TEST - W50 "1.SS Pz. Div. LAH

Zaczęty przez kowdar, Luty 28, 2013, 01:03:29 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pioniere

#30
Cytat: Mario w Marzec 05, 2013, 05:09:39 PM
Myślę, że można obniżyć liczebność Oddziału Sniper do 6/5 (lub 6/6)
Pisałem kiedyś, że może by się dało dać tej jednostce cechę Evade (Gustlik zastosował ją w  jednostce rozpoznania artyleryjskiego).
Pamiętam tą kwestię, była już kiedyś poruszana przy innym temacie. Sniper jest tu jednostką testową i nie jest powiedziane, że Kowdar ja zostawi tak jak jest.
Najważniejsze jak na razie, dla przeprowadzanych zmian,  jest zatwierdzenie ich przez Gustlika bo wymagają zmian  w Efilu odnośnie Waffen SS.

Cytat: Pioniere w Marzec 04, 2013, 11:37:24 PM

Cytat: Pioniere w Marzec 03, 2013, 02:10:43 PM
Można w prosty sposób wyłączyć możliwość zakupu czołgów w 3 pierwszych scen. wystarczy by Gustlik przestawił daty dostępności dla PzII, Pz38(t|)A i PzIVD tak by pierwszym  czołgiem dostępnym do zakupu był (dopiero po 3 scen.) Pzkpfw 39H (zdobyczny po Francuzach)
Sprawdziłem poprawność historyczną występowania czołgów Pzkpfw 39H (600 szt. przejętych przez Niemców w 1940) trafiły one w większości do Wehrmacht-u ale cześć 60szt. trafiła do Waffen SS.
Cytat: kowdar w Marzec 03, 2013, 07:41:38 PM
Przy testowaniu, możemy się umówić iż nie zakupuje się czołgów do 1942, szczegóły sami wskażecie.
Wiec w tej kwestii w związku z powyższym się jednak trochę zmieni?  Pzkpfw 39H  dostępny od lipca 1940? Naprawdę trudno o wspólny mianownik, inaczej każda kampania dotycząca jednego oddziału powinna by mieć swój własny efile.   
   .... Kto nie wymieni tych ppanc na mobilny SdKfz8/ Flak18? Takie samo działo w wersji  towed AT 88 jest przed tym scen. jako prototyp - powinno być chyba odwrotnie.
.... dla Waffen SS należało  by zastąpić  SdKfz8/ flak18 przez 88 Flak36AT, a z samobieżnego zrobić wyłącznie prototyp - No Buy.
Z mała jednak zmianą mianowicie że : Pzkpfw 39H dostępny ale jako prototyp(No Buy, No AI Buy) z datą od stycznia 1941 (okres 9-cio miesięcznego wyprzedzenia) tak by mógł być podczas walk we Francji lub po na Korsyce, Bałkanach jako prototyp co w jakiś tam sposób podniesie szansę na posiadanie przed '42 własnego czołgu - bez dzielenia Waffen SS na frakcje odpowiadające dywizjom.
Problem będzie jeszcze pewnie z T34,  który jest ustawiony na 11.1941 żeby go przesunąć do zakupów dla Waffen na 01.1942?

Gustlik

Nie, nie będzie problemu, tylko zbierzcie jakoś te wszystkie postulaty i wyślijcie mi mailem w skondensowanej formie, bo chcę opublikować efila jeszcze w tym tygodniu. Właśnie skończyłem w nim "wiosenne porządki" i będę czekał tylko na Was.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#32
Rozegrałem jeszcze raz i tym razem BV (bez czołgów da radę tylko te aux, które już tam były). Straty zadane Francuzom i Anglikom jak widać tylko 5 jednostek zostało przy jednej własnej straconej(aux)
W stosunku do poprzedniej rozgrywki od razu kupiłem działo dalekiego zasięgu .
Francuskie samoloty stoją na swoim lotnisku jak zahipnotyzowane. Dopóki  nie zrzuciłem tam desantu  MG 34  to się nie ruszały. Normalnie to dopiero chyba w 6 turze podejmują jakieś działania.
No i ci Anglicy oni nie mogą mieć tam czołgów (znaczy przy obronie fortów)  jak już to belgijskie (Char ACG-1) choć o użyciu ich nie doczytałem się jeszcze - gdybym ja takie miał na pewno by ich użył. Przy [9HA] Char ACG-1 to  Pz38(t)A nie podskoczy, Pz IVC również nie ma zbyt dużych szans.  Jak już to przesunął bym cały BEF broniący fortu do wsparcia, które się  pojawia w 7turze, grupując je razem i dodając też bat. czołgów LT Mk IV lub V. Natomiast stacjonujące w okolicy mostu przed fortem brytyjskie oddziały zastąpił belgijskimi bądź holenderskimi.

Tak w ogóle to ciężko tu cokolwiek dopasować
W skrócie : fort Eben-Emael  jak również i  mosty na przeprawie przez Kanał Alberta zajęty został 10-11 maja przez jednostki Fallschirmjäger i Branderburg -. Jednostki te utrzymały pozycję i otrzymały "następnego dnia" wsparcie z 18 Amii.  LAH przekroczyło francuską granicę dopiero 20 maja(wcześniej walczyło w Belgii) wiec nie brało udziału w bitwie o Canal Albert. Po przeprawie stanowili jedynie zabezpieczenie tyłów i rezerwę wojsk okrążających od południa Dunkierkę gdzie po drodze wdali się w jakieś nieliczne starcia.


OpenGen 0.90.22.2 * (13 Feb 2013) *  Efile folder:C:\Panzer 2\nowy ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: 1.SS Pz. Div. LAH v.3.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1   Polska , #0 , Brilliant Victory , score:75  +++  Proto: 88mm FlaK 37
2   Kanał Aa , #1 , Brilliant Victory , score:75
--Campaign score: 150  *  Average: 75
Current scenario: Kanał Aa,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 732 , Current prestige is 1187
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +500, Nicea , cap 2000, 10 turns prestige: 500
if V : +350, Nicea , cap 2000, 12 turns prestige: 500
if TV: +200, Nicea , cap 2000, 14 turns prestige: 500
Ls: Loss , turn prestige: 500
Infantry
*  SS Pioniere , Opel Blitz , Panzer-Pionierbatt. , 0 bars , 48 exp , Waffen SS , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/1 , 0 bars , 61 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+28 exp]
*  SS Regular 40 , Opel Blitz , Panzer-Grenadier 1/2 , 1 bars , 119 exp , Waffen SS , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+91 exp]
*  Sniper , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier Sniper , 1 bars , 167 exp , Waffen SS , 6/10 , Resilience  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+90 exp]
*  SS Sturmpioniere , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier 1/3 , 1 bars , 177 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007  [+67 exp]
*  SS Krad ,  Panzer-Grenadier Krad , 1 bars , 128 exp , Waffen SS , 8/10 , Liberator  , 3 kill , 0 pp - U:008  [+37 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:018
Recon
*  250/1 , Aufklaerer , 0 bars , 73 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+44 exp]
*  ADGZ ,  , 1 bars , 185 exp , Waffen SS , 9/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp - U:019  [+75 exp]
Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , Panzerjaeger 1 , 1 bars , 133 exp , Waffen SS , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 0 pp - U:013  [+47 exp]
*  3.7 PaK36 , Panzerjaeger 2 , 0 bars , 85 exp , Waffen SS , 3/10 , 3 kill , 0 pp - U:014  [+60 exp]
FlaK
*  MG 34 , Opel Blitz ,  Panzer-Grenadier MG , 1 bars , 151 exp , Waffen SS , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:009  [+53 exp]
*  20mm FlaK30 , Protze , Leichte FlaK Zug 2 , 0 bars , 54 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016  [+26 exp]
MG 34 ,  , 1 bars , 117 exp , Waffen SS , 7/10 , 1 kill , 132 pp - U:125  [+117 exp]
Artillery
*  15 sIG33 , SdKfz 7 ,   Artillerie Schwere Bat. , 0 bars , 89 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+44 exp]
*  10.5 sK18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 1 , 0 bars , 49 exp , Waffen SS , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:010  [+27 exp]
*  7.5 FK18 , Opel Blitz , Artillerie Bat. 2 , 1 bars , 114 exp , Waffen SS , 10/10 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 0 pp - U:011  [+68 exp]
*  10.5 leFH18M , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 3 , 0 bars , 87 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:012  [+60 exp]
10.5 sK18 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 44 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 360 pp - U:126  [+44 exp]
Air Defense
*  SdKfz 6/2 , Schwere FlaK Zug 1 , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:015
+  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 4 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:020  [+4 exp]
Tactical Bomber
Fi 156 ,  , 1 bars , 155 exp , Waffen SS , 9/10 , Fire Discipline  , 0 kill , 240 pp - U:017  [+110 exp]

kowdar

#33
Pioniere, jak już pisałem, ze mnie historyk cieniutki, geograf pewnie też nie lepszy,
ale od czego wujaszek Google i ciocia Wikipedia :)

W omówieniach 2 scena, piszesz o kanale Alberta, twierdzy Eben-Emael, ale ta bitwa jest chyba w innym miejscu,
czyli nad kanałem Aa i pokazuje walki o miasto Watten. Wujaszek podpowiada mi, że jest to na południowy zachód od Dunkierki.
Zresztą autor we wstępie napisał:

The French troops try to block our advance onto Dunkirk.
To follow the retreating British and French it is necessary to cross the Aa channel.
The city of Watten is strongly defended and you will have to act quickly to succeed before enemy reinforcements will arrive.
It's time to show the Wehrmacht what we are capable of, but do not sacrifice your men.
(Remark: The divisonal command ordered in fact not to cross the Aa channel due to the heavy fortifications but Sepp Dietrich, Commander of the Leibstandarte, ignored the order and took Watten after heavy fighting.)


Więc myślę, że twoje propozycje zmian w uzbrojeniu, chyba muszą być zweryfikowane,
więc żadnych zmian nie wprowadzałem.
Pytanie czy faktycznie LSSAH walczyła o Watten w okolicach 16.05 ?

Na razie wprowadziłem dodatkowe zmiany w scenie 1, po grze Majerka:
- zmniejszyłem tury na 8, 10, 13 (... skoro można było BV mieć w 7)
- zmniejszyłem pp zgodnie z sugestią (brak za tury i wskazane miasta)
- usunąłem ostatecznie dotychczas przesunięte polskie posiłki

Czekam jeszcze na ew. sugestie co do zmian w 2 scenie i opublikuję kolejną wersję.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Pioniere

#34
Cytat: Pioniere w Marzec 08, 2013, 01:05:08 AM
..... Po przeprawie stanowili jedynie zabezpieczenie tyłów i rezerwę wojsk okrążających od południa Dunkierkę gdzie po drodze wdali się w jakieś nieliczne starcia.
Poprawiam się - już wszystko co trzeba wiem. Te starcia nie były takie nieliczne, jak wcześniej napisałem i to właśnie bitwa o AA Canal cie do nich zalicza.
Aa canal - wszystko jakby w lustrze . Watten z zachodniej zamiast wschodniej strony kanału. Niemcy atakują tutaj od zachodu.
Daty do poprawienia BATTLE OF THE AA CANAL (24th - 28th May). No i trzeba ustawić, że tura to więcej niż jeden dzień.
Skład  Fra i BEF.
Od góry jakby parząc na "naszą lustrzana mapkę"

Petit-Fort-Philippe is defended by 78 French sailors manning tu atakuje GD i I Pz.D
- 2x 95mm coastal guns,
- 2x 75mm guns
- 2 MGs. They are supported by 1 British infantry company.
The other defending elements on the Aa canal from the coast to Watten are roughly all French :
- elements of the 272e demi-brigade (a battalion of the 310e RI)
- elements of the 68e DI
- elements of the 21e DI
South of Watten and especially after Cassel the first line units are mainly British but will not be very concerned by the German attack on the Aa canal

Gravelines:       Główny atak LAH i 1 Pz.D. pierwszego dnia ofensywy zakończony niepowodzeniem(I PzD tarci 7 z 20 czołgów w pierwszej szarży, kolejne 8 w drugiej LAH ma również spore straty) Niemcy wycofują się i postanawiają uderzyć na Watten
- the 4th battalion of the 310e RI (21st, 22nd and 23rd companies) from the 272e demi-brigade
- the 1st battalion of the 48e RI (21e DI)
- elements of the 18e GRCA (including one 25mm AT gun)
- 1 battery of 155mm L Mle1932 Schneider guns from the French Navy (with 3 Somua MCG 4 halftracks for each gun)
- 3 British cruiser tanks from the 3rd RTR
Przed mostami ustawić zasieki oraz zaminować drogę

Watten and Watten hill:
- British engineer detachment (48th ID)
- cavalry platoon 27e GRDI
- motorized elements of the 59e GRDI
- 3x 25mm SA34/37 AT 21e DI
- 2 companies of the 14e RTT
- north of Watten there are some elements of the 248e RI
- south of Watten in the Ham woods there is the 3rd comp. of the instr. bat. of the 110e RI
More on the east and south-east, behind the Ham woods:
- Other companies of the 21/110 and elements of the 59e GRDI in the woods and in the town of Lederzeele
- 2 companies of the 21/119 of the 119e RI  in the towns of Mengat, Noordpeene, and Wemaerscappel
The Aa sector is supported by French artillery, elements of the 35e RA (6 batteries) and 235e RA (5 batteries) deployed around Bourbourg. There are also 2 mobile batteries from the French Navy with 8x 155mm L Mle1932 Schneider guns.


[załącznik usunięty przez administratora]

kowdar

#35
Ja jeszcze przeglądałem mapy, aby ew. rozważyć podmianę na inną, aby prowadzić atak z zachodu.
Ewentualne kandydatury to: 930, 379, 17
ew. nawet pierwotna Dunkierka czyli 3 (Watten to hex 10,15)
lub już bardziej nie pasujące 886, 421.

Najbardziej mi pasuje 930 -  tam chyba nawet znalazłoby się miejsce na walki o Gravelines.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Pioniere

#36
Wymiana mapy zmieniła by  postać rzeczy.
Trzeci dzień walk. Bardzo ciężkie walki trwały podczas otoczenia Lederzeele, do którego wycofały się znaczne siły broniące wcześniej rejonu Cassel i Bergues(trochę na płd.-wsch. od Rubrock) Na tym odcinku LAH i 6PzD atakowały od Płd i Zach. na 18 km szerokości frontu. :
1) on the right flank lieutenant-colonel Perinel commanding :
- I/48e RI (chef d'escadron Bailly) defending Bollezeele
- III/310e RI (just arrived in the area after a forced march of 35km) (3 companies, north east of Bollezeele)
- CID/21e DI (Centre d'Instruction Divisionnaire = instruction center of the 21st infantry division)
- II/65e RI (in the woods east of Watten)
2) on the left flank:
- 21/129 in Nordpeene
- 21/110 in Lederzeele
The artillery in this area consists in :
- two 75mm Mle1897 guns from the 4th battery of the 35e RA
- the 1/115e RA (105mm guns)
- Groupement Lavergne (3/35e RA and 6/235e RA)
The sector is also supported by 2 Somua S35 tanks and 3 "light tanks" (probably Hotchkiss tanks).
The 59e GRDI is retreating from its previous position and elements are deploying in Lederzeele.

Bollezeele battle, 27 Maja była by ostatnia walką LAH , 20.ID (mot.), XIV.AK (mot.) i 6 Pz.D.w tym scen. - na północy walczy jeszcze Grossdeutschland i I Pz.D. do 28.
Najpierw atak na Gravelines od zachodu, potem Watten następnie wycieczka na południe by poprowadzić stamtąd atak na Cassel i Bergues(poza mapą- Nordpeene najbliższa lokalizacja zastępcza) i w następstwie otoczyć Lederzeele , pogonić do Herzeele za wycofującym sie 44 ID BEF(poza mapą)  na sam koniec zacisnąć pierścień wokół Merckeghem i Bollezeele. Inna możliwością jest tak zwiększyć ilość tur by móc te wycieczki  zrealizować wtedy 930 była by najlepszą mapą. Ilość tur w przybliżeniu to pewnie ok.  20 ?
Na mapie 930 :
(24,8) Gravelines obok Fort-Philippe jako cały port (silnie za fortyfikowane - "nie do przejścia"  wyjaśnienie w poprzednim poście);
(38,9) Bourburg; GD   gdzieś w okolicy 194 GPF
(26,10) St.Folquin; GD
(26,14) St.Pierre-Brouck GD
(38,15) Cappelle-Brouck; GD
(21,19) Holque    Mechanique,
(21,26) i (23,26) Watten, (23,27) i (24,28) zamienić na las i nazwać Ham Forrest; (24,27) i (24,26) zamienić na hill - Watten Hill;
Engineer 40 BEF, 2xMG, 2X75mm Mle1897, Legion Etrangere, Sapeurs, Autocanon 75 mle 13/34, Panhard 178, 194 GPF gdzieś w okolicy

(28,29) Lederzeele; - Somua S35 ,  Hotchkiss, The 59e GRDI (Scots Guards),  75mm Mle1897,
(33,28) Broxeele 105 Mle13, MG
(35,21) Merckeghem; Mechanique
(42,21) Bollezeele:  Infanterie x 3 (III/310e RI) od północy , Inf. de fortresse, Chasseurs 75mm Mle1897, 25mm AT
(41,33) Nordpeene; w dużym zniekształceniu geograficznym - stacjonuje tu 21/129 RI i The 59e GRDI BEF później Lederzeele




[załącznik usunięty przez administratora]

kowdar

Czyli będziemy robili zmiany na mapie 930.

Ale teraz jestem trochę przytłoczony pracę,
więc najwcześniej dm radę pozmieniać w scenariuszu
na koniec przyszłego tygodnia.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

majerek

Cytat: Pioniere w Marzec 08, 2013, 01:05:08 AM
Francuskie samoloty stoją na swoim lotnisku jak zahipnotyzowane. Dopóki  nie zrzuciłem tam desantu  MG 34  to się nie ruszały. Normalnie to dopiero chyba w 6 turze podejmują jakieś działania.
U mnie było to samo. To dotyczy nie tylko samolotów ale i jednostek naziemnych i nie tylko w tym scenariuszu.
Nie bo nie :)

Pioniere

#39
W scenariuszu 4 Korsyka wrogie działa maja nawet po 25 okopania efektem czego ledwo udało mi się skończyć - w ostatniej turze TV. Brak lotniska. Jest jedno pole obok SH, na którym pionierem je zbudowałem.

5   Jugosławia

Scenariusz dość łatwy. Nie rzucają się w oczy jakieś poważne błędy oprócz samolotu P2:002 ma okopanie 5 i się nie rusza i ekipa piechoty górskiej w północno zachodniej części mapy również nic nie robi.

Mario

Cytat: Pioniere w Marzec 18, 2013, 05:36:53 PM
W scenariuszu 4 Korsyka wrogie działa maja nawet po 25 okopania efektem czego ledwo udało mi się skończyć w ostatniej turze TV. Brak lotniska jest jedno pole obok SH na którym pionierem je zbudowałem.

Scenariusz dość łatwy. Nie rzucają się w oczy jakieś poważne błędy oprócz samolotu P2:002 ma okopanie 5 i się nie rusza i ekipa piechoty górskiej w północno zachodniej części mapy również nic nie robi.

Okopanie dział "25".
Osobiście uważam, że poziom okopania redukuje marną nieinteligencję  i zmysł taktyczno-strategiczny AI ;D, ale "25" to lekka przesada.
A okopanie samolotu to  to niezła ciekawostka ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#41
Cytat: Mario w Marzec 18, 2013, 08:16:30 PM
A okopanie samolotu to  to niezła ciekawostka ;D
Ekipa piechoty górskiej jest ciekawsza ma 2 liderów jest ich ogółem 6-ciu, ale ci liderzy bez rozkazów się nie ruszą.
Ciekawe czy jakby ustawić im parametr "hold position untill n turn" zapomnieli by o swym okopaniu i ruszyli by się w danej turze?
Wtedy spora ilość AUX w tym scenariuszu (Jugosławia) miała by swój cel - osłaniać tyły.


kowdar

Po dłuższej przerwie, podmieniłem mapę na 2 scenie i wstępnie rozmieściłem jednostki.
Część francuskich czołgów zabrałem. Na razie nazwy jednostek są zupełnie przypadkowe.
Można się pobawić i zobaczyć jak jest ... załączam do wpisu wersję 3.0c

Ilość tur na razie testowo na 20.
Poprawiłem także okopanie jednostek na Korsyce i w Jugosławii.

PS.
Ale taka poważna przebudowa scena z mapą, nazwami i nowymi jednostkami to jednak dużo więcej czasu pochłania,
niż dość automatyczne konwersje które robię. Co prawda wówczas okładacie mnie z lewa i prawa za jakość tych kampanii, ale mogę ich zrobić kilka. A ten sposób w jaki robimy tą kampanię, powoduje, że nie wiem czy w ciągu kilku miesięcy da się zrobić tą jedną ...

[załącznik usunięty przez administratora]
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Pioniere

#43
Pierwszy scen. znowu do poprawki te 8 tur na BV to dla Load Masters - nie ma sensu bo jak działo zamiast zdjąć 5 dział zdejmuje 2 działa i już się nie uda i tak w kółko a dodany zwiad do reinforcement to zgroza napadły we trójkę (reinforcement) na PzIID i po czołgu, wcześniej dopadły pionierów na lotnisku. Przy odrobinie szczęścia; może w 9 tur udało by się zakończyć na bez reload-ów? Większość prestiżu poszła na uzupełnienia w trakcie. Zwycięstwo BV można by nazwać "cudem na Bzurą", gdyby nie reload-y, a jak się komuś trafi zacięta obrona? Losowo bardzo niskie szanse na BV 5%.

EDIT

Rozegrałem jeszcze raz udało się ale ja "znam ten scenariusz już od podszewki" i jakoś nie mogę uwierzyć w to że, ktoś grając pierwszy raz, czy nawet drugi, uzyska BV w 8 tur.Przeciętny gracz zakończy ten scen. na TV.  Chyba nie chcemy już w pierwszym scenariuszu tracić jednostek core - ledwo co da się w tym czsie ustawić działa do ostrzału. Blisko się nie podejdzie bo większość jednostek widzi na 3 hexy i ma recon movement , a polskie działa są bardzo mocne, za rzeką i niema jak się tam tak szybko dostać. Sukces zależy właśnie od  rozstawienia dział, by móc zniszczyć wrogą pelotkę, ostrzelać polskie haubice i pozostać niewidocznym.  Jeśli rozpatrzymy sprawę tych haubic. W Wojsku Polskim to raczej na pełnych etatach (10/?) nie były. Miałem w spalonym lapku spis oddziałów  i opis tej bitwy z polskiej strony - teraz trochę będę musiał poszukać by go ponownie odnaleźć.

Podsumowując : jestem zdecydowanie za 9 turami do BV i usunięciem tego dodanego recona. Trzeba się zastanowić czy to ma być kampania dla Generałów czy dla przeciętnych graczy?

Mario

Cytat: Pioniere w Kwiecień 03, 2013, 02:32:32 PM
OpenGen 0.90.24.1 * (18 Mar 2013) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\EFILE_OGN_Wx\  * Efile version:GusOpen Ver:3.6.
Campaign: 1.SS Pz. Div. LAH v.3.0c,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%


Pierwszy scen. znowu do poprawki te 8 tur na BV to dla Load Masters - nie ma sensu bo jak działo zamiast zdjąć 5 dział zdejmuje 2 działa i już się nie uda i tak w kółko a dodany zwiad do reinforcement to zgroza napadły we trójkę (reinforcement) na PzIID i po czołgu, wcześniej dopadły pionierów na lotnisku. Przy odrobinie szczęścia; może w 9 tur udało by się zakończyć na bez reload-ów? Większość prestiżu poszła na uzupełnienia w trakcie. Zwycięstwo BV można by nazwać "cudem na Bzurą", gdyby nie reload-y, a jak się komuś trafi zacięta obrona? Losowo bardzo niskie szanse na BV 5%.

EDIT

Rozegrałem jeszcze raz udało się ale ja "znam ten scenariusz już od podszewki" i jakoś nie mogę uwierzyć w to że, ktoś grając pierwszy raz, czy nawet drugi, uzyska BV w 8 tur.Przeciętny gracz zakończy ten scen. na TV.  Chyba nie chcemy już w pierwszym scenariuszu tracić jednostek core - ledwo co da się w tym czsie ustawić działa do ostrzału. Blisko się nie podejdzie bo większość jednostek widzi na 3 hexy i ma recon movement , a polskie działa są bardzo mocne, za rzeką i niema jak się tam tak szybko dostać. Sukces zależy właśnie od  rozstawienia dział, by móc zniszczyć wrogą pelotkę, ostrzelać polskie haubice i pozostać niewidocznym.  Jeśli rozpatrzymy sprawę tych haubic. W Wojsku Polskim to raczej na pełnych etatach (10/?) nie były. Miałem w spalonym lapku spis oddziałów  i opis tej bitwy z polskiej strony - teraz trochę będę musiał poszukać by go ponownie odnaleźć.

Podsumowując : jestem zdecydowanie za 9 turami do BV i usunięciem tego dodanego recona. Trzeba się zastanowić czy to ma być kampania dla Generałów czy dla przeciętnych graczy?
W  wolnej chwili po testuję i podzielę się swoimi wnioskami.
Jeśli wybierzemy kampanie dla Generałów ;D to tzw początkujący gracze  mogą sobie zwiększyć prestiż (lub odwrotnie doświadczeni mogą obniżyć)-choć nie zawsze takie działania pomagają-szczególnie na początku kampanii.
Dlatego chyba słusznie było by zwiększyć limit na BV.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.