Niemieckie jednostki

Zaczęty przez col. Kurtz, Sierpień 26, 2011, 04:07:30 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

col. Kurtz

Witam! Mam putania dotyczace niemieckich jednostek. Open general W27 CASE RED. :
1. Co oznacza lekko zielony kolor jednostki? parametry te same a cena zielonego wyzsza!
2. Co oznacza skrot DAK?
3. Czy sa jednostki ktore moga budowac lotniska?

Rozprza

#1
Cytat: col. Kurtz w Sierpień 26, 2011, 04:07:30 PM
Witam! Mam putania dotyczace niemieckich jednostek. Open general W27 CASE RED. :
1. Co oznacza lekko zielony kolor jednostki? parametry te same a cena zielonego wyzsza!
2. Co oznacza skrot DAK?
3. Czy sa jednostki ktore moga budowac lotniska?
Do kilku krajów masz przypisane takie "podkraje" czyli fronty (jednostki różnią się nieco kolorkiem  ;D), np DAK to Niemiecki Afrykański Korpus  :laff Możesz też mieć Waffen SS.
Inżynierowie/saperzy/pionierzy mogą budować lotniska. Najedź kursorem na literki nad jednostką (np Bz) zobaczysz Abilities.
Kiedy jednostka jest aktywna najedź na nią myszą, pojawi się napis "5 Bld airfield". Wciskasz na klawiaturze 5 i zaczyna się budowa. Nie na każdym terenie możesz budować.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Dodać trzeba, że to lądowiska- uzupełniają TYLKO nad nim, obok NIE.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Zsamot w Sierpień 26, 2011, 04:59:17 PM
Dodać trzeba, że to lądowiska- uzupełniają TYLKO nad nim, obok NIE.
Budowa trwa 2 tury i możesz ją przerwać przez przypadek, więc uważaj na wyświetlane informacje.
PS Ciekawostka: jeśli nadlecisz nad lądowisko, które ma być ukończone w następnej turze, to masz uzupełnioną amunicję na początku tury.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Czemu Case Red, a nie Czerwony Kocioł?
Być może grasz w starszą wersję. W grywalnej nie powinno być jednostek DAK-u.

col. Kurtz


Hansen

#6
Tak jakoś zauważyłem że Alianci oraz Iwany mają Jeepy a niemcy nie mają Kubel i Schwimmwagenów....dlaczego?
Może chociaż Schwimmwagen w rozpoznaniu oraz dla spadochroniarzy?

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatKubel i Schwimmwagenów....dlaczego?
Może chociaż Schwimmwagen w rozpoznaniu oraz dla spadochroniarzy?

Jakieś propozycje co do statystyk i możliwości?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Schwimmwagen- 5-6 pól ruch wodny.  Kubelwagen 6-7 all terain.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

Cytat: Zsamot w Maj 27, 2012, 09:50:06 AM
Schwimmwagen- 5-6 pól ruch wodny.  Kubelwagen 6-7 all terain.

Może być a reszta jak u Jeepów.

Pz_IV

Tutaj mam zagwozdkę.
Są w niektórych scenariuszach do kupienia jednostki SS. Inaczej pomalowany, ale punkty te same. Mimo to, może to moje wybiórcze postrzeganie i pamięć (prosta psychologia), że są bardziej waleczne? Ktoś wie jak wygląda to w "kodzie genetycznym". Nie grzebię jeszcze tak głęboko.

pozdr. 4.

Gustlik

CytatSą w niektórych scenariuszach do kupienia jednostki SS. Inaczej pomalowany, ale punkty te same. Mimo to, może to moje wybiórcze postrzeganie i pamięć (prosta psychologia), że są bardziej waleczne? Ktoś wie jak wygląda to w "kodzie genetycznym". Nie grzebię jeszcze tak głęboko.

Witaj - czy mógłbym poprosić to samo pytanie mniej kwiecistym językiem, za to konkretniej?

Jakie "punkty" są te same i co to znaczy, że "są bardziej waleczne", no i o co chodzi z tym "kodem genetycznym"??

Chętnie odpowiem na wszystko, ale jak będę miał konkrety.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Cytat: col. Kurtz w Sierpień 26, 2011, 04:07:30 PM
Witam! Mam putania dotyczace niemieckich jednostek. Open general W27 CASE RED. :
1. Co oznacza lekko zielony kolor jednostki? parametry te same a cena zielonego wyzsza!
2. Co oznacza skrot DAK?


DAK- Deutsches Afrikakorps oddziały walczyly na pustyni więc miały pustynne barwy ochronne :D analogicznie z barwami w innych formacjach armii niemieckiej i nie tylko.
Gratia gratiam parti

wojak

#14
To już moje drugie podejście do tej kampanii po rozegraniu wcześniej kilkunastu innych ,przy okazji się pochwalę swoimi osiągnięciami i mam pytanie odnośnie zakupu jednostek. Zdarza się że przy zakupie sprzęt się powtarza i niczym się nie różni od siebie w nazwie i parametrach ,jedynie cena jest inna. Przykładem jest Pantera A, StuG IIIG, Wespe i zwiad PSW 231 który właśnie straciłem wraz z liderem, przed 17 scenariuszem ,,Zhitomir,,-to jakiś błąd ?

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.3 OG_I: v.4.02
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IVE
2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:71
3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:72
4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:71
5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:70  +++  Proto: 10.5 cm K18/PzIVE
6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:70
7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 7.5cm PaK41
8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Luftw. Sturmpion.
9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:74
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:75
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:75
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: Tiger
13   Viazma 1942 , #12 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Sturmpioniere 43
14   Krasnoarmiejsk , #13 , Brilliant Victory , score:70
15   Izyum , #14 , Brilliant Victory , score:72
16   Bielogorod , #15 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 1165  *  Average: 72

Current scenario: Kiev,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 4503 , Current prestige is 747
AI stance is Aggressive
if BV: +350, Zhitomir , cap 19000, 15 turns prestige: 60
if V : +350, Zhitomir , cap 19000, 18 turns prestige: 60
if TV: +350, Zhitomir , cap 19000, 21 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Piechota
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 2/7/II Schutzen , 5 bars , 686 exp , Germany , 10/10 , 18 kill , 0 pp (U:001)
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , 2/6/I Schutzen , 5 bars , 742 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , 21 kill , 0 pp (U:002)
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , 2/6/II Schutzen , 5 bars , 784 exp , Germany , 10/10 , Infiltration Tactics  , 19 kill , 0 pp (U:003)
*  Hauptquartier , Pz IVD , 2 Leichte HQ , 2 bars , 299 exp , Germany , 3/1 , 0 kill , 0 pp (U:008)
Kradschutzen ,  , 5 bars , 554 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 7 kill , 120 pp (U:015)
Sturmpioniere 43 , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 384 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 324 pp (U:019)
Pioniere , Opel Blitz ,  , 3 bars , 342 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 300 pp (U:025)
+  Sturmpioniere 43 , Opel Maultier ,  , 3 bars , 306 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:027)

Czołg
*  Panther D , 2/66 PzAbt. , 5 bars , 1286 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 84 kill , 0 pp (U:004)
+  Pz IVG ,  , 5 bars , 913 exp , Germany , 10/10 , 76 kill , 0 pp (U:009)
*  Pz IVG , 7PzDiv/25/I , 5 bars , 1107 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 74 kill , 0 pp (U:010)
*  Pz IVG , 7PzDiv/25/II , 5 bars , 1198 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 69 kill , 0 pp (U:011)
*  Panther D , 7PzDiv/25/III , 5 bars , 1108 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 75 kill , 0 pp (U:012)
+  Tiger ,  , 4 bars , 431 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , 17 kill , 0 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
*  StuG IIIG , 7PzDiv/42PzJagd , 5 bars , 828 exp , Germany , 10/10 , Infiltration Tactics  , 29 kill , 0 pp (U:013)
+  10.5 cm K18/PzIVE ,  , 4 bars , 499 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 26 kill , 0 pp (U:018)

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2/78/I , 5 bars , 784 exp , Germany , 10/10 , 25 kill , 0 pp (U:005)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2/78/II , 5 bars , 862 exp , Germany , 13/10 , 25 kill , 0 pp (U:006)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2/78/III , 5 bars , 881 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 31 kill , 0 pp (U:007)
15 K18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 447 exp , Germany , 10/10 , 9 kill , 600 pp (U:020)
Hummel ,  , 2 bars , 253 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 444 pp (U:021)

Obrona plot.
SdKfz 7/2 ,  , 2 bars , 264 exp , Germany , 12/10 , 2 kill , 302 pp (U:014)
SdKfz 7/2 ,  , 1 bars , 165 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 277 pp (U:024)

Myśliwiec
Fw-190A-6 ,  , 5 bars , 642 exp , Germany , 10/10 , 26 kill , 648 pp (U:016)
Fw-190A-4 ,  , 5 bars , 545 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 9 kill , 612 pp (U:023)

Bomb. taktyczny
Ju-87G ,  , 5 bars , 551 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 504 pp (U:017)
Fw-189A ,  , 1 bars , 186 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:022)

Killed: AD 75 ,  AT 38 ,  ATY 172 ,  INF 486 ,  REC 45 ,  TK 67 ,  FTR 30 ,  TB 17 ,  Total: 930
Lost  : AD  7 ,  AT  0 ,  ATY  7 ,  INF 53 ,  REC  5 ,  TK  5 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  80

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  8 Units * 3 Leaders
Total :   4097 exp,     82 kill,    744 pp
Average:    512 exp,     10 kill,     93 pp
Czołg *  6 Units * 5 Leaders
Total :   6043 exp,    395 kill,      0 pp
Average:   1007 exp,     66 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1327 exp,     55 kill,      0 pp
Average:    664 exp,     28 kill,      0 pp
Artyleria *  5 Units * 1 Leaders
Total :   3227 exp,     90 kill,   1044 pp
Average:    645 exp,     18 kill,    209 pp
Obrona plot. *  2 Units * 0 Leaders
Total :    429 exp,      3 kill,    579 pp
Average:    215 exp,      2 kill,    290 pp
Myśliwiec *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1187 exp,     35 kill,   1260 pp
Average:    594 exp,     18 kill,    630 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 1 Leaders
Total :    737 exp,      4 kill,    876 pp
Average:    369 exp,      2 kill,    438 pp
Summary * 27 Units * 13 Leaders
Total :  17047 exp,    664 kill,   4503 pp
Average:    631 exp,     25 kill,    167 pp