Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

Nie wiem czy to pytanie do tego działu, ale zapytuje nieśmiało, czy jak modyfikuje nazwy miejscowości na mapie to muszę zmieniać nazwę mapy?

kowdar

Cytat: mara w Marzec 28, 2011, 08:06:54 PM
Nie wiem czy to pytanie do tego działu, ale zapytuje nieśmiało, czy jak modyfikuje nazwy miejscowości na mapie to muszę zmieniać nazwę mapy?

Nie, nie musisz.
Jeżeli zmieniasz TYLKO nazwy na mapie, to są one zmieniane, dodawane w pliku
"nazwa_pliku_scena".txt
W tym pliku są także:
- pierwsza linia = nazwa scenariusza
- nazwy jednostek

Nazwę mapy (czyli plik nazwa.MAP) musisz zmienić jak zmieniasz, przykładowo typ hexa, np. z rzeki na ocean.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

mara


czata

Jeżeli na jednym polu stoi kilka jednostek, to jak sprawdzić, w jakiej kolejności stoją?

Gustlik

To może wiedzieć tylko autor scenariusza, pamiętając jak je ustawiał.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Nie wydaje mi się, że ustawianie jednostek ma potem wpływ na ich kolejność.

Ale sprawdzę.

czata

Czy jest możliwe takie ustawienie scenariusza, żeby warunki zwycięstwa zależały od ilości wyprowadzonych jednostek (przez EHeksa)?
Np. Ilość tur 14, BV to uratowanie 50 jednostek, V 30, a TV 10.

Jeśli nie jest to możliwe, to proszę osoby posiadające kontakt z Twórcą gry o zgłoszenie takiego postulatu.

Gustlik

Własnie jest dyskutowany taki postulat, ale co z tego wyjdzie - zobaczymy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

W pewnej kampanii był scenariusz z takimi warunkami zwycięstwa:

Przy czym, tylko pięć VHeksów znajdowało się od początku w rękach gracza. Scenariusz sromotnie przegrałem, ale zagrałem go jeszcze raz, jako samodzielną grę. Ponieważ kierowałem obydwoma stronami, doprowadziłem do zajęcia wszystkich VHeksów przez Axis (gracza nr 1). Doczekałem do końca czasu i gra ogłosiła BV gracza nr 1!

Co wy na to? Czy da jednak radę ustawić scenariusz defensywny bez konieczności posiadania wszystkich VHeksów od początku przez gracza?

Pozdrawiam, Czata

czata

Udało mi się ten scenariusz wygrać (podrasowałem trochę własną armię) i gra ogłosiła BV. Oznacza to, że nie trzeba mieć wszystkich punktów od początku, żeby grać scenariusz z opcją: Allow Victory by #VH to hold.

Gustlik

CytatUdało mi się ten scenariusz wygrać (podrasowałem trochę własną armię) i gra ogłosiła BV. Oznacza to, że nie trzeba mieć wszystkich punktów od początku

Nie, nie trzeba, ale wszystkie muszą być VHeksami dla jednej i tej samej strony.

A spróbuj zrobić tak - zagraj ten scenariusz jeszcze raz, ale ostatni, 9-ty heks, zajmij dopiero w 18 kolejce. Zobaczymy co gra uzna za ważniejsze dla rodzaju zwycięstwa. Bo z heksów będzie wynikało BV, a z kolejek TV.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Umknęła mi jedna rzecz. Na mapie jest 10 VHeksów, połowę ma jeden gracz, połowę drugi.
Wszystkie są do zdobycia dla obu stron.

Spróbowałem różnych wariantów zwycięstwa.

Jeżeli gracz numer 1 zdobędzie dziewięć dowolnych VHeksów, to jest BV dla niego, jeżeli siedem, to ma V. A jeżeli 5, to TV. I to może zamienić się punktami z przeciwnikiem.
Jeżeli utrzyma mniej niż pięć, to gra ogłasza jego porażkę.

Jeżeli gracz nr 2 zdobędzie wszystkie punkty w ciągu 15 tur, to ma BV. Jeśli w ciągu 18, to V.

Generalnie, ustawienie działa. Więcej, wydaje mi się, że można by było ustawić różną ilość tur dla gracza nr 2, w przypadku V i TV. Ale nie sprawdziłem.

Może kluczem poprawności scenariusza jest to, że jest tych VHeksów więcej, niż jest potrzebne do BV?

Gustlik

#102
A propos trasy l;otu samolotów - dopytałem się u Luisa, w kwestii ostatniej (patrz strona nr 5 tego tematu). Otóż mając dwie identyczne i symetryczne trasy, samolot poleci po tej, która jest zgodna z ruchem wskazówek zegara.

Czyli - patrz tamten rysunek - lecąc z A do D wybierze trasę zieloną, a z D do A - żółtą.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

col. Kurtz

Mam pytanie dotyczace jednoski piechoty SAS. Kampania Jeszcze Polska. Nie moge przeprowadzic ta jednostka desantu, mimo iz posiada ona zdolnosci PECTN. Nie zalezy to poszczegolnej misji. Probowalem tez roznych lotnisk, bez transportu naziemnego-auta, nie idzie:).
(save wysylam na maila)

Zsamot

Znając życie- to transport jest ustawiony na późniejszy okres i stąd ten problem... Ale to już napisz do Gustlika w odpowiednim dziale.
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/gustlik-efile-dla-open-general/msg16334/#new
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369