Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

Gustlik,
oczywiście, że można sprawdzić teren wyświetlając go u góry, ale jest to dosyć niekomfortowe, poza tym ciężko jest planować operacje nie mając przeglądu terenu na całej mapie jednocześnie.  Coś co jest drogą może okazać się, że nią nie jest, można nie zauważyć brodu w głębokiej rzece,  tak jak wspominał majerek można nie zauważyć oazy "clear" na pustyni lub terenu rough, itp.

Poza tym  dosyć uciążliwe jest sprawdzanie przy pomocy myszki terenu otaczającego heks na którym chcemy umieścić swoja jednostkę.  Chcesz ukryć swoja jednostkę artylerii w  środku lasu, a po umieszczeniu jej na leśnym heksie okazuje się że stoi ona na skraju lasu i w związku z tym łatwo jest ją wykryć. To samo z górami. Na mapie wysokie góry są nie do odróżnienia od wzgórz (mountain, hill). Podobnie rzecz ma się z terenem PORT. Jest rowniez wiele innych takich kwiatków.

Generalnie, w OG goła mapa przypomina mi raczej zdjęcie lotnicze, natomiast mapa z naniesionymi etykietami terenu jest czymś w rodzaju właściwej mapy wojskowej.  Zdjęć lotniczych nie używało się w roli map, one służyły do sporządzania map.

Wspomniałeś o kolorowej "choince", również za nia nie przepadam, ale cóż robić, dla mnie w grze nade wszystko liczy się wyrazistość i łatwy dostęp do informacji, widoki krajoznawcze to rzecz ważna aczkolwiek wtórna.
Gratia gratiam parti

mara

Myślę że na atrakcyjność mapy wpływa, obok tych aspektów które wymieniliście, wygląd (atrakcyjność grafiki) i położenie geograficzne. Są takie mapy które kaleczą oczy i ja nigdy nie biorę ich pod uwagę przy pisaniu kampanii. Mam nadzieję że te mapy robione przez Sympatyka się przyjmą bo kosztowały dużo czasu i pracy.

sympatyk

A więc co tracę czas na rzeczy niepotrzebne? Sami pisaliście żeby wstawiać smaczki.
Fakt, pochłania to dużo czasu i nie zawsze efekty są takie jak by się chciało.
Właśnie przez cały dzień szukałem i obrabiałem aby uzyskać coś takiego

http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/W5_5a.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wejh_5_5a.jpg

Jak Hel wygląda? Może było szkoda czasu?
Gdańsk jeszcze nie skończony - i jeszcze potrwa ...

Zapraszam do komentowania.

Mario

Nie tracisz czasu na rzeczy nie potrzebne ;D.
Ja osobiście lubię grać na ciekawych mapach, ze "smaczkami"-a czym jest ich więcej -tym twórcy kampanii mają większy wybór, i powstają ciekawsze scenariusze i kampanie.
Niektóre mapy są już opatrzone, lub nie przystają to scenariusza.
Lubię również, jak na mapie są nazwy miejscowości, rzek itp. nawet małych.
Bez tego scenariusze wiele tracą.
Mam wielki szacunek do autorów map oraz scenariuszy/kampanii.
Szczególnie tych, którzy opisują(numerują) związki taktyczne.
To oprócz ciekawego pomysłu oraz map powoduje, że chce się grać.
Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy  robiąc to co lubią, dają też wiele zabawy innym :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

majerek

Wygląda zarąbiście fajnie  :clap.
Ale ... mógłbyś wstawić te obrazki z heksami.
Nie bo nie :)

Gustlik

OK - to jak już się bawimy w szczegóły, to powiem tak - zdjąłbym nieco kontrastu między budynkami a terenem.

Przykład - Gdańsk. Wschodnia linia budynków wygląda bardzo ładnie, m.in. - żuraw gdański. Są nieco bledsze niż reszta i ładniej komponują się ze śniegiem. Natomiast pozostałe są zbyt brązowe - jak dla mnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Tak będzie - teraz każdy budynek jest na osobnej warstwie( po za tymi na wschodzie) -bo każdy był osobno robiony dla tej mapki - przeźroczystości ustawiać będę przy scalaniu do jednej warstwy. Być może, że zmienią trochę konfigurację ... bo pogubiłem się w tym Gdańsku. Po prostu przy tej skali -  heks = 1,5 km - niektóre budynki są za duże i nie mieszczą się w wyznaczone miejsce, a nie można ich jeszcze zmniejszyć bo tracą wyrazistość.


sympatyk

Czy ktoś pomógłby ustawić na mapie Gdańska - Gdyni następujące obiekty?

- baszta na zamurzu, baszta kotwiczników, bazylika mariacka, brama krowia, brama mariacka, dworzec pkp, katedra Oliwa, kościół sw Jana, ratusz w gd, sopot hotel, strzelnica sw Jerzego, katownia i wierza więzienna, wielki młyn, zbrojownia.
żuraw nad Motławą

Oczywiście nie wszystkie elementy użyję( jeszcze nie wszystkie obrobiłem i nie wiem jak będą się prezentowały po zmniejszeniu), ale dobrze by znać ich ustawienie względem siebie.

sympatyk

Cytat: Gustlik w Listopad 25, 2012, 10:49:42 PM
CytatA jeśli mogę, to jak wygląda tabela ruchu dla terenu SNOW w Twoim efilu?

Na razie próbuję różnych wariantów


Czy ta tabela jest już gotowa?

sympatyk

#114
Dwa warianty tej samej mapki do oceny.  Różnią się dodanymi bunkrami .
Babie Doły jeden bunkier.
Góra Donas, Gdynia, Polska - w tej lokalizacji  jeden bunkier,
Kępa Oksywska, Gdynia - też jeden bunkier
165 -wzgórze pod Łężycami jeden bunkier,
163 - wzgórze w Rogulewie jeden bunkier,
Góra Markowca w Rumii jeden bunkier,
Między Koleczkowem a Wielkim Kackiem wybudowana została pozycja ryglowa, łącząca umocnienia Gdyni z gdańskim pasem obronnym.
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wejherowo_5_5got.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wejherowo_got6a.jpg

Którą ostatecznie wybrali byście do publikacji? Czy powinno się dodawać tego typu rzeczy do mapek?

Gustlik

Pamiętaj, żeby mapa była jak nabardziej uniwersalna. Powiedzmy że w 1945 były tam bunkry ale co ma zrobic ktoś, kto zechce użyć tej mapy dla sytuacji współczesnej?

Bunkier zawsze można dodać jako jednostkę na danym heksie, a Ty możesz tylko temu heksowi nadać wartość: "Fortification" co zwiększy jakość obrony na takim heksie.

Wtedy, jeśli ktoś nie będzie chciał mieć tam bunkra, po prostu go nie postawi, a wartość heksa zmieni sobie na poziomie scenariusza na "clear" - i po sprawie.

Generalna zasada - jak najmniej zafiksowanych na sztywno rozwiązań. Wtedy mapa będzie bardziej użyteczna do innych scenariuszy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatCzy ta tabela jest już gotowa?

Tabela, to jest gotowa, tylko ciągle niegotowa jest kampania, która by jej używała.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

W kampanii do której robię mapki  pewnie znajdzie zastosowanie - wszak to mapki zimowe.

I tu takie pytanie - test takiego scena można albo wystawić  do testów publicznych, albo wybrać grupę testerów i całą robotę zrobić na privie - jak uważacie, która wersja jest lepsza.

sympatyk

Czy możecie ocenić w której wersji a, b, c, d, e  według Was najlepiej widać teren? Który obrazek najlepiej się prezentuje?
Wasze sugestie?
Tory i drogi są na 100% i będą modyfikowane. Obrazek wyjściowy to c.
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mm3_2a.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mm3_2b.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mm3_2c.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mm3_2d.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mm3_2e.jpg

Monitory mają różną rozdzielczość i różnie odwzorowują kolory więc proszę o jak najwięcej opinni.

connor71

Ja nie widzę aż tak wielkiej różnicy pomiędzy tymi plikami. Za to ja bym rozjaśnił tory kolejowe. To są mapy zimowe, więc szyny raczej by nie były aż tak widoczne.