Snajperzy

Zaczęty przez Mario, Lipiec 13, 2012, 04:10:17 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

Witam, w PG2 gram już od wielu lat.
Kilka lat temu natrafiłem na Open General- wielkie dzięki dla wszystkich twórców oraz  osób związanych z projektem.
Na nowo  zainteresowałem się grą. śledzę dyskusje  w różnych działach.
Grając ostatnio w jedną  z kampanii przypomniało mi się  o co kiedyś miałem spytać.
Chodzi  o snajperów ( nie wiem czy to jest możliwe):
Moja propozycja max. siła 5 ( nie wiem czy można na stałe ograniczyć również  przy zakupie nowych jednostek)
ruch  tak jak jest 4 pola,  dodatkowo można przydzielić dla zrównoważenia  siły-5 możliwość uniknięcia walki -tak jak to jest możliwe  przy okrętach podwodnych oraz jako cecha jednostki Camouflage ekspert (przypisana na stałe).
Proszę o  uwagi co do pomysłu i możliwości realizacji.

Jeśli, nie jest możliwe ograniczenie siły do 5 pkt. to wyłączyć możliwość kupowania takich jednostek- dać jako jednostkę core, z zaznaczeniem, że nie można jej sprzedać ( lub, że musi przeżyć) lub przydzielać tylko jako AUX ( dziwnie wygląda jednostka snajperów  o sile 10,15 a nawet  jak w niektórych kampaniach  20 pkt.  -Armia  Waffen SS-oczywiście po  przezbrojeniu ze zwykłej piechoty).

Jako cecha jednostki dodatkowo można dać też Combat Support ( snajperzy mogą wpłynąć na  poczucie bezpieczeństwa  jednostek sąsiadujących-  ich zadaniem była eliminacja  snajperów przeciwnika, dowódców  itp.).

Scaliłem te 3 posty... Edytuj proszę. Zsamot
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Z tego wszystkiego, możliwe do spełnienia jest tylko wycofanie ich z puli zakupów, i ustawianie w scenariuszach z maksymalną siła 5. "Combat Suport" połączony z ruchem na 4 pola, spowoduje że będą biegać od armaty do armaty i zamiast walczyć - "dodawać otuchy". Eksperymenty z jednostkami "Combat Suport" pokazały, że tak właśnie są wykorzystywane. Po zdobyciu - powiedzmy - drugiej belki już tylko "pomagają" zamiast walczyć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

#2
Witam.
A nie ma możliwości dodania im cechy uniknięcia walki -tak jak to jest możliwe  przy okrętach podwodnych oraz jako cecha jednostki Camouflage ekspert (przypisana na stałe).

Oczywiście rezygnując z Combat Support.

Lub, przynajmniej   jednej z tych cech?

Czy mógłbyś mi w tym lub innym wątku wytłumaczyć jak  można np  okrętom podwodnym dać taką  cechę jak możliwość  ucieczki bez podjęcia walki.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

derwiszx

Snajperzy- mam takie odczucie, że jest to jedna z wielu kompletnie nieprzydatnych jednostek.  Trudno mi wyobrazić aby gracz przy zdrowych zmysłach inwestował w snajperów :D. Ale może się mylę, jeżeli tak to na pewno ktoś mnie wyprowadzi z błędu.
Jak do tej pory to snajperów widuje się przeważnie w siłach AUX i w armi AI i zarówno w jednym jak i drugim przypadku znaczenie tych jednostek jest pomijanie małe.

Podobny problem jeśli chodzi o Kb Ur. Dyskutowałem niegdyś z Gustlikiem (nawet dosyć zażarcie) co zrobić aby kb UR odzyskał należny mu blask, chwalę i rolę we wrześniowej armii, by ten słynny karabin przestał być bezużytecznym gadżetem ale w tym wątku to  temat offtopowy więc może kiedyś się do niego  powróci w innej bajce :P .
Gratia gratiam parti

Gustlik

Unikanie walki "evade" jest cechą przypisaną do okrętów podwodnych, tak jak "overrun" do czołgów. Posiadają go z definicji klasy. Obecnie jest możliwość przypisania tej cechy do jednostek lądowych, ale jeszcze nie testowałem efektu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Snajperzy mogą mieć sens w scenariuszach h2h i w kampaniach/scenariuszach w których wyłączono możliwość upgrade'u i kupowania nowych jednostek.

W przeciwnym razie natychmiast zostaną sprzedani albo zamienieni na bardziej użyteczne jednostki.
Sytuacji nie rozwiązuje nadanie tym jednostkom statusu MSU. Gdyż wówczas będzie to jednostka specjalnej troski a  wydaje się, że założycielowi wątku chodziło o to, zeby ta jednostka  po zmianach pozostała przydatną jednostka bojową zdolną do wykonywania określonych zadań.
Gratia gratiam parti

Mario

Dziękuje, kolegą za odpowiedzi.
Chodziło mi właśnie  o to, żeby była to użyteczna jednostka ( dlatego przypisanie  cechy Camuflage Expert o raz dodanie możliwości "evade" ) przy ograniczeniu jej siły do  5 pkt. Myślę, że mogła to by być w niektórych scenariuszach/ kampaniach
przydatna jednostka  jeśli już nie core  to Aux- oczywiście w specyficznych warunkach co też oddaje w jakiś sposób zadania takich  jednostek.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jutland

Jeśli evade działałoby bez problemu, to przede wszystkim powinni je dostać Brandenburgerzy i inne tego typu jednostki specjalne - zamiast Combat Support.
Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.

majerek

Cytat: Jutland w Lipiec 14, 2012, 01:34:26 AM
Jeśli evade działałoby bez problemu, to przede wszystkim powinni je dostać Brandenburgerzy i inne tego typu jednostki specjalne - zamiast Combat Support.
Popieram, w ogóle CS powinno być tylko dla bardzo niewielkiej grupy jednostek głównie takich których nie można kupić
Co do snajperów to raczej ich i tak nikt nie kupi, szczególnie jeśli by mieli 5 pkt. siły. Jeśli mam ich jako AUX to wykorzystuję ich jako mięso armatnie, jeśli mieli by evade to tym bardziej bym ich do tego wykorzystywał  ;D
Nie bo nie :)

derwiszx

#9
Snajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.

Taka zmiana i tak nie przywróciłaby saperom "życia"  w armiach graczy kampanijnych. Ale w grach h2h  być może miałaby zastosowanie a na pewno taka jednostka urozmaiciłaby i wzmocniła grę AI (nawet jeżeli AI używałby jej w sposób nieświadomy czyli bez poprawek w algorytmach  tak aby uwzględniały nowe właściwości tej jednostki).  Możliwość utraty lidera byłaby na tyle nieciekawą perspektywą dla gracza, że jedną z pierwszych czynności musiałoby być oczyszczenie terenu z saperów ze snajperów.


EDIT:
Poprawiłem oczywiste przejęzyczenie.
Gratia gratiam parti

Mario

#10
Cytat: derwiszx w Lipiec 14, 2012, 10:12:13 AM
Snajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.

Tylko czy to jest w ogóle możliwe? ( możliwość zlikwidowania   lidera dało by duże możliwości głównie w grach h2h).
W normalnym trybie kampanijnym uatrakcyjniło by to rozgrywkę gdyby AI miało taką możliwość- szczególnie  kiedy snajperzy  mieli by cechy: Camuflage Expert oraz "evade" - gracz musiał by uważać, ponieważ w każdej chwili mógłby stracić z zaskoczenia jakiegoś cennego lidera).

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów- co o tym sądzicie?( moim zdaniem każdy pomysł, który uatrakcyjnia rozgrywkę i daje jakieś "bonusy" AI  :) jest pożyteczny).
I czy jest sens wysłać taką propozycję do Luisa?

Pytanie do Gustlika lub innego specjalisty- czy można jednostce snajperów przypisać cechę Camuflage Expert?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatSnajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.

Może wrzuć mu to na "Wishes List" - bo brzmi to naprawdę ciekawie
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#12
CytatMoże wrzuć mu to na "Wishes List" - bo brzmi to naprawdę ciekawie

To może  zapodasz mu temat. Jak by nie było wśród nas nie ma osoby która u Luisa cieszyłaby się większym  poważaniem niz Ty.
Oddaję  "licentia poetica" w Twoje ręce. :P
   
Gratia gratiam parti

czata

Pomysł z zabijaniem liderów przez snajperów zapowiada się nieźle, ale trzeba by było wprowadzić też jakiś dodatkowy sposób zdobywania liderów.

Np. po zwycięstwie co najmniej V, gracz miałby możliwość przydzielenia lidera dowolnej swojej jednostce.

Mario

Też, mi się ten pomysł bardzo podoba.
Powinno się jeszcze ustalić jakich liderów  i do jakiej klasy jednostek gracz mógłby sobie przydzielić
A także czy tylko jednego utraconego można " odzyskać" czy  gdybyśmy stracili więcej niż  jednego też można by było sobie przydzielić nowego.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.