Snajperzy

Zaczęty przez Mario, Lipiec 13, 2012, 04:10:17 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

#15
Gustlik zapodał ten pomysł na forum JP's Panzers. Od razu odezwali się oponenci (co ciekawie na razie w dyskusji biorą udział  głownie Polacy), ale najwazniejsze, że Luis odniósł się do tej idei życzliwie. :P

Dla zainteresowanych dyskusją:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48701&p=702259#p702248
Gratia gratiam parti

Jutland

Tyle, że oni imho mają rację. Wkraczamy tu na zbyt wysoki poziom abstrakcji.

No ale to tylko moja opinia.
Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.

Zsamot

CytatPeople like their leaders, and want to preserve them.
:good
Jestem na nie. Jak zwykle...  ;D
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Pz_IV

IMNO pomysł z przydzielaniem liderów po np. BV nie jest najlepszy. Cała w tym zabawa kiedy dostanie się takiego w walce po zdobyciu kolejnej belki doświadczenia. A tak nuda jak w PG kiedy dodawało się atrybuty kupowanym jednostkom.
Można oczywiście założyć, że owszem wskazujemy jednostkę, ale drugi atrybut nadaje się losowo. Losowa mogłaby być też możliwość przydzielenia lidera, tak jak dostaje się prototypy.

Co do samych snajperów, mnie zawsze irytowało to, że obrywali ogniem wsparcia. WTF, w końcu snajper to ktoś, co siedzi cicho "w krzaczorach" i nie wiadomo komu do łba strzeli. Ale jak zauważył autor wątku dziwne też że ich siła to 10. Tego typu zawodnicy to do Call of Duty, a nie do OG. :)

pozdr.
Ł.

Madlock

Nie wiem jak w ogóle można rozważać pomysł jednostki snajperskiej. Gra jest w danej skali i nie przeskoczy się tego, tak jak limitu 1 jednostki na hex. Chyba że zrobić specjalny efil w innej skali jednostek i zrobić do niego specjalne mapy.

derwiszx

#20


Cytat: Madlock w Sierpień 22, 2012, 04:39:41 PM
Nie wiem jak w ogóle można rozważać pomysł jednostki snajperskiej. Gra jest w danej skali i nie przeskoczy się tego, tak jak limitu 1 jednostki na hex. Chyba że zrobić specjalny efil w innej skali jednostek i zrobić do niego specjalne mapy.

Skala nie ma nic do rzeczy.

Mapy sa w różnych skalach. Na jednych Moskwa czy Berlin mogą zajmować po 5 heksów a na innych całą mapę.
Na jednych mapach jeden heks symbolizuje całe miasto a na innych masz takie szczególy jak pojedyńcze budynki, koscioły  dwupasmowe ulice itp.

Również z limitami jednostek na 1 hekx nie do końca jest tak jak piszesz.
Jak najbardziej można to ograniczenie przeskoczyć i autorzy scenariuszy dosyć często to przeskakując umieszczając na jednym heksie po kilka jednostek. 
Przykładem są różnego rodzaju bunkry i forty, w których można umieścić dowolną liczbę jednostek.

Nie potrzeba tworzyć nowych efili. Dowolny efile można stosować bez względu na skalę mapy.
W zależności od skali mapy ta sama jednostka, może  symbolizować batalion, pułk , kompanię czy inny związek taktyczny.
Gratia gratiam parti

mara

Dokładnie. Poza tym gdyby wejść głębiej w takie rozważania to co to za jednostka ckm? Występowały chyba od kompanii w dół, itd. Co do samych snajperów, to z biegiem czasu ich rola rosła, wiadomo front wschodni różnił się od zachodniego, ale na zachodzie od walk w Normandii w 1944 roku stali się oni stałym elementem taktyki piechoty niemieckiej.

Madlock

Mapy mogą być w różnej skali, ale wtedy w nieodpowiednich do nich efilach jednostki będą miały nierealny zasięg strzału. W skali batalionu może być co najwyżej lekka piechota. Snajperzy wymagają innej skali.
O tych bunkrach nie wiedziałem, ale pewnie nie jest to z wygodne dla gracza. Jaki to efil/scenariusz?



derwiszx

Bunkry z wieloma jednostkami występują na przykład w kampanii Hitlerjugend. Ale uprzedzam nie jest to łatwa kampaniia.
Mam nadzieje, że się nie mylę ale moim zdaniem rodzaj efile, nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o umieszczanie wielu jednostek na tym samym heksie.
Gratia gratiam parti

mara

Zgadza się, nie ma żadnego znaczenia.

Zsamot

#25
Przekonujcie się nawzajem, ale takimi obostrzeniami zarżniecie grywalność i frajdę z gry... Coś co powstało jako ciekawe uzupełnienie innych jednostek traktujecie jako wręcz zamach na realność (?! ) gry.... I ten post mógłbym wkleić w parę takich wątków...
Znam w miarę realia, sporo czytam, ale w kontekście gry zachowuję spory dystans. Dla mnie snajperzy w tej grze to jednostka, która m. in. może strzelać na dwa heksy i tyle.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

 :good
Poza tym i tak ich nikt nie kupuje  :D
Nie bo nie :)

Zsamot

#27
Wbrew pozorom czasem są przydatni. Co prawda są one nieliczne.  Ale nic dziwnego,  wszak są tylko urozmaiceniem jednostek piechoty...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Ale i tak najbardziej przydatni są tacy, którzy są ukryci w budynkach stojących na skraju miasta.

Zsamot

Ew w lesie, ale zawsze warto dać im wsparcie pepanca, co by nie rozjechano ich z marszu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369