Test scenariusza Osterode

Zaczęty przez mara, Luty 12, 2013, 05:32:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

Witam!
Zachęcam wszystkie zainteresowane osoby do testu nowego scenariusza - Osterode. Chciałbym żebyście dokonali oceny następujących aspektów:
1. Przydatność/ewentualne uwagi do funkcjonowania terenu SNOW.
2. Wrażenia wizualne z gry na nowej mapie autorstwa kolegi Sympatyka.
3. Grywalność i ocena samego scena.
Aby rozegrać scenariusz należy ściągnąć podwieszony plik i zawartość wrzucić do katalogu SCENARIO w katalogu EFILE_OGN_GUS (w instalce Kowdara) lub innego katalogu gdzie macie kampanie Gustlika. Wymagana jest również wersja 3.4 efila Gustlika.
pzdr
mara
PS Tutaj będę wklejał poprawioną wersję w miejsce poprzedniej

[załącznik usunięty przez administratora]

sympatyk

#1
Ponieważ namawiałem Marę do wystawienia choć jednego scenariusza ...

Bez patrzenia w OS zacząłem, a że jestem bardzo słabym dowódcą, to w trzeciej turze wiedziałem  już, że przegram.
Snow za bardzo się tu nie przetestuje, bo za dużo dróg .. no i czołgi za szybkie .. samoloty robią swoje nie zwracając uwagi na p-lot
To jest wojna błyskawiczna ..  dla ruskich.

Ja do testów się nie nadaję .. ale myślałem że są tu tacy ...
Jeśli wystawiam mapkę, a Mara  scenariusz to nie po to aby się pochwalić, lecz potrzebujemy WASZEJ pomocy do dalszych prac ...

majerek

Na szybko zagrałem 3 pierwsze tury. Jak na razie jest trudno, cały czas zastanawiam się jak można z pożytkiem wykorzystać cywilów. Zmieniły się warunki pogodowe i piechota ma poważne problemy, nie może nawet wejść na sąsiedni heks który jest rzeką, no chyba że w transporcie. 
Nie bo nie :)

Gustlik

CytatSam plik mapy - ILAWAPW.mapx musimy wrzucić do katalogu MAPFILES. Wymagana jest również wersja 3.4 efila Gustlika.

Pliku mapx NIE MUSISZ rozsyłać razem ze scenariuszem/kampanią. On jest potrzebny tylko w momencie budowy scenariusza. Potem, dane z niego są przechowywane w pliku xscn i graczowi nie jest już do niczego potrzebny. To działa podobnie jak plik z nazwami geograficznymi, któe też są zasysane do scenariusza na etapie budowy i dalej nie trzeba go wysyłać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

To dlaczego pliki mapx są w instalce gry?

Pioniere

#5
Stacja kolejowa w  mieście Rosenberg nie można załadować wojska do pociągu. Za to w Deutsch Eylau można budynek zapakować do pociągu.  ;D
Mapka wygląda świetnie. Połączył bym jednak Lobau i Brattian koleją.
Po pierwszej kolejce u mnie 2 a ruskich 4 nowych liderów, po następnej kolejni liderzy u ruskich to horror jakiś  :o, no i T-34 Desant jest zupełnie bezkarny.

mara

#6
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 02:25:23 PM
Stacja kolejowa w  mieście Rosenberg nie można załadować wojska do pociągu. Za to w Deutsch Eylau można budynek zapakować do pociągu.  ;D
Oba babole poprawione, a swoją drogą to Deutsche Bahn zawsze słynął w wysokiej jakości usług, więc może i budynek przewiozą;)
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 02:25:23 PM
Mapka wygląda świetnie. Połączył bym jednak Lobau i Brattian koleją.
No niestety została już opublikowana.
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 02:25:23 PM
Po pierwszej kolejce u mnie 2 a ruskich 4 nowych liderów, po następnej kolejni liderzy u ruskich to horror jakiś  :o, no i T-34 Desant jest zupełnie bezkarny.
Liczba liderów wynika z tego że walczą doświadczone jednostki, jeżeli mają ustawiony duży poziom doświadczenia to siłą rzeczy łatwo mogą dostać lidera - to jest też taka forma nacisku z mojej strony na gracza, aby cywilów jednak ewakuował zgodnie z briefingiem, niestety na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie tego w inny sposób wyegzekwować. A T-34 z desantem to faktycznie masakra.
Generalnie scen jest dość trudny, ale grywalny (sam go kilka razy testowałem). Podstawa to dobre planowanie (wykorzystanie ukształtowania terenu, okopanych pozycji, odpowiednie użycie sił pancernych itp.)

Pioniere

#7
Odnośnie Snow  powstaje tu kolejny paradoks piechota po zamianie warunków gruntowych na Mud porusza się szybciej po lasach niż po śniegu przecież w lesie też śnieg pada i zazwyczaj jest go tam więcej.
Transport kolejowy byłby do czegoś przydatny, jakby załadowanie i wyładunek odbywały się w tej samej kolejce(pozbawiając ruchu). No chyba że ma służyć wyłącznie do odwrotu, bo gdy jednostka załadowana jest na pociąg stanowi łatwy cel dla czołgów. A te są już zbyt blisko by przewozić cokolwiek koleją.
Szanse na lidera to zaledwie 10% wiec trudno to pojąc, dlaczego aż tyle liderów zaledwie w 2-óch turach.
W nowej wersji w Rosenbergu załadunek działa ale brak 1 metra torów (partyzanci  ukradli) ;D

Mario

Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:15:42 PM
Odnośnie Snow  powstaje tu kolejny paradoks piechota po zamianie warunków gruntowych na Mud porusza się szybciej po lasach niż po śniegu przecież w lesie też śnieg pada i zazwyczaj jest go tam więcej.
Transport kolejowy byłby do czegoś przydatny, jakby załadowanie i wyładunek odbywały się w tej samej kolejce(pozbawiając ruchu). No chyba że ma służyć wyłącznie do odwrotu, bo gdy jednostka załadowana jest na pociąg stanowi łatwy cel dla czołgów. A te są już zbyt blisko by przewozić cokolwiek koleją.
Szanse na lidera to zaledwie 10% wiec trudno to pojąc, dlaczego aż tyle liderów zaledwie w 2-óch turach.
Co do Mud to w lesie  śnieg się później topi i jest mniejsze błoto  i może przez to w takim terenie przy snow piechota się szybciej porusza?
A co do pociągów to masz racje- powinna być możliwość rozładowywania w tej samej kolejce. Dodatkowo (ewentualnie lub) powinno być więcej hexów do rozładowywania na stacji.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

mara

Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:15:42 PM
Odnośnie Snow  powstaje tu kolejny paradoks piechota po zamianie warunków gruntowych na Mud porusza się szybciej po lasach niż po śniegu przecież w lesie też śnieg pada i zazwyczaj jest go tam więcej.
Jeżeli chodzi o piechotę to akurat uważam że to jest realne - w lesie jest zwykle mniej śniegu niż na polach, natomiast już dla wszelkich transportów tak być nie powinno.
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:15:42 PM
Transport kolejowy byłby do czegoś przydatny, jakby załadowanie i wyładunek odbywały się w tej samej kolejce(pozbawiając ruchu). No chyba że ma służyć wyłącznie do odwrotu, bo gdy jednostka załadowana jest na pociąg stanowi łatwy cel dla czołgów. A te są już zbyt blisko by przewozić cokolwiek koleją.
Już w tej kwestii się wypowiadałem, ale powtórzę - transport kolejowy ma kapitalne znaczenie w scenach gdzie sieć drogowa w terenie jest słabo rozwinięta. W tym scenie tego nie odczujesz bo ta sieć jest bardzo rozwinięta.
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:15:42 PM
Szanse na lidera to zaledwie 10% wiec trudno to pojąc, dlaczego aż tyle liderów zaledwie w 2-óch turach.
Lider jest przydzielany przy przekraczaniu każdej setki w doświadczeniu, wystarczy te doświadczenie ustawić gdzieś w pobliżu i voila.

mara

Cytat: Mario w Luty 25, 2013, 04:27:37 PM
A co do pociągów to masz racje- powinna być możliwość rozładowywania w tej samej kolejce. Dodatkowo (ewentualnie lub) powinno być więcej hexów do rozładowywania na stacji.
Ja bym raczej poszedł w kierunku załadunku większej liczby jednostek - wtedy faktycznie do rozładunku przydałyby się sąsiednie hexy.

Pioniere

#11
Ja osobiście co roku przechodzę spore odległości po śniegu w lesie, jak też i nie w lesie. W warunkach wczesnej wiosny czyli tego błota pośniegowego również przeszedłem już sporo po bezdrożach. Nie jestem tego samego zdania, że w lesie to łatwiej, śniegu jest więcej podłoże niepewne (ukryte w śniegu: korzenie, gałęzie, powalone pnie) raczej trudniej no i jeszcze na dodatek co jakiś czas z drzew wali się na głowę niekiedy i z pól metra śniegu.

mara

#12
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:47:48 PM
Ja osobiście co roku przechodzę spore odległości po śniegu w lesie jak też i nie w lesie. W warunkach wczesnej wiosny czyli tego błota pośniegowego również przeszedłem już sporo po bezdrożach. Nie jestem tego samego zdania, że w lesie to łatwiej, śniegu jest więcej podłoże niepewne (ukryte w śniegu: korzenie, gałęzie, powalone pnie) raczej trudniej no i jeszcze na dodatek co jakiś czas z drzew wali się na głowę niekiedy i z pól metra śniegu.
No tak, ale tak jest tylko w czasie roztopów. Po prostu śnieg w lesie wolniej topnieje.
Partyzanci z oddziału szturmowego "Złomiarze" oddali tory ;)

Mario

#13
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 04:47:48 PM
Ja osobiście co roku przechodzę spore odległości po śniegu w lesie, jak też i nie w lesie. W warunkach wczesnej wiosny czyli tego błota pośniegowego również przeszedłem już sporo po bezdrożach. Nie jestem tego samego zdania, że w lesie to łatwiej, śniegu jest więcej podłoże niepewne (ukryte w śniegu: korzenie, gałęzie, powalone pnie) raczej trudniej no i jeszcze na dodatek co jakiś czas z drzew wali się na głowę niekiedy i z pól metra śniegu.
Ok.
Śniegu jest może i więcej ale mud/błoto ma większy wpływ na otwartej przestrzeni niż w lesie -gdzie śnieg szczególnie na północnych stokach wolniej się topi ( też trochę  chodzę ;D)
Chodź mogę się mylić- las  lasowi nie jest równy a  górskie lasy to jeszcze  inna historia( wysokość, prześwity itp) ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#14
Cytat: mara w Luty 25, 2013, 04:40:59 PM
Cytat: Mario w Luty 25, 2013, 04:27:37 PM
A co do pociągów to masz racje- powinna być możliwość rozładowywania w tej samej kolejce. Dodatkowo (ewentualnie lub) powinno być więcej hexów do rozładowywania na stacji.
Ja bym raczej poszedł w kierunku załadunku większej liczby jednostek - wtedy faktycznie do rozładunku przydałyby się sąsiednie hexy.
Co z tego rozładunku większej ilości jak można to zrobić za lina frontu?(wtedy straty będą jeszcze większe).
Należało by zaprojektować tak cały scenariusz by było to realne. Rozładunek musiał  by być przed linią frontu, nie na linii lub za nią.
Ewentualnie coś takiego:  np . Pojawią się głęboko na tyłach posiłki. Jedyna szansa do wykorzystania to przewieść je koleją na front wykorzystując pobliską stację. Po 3-4 turach była by na miejscu, umożliwiając atak od flanki na wrogie stanowiska ogniowe. Odległą stację zajęli niestety  partyzanci i potrzebny jest desant do jej opanowania by przewieść bezpiecznie jednostki za linie frontu i móc bezpiecznie je wyładować na odległej stacji (osłanianej przez jednostki desantowe).
Tylko w takich warunkach jest to możliwe. Inaczej robi się bezsensowne. Co innego gdyby rozładunek był w tej samej turze. Wtedy transport bezpośredni na linę frontu jednostek,a w szczególności z cechą no need station,  byłby bardzo przydatny.