TEST - W50 "1.SS Pz. Div. LAH

Zaczęty przez kowdar, Luty 28, 2013, 01:03:29 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatNa początek uważam iż postulat Gustlika, aby kampanię sprowadzać na tory historyczne,
spowoduje, ze kampania będzie praktycznie do tworzenia od nowa,

Daj spokój, ja tylko napisałem, że "tak by było" historycznie, natomiast jak ktoś jest fanem historii, to jest kampania 1LSSAH by technique i tam można dac upust swoim historycznym pasjom. W tej sytuacji nawet nie ma sensu tworzyc drugiej takiej samej.

Mój postulat jest zatem następujący - zlikwidować czołgi w pierwszym scenariuszu, ale żeby nie trzeba było testować wszystkiego od nowa, to dać te same czołgi jako Wehrmacht aux.

W kolejnych dodać jeden czy dwa czołgi aux - i to powinno załatwić sprawę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Cytat: Gustlik w Marzec 03, 2013, 12:29:58 PM
CytatNa początek uważam iż postulat Gustlika, aby kampanię sprowadzać na tory historyczne,
spowoduje, ze kampania będzie praktycznie do tworzenia od nowa,

Daj spokój, ja tylko napisałem, że "tak by było" historycznie, natomiast jak ktoś jest fanem historii, to jest kampania 1LSSAH by technique i tam można dac upust swoim historycznym pasjom. W tej sytuacji nawet nie ma sensu tworzyc drugiej takiej samej.

Mój postulat jest zatem następujący - zlikwidować czołgi w pierwszym scenariuszu, ale żeby nie trzeba było testować wszystkiego od nowa, to dać te same czołgi jako Wehrmacht aux.

W kolejnych dodać jeden czy dwa czołgi aux - i to powinno załatwić sprawę.
Kolega Gustlk ma trochę racji (można czołgi "przekazać" do Wermachtu)
Chyba, że tak jak napisałeś wcześniej znajdzie się ktoś kto  ma chęć, czas i trochę umiejętności w korzystaniu z Suite i poprawi  historycznie tą kampanię.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Hansen

A moim skromnym zdaniem,kampania powinna zaczynać się jak ''Grosdeutschland Gustlika'' tzn. od pułku a potem rozwijać się historycznie....czołgi to jak pamięć mnie nie myli nie było w Waffen-SS do 1941r. pojawiły się na etatach w 42.
Ja bym zablokował zakup i opisywał przed bitwą czy mamy coś kupować itd.....jak w kampanii GD.
Pozdrawiam.


P.S. na razie dam sobie spokój z grą w 1SS.....najlepiej by było testować po kolei każdy scenariusz a ''Rada OG'' by je potem akceptowała ;)

Mario

Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 11:31:24 AM
Ja np. mam na tapecie już kilka kolejnych kampanii do konwersji, i to takich dziwnych np. kampania, gdzie core to lotnictwo.

O widzę coś ciekawego ;D
Czy mógł byś zdradzić jakieś szczegóły.
Lubie od czasu do czasu zagrać w coś  innego >:D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#19
Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 12:03:32 PM
Sądzę, że potrzebne są konkrety jak osłabić Polaków. No i co z turami ... zostawić jak jest ?

Zakładam ze ilość tur na razie zostawić.

1 Można by tak przyjąć.
2 Można w prosty sposób wyłączyć możliwość zakupu czołgów w 3 pierwszych scen. wystarczy by Gustlik przestawił daty dostępności dla PzII, Pz38(t|)A i PzIVD tak by pierwszym  czołgiem dostępnym do zakupu był (dopiero po 3 scen.) Pzkpfw 39H (zdobyczny po Francuzach)
I to by nie była by, aż taka rewolucja.
3. Majerek niech zmieni wersje kampanii  bo jak pisał gra w 3.0 nie 3.0a a rozbijanie polskich  jednostek o liczebności  4/4 to nie to samo co 10/4
4 OK - sprawdzimy jakie są teraz możliwości zniszczenia ich.
5 Chodziło mi o wsparcie Polaków pojawiające się w 6 i 7 turze w założeniu, że ilości tur BV nie zmieniamy. Teraz zmieniam zdanie i tylko te z 7 tury należało by usunąć. Inaczej nie będzie możliwości ukończenia bez reload-ów. Chyba że prościej  zmienić tury ale to obniży poziom gry.
6 Patrz pkt. 3.  A odnośnie Wehr. - nie usuwać. Zamienić miejscami zwiady P1:023 i P1:024-(half tracked) przydatniejszy byłby na południu
7 Ok - sprawdzimy ile to  da przewagi czasowej.

Cytat: Gustlik w Marzec 03, 2013, 12:29:58 PM
CytatNa początek uważam iż postulat Gustlika, aby kampanię sprowadzać na tory historyczne,
spowoduje, ze kampania będzie praktycznie do tworzenia od nowa,

Daj spokój, ja tylko napisałem, że "tak by było" historycznie, natomiast jak ktoś jest fanem historii, to jest kampania 1LSSAH by technique i tam można dac upust swoim historycznym pasjom. W tej sytuacji nawet nie ma sensu tworzyc drugiej takiej samej.

Mój postulat jest zatem następujący - zlikwidować czołgi w pierwszym scenariuszu, ale żeby nie trzeba było testować wszystkiego od nowa, to dać te same czołgi jako Wehrmacht aux.

W kolejnych dodać jeden czy dwa czołgi aux - i to powinno załatwić sprawę.

Można i tak. Zastąpić core-owe AUX w pierwszych 3 scen.  Było by bardziej historycznie. A co do nabycia własnego czołgu to dałbym możliwość - patrz pkt. 2

Odnośnie tego co napisał Hansen : by móc się rozwijać historycznie.
Należało by wymienić  1 bat. piechoty na SS Krad, 1 bat. pech. na bat. MG34 (zamiast kompanii  przydzielonych w poszczególnych batalionach, patrz LSSAH 1939.txt)  i zostawić tylko 3 bataliony piech. + bat, pionierów , a jeden  zamienić na jednostkę Wehrmachtu (Aux) - tak by nie zmieniać ogólnej ilości. Dodać za to sIG zamiast jednego z czołgów Pz38(t)A.  Działa zostają niezmienione.
Odnośnie ilości tur - jeżeli przyjąć, że tura to 1 dzień - to V daje nam historyczną zgodność dat , TV może obrazować to, że rzeczywiste walki w "Kotle Bzurskim"  trwały do 22 września.


[załącznik usunięty przez administratora]

kowdar

No to przystępuję do zmian.
Myślę, że jeszcze dzisiaj podwieszę nową wersję.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Pioniere

#21
Cytat: Pioniere w Marzec 03, 2013, 02:10:43 PM
Dodać za to sIG zamiast jednego z czołgów Pz38(t)A. 

Problem z tym że sIG nie ma dostępnego w efile dla Waffen SS, a miał by to być core-owy sIG I  6/6. Tak jak zapisano w historii oddziału i bitwy. Koszt pp. 288 czyli taki jak 10.5 sK18.

kowdar

To załóżmy że w efilu poprawi Gustlik. Usunie czołgi, dołoży SiG'a - bo rozumiem że takie daty dla tego sprzętu powinny być.
A ja już tak zrobię w kampanii. Przy testowaniu, możemy się umówić iż nie zakupuje się czołgów do 1942, szczegóły sami wskażecie.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Ad. 1 Wprowadziłem
Za miasta na razie zostawiłem pp jak było, za tury 50%pp w 2 pierwszych  scenach, za zwycięstwo 50% w całej kampanii.
pp Cap na razie nie ruszany.

Ad. 2 Wprowadziłem
Usunąłem czołgi z Waffen SS, dołożyłem w AUX

Ad. 3 Pominięte, do dalszych testów.

Ad. 4 Wprowadzone zmniejszenie okopania ARTY i FORT

Ad. 5. Usunąłem (tzn. przesunąłem ich na razie na turę 16, gdyby trzeba było coś przywrócić) wsparcie Polaków pojawiające się w turze 7 (zostało tylko wsparcie 2 jedn. w turze 6).

Ad. 6 Wprowadziłem zmiany w core prawie zgodnie z poniższym.
Należało by wymienić  1 bat. piechoty na SS Krad, 1 bat. pech. na bat. MG34 (zamiast kompanii  przydzielonych w poszczególnych batalionach, patrz LSSAH 1939.txt)  i zostawić tylko 3 bataliony piech. + bat, pionierów , a jeden  zamienić na jednostkę Wehrmachtu (Aux) - tak by nie zmieniać ogólnej ilości. Dodać za to sIG zamiast jednego z czołgów Pz38(t)A.
Natomiast poczytałem że sIG 1b to dopiero Francja, a ciężkie działa 15 piechoty to 15 siG 33 i takie też wprowadziłem.

Ad.  7 Zamieniłem miejscami pionierów i zwiad.

Wersję 3.0b kampanii podpinam do wpisu.

[załącznik usunięty przez administratora]
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Pioniere

#24
Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 09:34:57 PM
Natomiast poczytałem że sIG 1b to dopiero Francja, a ciężkie działa 15 piechoty to 15 siG 33 i takie też wprowadziłem.
Miałem to właśnie zmodyfikować w poprzednim poście, ale mi przeszkodzono i dopiero teraz mam czas.
Pobrałem już testuje.
Jeszcze nie wiem co z pelotką bo takowej w ogóle przed 1942 nie posiadali - tylko Flak-i . Zamieszczam skład, na podstawie, którego można będzie ustalić, co ewentualnie dodać w kolejnych scen.
Zastanawia mnie w załączonym pliku  mała literka (s) - np. (s) batterie. Co ona oznacza,  może ktoś wie?

ps.Sniper  8) dobry pomysł.

W wersji B już jest całkiem nieźle.  Polskie działa są wreszcie zniszczalne skończyłem w ostatniej turze BV, choć dokładnie wiem gdzie co jest.
raport po wstępnej rozgrywce - oczywiście nie zabrakło błędów, jak też i celowych pomyłek, aby bardziej realnie odzwierciedlić grę przez nie znającego scen.
W trakcie gry zakupiłem już tylko 1x Fi 156. cześć prestiżu zużyłem na uzupełnienia jednostek. Jak widać pelotka nie bierze udziału w walce, na skutek dużej ilości jednostek z ruchem R i SPOT 3.

OpenGen 0.90.22.2 * (13 Feb 2013) *  Efile folder:C:\Panzer 2\nowy ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: 1.SS Pz. Div. LAH v.3.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Polska , #0 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 75  *  Average: 75

Current scenario: Polska,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 240 , Current prestige is 932
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +500, Kanał Aa , cap 1500, 10 turns prestige: 500
if V : +350, Kanał Aa , cap 1500, 13 turns prestige: 500
if TV: +200, Kanał Aa , cap 1500, 15 turns prestige: 500
Ls: Loss , turn prestige: 500
Infantry
*  SS Pioniere , Opel Blitz , Panzer-Pionierbatt. , 0 bars , 14 exp , Waffen SS , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+14 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/1 , 0 bars , 33 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+33 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/2 , 0 bars , 28 exp , Waffen SS , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+28 exp]
*  Sniper , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier Sniper , 0 bars , 77 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+77 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier 1/3 , 1 bars , 110 exp , Waffen SS , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:009  [+110 exp]
*  SS Krad ,  Panzer-Grenadier Krad , 0 bars , 91 exp , Waffen SS , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+91 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:101
Recon
*  Aufklarer , Aufklaerer , 0 bars , 29 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+29 exp]
*  ADGZ ,  , 1 bars , 110 exp , Waffen SS , 10/10 , Devastating Fire  , 1 kill , 0 pp - U:102  [+110 exp]
Anti-tank
*  4.7 PaK36(t) , Protze , Panzerjaeger 1 , 0 bars , 86 exp , Waffen SS , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+86 exp]
*  3.7 PaK36 , Protze , Panzerjaeger 2 , 0 bars , 25 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+25 exp]
FlaK
*  MG 34 , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier MG , 0 bars , 98 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:011  [+98 exp]
*  20mm FlaK30 , Protze , Leichte FlaK Zug 2 , 0 bars , 28 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+28 exp]
Artillery
*  15 sIG33 , SdKfz 7 ,   Artillerie Schwere Bat. , 0 bars , 45 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+45 exp]
*  10.5 sK18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 1 , 0 bars , 22 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+22 exp]
*  7.5 FK18 , Opel Blitz , Artillerie Bat. 2 , 0 bars , 46 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+46 exp]
*  10.5 leFH18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 3 , 0 bars , 27 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:014  [+27 exp]
Air Defense
*  SdKfz 6/2 , Schwere FlaK Zug 1 , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017
Tactical Bomber
Fi 156 ,  , 0 bars , 45 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:086  [+45 exp]

Killed: INF:24   TNK:3    RCN:5    AT:4    FLAK:2    FORT:5    ATY:6    AD:2    FTR:1    TB:1      Total: 53
Lost  :   Total: 0
Player 1  Waffen SS   has 40 units total:

Player 2  Republic of Poland   has 3 units total:

        Zastanawiając się nad drugim scen. Kto nie wymieni tych ppanc: 4.7 PaK36(t), 3.7 PaK36  na mobilny SdKfz8/ Flak18? Takie samo działo w wersji  towed AT 88 jest przed tym scen. jako prototyp - powinno być chyba odwrotnie.
Przed inwazją na Francję pierwsze sześć (6/10) StuGIIIA przydzielono do I LSSAH.
Od sierpnia '40  w składzie Leibstandarte SS Adolf Hitler (mot) (13 Aug 1940 - 15 July 1942) były już StuGIIIA jako:
Abteilung Schönberger

1. Sturmgeschütz-Batterie

1. Batterie - (7x StuG III 7.5cm)
2. Batterie - (7x StuG III 7.5cm)
3. Batterie- (7x StuG III 7.5cm)
o SdKfz8/ flak18 nie znalazłem wzmianek (będę szukał dalej).
edit
Dokopałem się do informacji o tych 88 - zrobili ich zaledwie 25 - z czego 12 podarowano Duce(bo akurat był razem z Führer-em na inspekcji i pokazie prototypu- fajne zdjęcie z inspekcji - Führer kopie w kolo podwozia 88 flak = sprawdza nowe  zawieszenie), z pozostałych- 6 trafiło do Panzerjäger-Abteilung 8(niezależna jednostka) , która walczyła w Francji. Znalazłem tez wzmiankę o użyciu jednego z nich w kampanii  wrześniowej przez pułk SS Germania i to jedyne użycie tego samobieżnego działa na 12 tonowym ciągniku SdKfz8 przez jednostki Waffen SS. 6 pozostałych, posiadały testowo jako prototyp, rożne jednostki Wehrmaht-u.
Reasumując dla Waffen SS należało  by zastąpić  SdKfz8/ flak18 przez 88 Flak36AT, a z samobieżnego zrobić wyłącznie prototyp - No Buy.
W inwazji na Francję przydzielić do jednostek AUX w ilości 6/6 SdKfz8/ flak18 Panzerjäger-Abteilung 8

[załącznik usunięty przez administratora]

majerek

Polska na wersji b
Mogłem skończyć w 7 turze, choć grało mi się zupełnie inaczej i było całkiem trudno
- Brak posiłków Polskich, pojawił się tylko Vickers i zwiad  pod lotniskiem
- Za dużo prestiżu, teraz na koniec miałem ponad 1300 i kupionego Storcha, proponuję wyłączyć kolejkowy (w scenariuszach ofensywnych jest on bez sensu) i usunąć dwie małe flagi na południu i tą na płn-wsch
- W kolejnym scenariuszu można kupować czołgi
Nie bo nie :)

Pioniere

#26
Cytat: majerek w Marzec 05, 2013, 12:27:14 AM
- W kolejnym scenariuszu można kupować czołgi
Na to trzeba poczekać. A jak Gustlik zaakceptuje i zmieni w efill-u to ich nie będzie do kupienia. Przy rozgrywaniu  kolejnych 2 scen.- jak Kowdar poprawi będą czołgi  AUX. Także jak na razie to zatrzymajmy się na pierwszym  z rozgrywaniem kolejnych scen. do wprowadzenia zmian.
Odnośnie polskich posiłków- jak napisał autor konwersji - zawsze można coś przywrócić.
Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 09:34:57 PM
Usunąłem (tzn. przesunąłem ich na razie na turę 16, gdyby trzeba było coś przywrócić) wsparcie Polaków pojawiające się w turze 7 (zostało tylko wsparcie 2 jedn. w turze 6).
Staram się trochę pomóc, by Kowdar mógł przerobić kampanie na najbardziej zbliżoną historycznie,  a zarazem grywalną i jak będzie za łatwo, można będzie utrudnić np. zostawiając 80pp. na mapie i 100 za 10 tur. ale za to przydział StuG IIIA w następnym scenie.
Prestiż to według mnie kwestia na sam koniec. Wydaje mi się, że najpierw warto ustalić skład core, dostępność jednostek do zakupienia i możliwości  upgrade-u - w następnym, n.-ych scen. i dopiero wtedy ustawiać pp. a na sam koniec pułap c.pp. i bonusy za odpowiednie ukończenie, bądź nie.

majerek

#27
Cytat: Pioniere w Marzec 05, 2013, 01:40:10 AM
Odnośnie polskich posiłków- jak napisał autor konwersji - zawsze można coś przywrócić.
Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 09:34:57 PM
Usunąłem (tzn. przesunąłem ich na razie na turę 16, gdyby trzeba było coś przywrócić) wsparcie Polaków pojawiające się w turze 7 (zostało tylko wsparcie 2 jedn. w turze 6).
Jakoś przeoczyłem ten wpis, i czekałem na te posiłki (sory za zamieszanie). Moim zdaniem mogą one się pojawić, ale może to faktycznie będzie już za dużo.
Cytat: Pioniere w Marzec 05, 2013, 01:40:10 AM
    Staram się trochę pomóc, by Kowdar mógł przerobić kampanie na najbardziej zbliżoną historycznie,  a zarazem grywalną i jak będzie za łatwo, można będzie utrudnić np. zostawiając 80pp. na mapie i 100 za 10 tur. ale za to przydział StuG IIIA w następnym scenie.
Prestiż to według mnie kwestia na sam koniec. Wydaje mi się, że najpierw warto ustalić skład core, dostępność jednostek do zakupienia i możliwości  upgrade-u - w następnym, n.-ych scen. i dopiero wtedy ustawiać pp. a na sam koniec pułap c.pp. i bonusy za odpowiednie ukończenie, bądź nie.

Super, ja jednak odnośnie historyczności nie pomogę zupełnie.
Zgadzam się że trzeba ustalić skład core początkowy, i dostępność jednostek, jednak prestiż i cap również powinny być od razu ustalane bo inaczej armia może się rozrosnąć do niebotycznych rozmiarów.
Nie bo nie :)

Pioniere

#28
Cytat: majerek w Marzec 05, 2013, 11:41:30 AM
Zgadzam się że trzeba ustalić skład core początkowy, i dostępność jednostek, jednak prestiż i cap również powinny być od razu ustalane bo inaczej armia może się rozrosnąć do niebotycznych rozmiarów.
Prestiż i cap należy ustalić przynajmniej dla dwóch następujących po sobie scenariuszy, a drugiego na razie jeszcze Kowdar nie przerabiał. Dopiero jak się go rozegra we właściwej formie, można  będzie ustalać pp. i całą resztę.

Rozegrałem w ogóle bez dodanych ani zakupionych czołgów

OpenGen 0.90.22.2 * (13 Feb 2013) *  Efile folder:C:\Panzer 2\NOWY OGN_GUS\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: 1.SS Pz. Div. LAH v.3.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Polska , #0 , Brilliant Victory , score:75  +++  Proto: 88mm FlaK 37
2   Kanał Aa , #1 , Victory , score:50
--
Campaign score: 125  *  Average: 62

Current scenario: Kanał Aa,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 540 , Current prestige is 381
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +500, Nicea , cap 2000, 10 turns prestige: 500
if V : +350, Nicea , cap 2000, 12 turns prestige: 500
if TV: +200, Nicea , cap 2000, 14 turns prestige: 500
Ls: Loss , turn prestige: 500
Infantry
*  SS Regular 40 , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/1 , 0 bars , 68 exp , Waffen SS , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+35 exp]
*  SS Regular 40 , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/2 , 0 bars , 99 exp , Waffen SS , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+71 exp]
*  Sniper , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier Sniper , 1 bars , 134 exp , Waffen SS , 9/10 , Determined Defense  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+57 exp]
*  SS Sturmpioniere , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier 1/3 , 2 bars , 221 exp , Waffen SS , 10/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp - U:007  [+111 exp]
*  SS Krad ,  Panzer-Grenadier Krad , 1 bars , 117 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+26 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:018
Recon
*  250/1 , Aufklaerer , 0 bars , 71 exp , Waffen SS , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+42 exp]
*  ADGZ ,  , 1 bars , 164 exp , Waffen SS , 8/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp - U:019  [+54 exp]
Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , Panzerjaeger 1 , 1 bars , 127 exp , Waffen SS , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:013  [+41 exp]
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , Panzerjaeger 2 , 0 bars , 69 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:014  [+44 exp]
FlaK
*  MG 34 , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier MG , 1 bars , 179 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:009  [+81 exp]
*  20mm FlaK30 , Protze , Leichte FlaK Zug 2 , 0 bars , 72 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+44 exp]
Artillery
*  15 sIG33 , SdKfz 7 ,   Artillerie Schwere Bat. , 1 bars , 106 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+61 exp]
*  10.5 sK18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 1 , 0 bars , 49 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+27 exp]
*  7.5 FK18 , Opel Blitz , Artillerie Bat. 2 , 0 bars , 86 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:011  [+40 exp]
*  10.5 leFH18M , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 3 , 0 bars , 98 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:012  [+71 exp]
10.5 leFH18M , Opel Blitz ,  , 0 bars , 33 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:054  [+33 exp]
Air Defense
*  SdKfz 6/2 , Schwere FlaK Zug 1 , 0 bars , 14 exp , Waffen SS , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:015  [+14 exp]
+  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 8 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:020  [+8 exp]
Tactical Bomber
Fi 156 ,  , 0 bars , 73 exp , Waffen SS , 9/10 , 1 kill , 240 pp - U:017  [+28 exp]
Killed: INF:57   TNK:12   RCN:8    AT:6    FLAK:2    FORT:9    ATY:13   AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 115
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    FTR:1    TB:1      Total: 7

Player 1  Waffen SS   has 46 units total:
Infantry : 14
Tank   :  5
Recon :  2
Anti-tank :  3
FlaK :  3
Artillery :  9
Air Defense :  3
Fighter :  3
Tactical Bomber :  4

Player 2  France, United Kingdom   has 10 units total:
Infantry :  4
Tank   :  1
Fortification :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1

1300 pp ledwo wystarczyło na upgrade. W trakcie dokupiłem na potrzeby scen. jedno działo, straciłem niestety pionierów. Surmpioniere-owi zabrakło 1 amunicji by skończyć na BV
Uzupełniłem też w trakcie SS Krad  z 3/10 do 10/10.

Odnośnie armii Allies - Anglicy nie mieli tam swoich czołgów, tylko sama piechota. Mostów powinny bronic oddziały belgijskiej piechoty. A użyte działa 194 GPF to w zasadzie powinny być belgijskie 120 mm FLC mle31(z support fire). Natomiast użyte obok fortów francuskie 105 mm Mle 1913 (zasięg 5 Hex-ów) to w zasadzie były belgijskie 75 M- 05(zasięg 4 hex-y) , tyle że siedziały w bunkrach.  Brak też karabinów MG (belgijskich). 1st, 2nd, 7th, i 9th Army gen. Gastone Billotte czekały w odwodzie. Ogólny skład tych armii w zał. .  Na razie to tyle.

[załącznik usunięty przez administratora]

Mario

Cytat: Pioniere w Marzec 05, 2013, 01:39:55 PM

*  Sniper , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier Sniper , 1 bars , 134 exp , Waffen SS , 9/10 , Determined Defense  , 3 kill , 0 pp - U:006 
Myślę, że można obniżyć liczebność Oddziału Sniper do 6/5 (lub 6/6)
Pisałem kiedyś, że może by się dało dać tej jednostce cechę Evade (Gustlik zastosował ją w  jednostce rozpoznania artyleryjskiego).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.