Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytat46/55 km/h na drodzę, 30 km/h w terenie.

No i tak to jest ze "źródłami". Właśnie chodzi o to "46/55" - takie źródło, to żadne źródło, bo przecież nie ustawię ruchu 6/7  ;D

CytatCzy można również ulepszyć jednostki lądowe?

Można - tylko trzeba dać taką możliwość w scenariuszu. Na pierwszej stronie w Suite, przy liście scenariuszy w kampanii, tam gdzie ustawia się Cap, jest taki checkbox "Upgrade and OS on SH" - o ile pamiętam opis.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

Cytat: majerek w Marzec 15, 2013, 09:26:36 AM
Cytat: Gustlik w Marzec 14, 2013, 08:15:57 PM
Trzecim powodem była możliwość stosowania upgrade'u w czasie scenariusza - o której chyba wszyscy zapomnieli.
??? Ja jakoś przeoczyłem ta informację, zupełnie nie wiem kiedy to się pojawiło.
Czy można również ulepszyć jednostki lądowe?

Kiedyś było można w PG2 jeszcze- opcja w Suite jest od dawna. By wykonać upgrade należało by wracać jednostka lądową na SH? To strata czasu. Ma to sens w niektórych przypadkach ale nie warto się o tym rozpisywać.

dla Waffen SS PzIV z długa lufa mają nadal 5

Gustlik

Podmienione na poprawkę 3.5.2.

Tak to jest jak się robi poprawki o 2.00 w nocy.

Jak ktoś przez najbliższy miesiąc wymieni przy mnie nazwę PzIV albo PzIII, to będę gryzł!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

FilipDnk

Cytat: Gustlik w Marzec 15, 2013, 09:34:19 AM
Cytat46/55 km/h na drodzę, 30 km/h w terenie.

No i tak to jest ze "źródłami". Właśnie chodzi o to "46/55" - takie źródło, to żadne źródło, bo przecież nie ustawię ruchu 6/7  ;D

Z prędkością Panthery na drodze jest ten problem, że dane - w zależności od źródła - są rozbieżne. :)

Zazwyczaj podawane jest 46 km/h, ale bywa również 55 km/h
-http://www.achtungpanzer.com/panzerkampfwagen-v-panther-sd-kfz-171.htm#panther (46 km/h droga, 26 km/h teren)
- http://www.wwiivehicles.com/germany/tanks-medium/pzkpfw-v-ausf-d.asp (teren - 24 km/h, droga: 1 źródło- 45 km/h, 3 źródła - 46 km/h, 2 źródła - 55 km/h  :D
Reasumując więcej źródeł podaje 45-46 km/h na drodzę, i zdecydowana większość, że 24 km/h w terenie (wyjątkowo podają 30 km/h).

Biorąc pod uwagę, że T-34/76 będąc szybszym (szczególnie w terenie, ok. 40 km/h) ma 7 prędkości, T-34/85 będąc bardzo zbliżonym prędkościowo do Panther ma 6, to Panthery również powinny mieć 6.
Oczywiście to tylko moje zdanie, nie roszczę sobie praw do obiektywizmu (bo być może źródła o T-34 są również niedokładne) oraz nie chcę kruszyć przysłowiowej kopii o prędkość Panthery.  Pozdrawiam  :)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

#664
Popatrz (i inni też) - problem polega na tym, że mamy praktycznie do dyspozycji tylko TRZY prędkości dla czołgów: 5,6 i 7.
4 - zostałoby uznane za bezużyteczne (skoro nawet 5 zostało częsciowo oprotestowane), natomiast 8 uznano by pewnie za nierealne (choć kilka takich czołgów jest).

Zatem pozostają nam trzy poziomy prędkości dla czołgów i w tym musimy się poruszać jak w ciasnym worku, usiłując pogodzić jakie takie realia historyczne z atrakcyjnością jednostki w grze. Stąd syndrom "krótkiej kołdry" - na nogi naciągniesz głowa zmarznie - i na odwrót.

Mam na ten temat swoją teorię, którą już kiedyś wykładałem - w dyskusji o ciężarówkach. Polega ona z grubsza na tym, że
założyłem iż najwolniejszy nawet pojazd (10km/h) jest i tak dwa razy szybszy od obładowanego piechura (5km/h). Zatem w tym samym czasie powinien pokonać dwukrotnie większy dystans.

Skoro zatem piechota porusza się na 2, a głównie 3 - heksy, to pojazdy mechaniczne powinny zaczynać się od 6 wzwyż i  to te najwolniejsze.

Czołg jadący w terenie 20km/h jest już CZTERY razy szybszy od piechoty - czyli powinien mieć 10-12 heksów ruchu - w terenie "clear".

Reasumując - z takim podejściem mielibyśmy ruch pojazdów mechanicznych zawierający się w przedziale 12-24 heksy szybkości drogowej, co pozwoliłoby na stosowanie o wiele bardziej urozmaiconych szczebli ruchu i o wiele bardziej urozmaiconych podzielników dla rodzajów terenów.

Tylko kto sie na to zgodzi?

Tu oczywiście pojawiają się dwa problemy:
- ile w takim razie miałyby mieć nowoczesne ciężarówki, albo takie Humvee
- lider Agressive Manouver, dodający jeden hex ruchu - absolutnie traci sens, bo przy 12 heksach jeden dodatkowy to żaden zysk.

Dlatego tak sobie tylko teoretyzuję. Ale mniej więcej z takiego podejścia wzięło się moje przydzielanie heksów ruchu w efilu, z tendencją raczej na plus - niż na minus.


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Dla mnie jasne i przejrzyste. Tylko pytanko o te myśliwce:  czy Gustlik rozważasz przydzielić jakieś kody dla nich? Co by nie eskortować takim, co nie może... Wszak nie każdy gracz czyta forum, no i o wygodę chodzi...
ps. jak źle coś wpisałem w wątkach- przepraszam, pewnie owczym pędem...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Cytat: Gustlik w Marzec 16, 2013, 12:35:01 AM
Popatrz (i inni też) - problem polega na tym, że mamy praktycznie do dyspozycji tylko TRZY prędkości dla czołgów: 5,6 i 7.
4 - zostałoby uznane za bezużyteczne (skoro nawet 5 zostało częsciowo oprotestowane), natomiast 8 uznano by pewnie za nierealne (choć kilka takich czołgów jest).

Zatem pozostają nam trzy poziomy prędkości dla czołgów i w tym musimy się poruszać jak w ciasnym worku, usiłując pogodzić jakie takie realia historyczne z atrakcyjnością jednostki w grze. Stąd syndrom "krótkiej kołdry" - na nogi naciągniesz głowa zmarznie - i na odwrót.

Mam na ten temat swoją teorię, którą już kiedyś wykładałem - w dyskusji o ciężarówkach. Polega ona z grubsza na tym, że
założyłem iż najwolniejszy nawet pojazd (10km/h) jest i tak dwa razy szybszy od obładowanego piechura (5km/h). Zatem w tym samym czasie powinien pokonać dwukrotnie większy dystans.

Skoro zatem piechota porusza się na 2, a głównie 3 - heksy, to pojazdy mechaniczne powinny zaczynać się od 6 wzwyż i  to te najwolniejsze.

Czołg jadący w terenie 20km/h jest już CZTERY razy szybszy od piechoty - czyli powinien mieć 10-12 heksów ruchu - w terenie "clear".

Reasumując - z takim podejściem mielibyśmy ruch pojazdów mechanicznych zawierający się w przedziale 12-24 heksy szybkości drogowej, co pozwoliłoby na stosowanie o wiele bardziej urozmaiconych szczebli ruchu i o wiele bardziej urozmaiconych podzielników dla rodzajów terenów.

Tylko kto sie na to zgodzi?

Tu oczywiście pojawiają się dwa problemy:
- ile w takim razie miałyby mieć nowoczesne ciężarówki, albo takie Humvee
- lider Agressive Manouver, dodający jeden hex ruchu - absolutnie traci sens, bo przy 12 heksach jeden dodatkowy to żaden zysk.

Dlatego tak sobie tylko teoretyzuję. Ale mniej więcej z takiego podejścia wzięło się moje przydzielanie heksów ruchu w efilu, z tendencją raczej na plus - niż na minus.



Witam.
Dobrze,że przedstawiłeś swoją filozofię na temat przydziału hexów  ruchu ( nie wszyscy wiedzą czym autor eifla się kieruje  dając takie  a nie inne parametry).
A czy może jednak nie zastanawiasz się, żeby jednak  pojazdom mechanicznym zwiększyć ogólnie  ilość przydzielanych hexów??
Wiem, że to była by rewolucyjna zmiana >:D i wiele osób :xplode :argh
Pewnie  zrodziło by to problemy nie tylko z nowoczesnymi pojazdami ale również z lotnictwem.
A co do lidera AM pewnie trzeba byłoby  przydział ruchu  zwiększyć do 2 hexów -żeby miał jakiś sens -a to pewnie jest możliwe tylko na poziomie gry.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#667
Cytat: Zsamot w Marzec 16, 2013, 09:45:04 AM
Dla mnie jasne i przejrzyste. Tylko pytanko o te myśliwce:  czy Gustlik rozważasz przydzielić jakieś kody dla nich? Co by nie eskortować takim, co nie może... Wszak nie każdy gracz czyta forum, no i o wygodę chodzi...
Kody są nie pomylisz się. Co prawda na razie tylko po angielsku -te nowe.
Mała literówka "I Diable lasting suppresion" zamiast "Disable .."

Zsamot

Do Mario:
I co wtedy? Co byś zyskał- że jeepem objedziesz mapę na 2 razy. Niby realność kosztem grywalności. Zamiast strategii wtedy to byłby Tour de France.

Do Pioniere:
Dzięki, postaram się prędko "zamknąć" obecną kampanię i całość sprawdzę. Ew. na lapku to zrobię.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

#669
Cytat: Zsamot w Marzec 16, 2013, 10:04:24 AM
Do Mario:
I co wtedy? Co byś zyskał- że jeepem objedziesz mapę na 2 razy. Niby realność kosztem grywalności. Zamiast strategii wtedy to byłby Tour de France.


Przesadziłeś z tym  dwa razy ;)
Nie napisałem o ile zwiększyć ilość przydzielanych hexów.
Po drugi kiedy/gdy będzie coraz więcej dużych map może to nie być taki zły pomysł(czyli to i tak pomysł na przyszłość- przy obecnych mapach  rzeczywiście grywalność by na tym chyba straciła).
Po trzecie- podyskutować  nie zaszkodzi-może  wpadną jakieś ciekawe pomysły ;D
Proszę o przeniesienie dyskusji  do innego działu- znowu się zapędziłem ;D(nie ten dział do dyskusji)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Cytatczy Gustlik rozważasz przydzielić jakieś kody dla nich? Co by nie eskortować takim, co nie może... Wszak nie każdy gracz czyta forum, no i o wygodę chodzi...

A jak sprawdzasz artylerię? Czy nie tak samo? Żeby nie kupować takiej, co nie wspiera?
Przecież te kody działają już chyba od ponad roku....

Dla pojaśnienia - najeżdża się myszką na "Abbilities" - i wszystkie dodatkowe umiejętności się wyświetlają.
W przypadku myśliwca bombardującego wygląda to tak jak na załączonym obrazku:

"Cannot intercept..." - Nie przechwytuje
"Lasting suppresion enabled" - Trwałe tłumienie włączone

Jak słusznie zauważył Pioniere - w przypadku bombowców, gdzie włącznik/wyłącznik trwałego tłumienia działa odwrotnie
- jest literówka, ale to nic nie zmienia.


[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

@Mario:

CytatProszę o przeniesienie dyskusji  do innego działu- znowu się zapędziłem

Na razie niech tu zostanie - wszak jest to dyskusja o efilu - a póki jest czysto teoretyczna i tak lepszego miejsca dla nie nie znajdziemy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#672
Co z ruchem dla Towed na Clear miał być zmieniony już w wersji 3.4 nadal jest 2,2,3 zamiast 1,1,2 ; ewentualnie 1,1,3.

ps.Napisać muszę o tym Luisowi,co by zmienił w głównym katalogu (OPENTXT_SAMPLE), wtedy będzie dla wszystkich efiles taki sam wyjściowy terrain.txt.

Jeszcze jedno: czy nowo ustawione prototypy na auto w Suite nie powinny być wyświetlane w tym 9 miesięcznym wyprzedzeniu? Bo nie są - tym samym nie przydzieli ich w grze.

Zsamot

Cytat: Gustlik w Marzec 16, 2013, 11:14:22 AM
Cytatczy Gustlik rozważasz przydzielić jakieś kody dla nich? Co by nie eskortować takim, co nie może... Wszak nie każdy gracz czyta forum, no i o wygodę chodzi...
Dlatego wspominałem, że na razie nie instalowałem nowego efile'a- stąd pytam... ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

FilipDnk

Cytat: Gustlik w Marzec 16, 2013, 12:35:01 AM
Popatrz (i inni też) - problem polega na tym, że mamy praktycznie do dyspozycji tylko TRZY prędkości dla czołgów: 5,6 i 7.
4 - zostałoby uznane za bezużyteczne (skoro nawet 5 zostało częsciowo oprotestowane), natomiast 8 uznano by pewnie za nierealne (choć kilka takich czołgów jest).

Zatem pozostają nam trzy poziomy prędkości dla czołgów i w tym musimy się poruszać jak w ciasnym worku, usiłując pogodzić jakie takie realia historyczne z atrakcyjnością jednostki w grze. Stąd syndrom "krótkiej kołdry" - na nogi naciągniesz głowa zmarznie - i na odwrót.

Mam na ten temat swoją teorię, którą już kiedyś wykładałem - w dyskusji o ciężarówkach. Polega ona z grubsza na tym, że
założyłem iż najwolniejszy nawet pojazd (10km/h) jest i tak dwa razy szybszy od obładowanego piechura (5km/h). Zatem w tym samym czasie powinien pokonać dwukrotnie większy dystans.

Skoro zatem piechota porusza się na 2, a głównie 3 - heksy, to pojazdy mechaniczne powinny zaczynać się od 6 wzwyż i  to te najwolniejsze.

Czołg jadący w terenie 20km/h jest już CZTERY razy szybszy od piechoty - czyli powinien mieć 10-12 heksów ruchu - w terenie "clear".

Reasumując - z takim podejściem mielibyśmy ruch pojazdów mechanicznych zawierający się w przedziale 12-24 heksy szybkości drogowej, co pozwoliłoby na stosowanie o wiele bardziej urozmaiconych szczebli ruchu i o wiele bardziej urozmaiconych podzielników dla rodzajów terenów.

Tylko kto sie na to zgodzi?

Tu oczywiście pojawiają się dwa problemy:
- ile w takim razie miałyby mieć nowoczesne ciężarówki, albo takie Humvee
- lider Agressive Manouver, dodający jeden hex ruchu - absolutnie traci sens, bo przy 12 heksach jeden dodatkowy to żaden zysk.

Dlatego tak sobie tylko teoretyzuję. Ale mniej więcej z takiego podejścia wzięło się moje przydzielanie heksów ruchu w efilu, z tendencją raczej na plus - niż na minus.




Rzeczywiście, skala jaką obecnie dysponujemy dla czołgów nie pozwala na dobre zróżnicowanie.
Ale lepsza taka skala, niż ruch w przedziale 12-24 heks, gdyż wtedy byłoby jak to stwierdził Zsamot - Tour de France  :D
Co do Pantery, to rozumiem Twoją filozofię i w zasadzie się z nią zgadzam.
Ale czy w takim razie T-34/85 też nie powinien mieć 7 punktów ruchu? Wszak prędkości miał bardzo zbliżone do Panther F i G. (choć też różne źródła różnie podają, szczególnie prędkość w terenie  ;) ) Choć z drugiej strony ta 6 dla T-34/85 może obrazować mniejszą operatywność radzieckich załóg w porównaniu z niemieckimi, słabsze wyszkolenie.
Wszystko zależy więc od interpretacji  ;)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"