Test - B02 12SS Hitlerjugend

Zaczęty przez czata, Marzec 12, 2011, 03:56:57 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

#45
Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 11:16:45 AM
Rozumiem, że ścieżka kampanii, briefingi, JC i nazewnictwo to rzecz wtórna, więc nie będę się czepiał. Ale w scenariuszu 12SS walczy dalej! bunkry są nadal bez nazw, mimo że napisałem, w których są wojska i jakie te wojska mają nazwy.
poprawiłem (jak coś znajdziesz to daj znać)
Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 11:16:45 AM
Dalej się będę upierał, żeby przemyśleć ustawienie Basic Strenght dla jednostek pierwotnych na poziomie 10, no może poza 101PanzAbt Wittmann, który może mieć 5.
Poprawiłem wszystkie oprócz Wittmanna - w jego przypadku rekompensatą za niższy BS jest 5 belek i lider
Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 11:16:45 AM
IKPanzSS/HQ, Luftwaffe, 7DivMech/134Reg z pierwszego scenariusza, IKPanzSS/HQ, 10SSFrundsberg/10PanzReg z drugiego oraz IKPanzSS/HQ 10SSFrundsberg/10PanzReg, 6DivInf/4Reg z trzeciego mają niezgodność doświadczenia z ilością belek.
Poprawione
Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 11:16:45 AM
Czatę i Zsamota można okopać  ;D.
Zrobiłem ;D
Cytat: czata w Marzec 16, 2011, 11:16:45 AM
Dla mnie trzeci scenariusz jest nadal niegrywalny. Limit rozstawienia, spowodowany brakiem SHeksa jeszcze przeboleję, ale umiejscowienie DHeksów w zasięgu tak licznej ciężkiej artylerii przeciwnika, już nie. Po pierwszej kolejce, moje najważniejsze jednostki (czyli artylerie i recon) przestały istnieć.
Na razie nie wprowadziłem żadnych zmian, ale będą na pewno

Po za tym zmieniłem warunki zwycięstwa w Pierwszej krwii według wskazówek Gustlika
wczorajsze zmiany powinny zmienić grywalność Falaise i Ardenów

[załącznik usunięty przez administratora]

Hansen

#46
Właśnie przeszedłem Falaise.....małe sprostowanie,to nie jest łatwa bitwa (pomyliłem z Chambois) dużo samolotów które stwarzają ''mały problem''....może dodać ze dwie tury???
Nie bardzo rozumiem po co te posiłki,które są bezużyteczne bo nigdzie nie dojadą :o
Mam najnowszą wersję.......ale ''belki'' dalej nie działają?
W nagrodę dostałem  HJ ale dostali rozkaz...do koszar marsz :D

P.S.....nie do końca jest trudna...miałem po prostu zaniżone siły oddziałów: Tiger miał 6,Patera 7 itd.
I z tego powodu nie było lekko.

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 16, 2011, 01:56:59 PM
Poza tym - PRESTIGE CAP = 0 - NIE MA SENSU!!!  :bullhorn
Po co w takim razie nagrody po zwycięstwach, skoro gracz ich i tak nie dostanie?
Albo odwrotnie. Premie są bez sensu, przy JC równym 0.

12SS walczy dalej!
Ledwo, ledwo uratowałem swoje elitarne jednostki. Kosztowało mnie to cały dostępny prestiż.

Znalazłem następne jednostki w bunkrach bez nazwy. To 1LSSAH/1SturmgeschutzAbt (armata samobieżna!) na polu 33,25 (aczkolwiek, ja mam w swojej wersji 1LSSAH/1PanzjagerAbt) oraz IKPanzSS/2ADAbt na polu 34,24.

Ten scenariusz zagrałem jeszcze na starszej wersji. Jest za trudno.  7.2 inch Mk VI w ilości ośmiu sztuk, wsparte siedmioma myśliwcami, rządzi. Ma w swoim zasięgu trzy Vheksy. Nie za bardzo można się do niej dostać. Nie ma jak ich zaobserwować i z czego do nich strzelać. Własna ciężka artyleria nie ma możliwości ruchu. Może postawić Guard Tower na wzgórzu 112?

Gdybym nie pospieszył się z natarciem, tylko dopuścił więcej wojsk przeciwnika w rejon swoich umocnień, to może byłbym w stanie wygrać. Ale wtedy BV trzeba by było ustawić na jakieś 14 tur.

Ponieważ grzebałem w save`sie, tym razem nie będzie raportu.

Falaise
.
Dziwne warunki zwycięstwa. Żeby wygrać TV, nie trzeba nic utrzymać. Jak się, w takim razie, przegrywa?

Znowu gracz nie SHeksa. I znowu mam limit rozstawienia.

Flaga Bras (8,4) ma przydział niemiecki.

Przez dwie tury przeciwnik delikatnie rozpoznaje i silnie bombarduje lotnictwem. Potem już nie atakuje. Więcej, on się cofa. Coś tu nie gra. Podejrzewam, że może mieć to coś wspólnego z warunkami zwycięstwa.

Doświadczenie pierwotnych jednostek jest niewspółmiernie niskie, w porównaniu do całej reszty.

Pozdrawiam, Czata

czata

Poprawione warunki zwycięstwa w pierwszym scenariuszu, nie poprawione w drugim i skopane w trzecim.

@Mara
Może chcesz zrobić za dużo na raz? Skupmy się na zatwierdzaniu pojedynczych scenariuszy i dopiero po tym przechodźmy do następnych.

W pierwszym scenariuszu do poprawy:
- wyrównanie doświadczenia z ilościami belek w jednostkach:
PanzerLehr/130PioniereAbt, PanzerLehr/130PanzReg, 7DivMech/7ArtReg, 7DivMech/134Reg, 3InfDiv/3ArtReg;
- jeżeli za pierwotne jednostki uznawane są te, które stoją w DHeksach, to do następnego scenariusza przejdzie bunkier z pola 23,23, jako płatna przejdzie artyleria 12SSHitlerjugend/12ArtReg, a nie przejdą snajperzy z 12SSHitlerjugend/27SchutzenSSReg. Szkoda tych ostatnich;
- skrócenie nazw części jednostek. Nie mieszczą się całe w oknach gry;
- dalej nazw nie mają bunkry 31, 23 (IKPanzSS/HQ) oraz 14,22 (352InfDiv/914Reg). Do zabrania nazwy z bunkrów 24,19; 3,11 oraz 18,20.
- do przemyślenia powiększenie doświadczenia w jednostkach pierwotnych, co najmniej o jedną belkę. Głównie po to, by nie były za słabe w następnych scenariuszach. Ale z tym się można jeszcze wstrzymać.

W drugim scenariuszu do poprawy:
- warunki zwycięstwa;
- nazwanie bunkra z pola 31, 23 (IKPanzSS/HQ);
- napisanie briefingu.

No i, ścieżka kampanii. Musi być jasno określona, bez cofania się w datach, nie musi być liniowa.

Myślę, że po prowadzeniu tych poprawek, scenariusze byłyby do zaakceptowania.

@Gustliczku
Przemyślałbyś Player Cap dla tej kampanii?
W założeniu, gra ma być nie liniowa. Kolejność chronologiczna scenariuszy jest następująca:
00, 01, 09, 02, 08, 03, 04, 05, 06, 07, 10, 11, 12.
Przy założeniu aktualnych wartości prestiżu za mapy, tury i premie, moja propozycja PC jest następująca (po ZAKOŃCZENIU danego scenariusza):
800, 1200, 1400, 1600, 2000, 2000, 2200, 3200, 3200. Na razie tyle, bo w siódmym scenariuszu nie ma jeszcze VHeksów i nie wiadomo, ile prestiżu będzie tam do ugrania.

Pozdrawiam, Czata

mara

Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
@Mara
Może chcesz zrobić za dużo na raz? Skupmy się na zatwierdzaniu pojedynczych scenariuszy i dopiero po tym przechodźmy do następnych.
Dla mnie bomba ;D
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
W pierwszym scenariuszu do poprawy:
- wyrównanie doświadczenia z ilościami belek w jednostkach:
PanzerLehr/130PioniereAbt, PanzerLehr/130PanzReg, 7DivMech/7ArtReg, 7DivMech/134Reg, 3InfDiv/3ArtReg;
poprawione w dzisiejszej wersji
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
- jeżeli za pierwotne jednostki uznawane są te, które stoją w DHeksach, to do następnego scenariusza przejdzie bunkier z pola 23,23
oj chyba nie da rady przejść ;)
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
jako płatna przejdzie artyleria 12SSHitlerjugend/12ArtReg, a nie przejdą snajperzy z 12SSHitlerjugend/27SchutzenSSReg. Szkoda tych ostatnich;
z artylerią nie wiem jak to zmienić, a co do strzelców to jest to jedyna jednostka z corowych która naprawdę nie istniała, a stworzyłem ją żeby podkreślić rolę i skalę ich użycia w walkach o Caen. Trochę szkoda ale będzie zgodnie z historią jak zostaną w mieście ... na zawsze 8)
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
- skrócenie nazw części jednostek. Nie mieszczą się całe w oknach gry;
Jak będzie przeszkadzać bardzo to zmienię, ale ze względu na to że to żmudna robota zostawię to na koniec
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
- dalej nazw nie mają bunkry 31, 23 (IKPanzSS/HQ) oraz 14,22 (352InfDiv/914Reg). Do zabrania nazwy z bunkrów 24,19; 3,11 oraz 18,20.
poprawione
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
- do przemyślenia powiększenie doświadczenia w jednostkach pierwotnych, co najmniej o jedną belkę. Głównie po to, by nie były za słabe w następnych scenariuszach. Ale z tym się można jeszcze wstrzymać.
Ze względu na ilość jednostek (generalnie na skalę scenariuszy) wydaje mi się to nie celowe - bez sensu jak w połowie kampanii masz już wszystkie jednostki z liderami i na maksa, ale wszystko można rozważyć
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
W drugim scenariuszu do poprawy:
- warunki zwycięstwa;
- nazwanie bunkra z pola 31, 23 (IKPanzSS/HQ);
- napisanie briefingu.
1 i 2 poprawione, z trzecim się wstrzymałem. Nie chcę robić popeliny na szybko. Briefingi mają być mocnym punktem tej kampanii ;D
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 01:24:14 PM
No i, ścieżka kampanii. Musi być jasno określona, bez cofania się w datach, nie musi być liniowa.
Dzisiaj napiszę trochę o kampanii i opiszę całą ścieżkę żeby nie było nieporozumień
PS  Dziś będzie ta poprawiona wersja

mara

ścieżka kampanii:
00 Pierwsza krew - bardzo ważnym (wręcz kluczowym) punktem jest tu Bayeux  którego zdobycie ma być możliwe ale bardzo trudne ;D
BV 09 Carentan(nie gotowy) warunkiem jest zdobycie Bayeux (szkopom się nie udało). Logicznym krokiem jest zniszczenie 2A (co wiązałoby się z kolejnym scenem na tej samej mapie) albo przerzucenie i próba zepchnięcia amerykanów. Wydaje mi się że drugi wariant jest z punktu widzenia gracza ciekawszy.
V 01 Utrzymać Caen!
TV 02 12SS walczy dalej! Konsekwencją nie utrzymania ważnych VH jest brak możliwości wyprowadzenia kontrataku (01 Utrzymać Caen!)
01 Utrzymać Caen! - próba kontrataku (ze względu na historyczną dysproporcje sił) niewykonalna
BV 02 12SS walczy dalej! warunkiem jest zdobycie Bretteville które nic nie dało niemcom
V 02 12SS walczy dalej!
TV 03 Falaise Tu podobnie jak wyżej, nie utrzymanie ważnych VH powoduje że Caen jest nie do utrzymania
02 12SS walczy dalej! - próba obejścia przez Brytyjczyków miasta z zachodu - obrona strategicznie ważnego wzgórza 112
BV Falaise
V j/w
TV j/w
11 ??? ten scen będzie dopiero dodany a ma dotyczyć operacji Goodwood (to pomysł Hansena).
03 Falaise - obrona strategicznie ważnej drogi Caen - Falaise
BV Chambois
V Chambois
TV Chambois
04 Chambois - próba rozerwania worka
BV Ardeny
V Ardeny
TV Ardeny
05 Ardeny - początek ofensywy
BV 07 Antwerpia - podobnie jak w przypadku BV w Pierwszej krwi to scen "fikcyjny"
V 06 Ardeny odwrót
TV Ardeny odwrót
06 Ardeny odwrót
Na razie tyle
pozdr 8)



[załącznik usunięty przez administratora]

czata

#51
W drugim scenariuszu jest błąd w warunkach zwycięstwa. Do BV potrzeba 7 punktów, a na mapie jest ich 6. Komputerowi ilość punktów do utrzymania nie jest chyba potrzebna. Trzeba to wyzerować tak, jak jest w pierwszym scenariuszu.

Jeżeli udało Ci się powstrzymać przechodzenie bunkra z pola 23,23, a przechodzi znajdująca się w nim piechota, to na tej samej zasadzie powinieneś zrobić z bunkrem 29,21 i znajdującym się tam Nebelem.

Jestem jeszcze ciekaw, co jest zaplanowane po 09 scenariuszu.

No, to teraz trzeba poprosić o komentarz dwóch pierwszych scenariuszy kogoś, kto jeszcze w to nie grał.

Pozdrawiam, Czata

mara

Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 11:54:25 PM
W drugim scenariuszu jest błąd w warunkach zwycięstwa. Do BV potrzeba 7 punktów, a na mapie jest ich 6. Komputerowi ilość punktów do utrzymania nie jest chyba potrzebna. Trzeba to wyzerować tak, jak jest w pierwszym scenariuszu.
Dziś to poprawię
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 11:54:25 PM
Jeżeli udało Ci się powstrzymać przechodzenie bunkra z pola 23,23, a przechodzi znajdująca się w nim piechota, to na tej samej zasadzie powinieneś zrobić z bunkrem 29,21 i znajdującym się tam Nebelem.
Nie udało mi się - po prostu ten bunkier jest w takim miejscu że nie ma szans na przeżycie ;D
Cytat: czata w Marzec 17, 2011, 11:54:25 PM
Jestem jeszcze ciekaw, co jest zaplanowane po 09 scenariuszu..
Dalej o ścieżce kampanii napiszę wieczorem

Hansen

#53
A mi bunkier przeżył ;D, więc jeśli nie możesz usunąć to po prostu trzeba go sprzedać.....ja tak zrobiłem.

Mam najnowsza wersję...i znów Werhmacht jest dostępny >:D
W 12 SS nie było pułku niszczycieli czołgów tylko batalion....więc zamień nazwę Reg. na Abt.
I moim zdaniem dosyć ważna sprawa    http://pl.wikipedia.org/wiki/PzKpfw_V_Panther   wersje D to już dawno zostały zniszczone...od marca produkowano tylko G.
Mara...trochę koncentracji :)...bo za szybko nie przejdziemy do drugiego scena ;)
Pzdr.

P.S......a ''belki'' dalej nie działają a miało być ok???

czata

Cytat: Hansen w Marzec 18, 2011, 12:53:20 PM
A mi bunkier przeżył ;D, więc jeśli nie możesz usunąć to po prostu trzeba go sprzedać.....ja tak zrobiłem.
Do bunkrów schować jednostki nie corowe. A tam, gdzie stoją bunkry zabrać DHeksy.
Można przywrócić snajperów do jednostek corowych.

Trzeci scenariusz trzeba tak udoskonalić, żeby powiększyć szanse corowych jednostek. Można spróbować następujących środków:
- na wzgórze 112 dać jednostki z miasta, w mieście zrobić DHeksy;
- odsunąć jednostki 43. Dywizji od wzgórza;
-  na podejściach do wzgórza postawić słabe zasieki;
- dobudować drogę na polach 25,30; 26,39; 27,29; 29,28;
- dać ostrzeżenie o bliskości ciężkich wojsk przeciwnika w briefingu;
- wymienić połowę 7.2 inch Mk VI na słabsze modele.
Od Ciebie zależy, czy i które pomysły wykorzystasz.

Do poprawienia w tym scenariuszu:
- warunki zwycięstwa;
- nadanie nazw budynkowi z pola 27,23 (12SSHitlerjugend/27SchutzenSSReg).
Ten budynek stoi w ugrupowaniu przeciwnika. Zakładam, że to celowe. Jaka szkoda, że na poziomie scenariusza nie da się ustawić lidera. Ależ w tym budynku przydałby się Forest Camouflage.

Pozdrawiam, Czata

mara

Najnowsza wersja:
poprawki w 3 scenie - dodałem bunkry przesunąłem część DH na południe
skończyłem Carentan - dzięki temu alternatywny tor gry jest praktycznie gotowy
skończyłem Antwerpie
skrócona część nazw
poprawione warunki zwycięstwa w kilku scenach
pozdr 8)

[załącznik usunięty przez administratora]

czata

Poprawiona jest ścieżka kampanii, ale nadal jej nie rozumiem.
Po BV w scenariuszu 00 idzie się do 09, a po nim do 13, którego nie ma.
Po BV i V w 02 idzie się do 11, który jest ostatnim scenariuszem.
Po 07 jest 08, którego akcja dzieje się pół roku wcześniej.
Po 08 idzie się do 12, którego nie ma lub cofa się do 03, co powoduje zapętlenie.
Żaden wynik nie prowadzi do scenariusza 10.
Uff!

Nie powinienem tego robić, ale postanowiłem wspomóc Marę i sam wprowadziłem kilka poprawek:
W kampanii:
- wprowadziłem własną propozycję PC (nie we wszystkich scenariuszach);
- poprawiłem warunki porażki po scenariuszu Chambois.

W pierwszym scenariuszu:
- odrobinę zmieniłem DHeksy;
- zamieniłem miejscami 352InfDiv/915Reg oraz 12SSHitlerjugend/25Reg;
- wyciągnąłem z bunkra 12SSHitlerjugend/12ArtReg;
- w związku z powyższymi zmianami, zmieniłem też część nazw bunkrów.

W scenariuszu trzecim nadałem nazwę budynkowi na polu 27,23.
Obawiam się, że wojska postawione w DHeksach nadal znajdą się w pułapce. Bardzo ciężko opuścić ten teren.

Uwaga!!!
Zablokowanie Wehrmachtu przyniosło efekty uboczne. Nie da się teraz wejść do tych jednostek w Kwaterze Głównej.

Pozdrawiam, Czata

czata

Naniosłem kolejne poprawki.
W scenariuszu pierwszym uzupełniłem bak pojazdu holującego corowego Nebela.
W Falaise zmieniłem przynależność m. Bras oraz dodałem graczowi SHeksa.

W razie potrzeby prześlę Ci, Mara, tą wersje.

Do przemyślenia pozostaje zmniejszenie doświadczenia samolotom brytyjskim czwartym scenariuszu. Są niezniszczalne.

Pozdrawiam, Czata

PS. Gram od początku. Na razie, jest super.

mara

Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
Poprawiona jest ścieżka kampanii, ale nadal jej nie rozumiem.
Po BV w scenariuszu 00 idzie się do 09, a po nim do 13, którego nie ma.
Po BV i V w 02 idzie się do 11, który jest ostatnim scenariuszem.
Po 07 jest 08, którego akcja dzieje się pół roku wcześniej.
Po 08 idzie się do 12, którego nie ma lub cofa się do 03, co powoduje zapętlenie.
Żaden wynik nie prowadzi do scenariusza 10.
Uff!
to w sumie dobrze że jest efekt zaskoczenia ;)
a tak na poważnie to nie patrz na numerację, bo ta kampania nie jest liniowa.
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
Nie powinienem tego robić, ale postanowiłem wspomóc Marę i sam wprowadziłem kilka poprawek:
W kampanii:
- wprowadziłem własną propozycję PC (nie we wszystkich scenariuszach);
w sumie nie jestem graczem turniejowym i szczerze powiedziawszy nigdy nie zwracałem uwagi na punkty, więc trudno mi ocenić jak ustawić to punktowanie - więc gdybyś mógł to zrobić dla całej kampanii to będę wdzięczny
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
- poprawiłem warunki porażki po scenariuszu Chambois.
sprawdzę jak mi podeślesz - generalnie warunki porażki są do poprawy w całej kampanii, ale na razie skupiłem się na kończeniu po kolei scenariuszy.
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
W pierwszym scenariuszu:
- odrobinę zmieniłem DHeksy;
j/w
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
- zamieniłem miejscami 352InfDiv/915Reg oraz 12SSHitlerjugend/25Reg;
- wyciągnąłem z bunkra 12SSHitlerjugend/12ArtReg;
- w związku z powyższymi zmianami, zmieniłem też część nazw bunkrów.
zastanawiałem się nad tym i nie mogłem się zdecydować - skoro to zmieniłeś to ok niech tak zostanie.
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
W scenariuszu trzecim nadałem nazwę budynkowi na polu 27,23.
super - ja to przeoczyłem
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
Obawiam się, że wojska postawione w DHeksach nadal znajdą się w pułapce. Bardzo ciężko opuścić ten teren.
pytanie czy to jest do zrobienia - w zamyśle ma być trudno nawet bardzo. Atak na przyczółku rozpoczął się od potężnej nawały artyleryjskiej (stąd tyle ciężkiej artylerii) no a potem to już tylko rzeż >:D
Mogę ewentualnie cofnąć trochę artylerie, żeby ograniczyć jej zasięg.
Cytat: czata w Marzec 21, 2011, 10:18:21 AM
Uwaga!!!
Zablokowanie Wehrmachtu przyniosło efekty uboczne. Nie da się teraz wejść do tych jednostek w Kwaterze Głównej.
a tego to już chyba nie przeskoczę ;)

Hansen

#59
Ściągnąłem najnowsza wersję...i dalej lipa,werhmacht dostępny,dalej mamy Panterę D(w 44r.?) zamiast G i dlaczego dywizja nie posiada pułku artylerii???
Mam pytanie....kiedy będzie można rozegrać dopracowany pierwszy scen???