Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sztetke

Witam.
Na początek chciałem się przywitać.
Stary ze mnie pryk, który odkrył właśnie Open Generala.
I niestety mam problemik, który uniemożliwia mi w pełni radochę  z grania.
Dodam że przejrzałem ten topic i nikt raczej podobnego problemu nie miał
Użyłem instalki ze strony Kowdara ( instalka plus ostatnia aktualizacja) i rozpocząłem kampanie tutorial.
Dodam że używam dość wiekowego kompa z Windows XP.
Co jakiś czas zdarza mi się podczas gry dziwna zawiecha,
gdy wydaje rozkaz jakiejś jednostce.
Muzyczka gra, kursor z gry chodzi a nie mogę zrobić nic w samej grze.
Problemem jest nawet wyłączenie kompa.
Może ktoś coś mi doradzi?
Pozdrawiam
Sztetke

PS. Mam też malutki problem w samej kampanii.
Jestem w scenariuszu, (następny po zdobyciu Leningradu) gdzie dysponuje zniszczonym lotniskiem
i żadna z posiadanych jednostek nie potrafi naprawić go.
Powinni to robić saperzy ale albo jestem ślepy i nie potrafię ich znaleźć wśród dostępnych jednostek
albo coś innego robię źle.
PS1. Szukałem też na forum i nie znalazłem  objaśnienia oznaczeń literowych przy jednostkach
przykładowo sH=\ przy artylerii. Pewnie informacje  te są w Open Suite ale  nie instalowałem go z wrodzonego lenistwa.;)

Zsamot

Witaj serdecznie. ;)
Zazwyczaj podawaj proszę od razu przy problemach technicznych procek, kartę itp. Ja proponuję Tobie przefragmentować dyski, dać combofix i sprawdzić jak chodzi komp. Poza tym ponownie ściągnąć instalkę, tamtą grę wywal. To są banalne rady, ale czasem pomagają bez ?głębszych? ingerencji.
ps. sprawdzałeś w menadżerze programów czy Tobie nie chodzi coś w tle? Ile masz wolnej pamięci, skoro masz starego kompa...
ps. 2 Lotnisko naprawi Tobie jednostka z cechą Bz- sprawdź to.
ps. 3 ta cecha jednostki artyleryjskiej to tłumienie- jak lotnictwo, NIE wspiera podczas obrony, no i możesz strzelać do niewidocznego oddziału. Czego akurat nie polecam, bo efekt jest znikomy. H to bodajże zdolność zajmowania heksu. To pozostałość po starym efilu moim zdaniem,bo obecnie u Gustlika każda jednostka zajmuje heks.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Cytat: sztetke w Czerwiec 29, 2012, 08:46:15 AM
PS1. Szukałem też na forum i nie znalazłem  objaśnienia oznaczeń literowych przy jednostkach
przykładowo sH=\ przy artylerii. Pewnie informacje  te są w Open Suite ale  nie instalowałem go z wrodzonego lenistwa.;)
Poza tym jak najedziesz kursorem myszy na owe literki to wyświetla się okienko z ich opisem (z tym że nie pamiętam czy w spolszczonej wersji te opisy są również spolszczone)
Nie bo nie :)

derwiszx

#243
Cytat: sztetke w Czerwiec 29, 2012, 08:46:15 AM

Użyłem instalki ze strony Kowdara ( instalka plus ostatnia aktualizacja) i rozpocząłem kampanie tutorial.
Dodam że używam dość wiekowego kompa z Windows XP.
Co jakiś czas zdarza mi się podczas gry dziwna zawiecha,
gdy wydaje rozkaz jakiejś jednostce.
Muzyczka gra, kursor z gry chodzi a nie mogę zrobić nic w samej grze.
Problemem jest nawet wyłączenie kompa.
Może ktoś coś mi doradzi?
Pozdrawiam
Sztetke

Wiekowy komp i XP raczej nie sa przyczyną. Jeżeli juz to konfiguracja karty graficznej ewentualnie powinieneś poeksperymentować z ustawieniami konfiguracyjnymi gry.

1. Zajrzyj do Opcji gry->Ustawienia Interfejsu    i sprawdź jak  gra będzie  zachowywała się przy różnych ustawieniach dwóch opcji: Ładuj animacje pogody do pamięci [wł/wył]  i pokazuj animacje pogody [wł/wył]  . Szczególnie ta pierwsza opcja może mieć wpływ na wieszanie gry.

2. Poeksperymentuj z różnymi ustawieniami trybu wideo. W opcjach gry  masz do wyboru pełny ekran i tryb windows obie opcje wraz z całą gama różnych rozdzielczości. Generalnie im słabsza karta tym gorzej sobie radzi z najwyzszymi rozdzielczościami.  Równiez tryb gry "Windows (okno)" jest większym wyzwaniem dla grafiki niz tryb gry "pełny". 

3. wyłacz muzykę (obciążenie procka się zmniejszy)

4. Mieliśmy już tu na forum przypadek gdy pomogło powtórne ściągnięcie instalki i reinstalacja programu.

CytatJestem w scenariuszu, (następny po zdobyciu Leningradu) gdzie dysponuje zniszczonym lotniskiem
i żadna z posiadanych jednostek nie potrafi naprawić go.
Powinni to robić saperzy ale albo jestem ślepy i nie potrafię ich znaleźć wśród dostępnych jednostek
albo coś innego robię źle.

Nie pamiętam już tej kampanii. Nie bardzo rozumiem co oznacza określenie "nie potrafię ich znaleźć wśród dostępnych jednostek".   Jednostka saperska nie musi nazywać się Saperzy. Moze mieć dowolna nazwę np. Pioniere, Engineers itp.
Ważne sa cechy jednostki a nie jej nazwa. Powinna ona posiadać cechy "Bz" a dokładniej to wystarczy cecha  "z"



CytatPS1. Szukałem też na forum i nie znalazłem  objaśnienia oznaczeń literowych przy jednostkach
przykładowo sH=\ przy artylerii. Pewnie informacje  te są w Open Suite ale  nie instalowałem go z wrodzonego lenistwa.;)

Otwórz panel jednostki. (na mapie lub w HQ).  Kursor myszki na obrazku otworzy ci okienko z opisem cech (jak na  powyższym zrzucie).


Jeśli nie masz jednostki saperskiej w swojej armii to musisz ją zakupić.  Nie każde zburzone lotnisko da się naprawić. 
Niektóre lotniska to tylko elementy pejzażu.  Można naprawić zburzony heks takiego lotniska/pejzażu ale będzie to nadal pejzaż a nie lotnisko :). Tylko lotnisko oznaczone flagą po naprawieniu będzie pełniło funkcje właściwe dla obiektu "lotnisko".

Jednostka saperska może naprawiać gdy stoi na zburzonym heksie. Po najechaniu kursorem na taką jednostkę pojawia się opcje.  jak na zrzucie poniżej.
Aby naprawić zburzony heks wystarczy wówczas wcisnąć na klawiaturze numerycznej odpowiednią cyfrę (kursor myszy cały czas powinien znajdować się na jednostce saperów)



Poza tym  zalecam lekturę tutoriala autorstwa Vasco, w którym o ile się nie mylę opisana jest krok po kroku własnie kampania "Tutorial".




Gratia gratiam parti

derwiszx

P.S.
Uprzedzając pytanie. Nie wiem gdzie można znaleźć ostateczną wersję poradnika autorstwa Vasco.
Roboczą wstępną wersję mozna ściągnąć stąd:

incloseup.net/smietnik/og/OGporadnik.pdf
Gratia gratiam parti

sztetke

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Same grę mam już nieźle opanowaną, tutorial chyba właśnie kończę. Pionierzy się odnaleźli :D
Próbowałem wszystkiego co mi żeście zaproponowali co by zawiech uniknąć ale nic to nie dało.
Po prostu za kiepski komp. Przywyknąć musiałem do sejwowania co chwila:)
Teraz trochę się wkurzyłem bo w mojej ulubionej planszy jeszcze z PG2 - "prochorowka" zawiesiło mi się jak właśnie drugą turę kończyłem. Pozostaje mi jeno się cieszyć że nie zawiesza się podczas tur AI:)
Pozdrawiam.
Sztetke.

sztetke

Witam ponownie.
Nadal walczę;) choć żona ma już alergie na  bądź co bądź  kultową muzyczkę i odgłosy walki.  ;D  Dziecków błaganie o dostęp do kompa nader umiejętnie ignoruje. ;) Jedynym minusem ciągłe sejwowanie i zawiechy.
Jako że nim siadłem do gry gruntownie przeczytałem forum plus opisy kampanii na stronce Kowdara,
wybrałem po tutorialu, kampanię raczej nigdzie nieopisaną, mianowicie Plan Wschód.
Spore zadziwienie, ale bardzo sympatyczne sprawiły mi nazwy jednostek;) Obrona okolic  Pułtuska mam już za  sobą, ciężko było ale  żadna z nickami forumowymi nazwanych jednostek jednostek nie padła, a prym w boju wiodą.  :D
Tylko pułkownik Gustlik się ciutke na tyłach dekuje pilnując artylerii ;) i tu pierwsze pytanie czy cecha sztabu Combat support ma na nią dodatni wpływ.
Sypnęło mi też dowódcami: na przykład pelotka Zsamot mechanized weteran  8)
I właśnie z jednym dowódca czołgu mam problem. Dostał overwatcha i mam taką sytuację że po jednej udanej zasadzce, mimo że jestem pewny  że w poprzedniej turze uzupełniałem zaopatrzenie, w mojej turze amunicji brak. Sytuacja taka powtórzyła się parę tur później.
Drugie moje pytanie: czy ten atak z overwatcha jest tak "pociskożerny" czy może to jakiś bug.
Pozdrawiam
Sztetke.



Zsamot

Lider dla Zsamot-a- jedyny słuszny. ;) Dylematy rodzinne rozumiem i podzielam. ;) W efekcie gram bez muzy. ;)

Sztab i inne jednostki z C. S. możesz mieć koło siebie ich wpływ kumuluje się. A wpływ ma baaardzo pozytywny. Zresztą zrób sobie save, podejdź sztabem do danej artylerii i porównaj wyniki/ efekty ze wsparciem i bez wsparcia.

Coś jest źle z tym czołgiem, overwatch zaskakuje jedna jednostkę, ale zużywa normalnie amunicję... sprawdzałeś teren, gdzie uzupełniał, czy stał oddział wroga obok?
Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatmam problem. Dostał overwatcha i mam taką sytuację że po jednej udanej zasadzce, mimo że jestem pewny  że w poprzedniej turze uzupełniałem zaopatrzenie, w mojej turze amunicji brak.

Jeżeli czołg stoi na terenie "sand", lub (na niektórych mapach) na śniegu symulowanym przez "Sand", wówczas otrzymuje tylko 1 punkt zaopatrzenia na turę, zatem nic dziwnego, że co dostanie - to wystrzela.

Sytuacja gdzie śnieg oznaczony jest jako sand (aby symulować trudności zaopatrzeniowe w zimie) występuje na kilku mapach zimowych, ale nie na wszystkich., Tak że trzeba uważnie czytać teren, żeby się nie naciąć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Mam pytanko- Ślubna wywaliła mnie z lapka na blaszaka, zatem sobie zainstalowałem ponownie OG i po 2 turze- walnął mi kop, ze musiałem go restartowac, poza tym ciągle coś źle chodzi, mam wrażenie, że lada chwila znów coś się zepsuje. A instalkę pobrałem ponownie. Ma ktoś podręczny zestaw porad? Takich dla laika.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Też gram na baszaku ale z takimi problemami się nie spotkałem.

Jeżeli chodzi o liderów...

Lider CS ma bardzo pozytywny wpływ w każdej sytuacji, tak jak napisał Zsamot najlepiej sprawdzić to przez porównanie.  Jeśli takiego lidera posiadam to staram się go wykorzystać maksymalnie czyli przed i po ruchu. Np. w przypadku artylerii w kolejce poprzedzającej staram się ustawić taka jednostkę w sąsiedztwie innych jednostek artylerii i pelotek aby mogły one skorzystać z CS jej lidera w trakcie ataku AI. Gdy nadchodzi moja kolejka najpierw wykonuje akcje wszystkimi jednostkami stykającymi do mojego lidera CS by w końcu po użyciu tej jednostki przenieść ją w inne skupisko moich jednostek tak aby i tamte mogły skorzystać z jej CS.

Odnosnie overwatch - dla mnie ten lider w czołgach jest zjawiskiem niepożądanym, na szczęście bardzo rzadko się go trafia. Przez cała kampanijna karierę trafił mi się tylko raz :D.

Nie raz  pisałem, że moim zdaniem czołg to jednostka stworzona do overrunów, często zdarza się, ze po serii overrunów zabraknie mi ruchu aby odnowić zapasy na koniec kolejki i taki czołg czeka na następna turę z minimalnym zapasem amunicji:  trzema , dwiema albo nawet z jedna sztuką. Overrun w takiej sytuacji to przekleństwo bo gdy nadchodzi kolejka ruchu nasz czołg nagle staje się wyłączony z gry (0 amunicji) albo jego i tak ograniczona przydatność w przypadku gdy miał jeszcze 3 szt amunicji zostanie zmniejszona jeszcze bardziej.  Zysk z owerwatcha: zniszczenie lub poważne uszkodzenie jakiejś przypadkowej jednostki wroga, a gdyby zaoszczędzić tę 1 szt amunicji to w naszej kolejce ruchu mozna by ją spożytkować świadomie niszcząc jakiś wartościowy z taktycznego punktu widzenia cel.
Overwatch to dobry lider dla ppanców i flaków ale nie dla czołgów.
Gratia gratiam parti

Zsamot

Tyle że nigdy- poza klasą czołgów nie miałem overwatch w innej klasie... Wręcz miałem  wrażenie, e jest przypisany do niej...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytattaki czołg czeka na następna turę z minimalnym zapasem amunicji:  trzema , dwiema albo nawet z jedna sztuką.

Jeśli ma 2 albo jedną sztukę amunicji, to wiele overrunów nie narobi... :)
A nawet jeśli ma więcej, to czasem "Overwatch" może go uratować przed rozjechaniem przez jakiegoś potwora, który inaczej "skróciłby" go do 3-4 punktów i wtedy też koniec marzeń o overrunach.

Powiem tak - lepszy wróbel w garści - tzn lepiej jak rozwali coś poprzez "Overwatcha", niż gdy czeka na (być może) overruna w następnej kolejce. Overrun to nie jest coś oczywistego, co na pewno się zdarzy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

He he, a dal mnie overrun jest czymś oczywistym i naturalnym, do rzadkości należą przypadki by mój czołg zaliczył kolejkę bez overruna (byle by jakiś wróg był w zasięgu czołgu i jakiejś pomocniczej jednostki to i overrun będzie)  :P

A poważniej to jeśli czołg ma 1 czy 2 szt amunicji to nie zostawiam  go bez osłony ppanców lub artylerii. Gracz świadomie używajacy overruna zawsze kalkuluje ryzyko, czy bardziej  mu się opłaca zrezygnować z  overruna kończącego  ruch  i uzupełnić zapasy czy może lepiej wykonać ten overrun bo zniszczenie jakiejś jednostki jest z taktycznego punktu widzenia ważniejsze.

W tym drugim przypadku może się zdarzyć ze nasz czołg zostanie z 1 czy 2 sztukami amunicji.
Zgoda, w następnej kolejce wielu overrunów nie wykona (bo tylko 1 albo 2) ale najważniejsze ze pozostanie w walce bo będzie miał do dyspozycji cały zapas ruchu i korzystając z niego może wykonać dwa bardzo pozyteczne overruny na kluczowych jednostkach przeciwnika i uzupełnić zapasy cały czas podążając na czele linii frontu.

Natomiast jeżeli przy pomocy owerwatcha wyzeruje sobie amunicję to w następnej kolejce nie wykona żadnej akcji poza uzupełnieniami. Pozostanie tam gdzie stał a front w tym czasie odjedzie do przodu co będzie skutkowało ograniczeniami w przydatności naszego czołgu jeszce przez następna kolejkę, gdyż większość swojego ruchu będzie musiał zużyc na dotarcie do linii frontu i na overruny niewiele mu zostanie (jeśli w ogóle uda mu się w tej sytuacji nawiazać bezpośredni kontakt z przeciwnikiem).

Masz rację, że i bez overwatcha jednostki wroga mogą mu zapas amunicji wyzerować, ale z praktyki wiadomo, że AI nie atakuje czołgu osłanianego przez artylerię albo przez pepanca chyba,  że wpadnie na niego jakiś ślepy oddział (na zasadzie pułapki co zdarza się stosunkowo rzadko) .

Niepożądane  wyzerowanie amunicji to krańcowy przypadek szkodliwości tego lidera, moim zdaniem w przypadku czołgu z zasady szkodliwa jest niekontrolowana utrata każdej sztuki amunicji gdyż przeważnie wcześniej czy później tej sztuki zabraknie do wykonania szarży na jakimś bardzo ważnym celu co w rezultacie może spowolnić nasz blitzkrieg o jedna kolejkę, albo spowodować straty pośród naszych jednostek wrażliwych na ostrzał wrogiej artylerii której nasz czołg nie wyeliminował z powodu braku amunicji.

A ten wróbel w garści to mi zupełnie nie pasuje do tego przykładu.  AI widząc czołg z Owerwatchem najczęściej wysyła na niego jakiegoś niedobitka będącego na krawędzi życia i śmierci,  a jeżeli jakaś pełnowartościowa jednostka wpadnie w pułapkę overwatcha to i tak zysk z takiego zdarzenia jest znikomy w porównaniu z możliwa utratą dyspozycyjności naszego czołgu przez następne dwie kolejki.
Dlatego nie lubię tego lidera :(.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Chodzi mi o to, że sytuacja, w której JEDNOCZEŚNIE zaistnieją CZTERY okoliczności:

1) Czołg z "Overwatch" ma 1 jednostkę amunicji i: 
2) Zostaje zaatakowany i:
3) Wdał się walkę TYLKO Z POWODU cechy "Overwatch" i:
4) W następnej kolejce MIAŁBY okazję do overrunów.

Jest tak wydumanym zbiegiem okoliczności, że chyba nie zasługuje na inną dyskusję niż akademicka.

Przecież czołg bez "Overwatcha" też może być zaatakowany kiedy ma 1 jednostkę amunicji....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/