjnopodobnych" to rzeczywiście jest problem.

Wczoraj patrząc na to ile reconów ma zsamot w testowanej kampanii (tak by the way, do czego ich używasz  ;D), zacząłem się zastanawiać i doszedłem do wniosku, że recony i niektóre inne jednostki widzą za daleko. Wiem, że 1 to za mało dla czołgów i piechoty, i musi być  klasyfikacja 1-2-3-4 pola widzenia, ale uważam, że ruch fazowy dla klasy recon to wystarczająca bonifikata, a jeszcze te niebotyczne zasięgi, które mają to już jest zbyt dużo! A jeszcze podwójny lider zasięgu widzenia i mamy potwora. Poza tym, jak może batalion rozpoznania przeniknąć przez linię frontu (jednostka przy jednostce na głębokość 3 heksów (ileś tam kilometrów)? To mi nie pasuje...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Cytatjednostki saperów miały tych tzw. saperów szturmowych, którzy byli bardzo dobrze wyposażeni, ich siła ognia była ogromna

Owszem, zgadza się, ale z doświadczenia gry wiem, że 3-4 HA pozwala wykurzyć większość bunkrów. Co do SA, to można nawet im podnieść

CytatWiązało się to z tym że walczyli w najtrudniejszych sytuacjach - do ich zadań należało np. łapanie i obrona przyczółków po przekroczeniu rzeki.

Zgoda ale to można osiągnąć poprzez podniesienie GD i CD

Cytatwłasne środki obrony zarówno ppanc jak i plot.

Owszem - obrony, ale wysokie HA, w połączeniu z 3 punktami ruchu robi z nich przeciwpancerną brygadę pościgową - a nie o to chodzi. Pamiętaj o dwóch rzeczach:
- cecha "E" sprawia że szybciej się okopują
- wysokie CD powoduje, że wzrasta im obrona w miastach lasach i górach, co przy jednoczesnym niskim CD dla czołgów sprawi, że będą się skutecznie przed tymi czołgami bronić. Do tego niepotrzebne im HA=6. Natomiast z 2 heksami ruchu nie będą ich gonić.

Ja naprawdę nie chcę im zabierać mozliwości przeciwczołgowych - po prostu uważam, że 4 HA - wystarczy. No i ten ruch...

CytatA co z oddziałami specjalnymi (nie ukrywam moimi ulubieńcami) . Może zabrać im transport?

No, z tym, to jest problem - bo według anglosaskich reguł szkolenia, komandosi mieli opanować wykorzystanie każdego środka transportu swojego, czy wroga. W grze nie da się zdobyć transportu, więc trzeba jakoś uwzględnić tę mobilność.
Z kolei grupy LRDG - na pustyni - polegały w zasadzie wyłącznie na specjalnym transporcie - bez tego byłyby niczym.

Cytatmusi być  klasyfikacja 1-2-3-4 pola widzenia, ale uważam, że ruch fazowy dla klasy recon to wystarczająca bonifikata

Tak, tu się zgadzam - tak jest u Adlera. Recony mają 3. On nawet poszedł dalej i czołgom dał tylko 1, ale to już przesada. Może i nie byłoby to dziwne, gdyby nie to, że wystarczy zachmurzenie, a czołgi komputera wpadają w pułapki jak dzieci.

Czy zatem - na początek - moge uznać, że co do ruchu = 2 heksy, dla inzynierów i saperów jest consensus?

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Oddziały "ciężkie" - ruch- 2. Ok, co do pociągów- to były naprawdę różne- nie ujmujmy im za wiele, by nie stały się figurą, nie zaś wartościową jednostką.
Recony 3... No dobra, ale na pewno innym bym nie obniżał.

Po co mi recony? Do wszystkiego! :) Blokują dostęp do armii podczas przemieszczania, obniżają okopanie, atakują artylerię, blokują przed ckm, gdy piechoty rozjeżdżam- dla mnie najlepsza klasa jednostek. Poza pelotkami. ;)

Proponuję Gustlik szybkie ankiet co do zmian, a od razu oczywiście motywacje. ;)

Oddziały specjalne- transport- koniecznie!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Gustlik w Marzec 04, 2011, 06:10:16 PM


Czy zatem - na początek - moge uznać, że co do ruchu = 2 heksy, dla inzynierów i saperów jest consensus?



Jak mawiają Francuzi: łi. :D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

mara

#215
Cytat: Gustlik w Marzec 04, 2011, 06:10:16 PM
On nawet poszedł dalej i czołgom dał tylko 1, ale to już przesada. Może i nie byłoby to dziwne, gdyby nie to, że wystarczy zachmurzenie, a czołgi komputera wpadają w pułapki jak dzieci.

Zwróćcie uwagę na jedną rzecz, mistrzami w wykorzystaniu wojsk pancernych byli niemcy (mam nadzieje że z tym się wszyscy zgadają ;D), a u nich rzadko używano czołgów bez wsparcia piechoty, słusznie przyjmując że czołgi w lesie, terenach zurbanizowanych czy choćby takim bocage są ślepe. Stąd chyba takie ich ograniczenie u adlera. Z drugiej strony taktyka niemieckich pancerniaków zakładała przyjęcie walki na dystans w terenie z możliwie dużą widocznością i wykorzystanie atutów tygrysów i panter.

PS Gustlik twoja argumentacja odnośnie saperów szturmowych mnie przekonuje.

Gustlik

Cytatsłusznie przyjmując że czołgi w lesie, terenach zurbanizowanych czy choćby takim bocage są ślepe

Zgoda, ale w tych terenach gra sama ogranicza widoczność - nie trzeba tego robić efilem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

CrissRS

Co do saperów trudno nie zgodzić się z Gustlikiem.
Reconom też można by zmienić pole widzenia na 3, jednak nie odbierałbym transportu siło specjalnym. Ewentualnie może podnieść ich cenę?

Zsamot

Tak, ale Mara pamiętaj- ŻADNA- no może oprócz klas lotnictwa i sił morskich to nie jest czysta jednostka, wszka to nie same Pz.IVD... Poza tym - takie już czepianie- ale np. w artylerii lorneta nożycowa u nadzorującego ogniem- daje zasięg co najmniej 2...

Nie, nie zgadzam się co do mistrzostwa niemieckich sił w Panzerwaffe- polecam lekturę ostatnich Poligonów i Technik Wojskowych Historia. Wszelkie założenia niemieckie przejęli właśnie alianci (Patton ;) ), a to Niemcy na finał wojny cofnęli oddziały pancerne do bezpośredniego wsparcia piechoty...

Gustlik wspomniał teren- te - jakoby rewelacyjne zdolności reconu- rodem z PG2- są obecnie mocno umniejszone. Okaleczając tę klasę, co dajecie w zamian??? Jak wykryjecie artylerię z tyłu miasta? W PG2 to jeszcze samolotem rozpoznawczym, teraz ustawiając pelotki- najlepiej 2 o zasięgu 3 w odstępie heksa zabieracie możliwość bezkarnego obserwowania przeciwnika.

Co Gustlik w takim razie z "radarem"? Strasznie duży zasięg widzenia...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Recon z polem widzenia 4 i ruchem fazowym jest niezbędny.
Zwróćcie uwagę na jeszcze jedną rzecz. Jednostka poruszona z punktu A do punktu B rozpoznaje jedynie obszar w promieniu obu punktów.
NIE ROZPOZNAJE ZAŚ SAMEJ DROGI MARSZU.


mara

Cytat: Gustlik w Marzec 04, 2011, 08:38:00 PM
Cytatsłusznie przyjmując że czołgi w lesie, terenach zurbanizowanych czy choćby takim bocage są ślepe

Zgoda, ale w tych terenach gra sama ogranicza widoczność - nie trzeba tego robić efilem.

zgoda, ale wtedy "upośledzona" jest również piechota, a tu już za duże uproszczenie

mara

Cytat: Zsamot w Marzec 04, 2011, 08:59:21 PM
Nie, nie zgadzam się co do mistrzostwa niemieckich sił w Panzerwaffe- polecam lekturę ostatnich Poligonów i Technik Wojskowych Historia. Wszelkie założenia niemieckie przejęli właśnie alianci (Patton ;) ), a to Niemcy na finał wojny cofnęli oddziały pancerne do bezpośredniego wsparcia piechoty...

O ile z drugim nie można się nie zgodzić o tyle z pierwszym trudno. Zarówno amerykanie jak i brytyjczycy nie mieli koncepcji wykorzystania dużych jednostek pancernych. Oni się tego pomału (i boleśnie) uczyli walcząc w Francji.

[/quote]
Co Gustlik w takim razie z "radarem"? Strasznie duży zasięg widzenia...
[/quote]

Tu bym trochę pomarudził  ;D
no bo co ma radar do jednostek lądowych. Trzeba by się zastanowić jak to zmienić

Gustlik

CytatJak wykryjecie artylerię z tyłu miasta? W PG2 to jeszcze samolotem rozpoznawczym

A normalnie, na wojnie, jaka jednostka przejechałaby za linię wroga, żeby zobaczyć co jest ZA miastem?

Cytatteraz ustawiając pelotki- najlepiej 2 o zasięgu 3

No, to chyba w Hamburgu albo Londynie...
Komputer tak nie ustawi, a autor scenariusza nie musi tego robić.

Poza tym samolot rozpoznawczy może podlecieć z tyłu.
Działo plot przechwyci go automatycznie, ale tylko z 1 heksa, a ponieważ samolot widzi na 3, zatem przy
umiejętnym lataniu - najpierw zobaczy, a potem może odlecieć. Tylko trzeba tak się nim ruszać, żeby zostawić
sobie jeden heks na odlot z zasięgu działa - w razie wykrycia.

CytatZwróćcie uwagę na jeszcze jedną rzecz. Jednostka poruszona z punktu A do punktu B rozpoznaje jedynie obszar w promieniu obu punktów.
NIE ROZPOZNAJE ZAŚ SAMEJ DROGI MARSZU.

Tak, ale jadąc może się raz (albo i dwa) zatrzymać i wystarczy, żeby zobaczyć co jest "po drodze"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatCo Gustlik w takim razie z "radarem"? Strasznie duży zasięg widzenia...

Ale czemu się tak go boicie? Radar powstał w czasach PG2, żeby głupiemu komputerowi poprawić inteligencję.
Przecież nikt nie każe go teraz używać. A przydać się może w scenariuszach morskich, gdzie stawia się go na jakiejś wyspie i wtedy wykrywa okręty i samoloty - czyli tak jak powinien.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Taką jednostką która docierała (czasami bardzo głęboko)za linię frontu były recony, ale rozpoznanie robiły docierając np za jakieś miasto/wieś a nie widząc "sprzed". Tylko problem jak to oddać. Zmniejszenie zasięgu tak, ale może jakoś zwiększyć żywotność?