Test - H01 Guderian's Gambit

Zaczęty przez Gustlik, Luty 22, 2011, 08:43:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatAle to KONWERSJA, która bardzo chce być maksymalnie zbliżona do oryginału. A w oryginale nie było tej opcji.

No dobrze, ale w takim razie dlaczego tylko ta opcja ma zostać niezmienna, a nie dwadzieścia innych, które zmienił OG?

To zlikwidujmy też i ograniczone widzenie, przechwytywanie przez pelotki, powróćmy do min typu fortyfikacji, a może w ogóle wrócimy do sytuacji, kiedy to trzema samolotami można było otoczyć samolot przeciwnika?

To jest konwersja z PG2 na OG, a nie z PG2 na PG2 - tylko z innym efilem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2011, 11:00:32 AM
To zlikwidujmy też i ograniczone widzenie,
To można regulować w scenariuszu dorzucając jakieś dodatkowe środki rozpoznawcze.

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2011, 11:00:32 AM
przechwytywanie przez pelotki,
Jeżeli będzie to za bardzo przeszkadzać w jakimś scenariuszu, zawsze można zdjąć jakąś armatę lub ją osłabić.

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2011, 11:00:32 AM
powróćmy do min typu fortyfikacji,
Dzięki temu pola minowe nie wchodzą do limitu jednostek i są przeszkodą dla obydwu stron.

A, jak w środku mojego szkoleniowo ustawionego ugrupowania bojowego pojawia się korpus pancerny i robi masakrę, kończąc nie tylko dany scenariusz, ale wręcz całą kampanię, to nie ma żadnej alternatywy, jak wyłączenie tej opcji.

Opcja Reinforces arrive when player is active ok, ale w nowo robionych kampaniach, a nie w konwersjach.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatA, jak w środku mojego szkoleniowo ustawionego ugrupowania bojowego pojawia się korpus pancerny i robi masakrę, kończąc nie tylko dany scenariusz, ale wręcz całą kampanię, to nie ma żadnej alternatywy, jak wyłączenie tej opcji.

No więc dlatego trzeba zgłaszać takie przypadki i tak ustawiać posiłki, żeby takie rzeczy się nie zdarzały, a nie od razu wyłączać całą opcję.

CytatOpcja Reinforces arrive when player is active ok, ale w nowo robionych kampaniach, a nie w konwersjach.

Ale w nowo tworzonych kampaniach też może zdarzyć się przypadek, że źle obliczone posiłki wypadną w środku ugrupowania. To nie jest kwestia włączonej czy wyłączonej opcji, tylko tego, jak szybko gracz będzie się posuwał do przodu.
Trudno to przewidzieć na etapie budowy. Nawet po przestestowaniu samemu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

CrissRS

Kampania skończona.Moskwy nie zdobyłem ale ruskich sporo natłukłem ;D
Takimi o to siłami skończyłem wojnę:

OpenGen 0.66b * (10 Mar 2011) *  Efile folder:D:\Strategia\Gambit\  * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Campaign: H01 GUDERIAN'S GAMBIT,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:52
2   Battle of Wizna , #1 , Brilliant Victory , score:52
3   Bialystok , #2 , Victory , score:31
4   Brest , #3 , Brilliant Victory , score:53
5   Chelm , #4 , Brilliant Victory , score:53
6   Break to Sedan , #5 , Brilliant Victory , score:51
7   Sedan Bridgehead , #6 , Brilliant Victory , score:52
8   De Gaulle's Counter-Attack , #7 , Victory , score:28
9   Amiens , #8 , Brilliant Victory , score:52
10   The Channel Ports , #9 , Victory , score:29
11   Advance to Dunkirk , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   Gambit Barbarossa , #11 , Brilliant Victory , score:52
13   2 Army Encirclement , #12 , Brilliant Victory , score:54
14   Race to Smolensk , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   Smolensk-Drive to Yelnya , #14 , Brilliant Victory , score:54
16   Yeremenko's Stab , #15 , Brilliant Victory , score:49
17   Collision at Konotop , #16 , Brilliant Victory , score:55
18   The Ring of Steel , #17 , Brilliant Victory , score:63
19   Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk , #18 , Brilliant Victory , score:47
20   Operation Typhoon-Battle of Mtsensk , #19 , Brilliant Victory , score:48
21   Operation Typhoon-Tula and Beyond , #20 , Brilliant Victory , score:48
22   Operation Typhoon-Attack of the Siberians , #21 , Tactical Victory , score:6
23   Operation Typhoon-Called Off , #22 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 1078  *  Average: 46

Current scenario: Operation Typhoon-Called Off,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Total army value: 11772 , Current prestige is 193
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 200
V : Win , turn prestige: 200
TV: Win , turn prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Infantry
Brandenburgers , 251/1 [W] , I/Schütz Rgt 3/Schütz Brigd 3/3 Pz Div , 5 bars , 808 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 22 kill , 744 pp (U:007)
Pioniere , Opel Blitz ,  , 5 bars , 556 exp , Germany , 6/10 , Ferocious Defense  , 5 kill , 300 pp (U:009)
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 661 exp , Germany , 10/10 , 17 kill , 744 pp (U:010)
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 675 exp , Germany , 10/10 , 19 kill , 744 pp (U:012)
FJ Sturmpioniere , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 463 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 396 pp (U:025)

Tank 
PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 5/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 1640 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 110 kill , 288 pp (U:001)
PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 6/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 2048 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 128 kill , 288 pp (U:002)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1214 exp , Germany , 10/10 , 81 kill , 288 pp (U:011)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1462 exp , Germany , 5/10 , Street Fighter  , 108 kill , 288 pp (U:018)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 971 exp , Germany , 9/10 , 42 kill , 288 pp (U:021)

Anti-Tank
Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 1032 exp , Germany , 5/10 , Resilience  , 17 kill , 360 pp (U:008)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 938 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp (U:020)
*  VK3001 ,  , 5 bars , 677 exp , Germany , 9/10 , 19 kill , 0 pp (U:024)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 660 exp , Germany , 8/10 , 13 kill , 0 pp (U:029)

FlaK
88mm FlaK 37 , Opel Blitz ,  , 5 bars , 578 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 528 pp (U:019)

Artillery
15 K18 , SdKfz 7 , I/Art Rgt 75/3. Pz Div , 5 bars , 911 exp , Germany , 14/10 , 19 kill , 588 pp (U:003)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/Art Rgt 75/3. Pz Div , 5 bars , 933 exp , Germany , 15/10 , 32 kill , 516 pp (U:006)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 677 exp , Germany , 15/10 , 31 kill , 516 pp (U:013)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 510 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 17 kill , 516 pp (U:022)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 675 exp , Germany , 11/10 , 16 kill , 516 pp (U:023)
15 K18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 557 exp , Germany , 10/10 , 11 kill , 588 pp (U:026)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 483 exp , Germany , 7/10 , 8 kill , 516 pp (U:028)
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 342 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp (U:030)

Fighter
Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 985 exp , Germany , 10/10 , 39 kill , 600 pp (U:004)
Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 956 exp , Germany , 5/10 , Combat Support  , 27 kill , 600 pp (U:014)
Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 876 exp , Germany , 10/10 , 25 kill , 600 pp (U:017)
*  Fw-190A-2 ,  , 5 bars , 523 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 14 kill , 0 pp (U:027)

Tactical Bomber
*  Ju-87D ,  , 5 bars , 1021 exp , Germany , 10/10 , 20 kill , 0 pp (U:005)
Ju-87D ,  , 5 bars , 981 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 9 kill , 480 pp (U:015)
Ju-87D ,  , 5 bars , 1189 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 18 kill , 480 pp (U:016)

Killed: AD 61 ,  AT 50 ,  ATY 120 ,  INF 678 ,  REC 29 ,  TK 145 ,  FTR 66 ,  TB 36 ,  Total: 1185
Lost  : AD  2 ,  AT  5 ,  ATY  5 ,  INF 55 ,  REC 10 ,  TK  9 ,  FTR  3 ,  TB  9 ,  Total:  98

BV 19
V   3
TV  1
L   0

Co do dyskusji która wynikła:
- Nie trudno nie przyznać rację co do pojawiania się posiłków pośrodku. Takie "teleportację" są po prostu niesmaczne.
Poprawić to i amunicję samolotów i będzie git.

czata

Po to jest dział z testami, żeby z niego korzystać.

Jeżeli zamierzasz w jakiś scenariuszu dać posiłki w okolicach punktu 12,12, a podczas testu okazuje się, że Czata tam dotarł w ósmej turze, Zsamot i Hansen w szóstej, a Majerek w piątej, to wiesz, że posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną. Bo są w stanie przeważyć szalę zwycięstwa w scenariuszu, a być może, także w całej kampanii.

Oczywiście, w konwersjach można robić tak samo. Ale, po co wywarzać otwarte drzwi, skoro można wyłączyć opcje? Przecież w oryginale się sprawdziło.

Jeżeli upierasz się, żeby w  konwersji GUDERIAN'S GAMBIT pozostawić opcję włączoną, to chociaż przyspiesz wchodzenie posiłków o jakieś dwie tury. Bo, jak na razie, niektóre scenariusze są średnio grywalne (np. Collision at Konotop).

Pozdrawiam, Czata

CrissRS

Czata może opisz, w których scenariuszach, które posiłki wg Ciebie trzeba pozmieniać.

czata

Propozycje zmian w ustawieniu posiłków:
Bialystok - wystarczy informacja w komentarzu o możliwości pojawienia się;
Amiens - j.w. (dotyczy czołgów z 1. Armii);
The Channel Ports - artyleria o jedną turę, kawaleria o dwie;
Gambit Barbarossa - 22 oraz 30 korpusy o dwie tury;
Yeremenko's Stab - przybycie 65 batalionu rozłożyć na dwie tury;
Collision at Konotop - dwa czołgi o sile 13 z liderami dać do sił Deployed, pozostałe przyspieszyć o jedną turę;
The Ring of Steel - nie wiem, wygrałem w dość ekstremalny sposób;
Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk - wszystkie czołgi o dwie, można przemyśleć wchodzenie sił 42 oraz 141 pojedynczo;
Operation Typhoon-Battle of Mtsensk - o dwie tury:
Operation Typhoon-Attack of the Siberians - ostrzeżenie dla gracza, żeby nie rozstawiał jednostek na północ i wschód od rzeki Upa ;D

@CrissRS
Jakbyś się nico powstrzymał z graniem, to może byś już tą kampanię zagrał, jako grę rankingową.

Gustlik

Cytatże posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną.

Ale nie da się jednym włączyć a innym nie. To dotyczy wszystkich posiłków, w całym scenariuszu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#83
CytatPropozycje zmian w ustawieniu posiłków:
Bialystok - wystarczy informacja w komentarzu o możliwości pojawienia się;
Amiens - j.w. (dotyczy czołgów z 1. Armii);

Wpisałem ostrzeżenia. Poza tym w Amiens cofnąłem posiłki spod Craonne, za rzekę - a w lesie pod Laon - o parę heksów.
Jak się uda szybko doskoczyć saperami, to tą pierwszą grupę Francuzów można spowolnić wysadzając most
pod Craonne.

CytatOperation Typhoon-Attack of the Siberians - ostrzeżenie dla gracza, żeby nie rozstawiał jednostek na północ i wschód od rzeki Upa

Myślę, że w tym przypadku wynika to wprost z analizy mapy. Nie róbmy przedszkola. Poza tym można się tam rozstawić, ale pod warunkiem, że w pierwszym ruchu cofnie się za rzekę. W briefingu jest sugestia skrócenia linii....

A jak Ci wyślę tę kampanię, to wprowadziłbyś te pozostałe zmiany?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 18, 2011, 01:33:56 AM
Cytatże posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną.
Ale nie da się jednym włączyć a innym nie. To dotyczy wszystkich posiłków, w całym scenariuszu.

Chyba dałem za duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że jak się zdecydujesz na ustawienie posiłków w czwartej turze, to można pozostawić im opcję włączoną, ale jak zdecydujesz się dać ich w szóstej, to trzeba im opcję wyłączyć ("albo, albo", a nie "i").


Cytat: Gustlik w Marzec 18, 2011, 01:56:58 AM
A jak Ci wyślę tę kampanię, to wprowadziłbyś te pozostałe zmiany?

Wprowadzę. Tylko mi napisz, czy są uwzględnione już te rzeczy, o których pisałem w mailu.

kowdar

Cytat: CrissRS w Marzec 17, 2011, 09:33:10 PM

Tank 
PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 5/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 1640 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 110 kill , 288 pp (U:001)
PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 6/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 2048 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 128 kill , 288 pp (U:002)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1214 exp , Germany , 10/10 , 81 kill , 288 pp (U:011)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1462 exp , Germany , 5/10 , Street Fighter  , 108 kill , 288 pp (U:018)
PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 971 exp , Germany , 9/10 , 42 kill , 288 pp (U:021)


I taki skład bardzo mi się nie podoba.
Nie uważacie że zdobyczne jednostki nie powinny być dostępne do kupowania,
a jedynie dla autorów scenariuszy ?
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatNie uważacie że zdobyczne jednostki nie powinny być dostępne do kupowania,

No niekoniecznie, dlatego, że np: wiele jednostek we Francji, było wyposażanych praktycznie w całości w sprzęt zdobyczny.
Do Afrika Korps również dostarczano sowieckie działa jako regularne wyposażenie ppanc.
Podobnie T-34, na froncie wschodnim. Ale już taki T-34/85, jako zdobyczny, jest nie do kupienia. Trzeba po prostu przejrzeć liczby i tabele.

Można natomiast skrócić okres (przedział) ich dostępności.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Zdobyczne- często były wykorzystywane przez daną stronę całą wojnę- broń strzelecka, artyleria. Ew. można pewne paradoksy- ceną i okresem dostępności ograniczyć.

A wątpliwości względem używanego sprzętu: http://beute.narod.ru/
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

15   Smolensk-Drive to Yelnya  , Brilliant Victory  - Mogłem skończyć w 3 turze, ale postanowiłem postrzelać jeszcze chwilę. Skończyłem w 7. Generalnie uwag nie mam, może trochę za dożo jednostek AUX przynajmniej do mojej armii.
Nie bo nie :)

Gustlik

Cytat15   Smolensk-Drive to Yelnya  , Brilliant Victory  - Mogłem skończyć w 3

Masz rację - to wkurzający scenariusz, ale skoro to była konwersja oryginału, to go zostawiłem. Chodzą słuchy, że autor pracuje nad nawą wersją pod OG i tej bitwy ma tam już nie być. Zobaczymy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/