Test - B02 12SS Hitlerjugend

Zaczęty przez czata, Marzec 12, 2011, 03:56:57 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Hansen

Druga bitwa za mną...jak grałem pierwszy raz to olałem Villers-Bocage >:D a później nie zdążyłem >:(
Udało się zdobyć Bayeux :clap i nie mam brylanta >:D...dlaczego???
Werhmacht dalej dostępny (będę pisał do skutku ;))...i dalej lipa z belkami,jeśli tak ma być to lepiej sprzedać wszystkie jednostki  przed pierwszą bitwą i kupić nowe ,które to nie mają problemu z ''podrasowaniem''.
Jeśli spełnisz te warunki ;) to pierwsze dwie bitwy,uważam za bardzo dobre :yes...i w takiej formie moim zdaniem powinny zostać zatwierdzone do kampanii.

A póki co to 12 SS:


Played Scenarios:
1   Pierwsza krew , #0 , Sukces V
2   Utrzymać Caen! , #1 , Sukces V

Current scenario: 12SS walczy dalej!,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 300
Total army value: 2122 , Current prestige is 620
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Falaise , cap 0, 18 turns prestige: 0
if V : +150, Falaise , cap 0, 18 turns prestige: 0
if TV: +100, Falaise , cap 0, 18 turns prestige: 0
if Ls: +150, Chambois , cap 0, 18 turns prestige: 0

Piechota
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/25 Reg.-Meyer , 1 bars , 174 exp , Waffen SS , 10/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/26 Reg.-Mohnke , 0 bars , 66 exp , Waffen SS , 8/8 , Shock Tactics , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/Pionier Abt.-Muller , 0 bars , 52 exp , Waffen SS , 10/7 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Panc
*  Pz IVH , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt.-Prinz , 1 bars , 183 exp , Waffen SS , 9/8 , 10 kill , 0 pp (U:005)
*  Panther G , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt.-Jurgensen , 3 bars , 305 exp , Niemcy , 10/7 , Devastating Fire , 18 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite , 101 SS/PanzAbt Wittmann , 5 bars , 702 exp , Waffen SS , 8/3 , Devastating Fire , 16 kill , 0 pp (U:011)
King Tiger , 1 SS/Lssah/KG-Peiper , 1 bars , 125 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 778 pp (U:012)

Zwiad
*  251/22 , 12 SS/Hitlerjugend/Aufkl.Abt.-Bremer , 1 bars , 104 exp , Waffen SS , 8/7 , 2 kill , 0 pp (U:010)

PPanc
*  JagdPz IV , 12 SS/Hitlerjugend/Jagd.Abt.-Hanreich , 1 bars , 123 exp , Waffen SS , 7/6 , 4 kill , 0 pp (U:003)

Opl
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , 12 SS/Hitlerjugend/FlakAbt-Fend , 1 bars , 134 exp , Waffen SS , 10/7 , 2 kill , 0 pp (U:007)

Artyleria
Hummel , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt.-Urbanitz , 0 bars , 61 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 468 pp (U:001)
Wespe , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt.-Schops , 1 bars , 142 exp , Waffen SS , 10/7 , 3 kill , 396 pp (U:008)
15 sFH18 , SdKfz 7 , 12 SS/Hitlerjugend/3 Abt.-Bartling , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 480 pp (U:184)

Killed: AD 10 ,  AT 13 ,  ATY 23 ,  INF 69 ,  REC 17 ,  TK 29 ,  FTR 15 ,  TB  0 ,  Total: 176
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  5 ,  INF 17 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  30

BV  0
V   2
TV  0
L   0

mara

Ostatnie poprawki w scenach 0-4:
1. Poprawione Basic Strength;
2. Poprawione nazwy jedn. + dodane nazwy bunkrów/budynków;
3. Zablokowany wermacht (teraz powinno działać)
4. Zmieniłem warunki zwycięstwa tam gdzie był problem (mam nadzieję że zadziała)


[załącznik usunięty przez administratora]

Hansen

Pobrałem...i ''belki'' nie działają i nie ma Wielkiego Sukcesu.....ale Werhmacht zablokowany :)....poczekam na poprawki zanim zaczną grać dalej ;)

Gustlik

CytatPobrałem...i ''belki'' nie działają i nie ma Wielkiego Sukcesu.....

Belki NIE BĘDĄ działały skoro Basic Strength jest niższy od Current Str. Dopiero kiedy jednostka straci punkty poniżej Basic, będzie możliwe podniesienie jej zgodnie z belkami liczonymi od podstawy Basic.

Przykład - Jednostka ma 12/8 i dwie belki.
Zatem jej uzupełnienie będzie możliwe dopiero gdy straci belki poniżej 8 i tylko do  8 - w ciągu scenariusza.
Między scenariuszami jednostka zostanie uzupełniona automatycznie do 8, a dwie belki pozwolą - za kasę -
podnieść ją do 10.

Cytatnie ma Wielkiego Sukcesu....

BV w tym scenariuszu nie będzie, bo warunki zwycięstwa są źle ustanowione.

Zasada: "utrzymaj heksy" daje odpowiedni rodzaj zwycięstwa, za UTRZYMANIE ODPOWIEDNIEJ LICZBY
POSIADANYCH HEKSÓW
, a nie za zdobywanie czegokolwiek.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Open General za jednostki pierwotne uznaje jedynie te jednostki, które są rozmieszczone na DHeksach w pierwszym scenariuszu.

To dlatego przenosi fortyfikacje do następnego scenariusza i nie traktuje odpowiednio 15 NbWf41 w kampanii Mary oraz przenosi część jednostek dalej w kampanii W27 CASE RED, mimo że wykaz core nie zawiera żadnej jednostki.

mara

Cytat: Gustlik w Marzec 15, 2011, 10:56:05 PM
CytatPobrałem...i ''belki'' nie działają i nie ma Wielkiego Sukcesu.....

Belki NIE BĘDĄ działały skoro Basic Strength jest niższy od Current Str. Dopiero kiedy jednostka straci punkty poniżej Basic, będzie możliwe podniesienie jej zgodnie z belkami liczonymi od podstawy Basic.

Przykład - Jednostka ma 12/8 i dwie belki.
Zatem jej uzupełnienie będzie możliwe dopiero gdy straci belki poniżej 8 i tylko do  8 - w ciągu scenariusza.
Między scenariuszami jednostka zostanie uzupełniona automatycznie do 8, a dwie belki pozwolą - za kasę -
podnieść ją do 10.

Cytatnie ma Wielkiego Sukcesu....

BV w tym scenariuszu nie będzie, bo warunki zwycięstwa są źle ustanowione.

Zasada: "utrzymaj heksy" daje odpowiedni rodzaj zwycięstwa, za UTRZYMANIE ODPOWIEDNIEJ LICZBY
POSIADANYCH HEKSÓW
, a nie za zdobywanie czegokolwiek.
BS w corowych jednostkach poprawię dziś. Co do warunków zwycięstwa to nie dałoby się tak ustawić żeby brylanta zrobić trzeba zdobyć Bayeux , a do pozostałych wystarczy obronić hexy. Pytanie brzmi czy można łączyć warunki zwycięstwa.

mara

Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 08:20:41 AM
Open General za jednostki pierwotne uznaje jedynie te jednostki, które są rozmieszczone na DHeksach w pierwszym scenariuszu.

To dlatego przenosi fortyfikacje do następnego scenariusza i nie traktuje odpowiednio 15 NbWf41 w kampanii Mary oraz przenosi część jednostek dalej w kampanii W27 CASE RED, mimo że wykaz core nie zawiera żadnej jednostki.

poprawka dotycząca tej kwestii będzie dziś :D

Gustlik

CytatCo do warunków zwycięstwa to nie dałoby się tak ustawić żeby brylanta zrobić trzeba zdobyć Bayeux , a do pozostałych wystarczy obronić hexy. Pytanie brzmi czy można łączyć warunki zwycięstwa.

Da się - tylko to musi być zrobione tak:

- Strona AXIS NIE MA SWOICH PUNKTÓW ZWYCIĘSTWA, wszystkie punkty są wyłącznie: ALLIED VIC. HEX TYPE
- Wszystkie te punkty, są początkowo własnością AXIS.
- Do BV potrzebne jest utrzymanie wszystkich punktów przez AXIS
- W Bayeux ustawiasz dla AXIS jakiś slaby bunkier, w związku z tym pada w pierwszej kolejce.

No i teraz mamy taką sytuację, że jeśli AXIS utrzymają tylko punkty wokół Caen, to ich starczy na V, ale nie na BV, bo do BV
potrzebne jest jeszcze odbicie Bayeux. To wszystko.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Mam najnowszą wersję, ale nie widzę jakiś drastycznych poprawek.

Rozumiem, że ścieżka kampanii, briefingi, JC i nazewnictwo to rzecz wtórna, więc nie będę się czepiał. Ale w scenariuszu 12SS walczy dalej! bunkry są nadal bez nazw, mimo że napisałem, w których są wojska i jakie te wojska mają nazwy.

Dalej się będę upierał, żeby przemyśleć ustawienie Basic Strenght dla jednostek pierwotnych na poziomie 10, no może poza 101PanzAbt Wittmann, który może mieć 5.

IKPanzSS/HQ, Luftwaffe, 7DivMech/134Reg z pierwszego scenariusza, IKPanzSS/HQ, 10SSFrundsberg/10PanzReg z drugiego oraz IKPanzSS/HQ 10SSFrundsberg/10PanzReg, 6DivInf/4Reg z trzeciego mają niezgodność doświadczenia z ilością belek.

Czatę i Zsamota można okopać  ;D.

Dla mnie trzeci scenariusz jest nadal niegrywalny. Limit rozstawienia, spowodowany brakiem SHeksa jeszcze przeboleję, ale umiejscowienie DHeksów w zasięgu tak licznej ciężkiej artylerii przeciwnika, już nie. Po pierwszej kolejce, moje najważniejsze jednostki (czyli artylerie i recon) przestały istnieć.

Pozdrawiam, Czata

czata

12SS walczy dalej!
Przy takim ustawieniu DHeksów, jedyną szansą dla najważniejszych jednostek jest ucieczka z wykorzystaniem saperów budowlanych na drugą stronę rzeki Orne.

Uwaga na warunki zwycięstwa! W przypadku utraty pierwotnych VHeksów, nawet w przypadku zdobycia któregoś wrogiego, gra się kończy.

Jednostka 3InfDiv/4ATB, to pojazd UC na pojeździe Jeep.

Do przemyślenia jest przesunięcie niemieckiego VHeksa w m. Cean na pole 35,24.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Poza tym - PRESTIGE CAP = 0 - NIE MA SENSU!!!  :bullhorn

Po co w takim razie nagrody po zwycięstwach, skoro gracz ich i tak nie dostanie?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

#41
Czata zgadzam się z Tobą...trzeba ewakuować się ze ''Wzgórza 112'' w sposób jaki opisałeś i czym prędzej tym lepiej :D
Czekam na poprawki ale pograłem z ciekawości 6 tur....później zagram całą bitwę jeszcze raz na poważnie.
Po pierwsze to nie jest operacja ''Goodwood'' (tak pisał Mara...że mnie ominęła ta bitwa).
Rejon koncentracji aliantów powinien się znajdować w rejonie Ranville-Colombelles i to po zachodniej stronie rzeki!!! W Colombelles byli niemcy.
Atak był prowadzony w kierunku wzgórza Bourguebus i głównym celem było jego opanowanie. A tu mamy główny atak zupełnie gdzie indziej....nawet Cean udało mi się zająć :D
Nie mogłem wystawić wszystkich jednostek :o.Moim zdaniem bitwa do poprawy...a i przydał by się SH oraz możliwość rozmieszczenia jednostek w Hubert-Folie.
Dwie pierwsze bitwy są super ale ta wymaga trochę pracy ;)...późniejsze dwie bitwy pod Falaise też bo są za łatwe.
I jeszcze prośba do Mary.....napisz etaty alianckich dywizji piechoty i pancernych

Zsamot

Te etaty znajdziesz w ostatnich numerach Poligonu i Techniki wojskowej - Historia.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

Etaty to ja mam przed oczami ;)źle sprecyzowałem...chodzi mi o etaty w grze.

Hansen

#44
12 SS/HJ walczy i to jeszcze jak :tiger
Chłopaki cofnęli się na wschodnią stronę rzeki Orne.Stawiam pole minowe na brzegu rzeki w kierunku Caen.
Na zachodzie cofnąłem wszystkie wartościowe oddziały za rzekę w stronę May-sur-Orne....cofając się saperzy stawiają kilka pól minowych i wysadzają most...uffff lewa flanka zabezpieczona.Niestety część grenadierów została aby powstrzymywać wroga i poległa w walce....ale dzięki nim możliwe było osiągnięcie zwycięstwa :)
Trwa bitwa o Caen...od wschodu spokojnie sobie radzę do końca bitwy (a właśnie tutaj powinien nastąpić główny atak aliantów) i bez problemów powstrzymuję a następnie niszczę siły wroga.
Atakuję Caen...mój pułk pancerny+Wittmann+Peiper,niestety chwilę ugrzęzłem w polach minowych....saperzy rozminowali chwilę później.
Sztuka polega na zniszczeniu artylerii alianckiej...najpierw niszczę dywizyjną a potem ciężką która jest zabójcza ale trzeba pamiętać że nie wspiera ogniem zaporowym i po jakimś czasie po prostu ją ''taranuję''.
Bitwę rozegrałem podręcznikowo ;)......trzeba pamiętać że 12 SS dosyć szybko przegrupowała się pod Caen i mogła rozpocząć natarcie (lotnictwo nie jest aż takie straszne) a angole musieli zasuwać z zachodu resztą wojsk i jak dotarli to miasto było już w moich rękach i ich kontratak załamał się w starciu z pułkiem pancernym i dwoma bat. czołgów ciężkich ;) a potem zająłem wszystko co trzeba :yes
Przed bitwą sprzedałem pelotkę bo nie przechwytywała i kupiłem dwie nowe.
P.S. Czata...mimo wszystko scen jest grywalny ale nie historyczny ;)


Przed Falaise:


Played Scenarios:
1   Pierwsza krew , #0 , Sukces V
2   Utrzymać Caen! , #1 , Sukces V
3   12SS walczy dalej! , #2 , Sukces V

Current scenario: Falaise,  VH prestige is 420 ,  All map prestige is: 540
Total army value: 2974 , Current prestige is 2
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 150
if V : +150, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 150
if TV: +100, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 150
if Ls: +150, Ardeny , cap 0, 10 turns prestige: 150

Piechota
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/25 Reg.-Meyer , 2 bars , 222 exp , Waffen SS , 9/8 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/26 Reg.-Mohnke , 0 bars , 66 exp , Waffen SS , 8/8 , Shock Tactics , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/Pionier Abt.-Muller , 0 bars , 52 exp , Waffen SS , 10/7 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Panc
*  Pz IVH , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt.-Prinz , 2 bars , 278 exp , Waffen SS , 10/8 , 14 kill , 0 pp (U:005)
*  Panther G , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt.-Jurgensen , 4 bars , 411 exp , Waffen SS , 7/7 , Devastating Fire , 33 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite , 101 SS/PanzAbt Wittmann , 5 bars , 786 exp , Waffen SS , 6/3 , Devastating Fire , 25 kill , 0 pp (U:011)
King Tiger , 1 SS/Lssah/KG-Peiper , 2 bars , 212 exp , Waffen SS , 12/10 , 19 kill , 849 pp (U:012)

Zwiad
*  251/22 , 12 SS/Hitlerjugend/Aufkl.Abt.-Bremer , 1 bars , 125 exp , Waffen SS , 7/7 , 2 kill , 0 pp (U:010)

PPanc
*  JagdPz IV , 12 SS/Hitlerjugend/Jagd.Abt.-Hanreich , 1 bars , 152 exp , Waffen SS , 6/6 , 6 kill , 0 pp (U:003)

Artyleria
Hummel , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt.-Urbanitz , 1 bars , 144 exp , Waffen SS , 10/10 , Influence , 1 kill , 468 pp (U:001)
Wespe , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt.-Schops , 2 bars , 212 exp , Waffen SS , 7/7 , 4 kill , 277 pp (U:008)
15 sFH18 , SdKfz 7 , 12 SS/Hitlerjugend/3 Abt.-Bartling , 0 bars , 64 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 480 pp (U:013)

Obrona Lotnicza
88mm FlaK 41 , SdKfz 7 , 12 SS/Hitlerjugend/Flak Abt. , 1 bars , 113 exp , Waffen SS , 11/10 , 6 kill , 660 pp (U:007)
Flakpanzer IV Mobelwagen , 12 SS/Hitlerjugend/Flak Abt. , 0 bars , 97 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:014)

Killed: AD 18 ,  AT 20 ,  ATY 41 ,  INF 102 ,  REC 26 ,  TK 44 ,  FTR 22 ,  TB  0 ,  Total: 273
Lost  : AD  4 ,  AT  6 ,  ATY 10 ,  INF 29 ,  REC  6 ,  TK  3 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  58

BV  0
V   3
TV  0
L   0