Test G 28 Siły Zbrojne III RP

Zaczęty przez Gustlik, Październik 02, 2012, 10:26:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

A czy transporty helikopterowe nie sa traktowane jak lotnicze?
Wydawało mi się, że liczba dostępnych transportów lotniczych spada po załadowaniu gromu na helikopter, ale musze to jeszcze sprawdzić.


Przy okazji pytanie co daje cecha "partizan".
Zauważyłem, że prawdopodobnie zwiększa incjatywę o 1 co oprócz tego?

P.S.
W tym scenariuszu dałeś Gromowi lidera owerwatch. Nice :). Wreszcie będę mógł i z tym liderem pobawić się. Nie wiem czy taki  akurat lider to dobre rozwiązanie dla jednostki chronicznie cierpiącej na niedobór amunicji. Zwłaszcza, ze ta jednostka traci amunicję również na support fire. W sumie jest w stanie wyprztykać się z amunicji w ciagu jednej kolejki :P
Nawiasem mówiąc samo poznawanie jednostki Grom jest świetna zabawą. Jak już nauczę się ja dobrze wykorzystywać to będę w stanie dokonać rzeczy niemożliwych.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Cytat: mara w Październik 04, 2012, 08:28:02 PM
Tak faktycznie, na lotnisku zawsze pakuje tylko do samolotu (chociaż jest napisane że wciśnięcie H zapakuje do helikoptera), a poza lotniskiem zawsze do helicoptra.

U mnie na lotnisku pakuje się i do samolotu i do helikoptera.

Jeżeli pakujesz do helikoptera to musisz porzucić transport własny.
Żeby na lotnisku zapakowac do helikoptera trzeba wcisnąc H cały czas trzymajac kursor myszy na jednostce.
Gratia gratiam parti

derwiszx

#32
Cytat: Greg w Październik 04, 2012, 08:29:30 PM
Ale czy dobrze rozumiem:
Mogę Grom załadować na helikopter dolecieć zaatakować i na nowo załadować się na helikopter i odlecieć  - i to wszystko w jednej kolejce ???

Dobrze rozumiesz. W jednej kolejce możesz 2 razy rozładować i załadować Grom do helikoptera. Helikopter posiada ruch fazowy, ale widzi tylko na 3 heksy a Grom widzi na 4 heksy, więc po rozładowaniu nawet jeżeli nie wykonuje akcji może więcej zobaczyć i z powrotem załadowac się do helikoptera i tak aż do wyczerpania ruchu. W ten sposób może dokonywać skuteczniejszego zwiadu.

EDIT
Wprowadziłem w błąd,
Powtórne załadowanie do helikoptera możliwe jest tylko raz i tylko po ataku. Dzieje się tak prawdopodobnie dzięki cesze Exploited Succes, dzięki której Grom dostaje dodatkowy ruch (ale nie jestem tego pewien, być może jest to właściwość transportu helikopterowego), a więc może powtórnie załadować się odlecieć i wyładować się w innym miejscu (pod warunkiem że nie wykorzystał całego ruchu).

W jednej kolejce możliwa jest taka akcja:

Załadunek do helikoptera
Dolot do miejsca akcji (ale nie na maksymalny zasięg ruchu helikoptera)
Wyładunek
Atak na wroga
Załadunek do helikoptera
Odlot w inne miejsce (ale w ramach ruchu jaki pozostał helikopterowi)
Rozładunek (pod warunkiem, ze nie wykorzystało się całego zasięgu ruchu helikoptera)

Po każdorazowym rozładunku, Grom może udzielić sąsiadującym jednostkom  wsparcia  combat support.

a w turze wroga może udzielić sąsiadującym jednostkom dwóch rodzajów wsparć:  combat support i support fire
Gratia gratiam parti

derwiszx

Gustlik informacja o liczbie transportów helikopterowych dostępnych w danym scenariuszu jest wyswietlana na ekranie informacyjnym w lewym dolnym rogu. Zrzut w załączniku.




P.S.

CytatWłaściwie z kupowaniem im Humvee pożegnałem się już dawno - no chyba, że nie masz czym osłaniać helikoptera.

Czy miałeś na myśli osłonę myśliwską przed atakiem myśliwców wroga???

P.S 2

W zalewie moich postów byc moze umknęło uwagi inne moje pytanie więc je ponawiam:

Jakie własciwości daje cecha partizan ?
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatMara, u mnie teraz wszystko działa. Na helikopter można Grom załadować w dowolnym miejscu.
Na lotnisku pojawia się opcja wyboru (albo helikopter albo samolot)

CytatTak faktycznie, na lotnisku zawsze pakuje tylko do samolotu (chociaż jest napisane że wciśnięcie H zapakuje do helikoptera), a poza lotniskiem zawsze do helicoptra.

Nie dogadacie się - macie dwie różne wersje gry. To było poprawiane w pliku z 30 września - teraz już ładuje się do wyboru. Przy czym z lotniska - domyślnie - nadal w samolot. Trzeba trochę podłubać z tym "H", żeby zaskoczył helikopter.

CytatCzy miałeś na myśli osłonę myśliwską przed atakiem myśliwców wroga???

No raczej... Puszczanie takiej drogiej jednostki jak Grom, w helikopterze bez osłony, lub pewności, że wróg już nie ma samolotów, to samobójstwo...

CytatJakie własciwości daje cecha partizan ?
"Battlefiled Inteligence" - jako stałą cechę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Teraz kiedy wiem jak uzywac transportu helikopterowego, wygranie pierwszego scenariusza to błahostka, poza tym jednostka Grom czyni istotną róźnicę w porównaniu z poprzednia wersją.

Teraz gram scenariusz nr 2.

Mam uwagę i pytanie.

Uwaga jest taka, że dostałem w tym scenariuszu  auxowego Groma z liderem Liberator, sprawdziłem czy lider jest losowy czy nie i  okazało się, że jest losowy. Taki lider troszeczkę miesza szyki Autorowi, gdyż od razu na początku scenariusza Autor traci kontrolę nad budżetem gracza.  Być może przesadzam, ale może lepiej byłoby nie przyznawać w ogóle lidera jednostce AUX, a jeżeli już przyznawać to jakiegoś konkretnego a nie losowego???

A teraz pytanie:

Zauważyłem, że jedne  helikoptery maja ruch helikopterowy a inne ruch lotniczy. Czy to świadomy zabieg? A jeżeli tak, to czy są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi rodzajami ruchu?
Czy helikoptery mogą atakować przy złej pogodzie (deszcz, śnieg)?
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatByć może przesadzam, ale może lepiej byłoby nie przyznawać w ogóle lidera jednostce AUX, a jeżeli już przyznawać to jakiegoś konkretnego a nie losowego???

W projekcie "Grossdeutschland" juz tak właśnie robię - ale bez przesady - jeden auxowy Liberator, w jednym scenaiuszu, wiele nie zmieni na przestrzeni całej kampanii. Zwłaszcza przy tych cenach. Poza tym - nie wiem czy zauważyliście - teraz można prestiż podbić sobie do 500%, a nie do 300%, więc jak ktoś będzie chciał mieć kupę kasy - to będzie miał.

CytatZauważyłem, że jedne  helikoptery maja ruch helikopterowy a inne ruch lotniczy. Czy to świadomy zabieg? A jeżeli tak, to czy są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi rodzajami ruchu?

Jak dotąd różnic nie stwierdziłem.

CytatCzy helikoptery mogą atakować przy złej pogodzie (deszcz, śnieg)?

Raczej nie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

#37
Sprawdziłem - jednostki w transporcie lotniczym są niezniszczalne - przynajmniej przez myśliwce i AD.

mara

Znalazłem jeszcze jeden błąd gry. Śmigłowiec z piechotą zaatakował mojego bwp-a, a ten znieruchomiał tzn. zniknął mu wskaźnik siły i nie mogłem go wybrać, tak jakby był pusty hex. Pole nad bwp-em zająłem myśliwcem, a samo pole zająłem inną jednostką.  W następnej turze "odzyskałem" kontakt z "zaginioną" jednostką ???

Gustlik

#39
Masz save'y?

EDIT

Aha i jeszcze jedno - to dotyczy jednostek w transporcie samolotowym, helikopterowym, czy jednym i drugim?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara


Gustlik

Dawaj obejrzę to - a Ty obejrzyj mojego z tej samej kampanii. Wysłałem Ci mailem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Brifing do scenariusza nr 3.

CytatSytuacja jest nastepująca - tu, w górach, utknął amerykański patrol żandarmerii prowadzący afgańskich uchodźców. Osłania ich batalion Rangersów, ale już od dwóch dni bronią się przed Talibami. Amerykanie wysyłają na pomoc Deltę. Poprowadzi ich Pan przez góry i da osłonę. Proszę wybrać 4 sekcje do tej misji - powodzenia.

Tekst klimatem trochę nie pasujący do realiów wojennych.
Poza tym o co chodziło z tymi 4 jednostkami ?
Po przeczytaniu brifingu byłem pewien, ze to będzie scenariusz z ograniczeniami, kiedy okazało się, ze ograniczeń nie ma, dalej głowiłem się co dowództwo miało na myśli. Ostatecznie nie patrząc na rozkazy wysłałem cała armię do boju.

Gratia gratiam parti

Greg

Cytat: derwiszx w Październik 06, 2012, 01:49:43 PM
Brifing do scenariusza nr 3.

CytatSytuacja jest nastepująca - tu, w górach, utknął amerykański patrol żandarmerii prowadzący afgańskich uchodźców. Osłania ich batalion Rangersów, ale już od dwóch dni bronią się przed Talibami. Amerykanie wysyłają na pomoc Deltę. Poprowadzi ich Pan przez góry i da osłonę. Proszę wybrać 4 sekcje do tej misji - powodzenia.

Tekst klimatem trochę nie pasujący do realiów wojennych.
Poza tym o co chodziło z tymi 4 jednostkami ?
Po przeczytaniu brifingu byłem pewien, ze to będzie scenariusz z ograniczeniami, kiedy okazało się, ze ograniczeń nie ma, dalej głowiłem się co dowództwo miało na myśli. Ostatecznie nie patrząc na rozkazy wysłałem cała armię do boju.

Miałem to samo :)
Też posłałem do walki wszystko co miałem.
Ale chyba Gustlik chciał zrobić ograniczenie do 4 jednostek tylko to przeoczył ;)

Gustlik

Widocznie szybciej myślałem, niż pisałem....albo odwrotnie?  :D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/