"Attachements" czyli dodatki

Zaczęty przez Mario, Czerwiec 15, 2013, 09:59:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

Pojawiły się ostatnio w grze znane niektórym z People's General dodatki.
Proponuję aby gracze, którzy zapoznali się z nimi w "praktyce bitewnej" wypowiedzieli się o ich przydatność.
Osobiście polecam dodatek Recon : zasięg widzenia jest zwiększony o 2 a ruch zredukowany jest o 1(szczególnie jest to przydatne  w jednostkach, które mają dużo pkt. ruchu a jeśli tak jednostka ma lidera Elit Recon Veteran- to mamy specjalistę w rozpoznaniu >:D).
Przydatny wydaje się też Support, który zwiększ ilość amunicji o 2 "sztuki" przy zredukowaniu  ruchu o 1 (chyba, że mamy jednostkę o małej ilości pkt. ruchu).
Jestem ciekawy opinii na temat:
Special Munition i Forward Observer (czy ktoś zauważył widoczne efekty tych dodatków) oraz czy bardziej opłacalne są jakieś bonusy przy stracie inicjatywy (strata pkt. ruch jest łatwiejsza do przeanalizowania).

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Osobiście korzystam z "Support", dla Brandenburgów, którzy mają 4 pola ruchu, więc zmniejszenie o 1 nie jest dramatem - zwłaszcza jeśli i tak zrzucam ich na spadochronie. A +2 punkty amunicji - w ich przypadku - to dużo.

Poza tym używam "Air Defence" dla dział plot i flaków - w ich przypadku kara: -1 na inicjatywie ma minimalne - jeśli nie żadne - znaczenie. Może się liczyć w walce Flaków z czołgami, ale staram się strzelać z 3 heksów, więc inicjatywa nie gra roli.

"Recon" zainstalowałem kiedyś na Fw-189 - nie było na mnie mocnych.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

W granej obecnie kampanii OPERACJA BAGRATION v.4.0,
zainstalowałem Recona na Jak-9R i na Pol-2 NAK a Special Munition na Katiuszy-jestem ciekawy efektów.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Hansen

#3
Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem.
Sztukas ma 5 bomb,batalion rozpoznawczy widzi na 7 heksów( mając lidera ) :o itd.....mimo straty ruchu o 1 jest to bardzo opłacalna inwestycja.
Nie za bardzo wiem po co to?
I jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.
Co do przydatności jak najbardziej :yes ale jeśli chodzi o grę to totalna porażka.

Mario

#4
Na większość dodatków w wielu kampaniach/bitwach większości graczy nie stać (lepiej uzupełnić jednostkę lub ją unowocześnić).
A co do niektórych np. taki Recon  razem z liderem REW to duża przewaga (wypaczająca trochę rozgrywkę-takie połączenie nie jest zbyt częste)
Nie ma obowiązku ich stosować a strata np. pkt ruch nie zawsze jest opłacalna (niekiedy lepiej dolecieć dalej niż mieć 2 sztuki amunicji więcej-choć to zależy od sytuacji).
Można też samodzielnie sobie ograniczyć ilość  takich dodatków(możliwe,że w następnej wersji będzie jakieś stałe ograniczenie?)
A z innej strony  granie np. na 150-200% to też ułatwienie (każdy wybiera to co lubi/woli/na co go stać) :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#5
Przy Special Munition w wypadku samolotów, a szczególności myśliwców, wrasta o 1 przewidywana liczba zniszczonych np. zamiast 1-3 mamy 1-4 itd. ... super dodatek dla myśliwców,  bombowcom tym nie doświadczonym tez na początku lepiej Special Munition zakupić choć  potem już tylko Support.
Forward Observer nadaję się raczej bardziej do scen. defensywnych, niż ofensywnych.
Recon, dla samolotów rozpoznawczych, dla DAK dyskwalifikuje całą klasę Zwiadu (samoloty prawie zawsze maja dobrą widoczność)

Gustlik

Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...

CytatPrzy Special Munition w wypadku samolotów, a szczególności myśliwców, wrasta o 1 przewidywana liczba zniszczonych np. zamiast 1-3 mamy 1-4 itd. ...

A nie o 2 przypadkiem? Tam jest w opisie "dice to hit +2"

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#7
Nie jestem tego pewien ale Dice to hit +2 to z debugera raczej +2 do rzutów kostka na trafienie np. +2 do wyników rzutu kostkami  "Dice , +15, +20, +1, +4, +2, +14, +11, +7, +19, +2, +20"  co zwiększa średnią np. DiceToKill >= 15 a to z kolei o 1 liczbę zabitych ( jeżeli trafi w ogóle). Przynajmniej zaobserwowałem empirycznie zwiększenie zadawanych start o 1.

Cytat: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:10:53 AM
Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...

Nie koniecznie, miasto to zawsze zagrożenie  i spodziewany przeciwnik, a tak widzimy łatwe cele takie jak przemieszczająca się artyleria czy pelotki i możemy zawczasu coś przeciwdziałać.
Podzielam też zdanie Hansena "Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem" dlatego też stosuje je wyłącznie eksperymentalnie w  kampanii Gustlika "FUN", która sama w sobie jest eksperymentem na tle innych z zestawu na stronce Kowdara.

Mario

Cytat: Pioniere w Czerwiec 16, 2013, 12:17:53 AM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:10:53 AM
Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...
Nie koniecznie, miasto to zawsze zagrożenie  i spodziewany przeciwnik, a tak widzimy łatwe cele takie jak przemieszczająca się artyleria czy pelotki i możemy zawczasu coś przeciwdziałać.
Podzielam też zdanie Hansena "Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem" dlatego też stosuje je wyłącznie eksperymentalnie w  kampanii Gustlika "FUN", która sama w sobie jest eksperymentem na tle innych z zestawu na stronce Kowdara.
Jeśli w scenariuszu jest dużo miast to nie koniecznie będziemy uważali, że każde jest zagrożeniem.
Gustlik -a czy to utrudnienie widzenia nie dotyczy też obszarów leśnych?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Raczej tak i gór też, ale nie byłem pewny na 100% więc nie pisałem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#10
Cytat: Mario w Czerwiec 16, 2013, 11:31:49 AM
Jeśli w scenariuszu jest dużo miast to nie koniecznie będziemy uważali, że każde jest zagrożeniem.
Tyle ze ja pisałem o DAK  "dla samolotów rozpoznawczych, dla DAK" i miastach na pustyni. Już samo wjechanie jednostek pancernych do miasta jest dla nich zagrożeniem gdyż spada im inicjatywa do 1 i stanowią łatwiejszy cel - to w mieście Wittmann stracił swoją maszynę.
Cytat: Mario w Czerwiec 16, 2013, 11:31:49 AM
Gustlik -a czy to utrudnienie widzenia nie dotyczy też obszarów leśnych?
Dotyczy również, jak też wszystkiego co może trwale zasłonić pole widzenia.

derwiszx

Cytat: Hansen w Czerwiec 15, 2013, 11:11:37 PM
,
I jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.
Co do przydatności jak najbardziej :yes ale jeśli chodzi o grę to totalna porażka.

W pełni podzielam tę opinię.
Podobne zdanie mam odnośnie trigger heksów, które z  gry  strategicznej  przekształcają OG w  losową zabawkę dla dzieci.
Gratia gratiam parti

Pioniere

#12
Cytat: derwiszx w Czerwiec 17, 2013, 02:26:59 AM
Podobne zdanie mam odnośnie trigger heksów, które z  gry  strategicznej  przekształcają OG w  losową zabawkę dla dzieci.
Dlatego nie ma ich w rankingowych kampaniach, a są kampanii o dużo mówiącej nazwie FUN
Co do dodatków nie ma konieczności ich zakupu .. podobnie jak ciężkich dział tłumiących itp.

Gustlik

CytatI jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.

O ile wiem, kasę dostawało się za flagi od początku istnienia PG2 - jakoś nikogo to nie dziwiło.
A dowódcę można było dostać (i nadal można) za rozjechanie jakiejś kompanii staruszków z Volkssturmu - po czym nagle oddział posiada umiejętność np: budowy mostów. Jak się ma jedno do drugiego - nie wiem. Ale było i jest.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Cytat: Gustlik w Czerwiec 17, 2013, 09:36:21 AM


O ile wiem, kasę dostawało się za flagi od początku istnienia PG2 - jakoś nikogo to nie dziwiło.
A dowódcę można było dostać (i nadal można) za rozjechanie jakiejś kompanii staruszków z Volkssturmu - po czym nagle oddział posiada umiejętność np: budowy mostów. Jak się ma jedno do drugiego - nie wiem. Ale było i jest.

No chyba nie do końca tak jest jak mówisz. Owszem można dostać dowódcę po rozjechaniu staruszków, ale  prawdopodobieństwo uzyskania takiego lidera jest uzależnione od ilości posiadanych belek, czyli de facto od stażu bojowego jednostki. Im większy staż tym większa szansa na lidera.

A na przykład w trigger heksach dostajesz lidera bezwarunkowo  o ile oczywiście przypadkiem trafisz na taki trigger heks.
A świadomie zdobywana kasa  za  znane od początku scenariusza płatne flagi to moim zdaniem zupełnie co innego niż przypadkowa kasa za przypadkiem znaleziony TH (zupełnie jak za borowika znalezionego podczas grzybobrania :D )  ew. z tytułu dodatków.
Gratia gratiam parti