Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Co takiego można umieścić w pliku mapx, czego nie można w pliku map?

Czy można do jednego pliku graficznego zrobić plik mapx i map, i umieścić na serwerze oba pliki?

Madlock

Nie jestem specem, ale pewnie chodzi o nowe rzeczy, takie jak tory i stacje kolejowe.

Gustlik

CytatCo takiego można umieścić w pliku mapx, czego nie można w pliku map?

To nie chodzi o to co, tylko do czego on ma służyć. Map służy do gry w PG2 i OG, a mapx do gry w OGNF

CytatCzy można do jednego pliku graficznego zrobić plik mapx i map, i umieścić na serwerze oba pliki?

Teoretycznie można, tylko że plik map musiałbyś robić przy pomocy starego LGSuite, a mapx przy pomocy OPEN SUITE.

Tę samą mapę musiałbyś robić w dwóch różnych edytorach, a - jak słusznie zauważył Madlock - stary LG Suite nie "zrozumie" danych dotyczących stacji i torów kolejowych, powiększonych map i kilku innych rzeczy.

Zatem: albo robisz mapę w starym stylu, z węższymi możliwościami i zapisujesz ją w pliku map, albo w nowym, z większymi możliwościami i zapisujesz ją w pliku mapx. Trzeciego wyjścia nie ma.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Wrzesień 15, 2012, 11:00:02 PM
...  a - jak słusznie zauważył Madlock - stary LG Suite nie "zrozumie" danych dotyczących stacji i torów kolejowych, powiększonych map i kilku innych rzeczy.
I to jest odpowiedź na moje pierwsze pytanie - o te kilka rzeczy mi chodzi. Czy mógłby ktoś je wymienić?

Cytat: Gustlik w Wrzesień 15, 2012, 11:00:02 PM
Zatem: albo robisz mapę w starym stylu, z węższymi możliwościami i zapisujesz ją w pliku map, albo w nowym, z większymi możliwościami i zapisujesz ją w pliku mapx. Trzeciego wyjścia nie ma.
To jeśli twórca scenariusza sięgnie po mapę i będzie chciał zastosować NF to musi dorobić plik mapx (przecież wszystkie dotychczasowe mapy mają tylko plik map) I co wtedy - taka mapa będzie publikowana pod nowym numerem?

czata

Nowe pliki typu MAP robi się bardzo często i dokłada do plików kampanii.

Nowy numer dla mapy nie jest potrzebny.

Gustlik

CytatTo jeśli twórca scenariusza sięgnie po mapę i będzie chciał zastosować NF to musi dorobić plik mapx (przecież wszystkie dotychczasowe mapy mają tylko plik map) I co wtedy - taka mapa będzie publikowana pod nowym numerem?

Nic nie musi dorabiać ani zmieniać - OGNF potrafi zasysać dane zarówno z pliku map jak i mapx.

OGNF nie generuje nowej mapy gdy wprowadzi się jakieś zmiany terenowe, tylko zapisuje je w pliku xscn jako dane scenariusza.
Dlatego grając scenariusz widzimy zmiany na mapie, choć sama bazowa mapa (czyli dane w pliku map lub mapx) pozostaje bez zmian.

CytatNowe pliki typu MAP robi się bardzo często i dokłada do plików kampanii.

Właśnie po to został wymyślony system, który opisałem powyżej, aby doraźne zmiany - wprowadzone na potrzeby jednego scenariusza - nie wymagały dołączania nowego pliku "mapowego"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Widzę, że mieszane są tu dwie rzeczy: robienie mapy i robienie scenariusza.

1) Mapę robimy raz na zawsze, zapisując jej dane w postaci:
a) obrazka - shp, jpg, png
b) pliku danych - map lub mapx

Robimy, publikujemy i WIĘCEJ SIĘ MAPĄ NIE INTERESUJEMY - ona po prostu jest.

2) W czasie budowy scenariusza, autor korzysta z gotowej mapy i - jeśli chce - wprowadza poprawki z tym że:
a) w starej wersji - musi te poprawki zapisać w zmodyfikowanym pliku map (z nową nazwą), bez modyfikowania grafiki (numeru)
b) w nowej wersji (NF) zmiany zostaną zapisane w pliku scenariusza (xscn), bez potrzeby modyfikacji danych samej mapy.

Nie należy mieszać czynności 1 i 2
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Tworząc nazwy miejscowości na mapie w formacie mapx, gdzie OS je zapisuje? Rozumiem że w osobnym pliku txt, tylko chodzi mi o katalog docelowy pliku.

Madlock

#68
Chyba nie w txt tylko w mapx i xscn.

Edit:
Tak, w hexedytorze widać nazwy miast i jednostek w xscn. Mapx skasowałem i nie mogę sprawdzić , ale pewnie też tam są.

mara

Pracuję nad plikiem mapx - dorabiam nazwy miast. Dopisałem nazwy ale nie wiem jak je zapisać. Po wciśnięciu save coś mi tam zapisał, bo jak wczytałem potem plik mapx to pokazał mi w filtrze że dane hexy mają nazwy, ale ich nie wyświetlił ???

Madlock

A gdzie te nazwy mają się wyświetlać? Bo może czegoś nie rozumiem.

Gustlik

CytatTworząc nazwy miejscowości na mapie w formacie mapx, gdzie OS je zapisuje?

W zasadzie to plik może sobie leżeć gdziekolwiek. Powinien mieć taką nazwę jak numer mapy np: 643.txt
Jeśli jednak Suite ma korzystać z niego automatycznie, to powinien leżeć w katalogu MAP.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Mapa nie ma numeru jest w fazie tworzenia. Nazwy powinny wyświetlić się po wybraniu hexu z nazwą (na dole) w obu zaznaczonych wyżej polach.

[załącznik usunięty przez administratora]

mara

Cytat: Gustlik w Wrzesień 18, 2012, 10:12:50 PM
CytatTworząc nazwy miejscowości na mapie w formacie mapx, gdzie OS je zapisuje?

W zasadzie to plik może sobie leżeć gdziekolwiek. Powinien mieć taką nazwę jak numer mapy np: 643.txt
Jeśli jednak Suite ma korzystać z niego automatycznie, to powinien leżeć w katalogu MAP.
Wczytuję plik mapx i png, wprowadzam nazwy i klikam save - rozumiem że OS powinien te nazwy zapisać w pliku txt, ale w katalogu z którego wczytuje w/w pliki takiego nie ma. Pytanie brzmi czy OS go tworzy, jeżeli tak to gdzie zapisuje. Każdorazowo po kliknięciu na save wskazuje ścieżkę do tego katalogu z którego pobierałem oba pliki i nazwę pliku *.mapx.

Gustlik

Mapa NIE MOŻE NIE MIEĆ NUMERU!

Przynajmniej od momentu kiedy przestaje być samym obrazkiem. Numer musi być skojarzony zarówno z plikiem mapx jak i txt i to musi być TEN SAM numer.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/