Test G 28 Siły Zbrojne III RP

Zaczęty przez Gustlik, Październik 02, 2012, 10:26:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Oddaję w Panów ręce nową kampanię (niektórzy może jej próbowali kiedy miała zaledwie kilka scenariuszy).
Jest to współczesna kampania Wojska Polskiego na przestrzeni lat 2010-2012. 

ilość scenariuszy 16 - liniowa, nie dopuszcza porażek.
teatry działań: Afganistan, Egipt, Polska, Białoruś, Ukraina, Bliski wschód.

Kampania wymaga efila 3.2.NF

System lotniczy - klasyczny, misje lotnicze - wyłączone.
Transport kolejowy - nie używany. Jak udowodnił derwiszx, na obecnych mapach ma to niewielki sens, w dodatku nie ma ikon współczesnych lokomotyw. Można za to (a nawet należy) używać transportu helikopterowego. W początkowych misjach autouzupełnianie jest wyłączone i dostępny jest tylko sprzęt PKW w Afganistanie.

Wesołej zabawy!


[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#1
No to zacząłem zabawę/

Na wstepie pytanie:

Pierwszy scenariusz.
Dlaczego jednostka U16 PKW z transportem własnym BWP nie daje sie zaladować na samolot bez porzucenia transportu mimo iz zarówno jednostka jak i transport maja atrybuty airmobile ?

W sumie w tym scenariuszu tylko sztab można przetransportować samolotem, gdyż nie posiada on własnego transportu, w przypadku innych jednostek porzucenie transportu jest zbyt kosztowne. A lotnisko posiada dwa samoloty transportowe. Czyżby zagwozdka polegała na tym, ze aby zdobyc wiecej flag należy uzyć transportu lotniczego a w zamian  poświęcić transport ?
Gratia gratiam parti

Gustlik

Cytatzarówno jednostka jak i transport maja atrybuty airmobile ?

Transport musiałby być "Air Transportable", nie - Air Mobile
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

A w takim razie co oznacza atrybut Airmobile dla transportu?
Gratia gratiam parti

Gustlik

Kiedyś ma to tak działać, ale na razie - nie
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

No to pierwszy scenariusz za mną.
1   Afganistan

OpenGen 0.90.4.3 * (2 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\ognfgusefile\  * Efile version:GusOpen Ver:3.2
Campaign: G28 Siły Zbrojne III RP,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Afganistan , #0 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 73  *  Average: 73

Current scenario: Afganistan,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 0 , Current prestige is 720
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +550, ??? , cap disabled, 10 turns prestige: 205
if V : +380, ??? , cap disabled, 10 turns prestige: 205
if TV: +220, ??? , cap disabled, 10 turns prestige: 205
Ls: Loss , turn prestige: 205

Infantry
*  PKW , Rosomak [W] ,  , 1 bars , 161 exp , Poland , 7/10 , Superior Maneuver  , 5 kill , 0 pp (U:003)
*  PKW , Star 1466 ,  , 1 bars , 111 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  PKW , Star 1466 ,  , 1 bars , 131 exp , Poland , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Batalion Inz. 2000 , Star 1466 ,  , 0 bars , 89 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  Mozdzierz 98mm M-98 , Humvee [W] ,  , 1 bars , 118 exp , Poland , 10/10 , Influence  , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  152mm "Dana" ,  , 0 bars , 94 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:033)

Killed: AD  4 ,  AT  0 ,  ATY  4 ,  INF 11 ,  REC  4 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  23
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 1 Leaders
Total :    492 exp,     11 kill,      0 pp
Average:    123 exp,      3 kill,      0 pp
Artillery *  2 Units * 1 Leaders
Total :    212 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    106 exp,      1 kill,      0 pp
Summary *  6 Units * 2 Leaders
Total :    704 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    117 exp,      2 kill,      0 pp


Player 1  Poland   has 13 units total:
Infantry :  8
Recon :  1
Artillery :  2
Tactical Bomber :  2

Player 2  Terrorists   has 1 units total:
Fortification :  1



*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Play custom music during Scenario File
#VH to control enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Weather can change ground condition


Nie powiem, ciekawie gra się reconami. Nie ma czołgów, nie ma overrunów.  Gra i łatwa i trudna, zależy jak na to patrzeć. Łatwa bo talibowie nie są jakimś wielkim wyzwaniem. Trudna bo wymaga dobrego rozplanowania logistycznego no i  mimo wspomnianej względnej łatwości nie udało mi się zdobyć jednego talibskiego heksa (tego z bazą na lotnisku).
Próbowałem dwa razy i nie udało się, zabrakło chyba z jednej kolejki, max dwóch. Tak, ze wyzwanie na przyszłość pozostaje.

Tak jak już wcześniej pisałem nie przepadam za nagrodą w postaci liderów za zdobycie trigger heksa. W tym scenariuszu jeden taki się przytrafił. Gdy grałem drugi raz to już wiedziałem który to heks i przezornie wysłałem do niego swój moździerz. Nie chciało mi się zbytnio kombinować z wyborem lidera, wziąłem pierwszego który się napatoczył, zwłaszcza, ze nie był najgorszy. Ale gdyby wpadł jakiś zupełnie do bani to pewnie skorzystałbym z reloadu. 

Najciekawsze jest poznawanie właściwości nowoczesnego sprzętu.
Ciekawostka:
jednostka piechoty z transporterem BWP-1, który ma cechę support fire.  O ile dobrze zaobserwowałem, support fire jest możliwy tylko wtedy gdy na koniec kolejki zostawimy tę piechotę załadowaną do transportera, w przeciwnym wypadku zachowuje się jak zwykła piechota.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że piechota ta atakując na własnych nogach jest w większości przypadków dużo skuteczniejsza  niż gdy atakuje w transporterze, a ponieważ nie posiada ruchu fazowego po ataku na piechotę nie da się jej załadować do transportera, tak żeby mogła  w czasie tury wroga udzielić support fire   którejś z własnych jednostek. Czasami trzeba więc wybierać czy chcemy silniejszy atak pieszy  we własnej turze czy słabszym atak zmechanizowany  tej jednostki ale w zamian dostać od niej support fire w czasie tury AI.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Nie dawało mi to spokoju i w końcu znalazłem sposób na to, żeby zdobyć lotnisko talibów. Im więcej razy  gram ten scenariusz tym większy szacunek dla Autora. :P.
Jeden z lepszych scenariuszy jakie zdarzyło mi się ostatnio zagrać.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Gustlik nie podoba mi się działanie transportu lotniczego. Coś jest nie tak.

Dostałem w drugim scenie odział "Grom" z cechą [P]= Airborne wyposażony w pojazdy Humvee z cechą [T]=Airmobile transport.
I niestety, tej jednostki nie da się przetransportować drogą powietrzną  bez porzucenia transportu.
Mimo, że na lotnisku dostępne są obydwa środki transportu: helikopterowy i lotniczy, w przypadku Gromu w ogóle nie pojawia się opcja transportu lotniczego, jest tylko możliwość transportu helikopterem, przy czym trzeba porzucić Humvee (który nie ma właściwości "can use helo transport").  W tej sytuacji "Grom" jawi się jako  jednostka skazana na helikopter,  dla której transport lotniczy jest niedostępny mimo ze posiada cechę "Airborne". Po co jej więc ta cecha?

Dla odmiany "Czerwone berety" [PA] = Airborne, Airmobile mają mozliwośc wyboru między transportem lotniczym i helikopterowym (nie sprawdzałem jeszcze jak się zachowają gdyby wyposażyć ich w humvee). Czy  wówczas również aby użyć  samolotu będą musieli porzucić wozy,  a może tak jak w przypadku "Gromu"  opcja transportu lotniczego w ogóle im zniknie? . Jeżeli tak to po co całe to zamieszanie z tymi "lotniczymi" atrybutami skoro nie działają?

Moim zdaniem coś jest nie tak, albo z silnikiem gry albo z definicjami niektórych jednostek w efilu.  Sytuacja w której



W pierwszym scenariuszu na tym samym lotnisku również ATP było =3, ale dostępne były obydwa rodzaje transportu: lotniczy i helo. Jednak pamiętam, ze tam również (pisałem o tym) było dosyć dziwnie bo jednostkę piechoty z atrybutem [A] =airmobile dawało się załadować na samolot i na helikopter a jej transportu BWP z takim samym atrybutem [A]  już nie.


Gratia gratiam parti

derwiszx

Dokładnie to jest tak:

[P]="Airborne" - do tej pory uważałem, że jednostki z ta cechą są zdolne do desantu spadochronowego. Okazuje się, że przypadku "Gromu" ta cecha nie działa. Nie ma możliwości załadowania tej jednostki do samolotu.
Grom  może być transportowany drogą powietrzną y tylko przy użyciu helikopterów (can use helo transport) co równa się porzuceniu transportu własnego. 

Nawiasem mówiąc, mimo że cecha airborne w przypadku jednostki "Grom" nie działa i tak ta jednostka jest prawie jak Rambo.
W jednej kolejce możliwe jest: dolot do celu,rozładowanie helikoptera (tak żeby jednostka sąsiadowała z wrogim heksem), atak i w przypadku pokonania wroga lub zmuszenia go do ucieczki możliwy jest ruch i na przykład zajęcie atakowanego heksa. To ostatnie dzięki cesze Exploit Succes

W przypadku "Czerwonych Beretów", które tak jak Grom posiadaja cechę [P]=Airborne ale oprócz niej posiadają również cechę [A]=Airmobile, możliwe jest korzystanie z samolotów (zarówno transport jak i desant) i helikopterów (can use helo transport)
Jeżeli chodzi o transport własny,  Czerwone berety mogą zabrać ze sobą do samolotu Humvee który ma cechę [T]= (Airmobile transport) i nawet może razem z tym Humvee desantować się na spadochronie.

Najwidoczniej cecha Airborne ma sens tylko w towarzystwie cechy Airmobile.
Wniosek jest taki, że "Gromowi" należy zabrać cechę Airborne bo i tak nie jest w stanie skakać na spadochronie, albo dodać mu cechę [A] Airmobile to będzie używał samolotów tak jak "Czerwone Berety". 

W  przypadku jednostek, które posiadają cechy [PA] = (Airborne,Airmobile) + "can use helo transport" gracz ma wybór:
czy chce mieć jednostkę bez transportu własnego ale za to z możliwością użycia transportu i  desantu lotniczego i  helikopterów, czy z transportem własnym, ale wtedy nieopłacalny stanie się transport helikopterowy.

Powyższe dywagacje wydaja się logiczne dopóki nie rozpatrujemy przypadku gdy cechę [A]=Airmobile nadamy transportowi własnemu jednostki.
Po co dawać tę cechę transportowi skoro ona raczej nie działa. Nie da się takiego transportu transportować drogą lotniczą.
Moim zdaniem to jest oczywisty bug. Przecież ta cecha oznacza, transport lotniczy. Piechota z tą cechą wsiada do samolotu transportowego, dlaczego jej transport mający tę sama cechę jest traktowany jakby jej nie miał?

Transport spadochroniarzy ma cechę [T]=(Airmobile transport) i dzięki niej jest zdolny do desantu spadochronowego.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Przyznam, że na razie jeszcze tych transportów nie ogarniam - ostatnio dyskutowałem z Luisem nad jedna poprawką i wprowadził ją w ostatniej "nieoficjalnej" wersji tzw OpenGenAdv2 - masz to? Linka dawałem chyba w temacie efilowym.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Tak. Korzystam z tej własnie wersji OG.

Ja to widzę tak:
[A]=Airmobile - pozwala jednostkę lub jej transport własny załadowacwyładować do/z samolotu (jednak w przypadku transportu własnego nie działa)
[P]=Airborne   -  pozwala na opuszczenie samolotu przy pomocy spadochronu (działa tylko razem z cechą [A]
[T]=Airmobile transport- (na razie widziałem tę cechę tylko w odniesieniu do transporterów) pozwala załadować transporter  na samolot i desantowac go na spadochronie razem z jednostką.

Moim zdaniem kombinacja cech:
jednostka [A], transportowiec [A]-  powinna dawać mozliwość przelotu z lotniska na lotnisko (a nie daje)
tymczasem jest to chyba mozliwe tylko w przypadku:
jednostka [A], transportowiec [T]
lub  jednostka [P][A], transportowiec [T] - ale taka kombinacja daje dodatkowo desant spadochronowy

Na tę chwilę
innych możliwości użycia transportu lotniczego nie ma.

A w sumie to straszny bałagan z tymi cechami.
cecha [A] w przypadku transportowca nie ma w tej chwili żadnej funkcji.

Odnośnie Gromu,
to jest jeszcze jedna opcja, można mu zabrać cechę [P] czyli możliwość desantu spadochronowego,   której na tę chwilę i tak jest w stanie użyć
ale obowiązkowo powinien posiadać możliwość transportu lotniczego czyli cechę [A].   
Ale taka operacja w praktyce spowoduje, że użycie transportu lotniczego przez te jednostkę będzie sporadyczne, bo tylko w przypadkach gdy trzeba przerzucić jednostkę wraz z jej transportem na duże odległości z lotniska na lotnisko. W przypadku gdy Grom nie będzie posiadał własnego transportu, zawsze bardziej opłacalny będzie transport helikopterowy.

Najlepiej więc dodać Gromowi cechę [A] i po problemie. (skoro w założeniach autora efila miał skakać na spadochronach to niech skacze)
Transport lotniczy dla Gromu ma sens jedynie wraz z opcją spadochronową, tylko w takim przypadku jest w stanie wygrywać z transportem helikopterowym, gdyż pozwoli na dalekie przerzuty jednostki wraz z jej transportem własnym.
Czyli tak jak pisałem wcześniej,  Grom z transportem własnym w zasadzie będzie skazany na desant spadochronowy i na rezygnację z transportu helikopterowego. Decyzja jaką opcje logistyczną (z transportem własnym czy bez) wybrać dla tej jednostki będzie należała do gracza i z uwagi na cenę jednostki i jej transportu nie będzie należała do najłatwiejszych.


Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatTransport lotniczy dla Gromu ma sens jedynie wraz z opcją spadochronową, tylko w takim przypadku jest w stanie wygrywać z transportem helikopterowym, gdyż pozwoli na dalekie przerzuty jednostki wraz z jej transportem własnym.

Ale Grom miał być jednostką helikopterową. W Polsce (o ile wiem) nie ma samolotów pozwalających na zrzucanie pojazdów razem z Gromem. Na pewno nie mogą tego robić helikoptery - w odróżnieniu, od amerykańskich Chinooków. Pograj trochę dalej - tam będziesz miał batalion Delta Force - zobaczysz jaka jest różnica.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

#12
Cytat: Gustlik w Październik 04, 2012, 02:18:43 PM
Ale Grom miał być jednostką helikopterową. W Polsce (o ile wiem) nie ma samolotów pozwalających na zrzucanie pojazdów razem z Gromem.
Są - Herkulesy.
Zauważyłem taki hm... jakby to nazwać - przyjmijmy że błąd. Konkretna sytuacja - namierzyłem w scenie Na rubieży dwa śmigłowce, oba Mi-24. Zaatakować mogłem tylko jednego, choć oba były w moim zasięgu - nie mogłem nic zrobić temu, który transportował wojsko. Jeszcze jedno w tej chwili najbardziej mobilnym pojazdem w naszej armii jest rosomak, a nie dana ;)
Aha zapomniałem nadmienić że oba śmigłowce namierzyłem zarówno krug-iem, jak i f-16.

Gustlik

CytatZaatakować mogłem tylko jednego, choć oba były w moim zasięgu

A przełączyłeś się przed atakiem w tryb "lotniczy"? Bo ja, z podobnego powodu, aż savea do Luisa wysłałem i się najadłem wstydu :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatJeszcze jedno w tej chwili najbardziej mobilnym pojazdem w naszej armii jest rosomak, a nie dana

Oba mają taki sam ruch: "All Terrain", a do tego "Dana" ma o jedno-dwa pole ruchu więcej - to nie rozumiem.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/