Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Właśnie przy spadochroniarzach nie mogę wybrać tego przeklętego kodu, od razu ładuje mi się skrót klawiaturowy gry...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatno i pominięciu opcji desantu, która się pojawia (dlaczego?), szybowce wracają do bazy... W efekcie lot na kraniec, bez zmiany bazy był niemożliwy...

Zostało poprawione w jednej z ostatnich aktualizacji gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Geralt of Poland

#332
Grając w kampanię treningową na efilu Gustlika mam dziwny błąd, mianowicie z jedną z map jest coś nie w porządku:



EDIT: Problem już nieaktualny, usunąłem mapę z folderu, ściągnąłem ponownie i wszystko jest już ok.

biku30

#333
Witam. Napotkałem kłopot, którego na ten moment nie potrafię rozwiązać. Mianowicie wybierając efile Gustlika 3.9, i próbując rozegrać Blitzkrieg, w pewnym momeńcie następuje crash gry. Efekt ten nie ma miejsca, jeśli gram na innym efilu, np tym standardowym. Co można z tym zrobić? Jedyna kampania, na której ów błąd nie występuje, to DeltaForce - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Waldzios

Cytat: biku30 w Grudzień 17, 2013, 11:55:18 AM
Witam. Napotkałem kłopot, którego na ten moment nie potrafię rozwiązać. Mianowicie wybierając efile Gustlika 3.9, i próbując rozegrać Blitzkrieg, w pewnym momeńcie następuje crash gry. Efekt ten nie ma miejsca, jeśli gram na innym efilu, np tym standardowym. Co można z tym zrobić? Jedyna kampania, na której ów błąd nie występuje, to DeltaForce - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Coś pomieszałeś, "wybierając efile Gustlika 3.9" brzmi podejrzanie, robiłeś jakieś składanki?.
Kampanie Gustlika (łącznie z efilem) domyślnie znajdują się w folderze EFILE_OGN_GUS i z reguły wszystko działa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

biku30

#335
Nic nie dokładałem. Wybieram z lewej folder, z efilem i kampaniami Gustlika. I z tych kampanii działa de facto tylko deltaforce. Reszta wysypuje się w różnych momentach.
Edit: jakby na ten moment, nie stanowi to kłopotu gdyż, mam na czym poznawać walory gry, o czym w późniejszym czasie,i miejscu;)

sympatyk

Cytat: biku30 w Grudzień 17, 2013, 11:55:18 AM
Witam. Napotkałem kłopot, którego na ten moment nie potrafię rozwiązać. Mianowicie wybierając efile Gustlika 3.9, i próbując rozegrać Blitzkrieg, w pewnym momeńcie następuje crash gry. Efekt ten nie ma miejsca, jeśli gram na innym efilu, np tym standardowym. Co można z tym zrobić? Jedyna kampania, na której ów błąd nie występuje, to DeltaForce - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Tak tytułem sprawdzenia --> zainstaluj jeszcze raz grę z instalki pobranej od Kowdara do innego katalogu lub inny dysk
Przekopiuj mapy, aby jeszcze raz ich nie pobierać
Nic nie ruszaj --> niech zostanie na domyślnych parametrach
Spróbuj zagrać  wybierając różne kampanie( sprawdź czy wchodzą)

Jeśli coś będzie nie tak --> pisz

FilipDnk

#337
Zauważyłem, że gdy warunki terenowe zmieniają się na "grząsko", to nie można przejechać przez most(road na river), ani wkroczyć na niego.  Jednym słowem most nieczynny i przez rzekę nijak nie przejdziemy :/
Myślę, że to bug - jeśli nie, to bezsensowne rozwiązanie.
Aż wyłączyłem scena, bo wkurzyłem się, że stoję z wojskiem jak głupi przed rzeką...
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

sympatyk

Cytat: FilipDnk w Grudzień 18, 2013, 07:59:10 PM
Zauważyłem, że gdy warunki terenowe zmieniają się na "grząsko", to nie można przejechać przez most(road na river), ani wkroczyć na niego.  Jednym słowem most nieczynny i przez rzekę nijak nie przejdziemy :/
Myślę, że to bug - jeśli nie, to bezsensowne rozwiązanie.
Aż wyłączyłem scena, bo wkurzyłem się, że stoję z wojskiem jak głupi przed rzeką...
Pioniere już o to pytał --> zobacz, a dalej jest odpowiedź
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/1897/msg26259/#msg26259

FilipDnk

Dzięki Sympatyk za szybką odpowiedź.  :)
Też pomyślałem o tej opcji i nawet sprawdzałem czy jest włączona.
Będę musiał ją uaktywnić we wszystkich scenach poprzez OpenSuite.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

Trzeba wprowadzić saperów mostowych na taki odcinek - muszą zbudować stały most.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

FilipDnk

#341
Cytat: Gustlik w Grudzień 19, 2013, 12:24:19 AM
Trzeba wprowadzić saperów mostowych na taki odcinek - muszą zbudować stały most.

Ale tu chodzi o mosty(road na river), które powinny działać normalnie, czyli  powinno się dać przejechać przez nie każdą jednostką. I da się, ale musi być włączona opcja "Allow roads on any terrain" (sam o tym pisałeś, tylko w innym wątku  :) ). Inaczej mosty są "nieczynne", gdy zmieniają się warunki terenowe na mud.

Kampanie konwertowane przez Kowdara bodajże wszystkie mają wyłączoną opcję "Allow roads on any terrain". Trzeba ją włączyć samemu lub napisać o tym do Kowdara, bo inaczej gra ma poważnego buga, który bardzo utrudnia rozgrywkę.
(ps. oczywiście można kupić jednostkę mostową i dzięki niej przejechać, ale po co wchodzić przez okno skoro drzwi są otwarte? (jest most) )
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Waldzios

Cytat: FilipDnk w Grudzień 19, 2013, 02:31:52 AM
Ale tu chodzi o mosty(road na river), które powinny działać normalnie, czyli  powinno się dać przejechać przez nie każdą jednostką. I da się, ale musi być włączona opcja "Allow roads on any terrain" (sam o tym pisałeś, tylko w innym wątku  :) ). Inaczej mosty są "nieczynne", gdy zmieniają się warunki terenowe na mud.
Rzecz w tym ze przy warunkach terenowych mud koszt wjazdu na hex rzeki zwiększą się z 254 (all movement) do 255 (not allowed).  Na taki teren mogą wejść tylko jednostki mostowe, więc są dobrym rozwiązaniem doraźnym.
Zwiększenie kosztu ruchu do 255 miało na celu uniemożliwić przeprawę przez rzekę w trakcie roztopów. Efektem ubocznym jest wyłączenie mostów (domyślnie drogi nie działają na takim terenie).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

FilipDnk

Cytat: Waldzios w Grudzień 19, 2013, 03:51:49 AM
Zwiększenie kosztu ruchu do 255 miało na celu uniemożliwić przeprawę przez rzekę w trakcie roztopów. Efektem ubocznym jest wyłączenie mostów (domyślnie drogi nie działają na takim terenie).

Tak, ale na szczęście jest opcja "Allow roads on any terrain" i dzięki temu drogi(czyli mosty) działają.  :)
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

biku30

#344
Na czystej instalce wydaje się być ok, ale za to teraz występują takie kwiatki: [img=http://www4.picturepush.com/photo/a/13929037/220/13929037.bmp] Jedynym dodatkiem, jakiego użyłem - zapomniałem w poprzednim poście - to  katalog EFILE_OGN_LGCW wersja 4.07 pobrany ze strony opengeneral.

Ten folder jest już zawarty w instalce, więc nie rozumiem czemu po instalacji na drugiej partycji, wszystko zdaje się być ok.