Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

#255
Masz racje, dyskusja jest akademicka, ale takie dyskusje  są  w większości przypadków dużo ciekawsze w odróżnieniu od tematów wziętych żywcem z szarej rzeczywistości. Poteoretyzować, dać upust swojej wyobraźni- cóż za frajda! :P

Cytat1) Czołg z "Overwatch" ma 1 jednostkę amunicji i: 
2) Zostaje zaatakowany i:
3) Wdał się walkę TYLKO Z POWODU cechy "Overwatch" i:
4) W następnej kolejce MIAŁBY okazję do overrunów.

Moim zdaniem punkt 4 jest  oczywistą konsekwencją punktów poprzedzających.  Czołg zawsze ma szansę na overrun jeżeli w jego zasięgu pozostaje jakaś jednostka wroga, a szansa ta wzrasta tym bardziej im więcej jednostek pomocniczych może mu pomóc uzyskać warunki do udanej szarży. Atak artylerii bombardującej zwiększa taka szansę prawie do 100 %.  Jeżeli spełnione są  punkty 2)  i 3) a zwłaszcza punkt 2), to w praktyce punkt 4 spełnia się z definicji bo to oznacza, że wróg jest w zasięgu czołgu.

Po za tym punkt widzenia odn. tego lidera może się zmienić w zależności od uwarunkowań kampanii.
Grałem tym liderem tylko raz, w kampanii blitzkriegowej. Ale mogę sobie wyobrazić,  że taki lider byłby bardziej przydatny np. w kampanii obronnej w której jesteśmy zmuszeni do obrony własnych pozycji ewentualnie w kampaniach w których dysponujemy nielicznymi (lub  mocno limitowanymi) armiami core. Wówczas na dużą liczbę overrunów nie ma szansy (zbyt mała liczba jednostek które mogłyby przygotować cele podlegające overrunowi) a w związku z tym nie ma problemu z amunicją w czołgach, wtedy taki dodatkowy atak overwatch'owy pomimo  tego, że przypadkowy  będzie sporą korzyścią dla gracza.
Gratia gratiam parti

majerek

Przy okazji grania w kampanię Zielone Diabły spotkałem się z ciekawą rzeczą, mianowicie przy moim AT 88 strzelającym na dwa heksy stał czołg (Sherman) chciałem go zaatakować a tu niespodzianka bo przewidywany wynik starcia pokazuje że to moje działo bardziej oberwie. Zdziwiłem się bo było okopane po uszy a czołg wcześniej już oberwał od innego działa, szukam więc przyczyny i okazało się, że stojące za tym czołgiem AT Achilles strzelające na dwa heksy daje wsparcie ogniowe. Ja tego działa zaatakować nie mogę bo zasłania go czołg.
Na początku się wkurzyłem że to kolejny błąd ale może to jest zrobione specjalnie, co wy na to?
Dodam jeszcze że sytuacja taka powtórzyła mi się kilka razy.
Nie bo nie :)

czata

Zapewne grasz scenariusz Tunis.

W tym scenariuszu jest możliwość strzelania ponad jednostkami własnymi. Jest to celowe. Dlatego możesz strzelać np. bunkrami ponad zasiekami.

Natomiast, nie ma możliwości w całej grze strzelania ponad jednostkami przeciwnika innymi klasami, jak artyleria i artyleriopodobne, czyli okręty.

majerek

Tak podejrzewałem, że to wasza sprawka  ;) . Z jednej strony to pomocne a z drugiej upierdliwe głównie przez te Achillesy
Nie bo nie :)

vivaldi

Hej
Jestem tu nowy i chciałbym zadać kilka pytań.
Na razie rozgryzam tutorial - czy można zmienić (zwiększyć) liczbę tur, żeby nie trzeba się było tak spieszyć? Turysta ze mnie.... tak naprawdę irytują mnie takie limity od czasu Battle Isle 2.
Podchodzę też do "Gambit Guderiana" i tu z kolei nie do końca jarzę strefy rozstawiania - a w sumie ich brak na początku scenariusza. W 3 scenie jeszcze nie znalazłem. Da radę to zmienić, czy jestem skazany na kombinowanie?
Pozdrawiam
Vivaldi

derwiszx

#260
Cytat: vivaldi w Sierpień 13, 2012, 10:56:14 PM
Podchodzę też do "Gambit Guderiana" i tu z kolei nie do końca jarzę strefy rozstawiania - a w sumie ich brak na początku scenariusza. W 3 scenie jeszcze nie znalazłem. Da radę to zmienić, czy jestem skazany na kombinowanie?
Pozdrawiam
Vivaldi

Nie do końca zrozumiałem. Z tego co pamiętam trzeci scenariusz w Gambicie Guderiana to Białystok i o ile dobrze pamiętam nie ma tam zadnych zagwozdek. Nie pamiętam juz czy rozstawianie jednostek odbywało się poprzez heksy rozstawienia czy poprzez SH (supply hex).
Jeżeli poprzez heksy rozstawienia to pamiętaj, że heksy rozstawienia są czynne tylko do czasu rozpoczęcia pierwszej tury (wykonania pierwszego ruchu jednostką) później znikają. Natomiast SH-heksy są czynne do końca scenariusza.

Jedyny problem jaki może napotkać początkujacy gracz wiąże się z rozpoczęciem drugiego scenariusza (Wizna) w tej kampanii,

Bez posiadania mysliwca albo bombowca tam się nie obędzie.  O ile dobrze pamiętam na początku mozna uzyć tylko dwóch czy trzech jednostek lądowych i lotnictwa które mozna wprowadzic do walki przy pomocy lotniska. Aby wprowadzić do boju resztę armii trzeba najpierw zdobyc  miasto oznaczone jako SH.  u dopiero z niego wyprowadzić do boju pozostałe jednostki.
W praktyce nie jest mozliwe zdobycie tego miasta bez uzycia samolotu (przynajmniej w zadawalającym czasie)

Jeżeli chodzi o limity tur przeznaczonych na rozgrywkę to nie da się ich zmienić bez ingerencji w scenariusz. Nie jest to prosta sprawa zwłaszcza dla poczatkującego gracza i nie można tego zrobic z poziomu gry. Wymagane jest posiadanie i znajomość obsługi programu narzędziowego LG-Suite ewentualnie nowszego OpenSuite.
Używając tych programów bez dobrej ich znajomości można popsuć całą kampanię tak że nie da się w nią grać.

P.S.
Również nie lubię gdy autor scenariusza zmusza mnie do pośpiechu ustawiając niskie limity tur na scenariusz, jednak nigdy nie ingeruję w strukturę scenariusza szanując intencje twórcy .
Osobiście wolę gdy limit tur jest ze sporym zapasam a do gracza należy wybór czy chce grać szybko i bardziej ryzykownie walcząc o lepszy wynik punktowy czy wolniej i bezpieczniej kosztem wyniku. Ale jest i druga strona medalu która uzasadnia krótkie limity na BV.
Chodzi o prototypy którymi może być nagradzany gracz za BV no i o zróżnicowanie premii w zależności od tego czy wygramy na BV, TV czy V.
   Wielu graczy i tak gra wbrew intencjom autora i nie umiejąc się pogodzić z innym zakończeniem scenariusza niż na BV, tak długo rozpoczyna go na nowo aż im się ta sztuka uda. Nie jest to naganna praktyka gdyż obowiązuje zasada, że nie ważne jak się gra kampanie ważne żeby gra  sprawiała nam przyjemność.

Gratia gratiam parti

derwiszx

#261
Zajrzałem do scenariusza nr 3 w Gambicie Guderiana.
Masz tam możliwość wprowadzenia do gry swojej armii tylko poprzez heksy rozstawienia. W sumie heksów rozstawienia jest 10.  % w okolicy twojego VH (Victory hex) i 5 za rzeką kilka heksów na wschód od wspomnianego VH. 

Musisz od razu wystawić cała swoja armię gdyż po wyjściu z menu Deploy (rozstawianie) heksy rozstawienia znikną i będziesz musiał się obyć bez niewystawionych jednostek chyba, że jest w tym scenariuszu możliwość zdobycia wrogiego SH.

Lotnictwo możesz wprowadzić do gry w dowolnym momencie pod warunkiem, że posiadasz w swoich rękach przynajmniej jedno oflagowane lotnisko.

P.S.
Sprawdziłem  w tym scenariuszu w ogóle nie ma heksów SH.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatHej
Jestem tu nowy i chciałbym zadać kilka pytań.
Na razie rozgryzam tutorial - czy można zmienić (zwiększyć) liczbę tur, żeby nie trzeba się było tak spieszyć? Turysta ze mnie.... tak naprawdę irytują mnie takie limity od czasu Battle Isle 2.

Witaj
Tutorial został napisany tak, żeby nawet początkującym nie sprawiać kłopotu. Ręczę, że da się go zrobić. Jeśli masz problemy z jakimś konkretnym scenariuszem, to napisz - na pewno pomożemy. Z tym , że ja będę dostępny na forum dopiero koło soboty 

CytatPodchodzę też do "Gambit Guderiana" i tu z kolei nie do końca jarzę strefy rozstawiania - a w sumie ich brak na początku scenariusza. W 3 scenie jeszcze nie znalazłem. Da radę to zmienić, czy jestem skazany na kombinowanie?

Też sądzę, że chodzi o scenariusz "Wizna". Reszte już derwisz wyjaśnił.

Cytatczy jestem skazany na kombinowanie?

Tak :) OG to jest gra kombinowania. Pocieszę Cię albo zmartwię, ale konieczność odblokowania sobie rozstawienia, to cienki chwyt. Spotkasz bardziej cwane :)))))
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vivaldi

Tutorial przechodzę powoli, ale bez większych problemów. Tyle że lubię powałęsać się po mapie...
Do konieczności posiadania samolotu pod Wizną doszedłem sam, natomiast w kolejnym scenariuszu jakoś nie dałem rady rozstawić jednostek na początku - spróbuję ponownie. Ale już jutro.
Dziękuję i dobranoc
Vivaldi

derwiszx

#264
Jeżeli rozpoczynasz ten 3 scenariusz z save'a zrobionego po wyjściu z HQ (kwatey głównej) pojawiającej się na początku scenariusza to heksy rozstawienia się nie pojawią.  Heksy rozstawienia pojawiają się tylko wtedy jeżeli rozpoczynasz scenariusz od faktycznego początku czyli najpóźniej od fazy HQ/rozstawiania jednostek.
Najlepiej rozpocznij scenariusz numer 3 z save'a który gra zrobiła na zakończenie scenariusza nr 2.  Wtedy masz gwarancję, że heksy rozstawienia będą na swoim miejscu.
W tym przypadku taki save może mieć nazwę: "H01_gg_002_Brilliant Victory.xcsv"
Gratia gratiam parti

vivaldi

Zagrałem raz jeszcze, ustawienia prestiżu na 150, wszystko działa jak podajecie. Mam teraz tyle jednostek, że mogę kąty pozwiedzać:-) Guderian właśnie przeszedł Ardeny...
Dziękuję
Vivaldi

derwiszx

Działa wam funkcja klawisza "N" - (next unit/następna jednostka) ? U mnie nie działa i muszę posługiwać się myszką.
Dla odmiany funkcja klawisza "P" - (previous unit/poprzednia jednostka) działa.
Gratia gratiam parti

Zsamot

A sprawdzałeś w skrótach, czy może inna się przypisała, ew. pytanie czy można inne klawisze przypisać?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Raczej nie da się przypisać. A czy tobie działa ta funkcja (next unit) z klawiatury?
Gratia gratiam parti

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369