Błędy w OpenGen

Zaczęty przez connor71, Październik 04, 2010, 11:40:41 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

narsilion

Piszę tutaj, bo to zagadnienie mocno techniczne - dotyczy szczegółu funkcjonowania interfejsu.
Chodzi mi o kończenie tury - nie ma po nim żadnego pytania, czy na pewno skończyć turę (tak było w PG1).
Jest to nieco uciążliwe, bo można przypadkiem kliknąć i gra zaczyna ruch przeciwnika.
Wyskakujące zapytanie "koniec tury: tak/nie" zażegnałby ten kłopot.

A może gdzieś jest ustawienie, które pozwala takie zapytanie włączyć i wyłączyć?

Zsamot

W pełni się zgadzam, ile to razy spieprzyłem całą turę/ scenariusz... przez te kliknięcie na końcu tury...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

W przypadku dźwieku ważne jest jaki odtwarzacz w systemie masz ustawiony jako domyślny. OG nie ma własnego odtwarzacza, tylko korzysta z systemowego. Jeśli ten nie jest odpowiednio szybki, to będzie stwarzał problemy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Mam winampa, mplayer, a mimo to gra siadła... Czekam na aktualizację dźwięków u Kowdara.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Scheisskopf

Jedna rzecz. W obecnej wersji OG nie można ustawić okopania dla wojsk w posiłkach. Niezależnie od tego, co się  wpisze w suite, wchodzące oddziały mają 0. Czasem przydatne byłoby w scenariuszu, żeby była możliwość dania okopów.

Gustlik

No, ale to chyba logiczne, że jeśli oddział przybywa właśnie na pole bitwy, to raczej nie jest "z góry" okopany.

Tak że to raczej nie jest błąd - tylko założenie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Cytat: Gustlik w Sierpień 10, 2012, 07:37:36 PM
No, ale to chyba logiczne, że jeśli oddział przybywa właśnie na pole bitwy, to raczej nie jest "z góry" okopany.

Tak że to raczej nie jest błąd - tylko założenie.

Przecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.

derwiszx

Jeżeli wchodzi w przygotowane umocnienia np do fortu to otrzymuje do okopania bonus  z tym związany.  Ale i tak wszystko zależy od  ustawienia AI Stance i od tego czy dana jednostka posiada ruch własny albo transport. Jeżeli AI stance będzie ustawione na Agressive i jednostka będzie miała możliwość wykonania ruchu to prawdopodobnie nic jej nie powstrzyma przed podjęciem czynności mającej na celu zaatakowanie najbliższego celu.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatPrzecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.

Jest - wystarczy ustawić ją na heksie "Fortification"

Reszta - patrz post derwisza
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Cytat: Gustlik w Sierpień 11, 2012, 11:30:05 AM
CytatPrzecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.

Jest - wystarczy ustawić ją na heksie "Fortification"

Reszta - patrz post derwisza

A jak zrobić hex "fortification" w lg suite?

Gustlik

CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?

Wybrać mapę na której takie są.  ^-^
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

#26
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?

Wybrać mapę na której takie są.  ^-^

Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.

mara

Cytat: Scheisskopf w Sierpień 22, 2012, 06:22:01 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?

Wybrać mapę na której takie są.  ^-^

Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.
Teraz też nie ma problemu żeby dać okopanie posiłkom, ale tu kłania się realizm. Co do hex "fortification" to o ile pamiętam też nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sobie ustawił na mapie (w suicie). Jest to pewna przeróbka (dopuszczalna) mapy, i wymaga dołączenia do scena/kampanii przerobionego pliku Map. Sam kilka razy tak robiłem.

Scheisskopf

#28
Cytat: mara w Sierpień 22, 2012, 08:38:45 PM
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 22, 2012, 06:22:01 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?

Wybrać mapę na której takie są.  ^-^

Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.
Teraz też nie ma problemu żeby dać okopanie posiłkom, ale tu kłania się realizm. Co do hex "fortification" to o ile pamiętam też nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sobie ustawił na mapie (w suicie). Jest to pewna przeróbka (dopuszczalna) mapy, i wymaga dołączenia do scena/kampanii przerobionego pliku Map. Sam kilka razy tak robiłem.

Dlaczego kłania się realizm? I w jaki sposób dasz takie okopanie posiłkom? No i dlaczego zmieniać mapę, skoro wystarczy żeby gra uwzględniała tylko to co formalnie ustawiasz w lg suite? Do poprzedniej wersji uwzględniała.

czata

W Suite ładujesz plik z rozszerzeniem .MAP, za pomocą "Load Map". I możesz dowolnie zmienić typ terenu, drogi i nazwy.

Ważne, żeby nie zapisywać zmian w oryginalnym pliku, tylko nadać nową nazwę poprzez "Save As".