Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Madlock

#45
@Sympatyk
Czy ten filtr do gimpa to Hex Grid? U mnie siatka którą on robi nie przystaje do siatki OG. Wyciąłem więc ze screenshota i zrobiłem pattern, sprawdziłem, pokrywa idealnie.
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png

sympatyk

Cytat: Madlock w Wrzesień 08, 2012, 02:44:13 PM
@Sympatyk
Czy ten filtr do gimpa to Hex Grid? U mnie siatka którą on robi nie przystaje do siatki OG. Wyciąłem więc ze screenshota i zrobiłem pattern, sprawdziłem, pokrywa idealnie.
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png
Tak to ten filtr. Filtr daje heksy wynikające z matematyki. W poziomie tworzone przez niego oczka siatki pokrywają się co do px. Natomiast w pionie  rzeczywiście nie przystają. Według wzoru wysokość heksa powinna być 30 x pierwiastek z 3 co daje 51,96. W grze jest  50px. Szerokość natomiast wynosi 60px.
Pięknie, że zrobiłeś ten deseń. Może robisz jakąś mapę? Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia

Madlock

Nie, właśnie ta siatka to jedyne co do tej pory zrobiłem. A zastanawiam się jak by tu zrobić małą mapkę do multi i się nie narobić. Może gotowe hexy z Panzer General Forever? Mają taką samą wielkość jak te w OG  >:D

sympatyk

@Madlock
Pracujesz w Gimpie? - z ciekawości pytam, bo na forum mało wypowiedzi na tematy techniczne - całej otoczki gry -robienia  grafiki, muzyki, filmików, scenariuszy itp. Ten wątek to jeden z niewielu. Zresztą nic dziwnego - większość chce po prostu grać
Rozumiem też, że z http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png można korzystać - bo to lepsze niż filtr.

Madlock

#49
Jeszcze nie doszedłem do etapu robienia tego w Gimpie, ale jak dojdę to sobie chyba poradzę. Najpierw muszę zaprojektować mapę i jakoś zrobić z niej scenariusz, i nie wiem czy z tym dam sobie radę, bo nie ma żadnych tutoriali. Dopiero po przetestowaniu zacznę ewentualnie bawić się w wygląd szczegółowy mapy. Okazuje się, że po tych .jpg w katalogu MAP można normalnie rysować choćby w paincie i wszystko to pojawia się w grze.

Generalnie to też wolałbym grać, a nie modować.

Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. Chyba tak najlepiej używać.

sympatyk

Cytat: Madlock w Wrzesień 08, 2012, 09:16:03 PM
....  Okazuje się, że po tych .jpg w katalogu MAP można normalnie rysować choćby w paincie i wszystko to pojawia się w grze...

....Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. Chyba tak najlepiej używać. ....
Rysować można, ale do tej pory mapy były zapisywane w trzech formatach -.png, -.jpg, -.shp i musiały być zgodne z paletą do PG2 - więc po skonwertowaniu do niej może spotkać Cię przykra niespodzianka. Jednak idzie nowe i może definitywnie pożegnamy się z kompatybilnością z PG2 i można będzie używać dowolnej palety.

Jeśli chodzi o heksy to dokładnie tak jak napisałeś

Madlock

W jpg też obowiązuje ta paleta? Przecież przy zapisie do jpg każda paleta idzie w diabły.

Gustlik

W jpg i png paleta NIE OBOWIĄZUJE jednak takie mapy będą czytane tylko przez OG.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2012, 03:12:19 AM
W jpg i png paleta NIE OBOWIĄZUJE jednak takie mapy będą czytane tylko przez OG.
A ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku
Cytat: Gustlik w Styczeń 12, 2011, 09:32:53 PM
Rozdział V - Przygotowanie tła
.....
Następnie wczytujemy zrobiony zrzut pod Paint Shop'a, wycinamy tak aby pozostał tylko obszar samej mapy
(bez pasków narzędziowych i innych śmieci z ekranu, które załapały się na zrzut), konwertujemy poprzez paletę
dla PG2 i zapisujemy jako plik typu .bmp - to ważne!!! ........

Pytanie
Cytat: mara w Kwiecień 10, 2011, 06:44:05 PM
Mam mapę w pliku JPG (i BMP) - co dalej? Próbowałem w Suicie dorobić plik map, ale jak chciałem zapisać to wyczytałem że plik musi być ustawiony na 256 kolorów, ustawiłem na 256 i zrobiła mi się sieczka ???
I odpowiedz
Cytat: Gustlik w Kwiecień 10, 2011, 09:08:42 PM
Na etapie, kiedy jeszcze jest to bmp, trzeba wczytać paletę do PG2 i tak zapisać. Dopiero taki plik zostanie zrozumiany przez Suite jako grafika do mapy.
Mara robił tą mapę do Zielonych Diabłów a to kampania pod OG, więc paleta PG2 była potrzebna, bo wymagała tego Suita?
A więc już teraz nie trzeba robić map 256 kolorów bo nowa Suite tego nie wymaga?

Madlock

#54
Właśnie  udało mi się zrobić... hm, powiedzmy, że scenariusz. Robione od wczoraj na nowym OpenSuite + gimp, pod nowe OG beta 0.90. Mapa to .png + .mapx, żadnych palet nie trzeba. Efile wziąłem z czegoś co się nazywa EFILE_OPENAK (nawet nie wiem co to jest, wziąłem, bo nazwa sugeruje, że jest robione pod OG  >:D). Ale ten efil i tak nie jest chyba kompatybilny z nowymi opcjami z bety 0.90.

Gustlik

CytatA ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku

Bo jest, jeśli chcesz aby mapa służyła również graczom w PG2. Jeśli zrobisz mapę w kolorach dowolnych będzie ona rozpoznawalna tylko przez OG. Ten wątek był jednak zakładany dość dawno. Choć ja dotąd, robiąc mapy, robię je tak, żeby dało się je stosować i tu, i tu - więc z palet korzystam.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Wrzesień 10, 2012, 04:44:11 PM
CytatA ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku

Bo jest, jeśli chcesz aby mapa służyła również graczom w PG2. Jeśli zrobisz mapę w kolorach dowolnych będzie ona rozpoznawalna tylko przez OG. Ten wątek był jednak zakładany dość dawno. Choć ja dotąd, robiąc mapy, robię je tak, żeby dało się je stosować i tu, i tu - więc z palet korzystam.

A można zrobić to w ten sposób - mapa dla PG2 ( plik shp) w kolorach w odpowiedniej palecie, a pliki w formacie png i jpg w palecie 32 kolor?  W ten sposób OG dostanie mapę bez redukcji kolorów a PG2 mapę zredukowaną do 256 kolorów

sympatyk

Proszę, czy może ktoś to skomentować lub poprawić

Mapa( plik graficzny) w palecie 256-kolor służy dla PG2, OG i OG2( OGNF)
Mapa w dowolnej palecie służy do OG i OG2
Mapa w postaci *.shp potrzebna była tylko dla PG2
Mapa w postaci *.png lub *.jpg potrzebna jest dla OG i OG2
Plik Map potrzebny jest w PG2 i OG
Plik txt potrzebny jest w PG2 i OG ? a jak z OG2?
Narzędzie SuitePg2 potrzebowało plików Map i shp - można było grać pod OG z plikami jpg, ale nie można było nic zmienić nie mając plików shp
Jeśli nie zrobi się pliku Map to mapa będzie czytana tylko przez OG2

Gustlik

#58
CytatMapa( plik graficzny) w palecie 256-kolor służy dla PG2, OG i OG2( OGNF)

Tak

CytatMapa w dowolnej palecie służy do OG i OG2

Tak

CytatMapa w postaci *.shp potrzebna była tylko dla PG2

Tak, aczkolwiek OG i OGNF też potrafi na niej grać

CytatMapa w postaci *.png lub *.jpg potrzebna jest dla OG i OG2

Tak

CytatPlik Map potrzebny jest w PG2 i OG

tak, w OGNF, tę rolę pełni plik mapx, aczkolwiek OGNF potrafi również czytać klasyczne map

CytatPlik txt potrzebny jest w PG2 i OG ? a jak z OG2?

Ten plik jest zawsze potrzebny ponieważ z niego importuje się nazwy geograficzne.
Oczywiście mapa będzie działać i bez nich, ale przyjęło się, że porządnie zrobiona mapa
musi mieć ten plik.

CytatNarzędzie SuitePg2 potrzebowało plików Map i shp - można było grać pod OG z plikami jpg, ale nie można było nic zmienić nie mając plików shp

Tak

CytatJeśli nie zrobi się pliku Map to mapa będzie czytana tylko przez OG2

O ile zamiast "map" będzie posiadała plik "mapx"

Mapa czy do jednej, czy drugiej gry - ZAWSZE składa się z dwóch rodzajów plików
- opisowego (map lub mapx)
- graficznego (shp, jpg, png). Przy czym w przypadku shp, to było kilka plików.

To że do grania w OGNF nie potrzeba pliku mapx, to nie znaczy, że on nie musi istnieć. Jest potrzebny na etapie budowy scenariusza, bo zawiera informacje o mapie, które następnie w czasie projektowania scena, są zasysane do pliku xscn
i tak wysyłane graczowi. On rzeczywiście mapx nie potrzebuje, ale twórca kampanii jeszcze tak.

Ale ogólnie zdałeś na 5  :D :D :D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Bardzo Ci dziękuję.
Zawsze  można na Ciebie liczyć w tych sprawach.
Miałem do Ciebie napisać, ale chyba lepiej aby odpowiedzi były na forum - może się komuś przydadzą ..