Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

majerek

Mi się najbardziej podoba wersja b
Mam jednak wątpliwości co do ilości rzek i innych kanałów na mapie. Wydaje mi się że prawie każdy heks będzie na takim terenie. I jeśli by autor scenariusza ustawił typ terenu zgodnie ze zdjęciem to by to było chyba niegrywalne.
Jednak są to tylko moje przypuszczenia, bo nie robiłem nigdy scenariusza.
Nie bo nie :)

derwiszx

Różnice sa bardzo subtelne. Czy te zawichrowania widoczne na powierzchni to sa lasy czy pagórki?

Jeżeli pagórki to skłaniałbym sie do którejs z późniejszych wersji a więc c albo d, a jezeli lasy to sam nie wiem moze wersja a byłaby dobra. generalnie wszystkie wersje sa akceptowalne.

Odnosnie torów, to dobrze że są wyraziste. Dzięki temu mapa jest czytelniejsza i wygodniejsza w użyciu.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Cytat: majerek w Luty 05, 2013, 01:47:01 PM
Mi się najbardziej podoba wersja b
Mam jednak wątpliwości co do ilości rzek i innych kanałów na mapie. Wydaje mi się że prawie każdy heks będzie na takim terenie. I jeśli by autor scenariusza ustawił typ terenu zgodnie ze zdjęciem to by to było chyba niegrywalne.
Jednak są to tylko moje przypuszczenia, bo nie robiłem nigdy scenariusza.

Nie wszystkie rzeki muszą mieć typ terenu rzeka, w grę wchodzi jeszcze typ terenu  "strumień"  i "bagno". Strumień zbytnio nie utrudnia ruchu jednostek.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Trzeba pamiętać o tym, że heks ma 1 do 2 kilometrów. Trudno sobie wyobrazić, żeby w proporcji do tego, rzeka o trzymetrowej szerokości, stanowiła istotną przeszkodę w ruchu.

Ale z drugiej strony - w tej chwili twórca scenariusza może zmodyfikować typ każdego heksa, więc nie jest to aż taki problem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Bardzo dziękuję za tak szybką reakcję i liczne odpowiedzi.

Tak jak napisałem na wstępie proszę nie brać pod uwagę torów i dróg. A odnośnie ilości wody, dróg, torów to już według zlecenia i mapy podkładowej ....  Lasy, mosty  będą robione ...
Proszę jednak o wybierane z pośród przedstawionych wersji a, b, c, d, e ....  terenu , który najlepiej prezentuje się na monitorze( teren  jest płaski z lekkimi wzniesieniami, a w trzech rejonach występują większe górki).

Mario

Witam.
Moim zdaniem jako gracza a nie twórcy scenariuszy najlepsze są  c i d.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatProszę jednak o wybierane z pośród przedstawionych wersji a, b, c, d, e ....  terenu , który najlepiej prezentuje się na monitorze( teren  jest płaski z lekkimi wzniesieniami, a w trzech rejonach występują większe górki).

To wszystko zależy od tego jak zamierzasz potraktować teren definiując heksy. Jeśli większość terenu ma być "clear", albo "rough", no to lepiej żeby ten teren na grafice też wyglądał płasko.

A jeśli zamierzasz zdefiniować go jako "hill", albo "mountain", to lepsze będą bardziej wyraziste góry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Luty 05, 2013, 09:08:04 PM
CytatProszę jednak o wybierane z pośród przedstawionych wersji a, b, c, d, e ....  terenu , który najlepiej prezentuje się na monitorze( teren  jest płaski z lekkimi wzniesieniami, a w trzech rejonach występują większe górki).

To wszystko zależy od tego jak zamierzasz potraktować teren definiując heksy. Jeśli większość terenu ma być "clear", albo "rough", no to lepiej żeby ten teren na grafice też wyglądał płasko.

A jeśli zamierzasz zdefiniować go jako "hill", albo "mountain", to lepsze będą bardziej wyraziste góry.

To jest obecny obwód kaliningradzki z częścią Polski. Teren bez "hill", albo "mountain".

Mnie tylko chodzi o to, czy obrazek ma właściwy kontrast i czy  można dostrzec wzniesienia na tle całości.
Jak wspominałem - każdy monitor pokazuje trochę inaczej i chodzi, aby wybrać najbardziej optymalny dla wszystkich ...

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Luty 05, 2013, 09:59:32 PM
A lasy jeszcze na tym będą?

Cytat: sympatyk w Luty 05, 2013, 03:59:23 PM

.....  A odnośnie ilości wody, dróg, torów to już według zlecenia i mapy podkładowej ....  Lasy, mosty  będą robione ...


... i budynki też .. i wszystko na końcu będzie dobierane przeźroczystością i nasyceniem barwy do terenu.
Dlatego właśnie chciałem dobrać teren optymalnie ..

derwiszx

No jeśli takie są plany to zdecydowanie skłaniam się do jednej z dwóch ostatnich wersji czyli d lub e.
Gratia gratiam parti

sympatyk

Teraz z innej beczki ..
Robiąc nazwy w OS zdarza się ( przy dużej ilości nazw), że OS się zamyka i wszystko zostaje utracone ...
Doświadczył tego Mara i ja też ...  Ponad to Wybieranie z listy nazwy (jak jest ich ponad 100) do oznaczenia następnego heksa jest upierdliwe - więc zrobiłem sobie w Excelu takie coś do wpisywania nazw i generowania pliku txt.
Kolega przerobił to na programik wykonywalny exe.

Jak by ktoś się chciał pobawić nadawaniem nazw zwłaszcza seryjnie to za zgodą autora udostępniam.
Ostatnio nadawałem około 1600 heksom nazwę - Zatoka Gdańska.
Program i instrukcja do pobrania.
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/nazwa_na_heksy.zip

jest też następna wersja

sympatyk

Patrzę na tabele ruchu dla poszczególnych terenów ..
I mam przed oczyma taka scenę z pod Stalingradu - leży śnieg, jest zima,  ciężarówka skręca z drogi i staje, wszyscy wyskakują i pchają i z wielkim trudem samochód posuwa się dalej - samodzielnie nie da rady.

Mam pytanie - Jak  Wheeled powinny po śniegu jeździć i czy w ogóle? Teraz w tabeli jest w zależności od pogody 3,2,254.
ja sugerował bym 4,3,254.
I jeszcze jedno obecnie Wheeled przy mrozie najszybciej przejedzie przez strumień bo jest 4,1,254
Dla  CLEAR jest 2,2,3     dla  CITY 1,2,2   dla  Roads 1,2,3

Czy macie sugestie co do terenu śnieg ( SNOW)?






Pioniere

Po zamarzniętym śniegu na clear jedzie jak po szynach, najlepiej jak jest z ładunkiem, gorzej jak są roztopy bądź pod górkę lub gdy wjedzie się w zaspę lub jedzie któraś z kolei. Ciężarówką  po śniegu nie wolno jechać w kolumnie bo koleiny powstałe spowodują sytuacje, którą opisałeś. Jak jest bardzo dużo śniegu to wcale nie pojedzie.

sympatyk

Cytat: Gustlik w Styczeń 13, 2013, 05:56:41 PM
....

Pomyśl o zrobieniu letniej wersji, bo ta mapa jest o wiele lepsza od mojej
......

Właśnie skończyłem i jak ją ocenicie?
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wej_lato_4.jpg